Kupka chce sankční řízení s RegioJetem kvůli provozu rychlíků R23 mezi Ústím nad Labem a Kolínem
Jednotka 628 RegioJetu ve stanici Ústí nad Labem-Střekov. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Kupka zahájí sankční řízení kvůli provozu motorových jednotek 628.
Vždycky je pohodlnější zadokumentovat jeden případ, tady si někdo hodně pospíšil. Ještě tak dohonit Časem Dojedem za všechny ty honeckery a Regionovy, kterými to dnes a denně látají, ale to by bylo moc práce, že…
Jsem taky jeden z těch, kteří spíše sympatizují s Českými Drahami a nemám radost z jejich rychlého omezování, ale hrotit tady RJ za jeden den této události mi přijde už trochu přes čáru.
To nebylo jednou. To jen jedinkrát se to dostalo na veřejnost. To je tak, když se Ústí může po..at z oranžovýho.
Buďme rádi, že něco jelo i když jsem byl ve Staré Boleslavi překvapený, co to přijelo.
Jestlipak by byli sankce i pro ČD za zpoždění, nedodrzene řazení či další nesplneni nebo porušení podminek smlouvy?
Když prijedou cd do nemecka tak je tam nepustí hned prvni kontrola 😀
Jednotlivé sankční řízení za jednotlivý nedostatek na jednotlivém spoji by mělo být bez mediálního humbuku.
Zjednoduším to – Ivan Bednárik měl zcela pravdu.
U ČD za nedodržení řazení, a pod. lítají desetitisícový flastry, takže měsíčně jenom v JMK to dělá i 0,5M na pokutách, to, že to nikdo z vás nevidí, neznamená, že se tak neděje – RegioJet je velice protěžovaná firma, která nemusí kolikrát platit ani za dopravní cestu
Kde nemusí RJ platit za dopravní cestu?
A není to obráceně, když sedí spolu v jedné budově MD a ČD.
Bohužel není. Spíš obráceně. Něco tu dost smrdí.
Nechci aby Kupka šel najust Jančurovi po krku populististicky.
Radšinbych, aby Kupka vybudoval systém nějakého automatického hodnocení. Vždycky když se nedodrží řazení, měl by dopravce dostat pokutu. Vždycky by mohl jet vlakem fiktivní cestující.
Stále chybí vozy, personál na 2 věci, špína, bordel,… a takovým se přiklepla linka R9, místo aby tento dopravce zmizel z povrchu zemského nebo si jezdil komerečně na svých vlastních linkách. Stále jsem nepochopil, proč pro závazkovou dopravu jezdí jiný dopravce než ten, co vlastní stát.
Třeba proto, že „státnímu“ dopravci chybí vozy, personál ve většině vlaků je špína, bordel…? Kdy konečně pochopíte, že by jste jako ČD mohli být skvělý dopravce, který vyhrává výběrovky běžně a férově, jen stačí chtít, přestat brečet… Mám režijku, ale častokrát využívám jiné dopravce a to právě kvůli tomu, že se nemusím bát jaký vagon mi přistaví, jestli průvodčí ve vlaku bude „řádně ustrojen a upraven“, a jestli si budu moct opřít hlavu na opěrku, která bude alespoň čistě vypadat…. Nebaví mne při každé druhé jízdě dálkovým vlakem hledat místo, které mám rezervované, nebaví mne dožadovat se objednané kvality, nebaví… Číst vice »
Měl jste se víc učit.
Regiojet,v tomto případě vlak nahrazen vlakem,byla vyčleněna jen jedna událost,typické pro neznalé situace, politictého požadavku řešení p .Kupky.Věc by měla byti upravena a systematictky řešena ,vyžadována dle smlouvy, ne jen když na to nahodile někdo upozorní.Jen pro doplnění o teto firmě,kdy neschopnost vystavení na lince Střekov-Děčín jel autobus a to 13.2. důvod že meziDC a DC východ došlo k vyluce tratové koleje ,která ten den vůbec nebyla.ps zdroj stránky RJ.Tak mě připadádá tato náhrada korektnější.
Včera nasazení 628 pro velký úspěch opakováno, tentokráte pro cestující s bojovkou v podobě mimořádného zastavování a přestupování ve Velkých Žernosekách. Klasická souprava točila Kolín-Žernoseky, motorák pendloval obrat Žernoseky-Ústí. Celkem vtipné, vypadlá souprava nahrazena, 628 neprovokovala cestami až do Kolína a substrát se provětral při přestupu. Jinak ta 628 byla, oproti tomu humusu se kterým se na R23 setkávám, alespoň vcelku čistá.
Vysmech pro Regiojet od Kupky. Jak budw resit vypadky na trati Praha Brno, kdyz to vysoutezil tento dopravce
Záložní jednotky na 200 km/h nemá v ČR nikdo.
Včera tedy v sobotu 25.3 jezdily dieselové jednotky obraty z Ústí nad Labem do Velkých Žernosek. Asi ty záložní stroje nejsou.
S adekvátní sankcí musí dopravce počítat. Nic nelze ošetřit na 100% a dopravce musí zvážit riziko sankce nebo dražší zálohy. Jezdím na této trati poměrně často a zajímalo by mě, jestli se řeší stejně důsledně technický stav linek ČD. Kdy dlouhodobě jezdí na soupravě „obutý“ vagon a často nefungují dveře mezi vagony. Je to taky prohřešek vůči požadovanému technickému stavu?
no a co hajzlík, když třeba jeden nefunguje? a nebo nejde v koženkovém Béčku zapnout klimatizace? Řeší toto vůbec někdo?
Nezlobte se, toto mi přijde již jako úplně absurdní kauza. Rozumím tomu, že na linky R23 a R9 jsou jiné smlouvy s jinými sankčními ujednáními, ale na R9 je v systému uvedeno u 80-90 % spojů „mimořádné řazení vlaku“. A řeší to někdo? Vůbec…. nehledě na to, že něco, co se děje skoro stále, přeci z jazykovědného hlediska nemůže být mimořádné….
To bude asi tim že regiojet nic takovýho v systému nemá
Kupka – twitterový mikromanažer? To by svědčilo o tom, že nezvládá řízení ministerstva.
Raději zpátky Havlíčka, který nedělal nic jiného? 😀
To ne, špatně je oboje. Toto ministr řešit nemá stejně jako se fotit na obskurních lokálkách a bojovat za jejich záchranu na kterou nemá žádný vliv.
Pak by se zase tvrdilo, že se o železnici vůbec nezajímá. Vyberte si.
Čas od času na to upozornit může, řekněme že tak 1/10 pracovní náplně může věnovat těmto jednotlivým problémům, kam bych přiřadil i nějaký ten chátrající most.
A dokonce na 3 ministerstvech, chudák ani nespal!
Zrovna tento konkrétní případ je ukázka, že se někdy sejde den blbec a dopravce musí čarovat. A ne, nejsem zastánce žlutého pána. Ale lidi v provozu jsou úplně normální a snažili se to odjet aspoň nějak. Taky jsem kdysi zažil vytahovat z kopřiv kdeco a děje se to doteď.
ČD jezdí v vozovým parkem, co by měl být už v peci….
Při desetileté smlouvě určitě den blbec nastane. Tu „smluvní pokutu“ nemusíme vnímat jako trest. Ale prostě jako fakt, že dodavatel nedodal přesně to co bylo objednáno, tak dostane zaplaceno míň(za to, co dodal).
Nicméně pokuta by nějaká být měla, aby to nebylo časté a z „den blbec“ by se nestala „každodenní jízda kopřiváků“
Tady pravděpodobně někdo veřejně lže. Buď to byla jedna mimořádná událost, anebo se to dělo vícekrát. Předpokládám že to bude důkazně podloženo.
Motoráku si všimne každý, dvou vozů místo 3 – 4 už ne. Anebo už fakt jen dva vozy stačí? 4 jsem viděl naposledy koncem února, 2 ve středu a většinou jezdí několik dní v kuse, než se doplní.
a nevíte linka R9 a R11, tam nyní je vše naprosto v pořádku? Nemělo by se nějak pokutovat MD, že tam objednalo takový šrot?
Republika rozkradená,to co bylo české je v propadlišti dějin, a to málo českého co zbývá chtějí zlikvidovat. Naší předci kteří to pracně budovali se v hrobě obrací.
Hlavně že je Strana, Vláda a Národní fronta hnala s kvérem r ruce, když je neodělali Hitlerovi pohůnci. Josefem Sousedíkem (a jeho potomky) počínaje, lividací celých firem konče. Pan Ignác Lorenz měl štěstí, že neskončil v uranových dolech, jen jako bezdomovec.
Jančura je Čech….
Moravak
Zajímalo by mě jak se postupuje proti ČD kdy je řazení vozů uplně jinak než se deklaruje a kdy místo SC Pendolino na Trase Plzeň – Olomouc jezdí o víkendu soupravy které někde zbyly
Ale můžou za to ČD?
Tak SC je komerční spoj. Tam je to na cestujících, aby to ohlídali.
Ale ne z Prahy na západ. Tam jezdí Pendolino v závazku.
Zlaté ČSD a ČD. Stát, vláda a města se v poslední době posr…
Tak je fajn, že aspoň s krajskými úřady (které v některých krajích vybraly jiného dopravce než ČD) jste spokojen. 🙂
Za Anofertu bylo líp,že… To by ani válka na Ukrajině nebyla a lokomotiva by se teleportovalo do minuty na nejbližší spoj.
A cesta z Prahy do Ostravy byla rychlejší…
Pane Sůro, na linku R23 nebylo žádné výběrové řízení, ale smlouva byla zadaná přímým zadáním s tzv. rozstřelem.
I to lze považovat za výběrové řízení, bylo porovnáno více nabídek než jen jedna (text je mimochodem od ČTK)
Místo kidání hnoje na základě jednoho případu má ministr řešit jak automatizovaně sbírat data o porušování smluv a jak automatizovat jejich sankciování. Denně vyjíždí desítky vlaků nesplňující podmínky smluv a nikoho to víceméně nezajímá.
Třeba na R16…
Ano, tam se alespoň snaží Plzeňský kraj, některé vlaky jsou ve spoluobjednávce.
O.k., ale spíš kydání.
a co takhle se podívat na linku Železný Brod – Tanvald – podle smlouvy má jezdit nízkopodlažní vlak – tedy Desiro, to jede snad jednou za týden – možná, zbytek odjezdí ten adámkův vysokopodlažní šrot – verze rychlík – kdyby to měla Arriva platit, tak bude muset Adamka prodat i své gatě a ješětě si vzít na půjčku
Od gvd 2022/23 není povinnost dopravce nasazovat desiro
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/25622167/Dodatek_4_Smlouva_Jestedska_zeleznice_priloha_1_rozsah_vykonu.pdf
Je to špatně, ale určitě by ta pokuta měla být menší, než kdyby ten spoj vůbec nejel.
Nebo pokuta může zůstat stejná a za to, když spoj nejede, by měla být sankce výrazně vyšší až drakonická, aby se to nikomu nemohlo vyplatit.
Pokuta bude taková, jak je definované smlouvou. Vymýšlet teď cokoli mimo tuto smlouvu je blbost.
Samozřejmě, řeč je o tom, jak mají být ve smlouvě ty pokuty nastaveny.
Zase by to nemělo dopravce zlikvidovat, když na přejezdu srazí nějaké dva podvodníky jako u Vraňan, čímž bude mít vozidlo zaručeně mimo provoz. Je tady dost takových, kteří by klidně… jen aby to zlikvidovalo soukromníka na pokutách za neodjeté spoje. A nejméně jeden takový už je trestně stíhaný.
Drakonické smluvní pokuty totiž povedou zaručeně ke zvýšení ceny a v případě zlikvidování firmy také k odřeknutí provozu na několik měsíců, než se zajistí náhrada. Jak je totiž vidět, tak ani „velký národní“ nemá na to, aby přes noc pokryl libovolný výpadek.
Dnes zase -> https://sledovani.55p.cz/regiojet_123_2023/
To je ojedinělý případ.
Na trati chcipla lokomotiva a z prahy nepřijede nová za 30 minut,… ? ne par hodinek o trva
dobré je si uvědomit co to obnáší, dispečer musi nejřive zajostit aspon nejaky provoz až potom muže volat do prahy o zalohu
To není možné. Asi chyba v tabulce…
Na jeden případ mi to připadá jako trochu moc dramatická kauza (byť se sankcí souhlasím a doufám, že ty se udělují vždy). Tohle se prostě stane a stává se to, pokud vím, skoro všem dopravcům. Víc mi vadilo, když v létě pravidelně chyběly vagony a nikoliv vzácně jezdily jen 2. Ano, to se občas povedlo i ČD a i u těch jsem to kritizoval. Nebo nefunkční klima, což je v létě při absenci otevíratelných oken dost velká nepříjemnost. A kdyby šlo, tak nějak řešit tu čistotu, co je tam opravdu bídná. Já dávám obecně přednost klimatizovaným vozům před béčkem, ale… Číst vice »
dneska repete:) ono asi kdyby celou dobu ta linka byla provozovana ok, tak z toho nebude nikdo delat halo, ale spis tohle uz je takova tresnicka na dortu k tomu vsemu..a neni to důsledek nejake mimoradnosti, ale je to dusledek toho jak to je vedeno a to je take zasadni rozdil..poruchy a nahrady se jinak dejou vsude..
Už to čtu taky (ovšem až po zveřejnění tohoto komentáře). Pokud je to následkem systémové prioritizace soukromé linky a nikoliv jen mimořádnost, pak je takové řízení určitě na místě.
Očividně je přijatelnější odreknuti spoje než jízda starší 628…
Nepoznám tú zmluvu, ale väčšinou je to tak že pokuta za úplné zrušenie je spoja je vyššia ako pokuta za nedodržanie štandardu.
Dopravca je teda zároveň motivovaný štandard dodržovať, ale zároveň je pre neho stále lepšie vlak vypraviť aj keď sa štandard dodržať nedá.
Aby se z toho nepotentovali. I když samozřejmě neuznávam žádné soukromníky, nemůže se jim měřit jiným metrem, než národního dopravce. To měli radši zrušit ten vlak? To jako když ČD občas nasadili místo „nového“ panťáku starý, tak se lidi mohli po*at, místo aby byli rádi, že to jede.
Tady krásně demonstrujete způsob uvažování, kteří někteří označují hanlivým výrazem „modrá guma“.
Doba se posunula, většina těch co hanlivým výrazem označujeme „substrát“ má doma automobil, a náklady na jeho provoz nejsou o tolik větší než cena za lístek.
Pokud má osobní přeprava na železnici přežít, je potřeba co nejdříve opustit způsob uvažování „bez nás se nikam nedostanou“.
V nákladní dopravě platí totéž, žádné „bez nás vám to nepřevezou“.
V nákladní dopravě je nejaký problém mezi státními a soukromými dopravci?!?
Nový panťák vs. starý ?? To jako místo Tornáda (příp. Slona) byl nasazen Žabotlam?
A nebo jenom místo provozuschopného Tornáda byl nasazen „přískokový“ (čti záložní) model, který lidem při pokusu o rozjezd zavlnil krčními obratli.
Tak jestli se to takhle bude řešit se všemi dopravci tak super.:)
No, s tím jak se tomu největšímu nedostává vagonů z oprav a tak jezdí zkrácený a nebo jinak poskládaný (nenabízející nabízené služby jako přeprava imobilních cestujících) soupravy, tak to jim přeju hodně štěstí. To už aby si daly pár milionů bokem.
Pravda je, že komplet u všech to teď vypadá jinak než by mělo. A zasloužilo by si to taky pořádný kontroly a ty pokuty všem nasolit, aby zase měli důvod se snažit.
Třeba na R8…
Doufám, že taky bude konečně řešit špinavé dobytčáky B249 na mezinárodních EC v podání „Národního dopravce“ jezdící pravidelně
EC jsou v obednavce MD?
Ano, většina.
ok, dekuji 🙂
Všechny kromě Ex1
Ex 1 jezdící na Slovensko taky (za Ostravou).
Oběd, dobrou chuť !
Jezdil jsem před časem mezi Děčínem východem a ústeckým Střekovem s Jančurou (objednávka Ústeckého kraje). A někdy to byla ruleta… místo vlaku autobus – nebyla souprava, někdy autobusem jen do Boletic n/L, pak vlakem. Někdy přijela souprava Arrivy. Chaos v zastávkách. To byla také paráda nevědět, jestli od Benešova nad Ploučnicí přestoupím na vlakem nebo poběžím před nádraží na autobus.
Dnes bohužel opět minimálně 1309/1308.
Jak je to vlastně v těchto rychlicich RJ s jízdou na PID, také musím do vyhrazeneho vagonu, jako na Moravě? Co odešly CD, tak jsem s tím nejel. S Arrivou ale jezdím celkem často, ta lidi s PIDem nebuzeruje.
Vlak není povinně místenkový, takže s jízdenkou jakéhokoli IDS můžete kamkoli ve 2.třídě, kde je volno a není rezervace.
Což ovšem nepoznáte, protože rezervace nejsou označené.
Nevim, jestli jeste ted, ale pro jizdenky pid a dúk byla vyhrazena jen polovina vagonu. Ale nikdy jsem se nesetkal s tim, ze by to pruvodci vyzadoval.
Je tam pár vymístenkovaných míst označených jako „místa pro lidi bez místenky“, ale můžete využít jakékoliv místo v 2. třídě. Samozřejmě musíte uvolnit místo cestujícímu s místenkou.
Vlak je povinné mistemkovy+ jeden vagon je nemostenková část,
Ale ani jedna strana to nedodržuje
samozdřejmě ti co nevěří mi mužou napsat proč se při koupě jizdenky uděla rezervace mist 😀
Vlak rozhodně není povinně místenkový, plácáte nesmysly.
Automatická rezervace místa se děje pouze u jízdenky vázané na konkrétní spoj, což dává smysl.
Kvůli jedné náhradě se angažuje pan ministr? To se mi zdá nějaké divné. Ledaže by to byla ta pověstná poslední kapka.
Evidentně byla. Ono zejména v létě to řazení dodržováno nebylo skoro nikdy. A když někdo vyhraje novou smlouvu, musi trochu přidat. Na druhou stranu MD za ty peníze nemůže čekat zázraky.
Může a musí čekat zázraky, pokud jsou ve smlouvě dané!
Tady nelze přirovnávat k situaci, kdy koupím prošlý laciný polský jogurt a pak se divím, že se z něj po…
Pokud dopravce nacení smluvní výkony nízko a získá tak kšeft na úkor konkurence, musí nedodržování pocítit tak důrazně, aby takové chování již nezopakoval, jelikož tím mj. zabránil konkurenci, která naceňovala (předpokládejme) poctivě a realisticky, v přístupu k dlouhodobé zakázce.
Pokud zasmluvněné zázraky objednavatel nevymáhá, trh zparchantí, jelikož naceňovat nabídky s cílem vyjezdit je dle smlouvy se nevyplatí. Výsledkem pak je současný stav.
výborně. ty ušmudlaný špekáčky místo vagonů , to je hrůza. regio jet mě naučil brát si rukavice do vlaku . v tomto případě zlatý čd. možná provozovaly muzeální vagony , ale čistý.
Zde se dá souhlasit jen s muzeálními vagony. Čistota u ČD je sprosté slovo a odřeknutí celého spoje není nestandartní. Na koridoru místo sysla reinkarnovaný šukafon a i klidně ho pošlou i místo pantera.
Měřit a postihovat všechny je v pořádku.
U RegioJetu uklízečky a údržba neexistuje.sukafon je vlak ne není jen přezdívka tupých . ČD je oproti regiojetu profi firma.ten hnus na R8 je k zbliti ..výluka na R8 nedostatek autobusu . A další věci RegioJet jen rýžuje a ještě smeli s jizdenkama
„U RegioJetu uklízečky a údržba neexistuje“
A když jsem nastupoval v Králově Poli, tak jsem ve vlaku viděl s pytlem na odpadky asi hejkala.
Začínám mít dojem, že největší hateři viděli vlak R8 maximálně tak na Grappu.
Taktiež môžem potvrdiť z Bohumína. Keď dôjdem Ostravanom/Kysucou do Bohumina, mám ešte 30 min. čas na prestup.
Vždy vidieť ako pekne zbierajú odpadky a upratujú. Občasne aj vidím ako tam behajú s vysávačom po vagónoch.
Asi…nebo nějakou jinou mytologickou postavu…
Jo? Teď sem musel jet několikrát R8.. hnus naleštěnéa bída.
Na R8 je problém tady v tomto
https://www.facebook.com/retrobuspv/posts/pfbid033K83CEiYQqMTEx5X7YeC3pi9iSa1kv6m8wugjYZpMSThGoU5ngJUjX8nTYRmYZs1l
To asi hodně záleží na OCÚ a stáří vagonu. Na Západě jsou pantery čistý, rekonstruovaný vagony taky, u všeho z Görlitzu co z nějakého důvodu stále jezdí občas na R16 a běžně na R11 se alespoň snaží dělat něco s tím, že to jsou půl století staré vagony. Před dvanácti lety bych tu taky nadával, Bt do Horažďovic byly, mírně řečeno, hnusný.
Čd tam provozovali modernozované vozy.
Jojo, oplyšovaný AB, Bdt, Bdmtee a B jsou totiž vrchol modernizace. 😀 Jediný modernizovaný vůz ČD na R23, který v posledních letech jezdil, byl vůz Bdtee276. Syslové tam nejezdily 12/2019, a to už i v té době jezdili jen na polovině vlaků. 😀 Ale opět tím nechci řikat, že RegioJet je lepší. Není, ale ČD tam taky nevnášely kdovíjaký luxus.
Bdtee276 je skoro škoda nazývat modernizované. Jasně, oproti Bdt je to pořád pokrok ale ne velký. Nejsou klimatizované, nemají informační systém, na vůz z roku 2014 nic moc. Na Sp 1697 od loňska jezdí Pantery, takže nevím, co s Bdtee276 chtějí ČD dělat.
Hm, holt máme jen to, co musíme mít, ani o kousek víc, i když by se hodilo mít tu náhradní lokomotivu už ve chvíli, kdy se ví, že ta náhradní je na údržbě. Holt reálný provoz není OTTD.
O tom by mohli povídat na Osoblažce .
Já takové články a informace vítám. Je potřeba dodržovat smlouvy. Všechny mimořádnosti evidovat. Pak třeba rozhodnout o postihu. Potkal jsem revizora několikrát na bus linkách mezi Ostravou a Havířovem a jednou s ním hodil i řeč. Kontroloval dopravce v podstatě dle jeho slov. Plnění smlouvy. Klimatizaci ve voze a další zákonné a smluvní náležitosti. Kontroloval i cestující zda mají papírovou jízdenku koupenou za hotové. Ti co měli Odisky jsme je přikládali k mobilnímu telefonu. Byl celkem sdílný a sdělil že nejvíce jsou stížnosti na řidiče že nevydávají jízdenky. Že cestující ví že třeba platí 20 kč. Šoférovi dá 10 a… Číst vice »
To se dělalo v autobusech co je autobusová doprava autobusovou dopravou.
Možná tam kde je nástup předními dveřmi tak častěji/často potkáte revizora/i s policejní hlídkou v MHD v Ostravě. V Havířově je třeba nástup předními dveřmi a neměl jsem štěstí ani jsem neslyšel. Stalo se mi ale několikrát že na zastávce magistrát nastoupili policisté a byla u řidiče prováděna zkouška na alkohol.
V krajských PHD busech jsou kontroly proto neboť Msk má vysoutěžené všechny oblasti tak provádí kontroly dopravců. Součástí je právě I kontrola cestujících která je jako by součásti kontroly řidiče neboť jak píšu výše rozmohl se tento šlendrián. Kdy řidiči inkasuji cca polovinu ceny jízdenky právě bez vydání jízdenky.
Jojo…a když jsou v plzeňských tramvajích obě revizorky, tak s nimi jde „security“…
To je zvláštní, všechna dosavadní řízení MD s dodavateli, pro nesplnění parametrů nasmlouvaných služeb, mi nějakým záhadným způsobem unikla, a nebo jsem jen odporný škarohlíd a v dálkové dopravě na české železnici vše funguje tak jak má. 🙂 Informace k tomuto případu jsem na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy nenašel, patrně jsem špatně hledal… Zato jsem tam narazil oslavný článek o tom, jak „České dráhy připravují zásadní obnovu vlaků v Moravskoslezském kraji…“ včetně vysvětlení, že ty 4 baterioví Panteři jsou nejsou BEMU, ale pouze „obdoba vozidel typu BEMU“. https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ceske-drahy-pripravuji-zasadni-obnovu-vlaku-v-Mora?returl=/Media Těší mně, že Ministr dopravy jde do detailu a má čas řešit… Číst vice »
Nebylo to selektivně, odstartoval to příspěvek, kde byl označen. Každej má možnost to takhle udělat. A je pravda, že sám Radim todle miluje u jeho zaměstnanců, aby měl důvod jim nedat osobní ohodnocení a vydává to za udržení kvality. Tak teď to holt slízl z druhý strany.
Malá ochutnávka toho, jak to bude vypadat mezi Brnem a Prahou. Máme se na co těšit.
Ale podle zdejších příspěvků, to ale sluníčkoví svědci Jančurovi nevidí a mají tendenci vše popírat, a překrucovat.
#RegioJet smrdí, #novevlakynebudou, #boudanacestujici, #nezvladnutevykony, #nechcemelidivevlaku,
Njn, modří asi nemají žádný náhrady a všude dodržují řazení.. Kdyby se probraly tyhle závady u ČD za posledního 1/2 roku, tak jezděj zadarmo.
Mám něco vlakem naježděno, ale pokud jsem byl donucen jet RJ, byla pravděpodobnost blížící se ke 100%, že něco bude blbě (zpoždění, smrad, nepříjemní cestující, uspořádání vlaku) Takže zlatí modří.
I pan Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele a člen představenstva ČD, je v popisu stávající situace ČD ohledně disponibilních vozidel pro osobní dopravu objektivnější, než vy.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/jiri-jeseta–do-deseti-let-bude-vetsina-vlaku-na-zapadni-urovni/-33405/
Souhlas mam to podobne
Jenže ČD jsou státní a tak se počítá s tím, že jsou špatné.
Soukromý dopravce nemůže přece klesnout na takovou úroveň. To by potom nemělo smysl dopravce měnit.
Jojo…to by pak mohly existovat jen Státní dráhy, n. p. 😀
Dovedete si ale představit, kolik problémů by se tím vyřešilo? Kolik by se ušetřilo na výběrových řízeních?
To není vůbec o popírání a překrucování, stačilo by všem dopravcům měřit stejným metrem. Nějak jsem si nevšiml, že by se stejně rozhodně stavěli k závadám ČD, to je oč tu běží.
Tak se podivej na pristup Karlovarskeho kraje a pokuty , ktere jim udelil ( myslim 23 mil?) Objednavatele kontroluji kraje a je mi jedno zda flastre udeli MD nebo kraj to neresim – resim zda se veci kontroluji co se deje!
) Objednavatele kontroluji kraje – preklep pro ninuskare
ČD dostává pokuty i za problémy vozidel v záruce. Které nemůže ovlivnit.
Zaprvé si nevzpomínám na Ústecký kraj a za druhé to u ČD bývá za systematické neplnění a ne za jednu událost, což je tak trochu rozdíl.
Takže opakuji, mělo by se měřit stejným metrem bez ohledu na barvu.
To jako chcete tvrdit, že v případě výhry ČD by bylo zaručeno, že se porucha nestane a náhradní souprava tak nikdy nebude použita? Ani u tak exponovaného vlaku jako je Pendolíno?
Já myslím ze náhradní souprava je to poslední co asi vadí, co krácení souprav během léta?
Tak to je samozřejmě chyba bez ohledu na barvu.
Za pendolino jezdí dobrá souprava.regiojet by něco poslal? Jo autobus
Zmalovaný ešusy v PID. Zevnitř i zvenku. Totálně. Tak strašný to v PID nikdy nebylo. Nikdy.
Chtělo by to šťáru tam, kde se ešusy odstavují. A ano i v depu. Kontroluje vůbec někdo ty zaměstnance, kteří mají soupravy kontrolovat?
Chtělo by to především pochytat sprejery, za milionové škody.
No jo…ale pokud je nechytí přímo při činu, tak jak jim to dokázat?
Souhlas, je to strašný a je toho porad vice, jakoby se CD na posprejovane ešusy uplne vybodly.
Řeknu vám svoji zkušenost se sprejery. Mezi zavoláním na PČR a příjezdem hlídky uběhlo 20 minut. To byli sprejeri dávno v xxxx.
Mám lepší zkušenosti, tak třeba:
1.) Posprejovaný celý vůz 971 v Kralupech na prvním nástupišti. Přímo pod okny místního oddělení Policie ČR a také placené ochranky…
2.) Pronásledování sprejerů až do jejich auta kterým odjeli. SPZ Policii předána. Případ odložen.
3.) Posprejovaná půlka vozu během 4-minutového pobytu ve stanici kvůli předjíždění jiným vlakem.
Atd., atd.
No jo no…některé anekdoty jsou zkrátka založené na pravdě, a ty o policistech jsou mezi nimi…
Ehm, R19? Tam, co občas nejezdil v oběhu ani jeden panter?
Syslografy v Praze, se zakázaným nástupem do sysla?
První měsíce push-pullů v MSK? Nic?
Úplně stejně, jako žádná z těchto věcí nevystihuje celého dopravce, tak je nesmyslné srovnávat R23 a R9.
U těch pushpullů mají na tom ČD na tom mají nějaký podíl, ale celé to nepadá na ně.
Problém tehdy byl (možná i dnes je), že některé soupravy musely nocovat ve stanicích bez elektrické přípojky, takže lokomotiva musela být celou noc kvůli vytápění nahozená. To způsobovalo, že se ty 750.7 prostě čas od času rozbily.
R23 a R8 jsou rychlíky k zbliti ..ale musí jezdit .. RegioJet nedodržuje řazení
Push-pull jezdí v pohodě ..jeden je po nehodě
.a taky 5 souprav je málo ..výjezdi to akorát.
No…R19 je retardace nákupčích, že i po letech stále nakupovali a nakupují od Scheißewerke Pilsen…
Ty push-pully dtto.
A existence syslografů byla zapříčiněna tím, že v Ostravě musely z jakéhosi záhadného důvodu jezdit Elefanty…
No…D1 asi ještě v nejbližších letech přežije.
Všichni nemůžou jezdit R19…
To je v pořádku. Padni komu padni.
Tento GVD byl už několikrát nahrazen Ex 533/534 nasazeno kvatro nebo autobus, protože se v Budějovicích nepodařilo nastartovat 754, stejně tak jezdí občas regina místo klasiky na R17. Jak toto řeší pan ministr? Už bylo zahájeno sankční řízení?
Ne, že by RJ neměl dostat pokutu, ale padni komu padni.
Myslím že uživatel „oce“ by s vámi nesouhlasil.
A co jako?
Záleží na nastavení smlouvy. Většina dopravců z rozstřelů a výběrových řízení má penále ve smlouvě. U toho co bylo přímo zadáno ČD, tak penále jsou jen někde.
Tak jde o to, jestli se o tom ministr dozví, ne? Nemůže sledovat provoz xxx vlaků v ČR. Tady na ten případ upozornil jistý pracovník ČT.
Samozřejmě padni komu padni, ale hanit ministra, že řeší RJ a ne ČD nebo něco jiného je nefér.
Nedodržení jakýchkoliv standardů je věc, jejíž řešení lze jednoduše zprocesovat.
Pokud se ovšem do takové banality musí vkládat sám Ministr, tak to minimálně znamená, že standardní kontrolní procesy buď nejsou nastaveny, nebo nefungují, jak by měly.
nefungují, ono nastaveny jsou někdy i rozumně, ale to provedení pokulhává..tady to bylo od ovečky 🙂 proto to řeší sám ministr, protože mu to dal na podnose
Tak si pan ministr sám založil na novou tradici.
Zakrátko dostane nášup a interval „dodávek na podnose“ se bude zkracovat. Co bude dělat, až mu příště pro změnu dodaj nějakej modrej špek?
Kdyby to nechal zpracovat klasickou cestou, měl by příště klid a nemusel by se zviditelňovat zrovna takovým způsobem.
Tak on by ministr celkově neměl řešit mikro management a nahrazení jedno páru R motorem, od toho tam má celé ministerstvo.
Spíš bych čekal odpověď řeší to kompetentní úředníci stejně jako v jiných případech a ne že ministr svolává kontrolu. Pak se třeba rozhoduje o podjatosti Středočeského kraje na D3 (záležitost celorepublikového významu) a trvá to 5 měsíců, i když uznávám, že proti předchozímu dvojvedení, které nekecalo a makalo už od tří od rána a trvalo to 11 měsíců je to úspěch.
Zvlášť když sám jezdí autem…
k tvemu prikladu zalezi od zmluv- ty ani ja nevime, zda je ve zmluve zaloha kus za kus.. aneb zaloha stejne kvality za stejnou kvalitu – byl bych trocha zdrzenlivy… Tady se zjevne RJ zavazal na jisty standart i u zaloh a nedodrzel ho
Objednávka kraje, nikoliv na objednávku.
V pořádku, pokud budou padat tresty za nedodržení řazení apod. i u Českých Drah. Nebo modrobílý šmejd nemusí dodržovat smlouvu?
Musí a tresty padaji
Měl by jste dostat BAN za vulgární vyjadřování. Čd pokuty dostávají, to se bát nemusíte.
CD uz davno pokuty plati a ne male… napr. vyse 20 mil Karlovarsky kraj..
Jaká je ve smlouvě kapacita? Pokud byla dodržena, nevidím v případě mimořádnosti problém.
Kapacita nebyla dodržena.
To asi nebylo, ale jelikož ten motorák jel místo soupravy jednou a pokud ta kapacita na onom konkrétním spoji stačila, tak by asi stačilo říct RJ ať se to neopakuje a jít dál ne 🙂
O 33 míst jenom
Jenom…ale z kolika?
U 14 vozového expresu by to bylo plivnutí do rybníka…ale tady…
Problém je převším v nasazení starého motorového šrotu na plně elektrizovanou trať, což podle smlouvy rozhodně není.
Zrovna toto smlouva fakt neřeší.
Řeší ale kapacitu 2. a 1. třídy, což 628 nesplňuje.
Sice nejsem z daného kraje, ale pokud bych si měl vybrat jestli pojedu z Ústí do Kolína motorem nebo busem, jednoznačně zvolim motor. A jaká má být ta kapacita? 162 + 3 vozy?
Tuším 200, z toho z toho 40 nebo 50 v 1. Třídě.
175 a z toho 15% v první třídě
Aj, klasika pana Beránka z ČT a jeho vlivu. Poplakal si na sítích a už to jede. Poslední dobou se šíleně vybarvuje jako primitivní šotoušek.
Nějak jsem nepochopil, kde je ta kritika v tomto komentáři kromě nějakých stupidních invektivních výlevů.
Ba naopak, pan Beranek ma za posledni roky VELMI slusne reportaze. Jak o problemech CD, tak Regiojetu, SZ atd.
Myslim, ze je objektivni dost.
A máme kauzu! Na základě jednoho tweetu aktivistického redaktora ČT ještě aktivističtěji odpověděl ministr a zde je téma na víkend. Abychom se nenudili 😀. Šlo o 1 obrat dopoledne, tedy v přepravním sedle. Dle dat z IDOS oba spoje jely víceméně včas. Jen ve vlaku nebyla 1. třída – což se dá cestujícím kompenzovat a MD to vyhodnotí buď jako akceptovatelné porušení smlouvy či ne a dá nějakou sankci dle smlouvy. Kdyby se to dělo obden, tak to má řešit ministr. Ale takto? Spíš bych ocenil to, že dopravce oba spoje odjel včas a na další obrat již měl lokomotivu!… Číst vice »
Tu náhradní lokomotivu mohl mít obstaranou už když věděl, že ta naplánovaná lokomotiva nepojede. Situace, že bylo zrovna odstaveno více lokomotiv a žádná nezbyla v záloze, se nemohla stát přes noc. Dopravce musel vědět s předstihem, že výpadek další lokomotivy už bude kritický. Požádat jiného dopravce o volnou lokomotivu je taky možnost, ale kvůli byrokracii bych na to moc nesázel.
Vlastně by to problém nebyl, když se Arrivě povedlo 15. 12. 2019 vytáhnout odněkud brejlovce a muzejní vagony kvůli porouchaným 628.
Smlouvy jsou nečetl, ale nebyla by být vždy ve smlouvě jasná částka za nesplněný požadavek objednávky? Tudíž by jasná sankce měla být ihned přesně definována a ne, že by odpověď měla znít, že nevíme jaká bude sankce a jestli bude?
Nemusi a castecne ani nesmi – jelikoz svechny situace na draze nelze zovseobecnit. Kdyby to takhle absolutne na vsechno bylo , slo by to napadnout za nevyvazenost a jednostrannost smlouvy dle CZ pr. radu. a zneplatnit.
Nad propastí
Loni ty švestky nějak nedopadly…třeba to vyjde letos… 😀
Myslím, že tam bylo loni problémů celá řada. Takhle holt vypadá „nejvýhodnější nabídka“ v praxi. Co tím MD sleduje? Ničíme i zbytky toho, co fungovalo.
Ministerstvo tím sleduje to, aby to stálo co nejméně. Nic víc, nic míň.
Nejmíň to bude stát, když to nebude jezdit 🙂
Kdyby takhle fungovalo vnitro, tak naše slavná policie jezdí Citroeny. Erár by ušetřil 290 tisíc na každém autě…
Ale jdi ty, blábolo jeden :-).
R23 fungovala? 163 + B + AB? Když se nepovedlo, byl občas jen jeden vůz. Asi to teď není výstavní skříň české železnice, ale laťka tam byla nastavena extrémně nízko.
otázkou je co bylo ve smlouvě, já teda viděl většinou za modrého 3 vozy, možná při covidu a omezeních to bylo krácené, ale v létě jsem vídal 3, přes zimu se do této oblasti nedostávám
To já taky. Akorát s tou obměnou, že místo sysla jezdil normální vagon…
Když už nic jiného, tak ČD nepálily naftu pod dráty. Zvlášť v době neexistujících ekologických problémů…
Za všechny ty nedostatky v loňském roce jedno sankční řízení? To je k smíchu.
je třeba dávat více stížností i to medializovat..ono se pak ledy hnou
Vlaky na komerční riziko, nikoliv na objednávku.
A žlutá guma bude mít úzkost ti z toho poserou košilkáři narůžovělý 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Zlaté ČD s béčky 💙💙💙 ta výměna dopravce tomu teda neprospěla xdd.
Ale prospěla, protože čas od času ČD předvedly, že jedna lokomotiva umí odvézt i jeden vůz řady B.
Stalo se všehovšudy jednou, slovy „jednou“.
Jednak to není pravda a ten počet vozů také nesouhlasí ☝️
Béčko je lepší než žluté Bmz s rozbitou klimou
Na druhou stranu je třeba uvést, že se to stalo těsne před jejich odchodem, kdy už to pravděpodobně měly zcela na háku.
Tehdejší R 785 v Lysé nad Labem z 17.11.2021, odjezd 10:06. https://www.k-report.net/discus/obrazky/62/08/1446208.jpg
To má ještě menší kapacitu, než vlak na trati Tábor – Bechyně.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/hlavni-zpravy/trat-tabor-_-bechyne-jako-prukopnik-elektrifikace/-14167/17,0,,/
A kdy Martine zahajis řízení s CD, které smluvní kvalitu nedodržují běžne ? Respektive minimálně ve stejné míře, jako RJ ? Na to by se ti nesmělo říkat ministr dalnic a musel by si mít o veřejnou dopravu, aby si to pochopil, co ? 😀
Řízení s ČD běžně probíhají
Soudě podle R16 a R17, moc efekt nemají 🙂
však R17 teď má v drtivé většině případů řazení dobré
Zvlášť vůči situaci ještě před pár lety.
Nyní Bmz, Bdmpee, Aee jsou oproti B, BDs, A jistě hmatatelný posun…
Záleží na postavení smluv – tedy zda pokuty za toto obsahují, nebo ne.