Kunovické muzeum získá nový exponát, „Máňa“ se vrátí domů po 43 letech

Let L-410 UVP č. 0731. Zdroj: LOM PrahaLet L-410 UVP č. 0731. Zdroj: LOM Praha

Let L-410 UVP-T č. 0731 sloužil u Armády ČR i Centra leteckého výcviku.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Npor.Pavel Vodsloň

Kbelský kohout,kvočna a kuřata…kdo to pamatujete…Trupová čísla:
0731,0927(to bylo to Téčko),2311 a 2312

TS73

Taky pamatuju 0731 z obou stran trochu kratsi, a k tomu jednu ohnutou destu a rozstrihanou veesku 🙂

Zdeněk

L-410 Turbolet je i po mnoha letech vzhledově velmi atraktivní a moderní. Když začal v býv. SSSR nahrazovat AN-2, byl to skok o několik úrovní výše. Asi jako u nás nahrazení IL-18 a TU-134A Boeingy 737

Alex

Kouknul jsem do příručky: UVP: doba života 20000 let. hodin (bez generálkový provoz), motor M601: 6000 (20 let). Sice „dobově prošlé“, ale asi 7500 hod. není ani polovina doby života ( v hod.). V čem je problém, že to nejde na R prohlídku a po ní do světa k novému majiteli?

Joe

Že by v penězích? Ona ta generálka není zdarma a očividně se to nikomu platit nechtělo. Letadlo bylo nabízeno k prodeji víc jak rok a nikdo se nepřilhásil.

Pepa

Také mi přijde, že 7,5tis. hodin je hodně málo. Moc se tedy nevyužíval.

Jan

Generálka jednoho motoru v GE je teď zhruba za 12 mega czk. Navíc armáda od roku 2025 vyžaduje, aby se cvičilo na letounech s glasscocpitem. To by byly další miliony. Prostě se to už nevyplatí.

Balíkář

Jak jste přišli na to, že je to L-410UVP-T?

Max

Správně je to L410 UVP

M19
TS73

Neni to tecko..