Kunovické muzeum získá nový exponát, „Máňa“ se vrátí domů po 43 letech
Let L-410 UVP č. 0731. Zdroj: LOM Praha
Let L-410 UVP-T č. 0731 sloužil u Armády ČR i Centra leteckého výcviku.
Let L-410 UVP-T č. 0731 sloužil u Armády ČR i Centra leteckého výcviku.
Kbelský kohout,kvočna a kuřata…kdo to pamatujete…Trupová čísla:
0731,0927(to bylo to Téčko),2311 a 2312
Taky pamatuju 0731 z obou stran trochu kratsi, a k tomu jednu ohnutou destu a rozstrihanou veesku 🙂
L-410 Turbolet je i po mnoha letech vzhledově velmi atraktivní a moderní. Když začal v býv. SSSR nahrazovat AN-2, byl to skok o několik úrovní výše. Asi jako u nás nahrazení IL-18 a TU-134A Boeingy 737
Kouknul jsem do příručky: UVP: doba života 20000 let. hodin (bez generálkový provoz), motor M601: 6000 (20 let). Sice „dobově prošlé“, ale asi 7500 hod. není ani polovina doby života ( v hod.). V čem je problém, že to nejde na R prohlídku a po ní do světa k novému majiteli?
Že by v penězích? Ona ta generálka není zdarma a očividně se to nikomu platit nechtělo. Letadlo bylo nabízeno k prodeji víc jak rok a nikdo se nepřilhásil.
Také mi přijde, že 7,5tis. hodin je hodně málo. Moc se tedy nevyužíval.
Generálka jednoho motoru v GE je teď zhruba za 12 mega czk. Navíc armáda od roku 2025 vyžaduje, aby se cvičilo na letounech s glasscocpitem. To by byly další miliony. Prostě se to už nevyplatí.
Jak jste přišli na to, že je to L-410UVP-T?
Správně je to L410 UVP
Opravdu? https://www.valka.cz/Let-L-410-prehlad-verzii-t12616
T na konci u ní používá všude LOM
Neni to tecko..