Kultivace D7. Silničáři vypsali tendr na modernizaci křižovatky Kněževes
Křižovatka Kněževes bude po dokončení modernizace sloužit jako objízdná trasa během prací na křižovatce Aviatická.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další krok ke kultivaci dálnice D7 u Prahy, která jako bývalá rychlostní silnice na mnoha místech postrádá dálniční parametry. Aktuálně silničáři vypsali tendr na modernizaci křižovatky Kněževes (Exit 3), po jejímž dokončení má přijít na řadu modernizace křižovatky u letiště (Aviatická).
V místě mimoúrovňové křižovatky Kněževes ze 70. let dálnice přechází po mostě silnici III/2405 mezi Kněževsí a Tuchoměřicemi. Větve křižovatky jsou přitom při nájezdu na dálnici zakončeny značkou Stop bez připojovacích pruhů. Rovněž odbočení z dálnice je bez odbočovacích pruhů.
Stavba v předpokládané hodnotě 112 milionů korun proto zahrne především doplnění odbočovacích a připojovacích pruhů. Dálnice bude u Kněževsi rozšířena tak, aby v případě nutnosti mohl být veden provoz v režimu 2+2 v jednom pásu, zmodernizovány budou přejezdy středového pásu i dálniční most. Zemní těleso a dálniční most budou připraveny na případné budoucí rozšíření dálnice na tři pruhy v každém směru.
Aktuální termín pro podání nabídek je 10. listopad. Vedle ceny je kritériem rovněž čas pro uvedení díla do provozu. Stavba má začít příští rok, práce by měly podle dřívějších informací trvat zhruba dva roky. Stavební povolení mají silničáři od března.
Křižovatka Kněževes bude po dokončení modernizace sloužit jako objízdná trasa během prací na křižovatce Aviatická. Účelem stavby je zlepšit kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 oběma směry. „Jde o změnu stávající dopravně nevyhovující a nebezpečné mimoúrovňové křižovatky, která je tvořena dopravně nevyhovujícími rampami,“ píší silničáři ve svých materiálech.