Kultivace D7. K zakázce na vylepšení křižovatky Kněževes je nejblíže Strabag s cenou 116 milionů
Křižovatka Kněževes na D7. Pramen: ŘSD
Stavba zahrne především doplnění odbočovacích a připojovacích pruhů, které křižovatce dnes chybějí.
Bohulibe. A co pokracovani Prazskeho okruhu pres Suchdol? Pred dvaceti lety bylo pozde…
Před 10 lety bylo pozdě
V EIA na přeložku silnice 240 se kromě jiného zmiňoval plán náhrady nájezdů v Kněževsi a Středoklukách jedním někde (tedy v jednotlivých variantách rozkresleno, kde) mezi. Že by to už neplatilo?
Někde mezi je blbost. Když už, tak zachovat Kněževes. Středokluk jsou vlastně takové…. přebytečné.
Do Knezevsi zadny obchvat rozhodně nikdo neprivede. Pokud se bude prelozka stavět, musi končit mezi STREDO a KNEZE. Je ale otazka, zda a kdy by se to stavělo.
Nebylo by lepší poslat Kralupské po II/101a z Kovárů pak přestavěným podjezdem, přejezd zrušen. Pak ještě krátký obchvat Libochoviček a šup na Exit 9?
Když jsem četl názory některých místních diskutujících pod jinými články, nemůžu si pomoct, ale nestačil by zde třeba kruhový objezd? Tvarem připomíná řitní otvor, tak by to jistě mnohým esteticky konvenovalo.
A vy byste mohl stat uprostred toho kruhace a dosahnout tak nirvany.
Ten úsek od křižovatky na Buštěhrad prakticky až po sjezd na Evropskou je prostě celý špatně. Upřímně se divím, že to v sedmdesátých letech parametrově vyhovovalo (ale tehdy se asi řešily zcela jiné priority…), nicméně od devadesátých se z toho úseku stalo vysloveně nebezpečné místo, kde je den bez nehody vzácností. Obzvlášť nájezd od Středokluk směr Praha je lahůdka, kdy přijíždějící auto do posledního momentu prostě splývá s okolím. Je zde sice rychlost 110km/h, ale když vám to tam nějaký kierownik polski lupne s kamionem přímo před auto, skoro litujete, že nejedete padesát. Nájezd u Kneževsi je doprasený podobně a… Číst vice »
Díky za rozveseleni ráno při četbě . Vtipné jako komentár Bosáka k fotbalu . Super !
„Je zde sice rychlost 110km/h, ale když vám to tam nějaký kierownik polski lupne s kamionem“
Ten ale asi nepojede výrazně rychleji než 90 km/h. A chtějete po něm, aby předvídal a přizpusobil rychlost tomu, že tam je https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_gruntowa a ne expresowa.
Chyba je jednoznačně ve stavu komunikace, nikoliv v tom, že „Janusz“ veze „telefony komurkowe“.
Ono je to horší, nejen, že nepojede rychleji než devadesát. On bude do pravého pruhu z vedlejší najíždět tak dvacítkou. Vy pak brzdíte i zubama a doleva uhnout nejde, protože je tam hustý proud těch, kteří maximální povolenou 110 prostě ignorují, takže není kam se uhnout. Prostě stopka není zeď, jsem větší, tak jedu. Tohle místo je fakt zrádné, protože je navíc celé takové zazeleněné, takže osobní auta často splývají. Ten nájezd prostě nemá na dálnici roku 2022 co prohledávat a upřímně, neměl tam co dělat ani v těch sedmdesátkách…
„Prostě stopka není zeď, jsem větší, tak jedu“
Problém by byl mnohem horší, kdyby měl rozjíždět z nuly. STOPka nemá na konci připojovacího pruhu o dělat.
Že je ten nájezd špatně, o tom není sporu. Že se to mělo předělat už dávno… to víme taky. A Janusz i Pepa, Juraj atd. do toho taky spadli, když je tam poslali se zbožím v rámci pracovní činnosti.
Tak znovu – tam žádné připojovací pruhy nejsou a to je ten zásadní problém. Oba exity vás za pomoci stopky vrhnou přímo do pravého dálničního pruhu.
Souhlas, ale nejaky chytrolin tam povolil velkou skladovou zonu a jiny přístup do ni prostě neni, pokud nepocitame nejake harakiri pres okolni vesnice.
Já v těch místech prostě trochu zpomalím (přizpůsobím jízdu okolnostem) a ještě nikdy se mi nestalo, že bych se dostal do nějaké nebezpečné situace. Zkus u řízení občas přemýšlet, třeba se ti to vyplatí.
Jinak jsem samozřejmě rád, že snad už brzy začnou úpravy směřující ke standardním dálničním parametrům..
To je mi zase hraběcí rada :-/
za zmínku by možná stálo že dotčený úsek včetně mostu, stejně tak oblast kolem MUK Středokluky (o rok později) budou rovnou rozšířeny na plnohodnotnou dálniční kategorii D33,5/130 pro 3+3 pruhy, aby při budoucím plánovaném rozšíření na 3+3 pruhy mezi letištěm a MUK Buštěhrad (exit 7) již nebylo nutné do těchto dvou upravených MÚK znovu zasahovat (kromě úpravy VDZ)
Účelem stavby je přestavba připojovacího a odbočovacího pruhu na mimoúrovňové křižovatce Kněževes a rozšíření mostu. Provoz 2+2 zcela jistě nebude zachován, jinak nelze most opravovat. Detaily ŘSD ke stavbě jsou dostupné na tomto odkazu https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D7/d7-muk-knezeves-pridatne-pruhy?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava2023&page=0
2+2 hádám nebude jen v době kdy se bude dělat jedna polovina mostu. Po nové polovině už se 2+2 jezdit bude bez problému
Celkem by mě zajímalo, jaké jsou plánovaná omezení při stavbě? A jestli bude zachován průjezd 2+2?
Při zachování fyzikálních zákonu nejdřív ne, nebude to možné . V druhé etapě ano . Jak už tady někdo napsal .
Ale bude…
Strana 8: https://www.rsd.cz/documents/38144/58257/PS_1_Pozadavky_na_projekt_DIO_07-21.pdf/ac75116d-a2ec-5b66-43dd-866603006de9?t=1639488160406