Kultivace D7. K zakázce na vylepšení křižovatky Kněževes je nejblíže Strabag s cenou 116 milionů
Stavba zahrne především doplnění odbočovacích a připojovacích pruhů, které křižovatce dnes chybějí.
Tendr Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na vylepšení křižovatky Kněževes (Exit 3) na dálnici D7 je ve finále. Celkem se o zakázku uchází šest firem, s nejnižší cenou (115,67 mil. Kč) přišel Strabag. Cenový předpoklad ŘSD činil 112 milionů korun. Akce je součástí plánované kultivace dálnice D7 u Prahy, která jako bývalá rychlostní silnice na mnoha místech postrádá dálniční parametry. Po dokončení křižovatky Kněževes má přijít na řadu modernizace křižovatky u letiště (Aviatická).
V místě mimoúrovňové křižovatky Kněževes ze 70. let dálnice přechází silnici III/2405 mezi Kněževsí a Tuchoměřicemi po mostě. Větve křižovatky jsou přitom při nájezdu na dálnici zakončeny značkou stop bez připojovacích pruhů. Rovněž odbočení z dálnice je bez odbočovacích pruhů. Stavba proto zahrne především doplnění odbočovacích a připojovacích pruhů. Dálnice bude u Kněževsi rozšířena tak, aby v případě nutnosti mohl být veden provoz v režimu 2+2 v jednom pásu, zmodernizovány budou přejezdy středového pásu i dálniční most. Zemní těleso a dálniční most budou připraveny na případné budoucí rozšíření dálnice na tři pruhy v každém směru.
Stavba má začít příští rok, práce by měly podle dřívějších informací trvat zhruba dva roky. Stavební povolení mají silničáři od března.
Křižovatka Kněževes bude po dokončení modernizace sloužit jako objízdná trasa během prací na křižovatce Aviatická. Účelem stavby je zlepšit kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 oběma směry. „Jde o změnu stávající dopravně nevyhovující a nebezpečné mimoúrovňové křižovatky, která je tvořena dopravně nevyhovujícími rampami,“ píší silničáři ve svých materiálech.