„Kufrový“ problém má na letišti jen státní firma. Konkurence řeší personální pomoc
Menzies odbavuje přes polovinu letů, podle svých slov chce pomoci letišti „uhasit požár“.
Problém s odbavováním zavazadel na Letišti Praha má jen jeden ze dvou poskytovatelů handlingu na Ruzyni: Czech Airlines Handling (CSAH). Největší poskytovatel handlingových služeb na letišti Menzies Aviation Czech naopak situaci v přepravně nejsilnějším období roku zatím zvládá bez výrazných zpoždění a výpadků.
„Personální situace není jednoduchá ani pro nás, ale daří se nám dodržet většinově kontrakty podle smluv. Cestující, kteří letí s našimi klienty, nemusí mít zatím obavy z toho, že bychom hromadně nenaložili zavazadla nebo čekali spoustu hodin po příletu na jejich výdej,“ řekl Jiří Petržilka, jednatel Menzies Aviation Czech.
Menzies má celoročně více než polovinu trhu handlingových služeb na letišti, pouze v letních měsících má CSAH více kvůli obsluze letecké společnosti Smartwings. Tu využívají hlavně tuzemské cestovní kanceláře pro lety k moři. Menzies se v Praze stará o odbavení letadel více než 50 leteckých společností, mezi nimi například Ryanair, easyJet, Emirates nebo Qatar Airways.
CSAH patří státnímu Letišti Praha. Firma včera v reakci na stávající problémy uvedla, že do odbavení zavazadel přesouvá i část lidí z kanceláří.
Letiště hasí krizi s odbavením zavazadel, přesouvá lidi z kanceláří ke kufrům. Slibuje dovoz zdarma