„Kufrový“ problém má na letišti jen státní firma. Konkurence řeší personální pomoc
Odbavení letadel. Foto: Menzies
Menzies odbavuje přes polovinu letů, podle svých slov chce pomoci letišti „uhasit požár“.
Menzies odbavuje přes polovinu letů, podle svých slov chce pomoci letišti „uhasit požár“.
To co se píše v médiích a predevsim tady zdoorvy, tak to na me působí jako naprosté selhání managementu. Jak pisouu i jiní komentující: Z vedení letiště by měly odejít politictsti trafikari a konečně někdo kdo bude zodpovědný. Pokud vím tak majitel je Hlm Praha Česká republika. no jsem zvědav co na to letecké společnosti.
Akciová společnost Letiště Praha je stoprocentně vlastněná českým státem, který v tomto případě zastupuje Ministerstvo financí. Městská část Praha 6 má s letištěm společného asi tolik, že na jeho území se letiště nachází. S magistrátem pak mají společné to slovo „Praha“ v názvu…
Zde vidíme odkud vítr fouká a kdo nejvíc poškozuje dobré jméno našeho bývalého prezidenta.
Na této situaci se podepisuje také zastaralý zákoník práce, který opozice a odbory nedovolí novelizovat. Nepružný pracovní trh poškozuje především zaměstnance. Jako podnikatel si nenajmu na pracovní smlouvu zaměstnance na sezónní práci, když je na konci sezóny nemůžu legálně propustit.
Jo chtělo by to legálnější smlouvy na dobu určitou.
Vyslechl jsme si komentář tiskové mluvčí LKPR. LKPR neočekávalo takový nárůst počtu cestujících ? Nevím jak mám na takovéto vyjádření paní tiskové mluvčí reagovat. V 05/2024 vydalo LKPR zprávu, cituji: „„Předpokládáme, že za období červen až září projde pražským letištěm téměř sedm milionů cestujících. To je o osm set tisíc víc než v loňském roce. Tato dynamika nám mj. přináší i status aktuálně jednoho z nejrychleji rostoucího letiště v rámci naší kategorie dle statistik ACI Europe. Do letní sezóny vstupujeme s větším počtem zaměstnanců a na nárůst provozu se připravují i všichni naši partneři, jako například handlingové společnosti. Cestujícím doporučujeme… Číst vice »
Bing ho! Jen lhali. A jak víme, lež má nohy krátké… Odvolat, propustit, snížit platy top managementu a všem těm panákům na pozicích board -1 a přidat „nakladačům“. Státní firma a staté struktury i myšlení a výsledky se dostavují. Už i klienti – zákazníci reagují (konečně) a létají raději z FRA, MUC, VIE atd. Vivat Čechystán 🙁
Tady je odpověď, proč státní firma nikdy nebude fungovat.
„Budějovický Budvar měl loni rekordní tržby 3,37 miliardy korun“
A tady je odpověď, že z jednoho případu nelze udělat odpověď na fungování státních firem obecně.
Proto odesla reditelka obchodni divize, ze upozornovala na sikanu apod
Na množství vystaveného piva je to dost mizérie.
Bude… 🤪😬🤥 Už jsou prachy na kriz. managera 🤣
https://zdopravy.cz/letiste-praha-povolava-kvuli-kolapsu-se-zavazadly-krizoveho-manazera-nedorazilo-1600-kufru-211241/
A krizový manažer to všechno naloží 🙂
Krizový manažer bude nějaký čas řídit firmu, jako soukromou, pak ji předá zpátky lehkoživkům a pelechářům a do dvou let je to tam, kde to bylo.
No kdyby Menzies odbavoval Smartwings, bude mít kufrový problém Menzies. Stejná tragédie bylo čekání na kufry v nejsilnějších sezónách před Covidem, kdy odbavoval Smartwings Menzies. Tzn, kdo bude mít Smartwings, bude mít Černýho petra. To ale měl CSAH předpokládat a připravit se..
Svatá pravda, Menzies se ale nikdy nepodařilo tak skvělé PR.
Letíme s Ryanair. Jak poznám kdo nás bude odbavovat?
Zkuste si přečíst ten článek
Ryanair odbavuje na LkPR Menzies Aviation
Odbavuje někdo vůbec zapsaná zavazadla u Ryanairu za těch 600 – 800 korun? Příruční v tomhle případě problém řeší.
Zhruba tak 20-30 na letu. Takze k tomu staci dva nakladaci a za 5 minut nemaji co delat
To jo. 🙂
Jasně Marťo. 😀
Už se mi stalo, že letělo i přes 100 😅
A Eurowings? Děkuji.
Opět CSAH. 🫶
Tak tady je tip na redakci se třeba za půl roku optat Ministerstva financí, jakéže byly odměny managementu za letní měsíce. Asi budeme koukat.
Kapři si rybník nevypustí…
Ano, podle parag. 106 si vyžádat čísla a srovnat do tabulky včetně mimořádných odměn a extra bonusů top managementu a board -1 jak mateřské státní firmy tak i Czech Airlines Handling.
Dnes zveřejnili nový inzerát na tuhle práci a pořád tam nabízejí jenom 190 Kč/hod včetně bonusu!! To je fakt tragédie 😀. Proč tam nedají 400 Kč/hod, když jsou v takhle medializované ostudě? CSAH na to v rozpočtu určitě zdroje má a takhle by už snad ty lidi našli. Strašný..
Ehm, protože by ty lidi nezaplatili?
Tak si mají najít novou, další, práci..
Aby měli víc peněz a mohli si dovolit žít… Jinak jestli firmě nestačí životní minimum (8400) tak dělá něco špatně a mohla by se prestat flakat a zacit makat … tyto a spoustu jiných argumentů slyší zaměstnanci každý den, je tedy na čase aby to slyšeli taky manažeři …
A na zaplacení statisícových odměn lidí z vedení firmy mají?
Na odměny vedení je vždycky, i když firma prodělává nebo člověka vyhazují, protože podnik táhl ke dnu.
No .. ono za 50 hrubýho by jim do toho vedení firmy taky nikdo nešel.
Určitě šel, ale vypadalo by to možná ještě hůř než teď.
Může redakce či někdo jiný zjistit a zveřejnit tato čísla včetně platů top managementu mateřské statní firmy Letiště Praha a samotné Czech Airlines Handling? (top nanagement a board -1)
No .. házeč kufrem je sice náročná práce, ale zcela nekvalifikovaná. A platit po přepočtu 70K měsíčně hrubýho na zcela nekvalifikované pozici se nikomu nechce.
400 je zcela přestřelený – nicméně, ano, pokud chcou víc lidí a ti se nehlásí, tak jim přidat budou muset.
Bavíme se o hodinovce pro dohodáře na vykrytí července a srpna, ne o kmenovém zaměstnanci a jeho měsíční mzdě. Vzhledem k tomu v čem teď jsou mi 400 Kč/hod pro brigádníky na rychlé vyřešení problému přijde naprosto OK.
Amazon zacina na 220 a priplatky. Je hazec kufrem vic a nebo min narocna prace jako hazec zbozi do krabic? Jak je to z pohledu pracovnich rizik, ochrannych pomucek a nebo skoleni? Nabizeji svozi a nebo flexibilitu smen?
Tak nejak mi prijde, ze Amazon ci CSAH si na pracovnim trhu docela konkuruji.
V tom letadle jsi na čtyřech a taháš i 32 kg kufry.
V amazonu by to mohlo být lehči a nejsou tam letadla. Jinak je to spíše porovnatelný….
Na stránkách Amazonu uvaději až 220,-/hod i s příplatky.
https://www.amazon.jobs/cs/landing_pages/prace
Házení kufrem neni jedinná činnost. 😀 To zvládne i cvičená opice. I když ani to ne, když člověk vidí, co se tam občas vyskytuje za individua.
Ja porad nevim, kde berete tu jistotu, ze je to nekvaliifkovana prace 🙄..vi nekdo z vas co tam ty lidi vsechno delaj? Jasne, muzes mit na letadle dva borce co jenom hazej, ale nekdo tam taky musi vedete ktera bije..v okamziku, kdy ty lidi nemas neni prestreleny nic..bud je zaplat, nebo to jdi delat ty..tedy neplati v pripade CAH, tam zrejme bude hazet kufry krizovej manazer..🙄
Ono v Praze slovo ,práce, …pozor práce né sedět v kanclu, je sprosté slovo. Rodilý Pepík ty kufry nosít nebude
No asi bych se hádal jak moc je to nekvalifikovaná práce ale určitě se shodneme na tom že je to fyzicky velmi náročná práce a další věcí je že je to práce v rámci nějakého režimu bezpečnosti takže to nemůže jít dělat s prominutím každej jouda kterýho by náborář sebral na ulici. Než jsem začal tahat pro ČSATechnics tak to trvalo víc jak měsíc než my ÚCL vystavil prověrku abych mohl pracovat i na ploše. Nehledě na čas který sežraly další školení abych se mohl na ploše pohybovat “ samostatně “ .
Vytlač si to, odtrepluj si to, nahoď si to ASU/jetem, odschoduj a odmraz si to teda sám a nic neposer. 😀
Tak peníze nejsou všecko. Ja tam Klára a celkově je to velká legrace. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=vQfaSonF2js
To nemají pásy na kufry co se dají natahnout až do letadla?
TLDčkový „krtky“ dostali až defacto loni (elektrický, lmao, diesely měli pučený dva v létě 22). K tomu od roku 21 sehnali pár CHARLATTE elektrickejch klasickejch pásů, ale očividně jim to neni tak platný.
Tak na video a honorář p. Kotka peníze byly… (budget – kolonky marketing/PR/propagace a HR) 🤪
S Klárou i papim občas legrace je, ale to je asi tak všechno. 😀
Ten problem bude asi jinak:
https://www.czechairlineshandling.com/media/files/5/e/VZ-CSAH-2022.pdf
V 2022 meli 500 zamestnancu. Tak muzeme jen hadat, kolik je kancelarskych certu a tech co je plose. Jestli se jim premnozili lidi v kanclech, poplatky jsou porad ty same, tak da rozum, ze na ty co tahaji kufry uz moc nezbude.
Mazánek tam bude nadosmrti. 🫶
protože ti bohatí chtějí být ještě bohatší , proto nvíce nezaplatí. Všechny velké společnosti mají velké zisky na úkor zaměstnanců!!! manažeři firem si nikdy práci nezkusili ti jenom dělají plány přes PC a v reálu jrnom projdou a nevé co obnáší ruční práce a kolik za den zvedá kg . Když nemají dostatek zaměstnanců , tak vláda by jim měla poskytnout přistěhovalce z Ukrajiny, aby měli práci…
Pokud by existovala nějaká anticena pro nejhoršího zaměstnavatele, tak by CSAH jednoznačně aspirovalo na 1. místo. Tak odporný přístup k zaměstnancům jsem v životě nikde jinde nezažila, každý měsíc neuvěřitelná fluktuace, žádná ochota vyjít zaměstnancům vstříc, rušení odměn a bonusů, vyhrožování srážkou z platu za jakoukoliv chybu, prostě dělají všechno pro to aby jim i těch pár zbylých „srdcařů“ odešlo … a že to nepotrvá dlouho. Na čele s paní „manažerkou“ odbavení a celým vedením tam nemají co hledat pokud si nedokážou vážit svých zaměstnanců a adekvátně je zaplatit a motivovat.
Většinou jsem k takovémuto hodnocení situace uvnitř firem obecně skeptický, ale vzhledem k jejich personální situaci a (ne)řešení celkem předvídatelné sezónní špičky tomu tentokrát věřím. Dost to smrdí manažerskou neschopností a začínají se probouzet až když firma cirkuluje v médiích.
Propustit, vyhodit top management respektive nutná obměna. Ale státní fa. 🤥 Reálně je z toho krizová komunikace, extra náklady na PR/marketing a zvyšení odměn a ročních bonusů top managementu za zvládnutí „krizovky“ 😳😬🤪 a „vyřešení“ problému + odbavení vyššího počtu cestujících (y/y) = Letiště Praha s.p. a Czech Airlines Handling (bez kufrů i s kufry).
Je vidět, že firma se dostala do pozice overbastardingu, jak něco takového před více než 20 lety popsal D – FENS.
Tam se život zastavil v roce 90 možná. :DDDD
A co teprve Špíča. 🫶
To bude asi taky jedna ze státních firem, kde je více ředitelů, manažerů a jiné kancelářské havěti než těch, kteří na ně vydělávají…Takovou je třeba zrušit (ale nejdříve se musí udělat dodatek smlouvy se zakomponování „zlatého padáku“).
Abys mohl neco zrusit, potrebujes nabrat pracovniky, kteri to budou analyzovat a navrhovat reseni. Behem toho se nabere dalsich par lidi do vedoucich pozic. A tech se uz nezbavis.
🪂🪂🪂🪂 budou🤪🤥🤫
Říkám to pořád, stát nemá co podnikat.
Nebyl bych tak přísný. Může, ale musí fungovat kontrola, zpětná vazba a adekvátní tresty. A ne, že se všem přidá plošně nebo se automaticky rozdělují prémie, i když se nedaří. Nedivil bych se, kdyby na konci roku byly prémie dvakrát větší než vloni. I po tomto fiasku.
No tak těch deset chudáků, co odvádí práci za 70 lidí, by si zasloužilo prémie minimálně dvojnásobné… byť chápu, že tyto lidi jste asi zrovna na mysli neměl.
Pokud ve firmě potřebujete kontrolory a další budižkničemu a nejste banka nebo tiskárna cenin, tak děláte něco špatně. Pravděpodobně máte špatné zaměstnance. 🙂 🙂 🙂
A někteří zase říkají, že na dálnicích by měla být všude vyšší maximální rychlost, a někteří zase říkají něco jiného. Co je ale podstatné, že určitou věc musí říkat většina. Váš nápad pravděpodobně většina nesdílí, a tudíž nedochází ani k jeho realizaci.
V případě, že je to státní , tak stát neumí hospodařit , ale sami se obohacují a žijí si v luxusu !!!
To jsou matláci.
Jestli je i pravda to, že těch maníků nemaj 80, jak tvrdila jejich mluvka, ale jenom 10, jak tvrdí maníci, tak to je snad až směšné.
Kdy konečně (nejen státní) instituce a podniky zaregistrují, že je 21. století, a že všechno se dostane ven, a za blbce budou zas jen oni…?
Včera na novinkách mluvčí letiště řekla, že mluvčí handlingu byl odejit na konci června, asi moc věděl a chtěl mluvit 🙂
Protože CSAH myšlenkově do 21. století nevkročil. :DDDD A těch pár chudáků tam neni málo jen na rampě, ale i právě v třídírně jednoduše to maj debilně zorganizovaný. 😀
V tomto případě ředitel a všichni manažeři by měli vylézt ze svých kancelářských nor, obléct monterky a valit pomáhat nakládat a vykládat zavazadla, je to čistě jejich problém, oni tuto situaci zavinili tím, že nenabrali dostatek zaměstnanců a to řekl bych proto, že plat na takové fyzicky náročné pozici je výsměch, prodavačka v Lidlu má více, tak je logické, že se o tuto pozici moc zájemců ucházet nebude!
U e-commerce spolecnosti je docela bezne, ze lide treba z vyvoje jdou behem black friday nebo predvanocni spicky pomahat do skladu, v logistice a pod.
Tak to je možná běžné u nějakých českých usmolených garážovek a i tam tomu moc nevěřím vzhledem k tomu, že „lidi z vývoje“ jsou spíš „lidi z devops“ a ti jdou potřeba jinde…
Jisteze myslim ceske a myslim ty nejvetsi (Alza, nebohy Mall, CZC). V case sezony moc potreba nejsou, protoze se do niceho nevrta.
Už vidím, jak vezmete vývojáře, který vás stojí 150-200 tisíc měsíčně a pošlete ho někde běhat po skladě – za to máte několikanásobek agenturních zaměstnanců odněkud z Kyrgyzstánu.
V Mallu jsem pracoval a z vývoje nikdo do skladu nechodil, přesně jak píšu – naopak makali na tom, aby během BF nelehnul systém. (A po převzetí Rockawayem ~2016 se jim to i poprvé v historii povedlo.)
Zrovna v Mallu chodili lide z RND pomahat na finance a do vydejen, kdyz jeste existovali, v praci totiz vsichni nemeli moc co delat, jelikoz meli freeze na nasazovani do produkce.
Jestli musí makat na tom, aby nelehnul systém, když přichází trochu víc objednávek než minule, tak by mě zajímalo co a jak tam dělali předtím, když to musí takhle ručně látat?
V alza zcela běžně chodil o vánoční sezóně vypomáhat do skladu i sám majitel, jeho bratr a další lidi z kanceláří.
Alza má vývoj? Co dělají raketoplány?
Ale teď važně, co je naplní takového vývoje?
Vy vidite nejaky webovy frontend, nebo mobilni aplikaci, ale za tim je spousta systemu, katalog produktu, vyhledavani, objednavky, doprava, analytika, nastroje pro partnery a prodejce, rizeni skladu, tridicich linek, ucetnictvi, platebni nastroje… a to vsechno musi nekdo vyvijet a udrzovat.
Ne za tím vidím „obchodák“ s naročnou logistiku. Akurát to se vím vyplatí vyvijet všechno od piky? To nepouživají nějaké už dostupné systémy programy, ketré přízpusobí požádavkům. Případně postupy jako FIFO, atd?
Bing 🎯 Analýza na úrovni PhD. Gút džob 👍 Máte naprostou pravdu, přihlašte se jako externí poradce – advisor Czech Airlines Handling nebo do výběrka na GŘ mateřské fa. Letiště Praha. Jedna z možností jak stav zlepšit.
Tohle už je na popcorn. 😀
Zatím na klíčenku 😁 Popík bude další level 👍 Ale už se to blíží…
Soukromník zachraňuje stát, to je k zamyšlení…
Nojo, státní Molochy, víme jak fungují…
Však jo. Vždyť je to vidět všude okolo. Copak bychom postavili některé konkrétní komunikace nebýt soukormých peněz? Asi těžko.
Spíše zachraňuje neschopné státní manažery… Takhle to v účetnictví bude vypadat jako success, protože na platy zaměstnanců se vydá míň… Sazka taky nemohla za to že ji jmenovali neschopneho (všehoschopného) manažera…
Rekl bych, ze tech neprodlouzenych smluv a prichod k Menzies bude dost.
U Menziesu mohl být Smartwings dávno, kdyby chtěl…
Smarti u Menzies byly, jen jim nakonec tu smlouvu vypověděli kvůli tomu, že jim neplatili.
A myslite tedy ze neplati ani CSAH? Tak proc jim taky nevypovi smlouvu?
Smart CSAH plati. Platil i Menzies (asi behem covidu byly problemy ale kdo je v letectvi nemel). Aby Smart dostal garanci na pujcku tak musel prejit k CSAH (statni firma)
Tam už byl😂
Menzies ale tenhle Traveláckej cirkus nechce. :DDD
Menzies ale tenhle Traveláckej cirkus nechce. :DDD
Prý zachraňuje stát… 😀 Tak to do záchrany státu má hodně daleko.
Tak to by mě v životě nenapadlo, že Menzies bude poskytovat lepší služby než CSAH…
Tak zase tak prekvapive to nie je, ze sukromnik dokaze podnikat lepsie ako stat.
A když krachují nějaké soukromé společnosti nebo když jsou v obdobných problémech, jako je teď CSAH, tak to zase znamená, že ten soukromník je horší než stát?
A že se tam život nezastavil v roce 90 a nevypadá to tam jak v technickym muzeu. 😀