Kudy utíkat, když v tunelu začne hořet. Hasič popsal, jak probíhají ty nejnáročnější zásahy
Simulovaná dopravní nehoda v Klimkovickém tunelu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Specifika zásahů v tunelu popsal Jakub Kozák při simulované dopravní nehodě v Klimkovickém tunelu.
Ale neřekne zásadní doporučení, že když utíkat tak paradoxně proti kouři a plamenům, jinak budete utíkat v kouři a udusíte se dřív, než se dostanete do bezpečí.
No, ono dokud není bezpečně zastaven provoz tak bude potřeba se též dívat na směr jízdy vozidel… každopádně by bylo záhodno vždy hledat nejbližší tunelovou propojku.
Ano, tj. zásadní a od požáru u Kaprunu, kdy většina lidí šla nahoru po směru kouře a byla to jejich poslední cesta po svých, jsem myslel, že je to jasně řešeno, alespoň v Evropě.
Ale nedávno jsem mluvil s mladou řidičkou, která netušila jak se zachovat mezi sklapejicima závorama a že jí to v autoškole nikdo neřekl, tak si nedělám moc iluze.
A jde to vždy odhadnout? Hlavní je utéct do toho průchodu. Tím bych se řídil. Ono dojít proti kouří k ucpanému tunelu hořící překážkou taky moc nepomůže.
Ono se to takhle teoreticky dobře radí, ale skutečnost je úplně jiná. U nás jednou hořelo, kouř že nebylo vidět na centimetr.
Tady se s tím počítá a to vyvětráni zachraňuje.
A přímo do plamenů, hádejte proč tam jsou ty evakuační propojky. 😉
Nejvíc naštve, když požár vzplane daleko od okraje tunelu (200m a více). Pak už záleží na vteřinách a jak to komu v hlavě přeskočí. Pokud přes kouř nebude vidět nouzový východ, pak je docela zaděláno na tragédii.
Na železnici je správný postup počkat na hasiče (i kdyby hořelo) a při jistotu zkontrolovat i tomu hasiči nějakou průkazku. Aby to nebyl třeba jen striptér v hasičském, který se mi snaží ukrást přepracované kolo.
Hlavně cestujícím zkontrolovat jízdní doklady, zda nepřerušili jízdu po méně než 100 km.
Cvičení je jistě fajn, ale nevím nakolik je to efektivní, když všichni ví že je to jen hra a není to skutečné. To je jak požární cvičení v bývalé práci – zahoukal alarm (předem se o tom vědělo), tak se všichni spořádaně vycházkovým krokem vydali ven, tam si dali cigáro a za chvíli zpátky do roboty. K čemu to je? Takové cvičení má probíhat tak, že se pustí alarm, vypne proud aby zůstalo jen nouzové osvětlení, a na určeném místě se zapálí dýmovnice s dráždivou směsí, aby si všichni mysleli že doopravdy hoří, a utíkali o život. To by bylo… Číst vice »
Hm, tamto cvičení kdysi bylo hlavně o tom aby každý poznal co je to za zvuk (požární siréna) a kterým směrem mají jít (utíkat)…
Neočekávanost by byla snad přínosem, ale dodatečné komplikace nevím nevím – je škoda když se lidi zraní/zabijou když vůbec nehoří… 🙁
Dvakrát mě někdo nehlášenou zkouškou vytáhne z postele či provede něco horšího, po třetí to budu ignorovat.
Pokud to nemám očekávat a mám před tím nechávat bordel na chodbě, ať je to řečený aspoň přibližně (někdy tenhle týden) a systémy který to umí(reprák místo klasické sirény) hlásí „zkouška.“
Přemýšlím proč šachový velmistr před zápasem studuje hry soupeře, když už toho nemá časový stres.
Ono se lépe evakuuje cestou, kterou jste už jednou prošli.
I při „hře“ se naučíte spoustu věcí. Ostatně proto si hrají i zvířata. To cvičení bude vždycky jenom simulace – i kdybyste do toho tunelu odtáhl vraky aut a zapálil je, figurantům pro lepší věrohodnost nemůžete zlámat nohy (nebo něco horšího). A pak jde také o to, aby to cvičení nenapáchalo víc škody, než užitku. Zapalovat auta v tunelu by bylo dost riskantní. To samé to vaše cvičení – kdyby všichni utíkali jak o život, někdo si někde vyvrkne kotník, zlomí nohu, projde sklem… Při skutečném požáru jsou to „povolené ztráty“, pořád lepší zlomit si nohu než uhořet. Při cvičení… Číst vice »
Že jo? Navíc to lze nacvičit na simulátoru v počítači. Ušetří se nafta za cestu k té zbytečně simulaci, teď ten kouř.. 😁