Kudy rychlovlakem do Polska? O lepší trať se přetahuje Liberec s Hradcem Králové

Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan SůraJednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra

Na plánované mapě navrhovaných rychlých spojení je trať z Prahy do polské Vratislavi zanesena jako přímka vedoucí mezi Libereckým a

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Ruzicka

Osobne si myslim, ze by bylo vhodne mit obe varianty. Vsak dalnice vedou do obou mest. A prioritou CR by melo byt propojeni VRT vsech krajskych center a vetsich mest a regionalnich uzlu v trase.
Kazdopadne by se melo pracovat na vice variantach, aby nedochazelo k dalsim posunum.

K.S.

Jednoduchá pomoc, vytáhněte stará pravidla platná od staveb prvních tratí, Maximální rychlost, Minimální stoupání a Nejmenší cena. Dále je také třeba uvažovat délku a případné napojení na další trasy. Vzhledem k tomu že se do dokončení celé sítě VRT může stát kdoví co, tak bude vhodné aby i jen jedna VRT výrazně zrychlila dopravu. Pokud máme zajistit spojení Polska a Rakouska a v Polsku by měla existovat VRT Varšava-Vratislav, pak by bylo vhodné aby VRT vedla takovým směrem aby na ni bez zbytečných zajížděk mohly přejet vlaky z Vídně. Nevím jaká je v Polsku situace, ale je myslím dost možné… Číst vice »

Tomáš Záruba

Tipuji, že nejrozumnější by byla „kombinace polovin“ – z Prahy do Liberce (bez pokračování) a z HK do Polska (bez nového úseku z Prahy). Z vnitrostátního hlediska by to mělo přínosů asi nejvíc. Vyjdeme-li z budoucích 160 km/h Lysá – HK a nějaké přijatelné rychlosti Praha – Lysá popř. Poříčany – Nymburk a současně z toho, že stávající koridor Praha – Olomouc bude přece jenom uvolněn VRT přes Brno, VRT Praha – Hradec asi opravdu může ještě počkat, přinejmenším ve východočeském úseku. Přeshraniční úsek za Libercem by měl využití minimální, v hradeckém případě je tam jako solidní cíl Trutnov, z… Číst vice »

Ryba

O 20 miliard levnější přes Liberec než přes Hradec? Ten kdo to řekl, tak ten upadl ne? Kolik by muselo stát množství tunelů a mostů přes hornaté území do Liberce? Do HK je to v podstatě jen rovina. Není potřeba žádný tunel. A to mi chcete říct, že razit tunely je levnější než stavět na rovné ploše? Tady by se měl někdo nad sebou zamyslet. Rychlotrať na Liberec je nesmysl. Až bude mít náš stát peněz jako v Dubaji, tak poté se o tom můžeme bavit. Každopádně je smutné, že Liberecko má takhle špatné napojení, ale nemůže si kraj myslet,… Číst vice »

Martin

Nezapomínejte, že v blízkosti budou dvě tratě na 160 km/h (hradecká se bude tak jako tak modernizovat), spojku mezi těmito východočeskými městy také na 160 km/h (částečně realizováno už dnes, co nevidět se bude pokračovat dál z PUE na HK) a vše dvojkolejné. A by měla vést ještě VRT? Tohle bych považoval za utrácení těch „dubajských“ peněz. Zejména když železniční infrastruktura v okolí Liberce nadále vede ve stopě z konce 19. století. No a je vesměs jedno, zda tunely a mosty povedou přes jedny hory nebo druhé (hádám, že to víte, ale pro připomenutí – i za Hradcem jsou hory,… Číst vice »

Jiří Šrámek

Bude-li to varianta přes Liberec, vyjde nám brutální tempo obnovy / výstavby železniční infrastruktury na každých 200 let.

Zesp

Nevím, o čem se tady baví, když dneska nejsou schopni vykoupit pozemky pro pár kilometrů dálnice a vyprecizovat přípravu stavby tak, aby nebyla napadnutelná ze strany takových podvratných „organizací“, jako jsou např. Děti Země, kteří jsou schopni jakoukoliv stavbu blokovat řadu let. Jak pak chtějí postavit takovéto náročné liniové stavby????

Pavel

Chápu a rozumím zoufalé situaci Libereckého kraje ohledně železničního spojení, ale upřímně nevím, kde vzali prohlášení o modernizaci tratě na Hradec Králové na rychlost 160 km/h, to se reálně prostě neděje. Každý rok se látají nejhorší úseky, aby byly vůbec provozuschopné. Nejméně čtvrt roku jsou výluky, kdy provoz odklánějí přes Sadskou na koridor s patřičným zpožděním. Běžný jízdní řád se rok od roku spíše zpomaluje a stejně není dodržován. A to nemluvím o situacích, kdy se něco pod*lá na koridoru a všechny vlaky odklánějí na tuto trať. Průměrné zpoždění ranního spoje za poslední měsíc 14 min., viz babitron. Tedy železniční… Číst vice »

Petr Šimral

Rekonstrukce trati VOCHOC (Velký Osek – HK – Choceň) je již odsouhlasena a pracuje se na přípravné dokumentaci. Byla vybrána varianta maximální (dvojkolejná na 160 km/h). Dále se připravuje rekonstrukce tratě Kolín – Děčín, v úseku Libická spojka (napojení od HK) do Lysé nad Labem taktéž na 160 km/h.

Otmar

A není to jedno kudy. Ten vysokorychlostní vlak má-li být vysokorychlostním tak by měl zastavit jen každých 150 -200 km. Což je z Prahy s bídou Liberec nebo Hradec. Zastávka v Boleslavi je nesmysl, poněvadž by to už nebyl vysokorychlostní vlak kdyby se měl pořád rozjíždět a zase brzdit.

Viktor Nárožný

V Německu Vám také ICE zastavuje v Ingolstadtu , což je v podstatě analogie Mladé Boleslavi..

Grossák

Zjistěte si něco o trakčník vlastnostech vlaků. Zastavení v Liberci není problém ani pro nejvyšší vrstvu. V Boleslavi zastaví vrstva nižší.

PavelS

Tento neustale se opakujici blud je nesmrtelny.

Martin Chovanec

To je dnes překlepů 🙂
Ale k věci: Já se bojím, aby to nedopadlo tak, že SŽDC postaví trať na jiný hraniční bod než než Poláci. Opravdu by mě to nepřekvapilo.

František

Mně přijde podivný už jen omezení výběru na stávající hraniční body (i když u obou by bylo fajn mít přeshraniční místní spoje). To skončí VRT na hranici a dál se pojede po tom, co je? Nebylo by lepší jen vzájemně koordinovat vnitrostátní rychlá dálková spojení a ta na základě dohody propojit? Stejně bude většina frekvence vnitrostátní a potřeba je lepší trať v obou směrech (do Hradce by však zatím stačilo zlepšit parametry a přidat druhou kolej).

beran

Víc, jak 20 let stát jen slibuje. Pro nás z Liberecka již dávno úsměvné, divím se, že pro autora článku ne trapné.