- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Kudy povede Vlasta? Pokračování pražského vnitřního okruhu rozděluje koalici
Vizualizace vyústění tunelu u křižovatky s Českobrodskou. Foto: http://mestskyokruh.info
Jedna z největších možných dopravních staveb v Praze s odhadovanými náklady 30-40 miliard korun povede většinou jen pod zemí. Pražští
Já nechápu proč pořád novináři citují co si myslí Vratislav Filler. Tenhle aktivistický idiot nikoho přece nezajímá…
Minimálně ve dvou tvrzeních má AutoMat pravdu, že nová stavba sníží atraktivitu veřejné dopravy ve městě a do Prahy přivede další auta. Stalo se tak v případě Blanky i jakýchkoli dopravních staveb, které způsobí komfortní a rychlý průjezd individuální dopravy.
To by šlo ošetřit zavedením mýtného, jako je to v jiných evropských metropolích.
A ono něco kromě Ropidu brání tomu, aby z výhod tunelů těžila i veřejná doprava?
Jak by mohlo vybudování tunelu přitáhnout víc aut do Prahy? Jako že samotná existence tunelu zapříčiní, že lidé, kteří by do Prahy vůbec nejeli, najednou pojedou do Prahy, protože se chtějí projet tunelem? Nebo jakou v tom mám najít logiku?
Dokončení okruhu rozhodně další auta do Prahy nepřivede, umožní ale bezpečnější a plynulejší průjezd těm, co už tam jedou a co by tam stejně jeli i bez okruhu. To se samozřejmě odrazí na lokálních emisích, ale i na dalších, neměřitelných aspektech, jako třeba na pohodě řidičů, kteří pak budou méně agresivní, což se opět pozitivně projeví na bezpečnosti provozu ve městě. Především ale zmizí důvod pro sjíždění z tranzitních komunikací, které jsou na rozdíl od běžných ulic na silný provoz stavěné a hledání jiné průjezdnější trasy, což podstatně uleví centru, kam tak pojede opravdu jen ten, kdo tam jet musí.… Číst vice »
No něco na tom je – když dřív trvala cesta autem z Dejvic do Kobylis dejme tomu 30 a více min a dnes to zvládnete Blankou za 10 min, tak si víc lidí řekne, nač to jet metrem přes Muzeum (přestup) nebo se kodrcat tramvají. Aut neustále přibývá, každá nová silnice se zaplní auty
To je přece zvrácená logika. Takže abychom nesnižovali atraktivitu MHD, tak radši nebudeme budovat nové komunikace, aby cesta netrvala kratší dobu a lidi tak nesedali do aut? Navíc jakožto Pražák vlastnící auto určitě kvůli otevření Blanky nebo Vlasty nepřesednu z MHD na auto. Ono totiž to kodrcání autem zvlášť ve spičkách je mnohem horší než kodrcání se MHD, kde má tramvaj často vlastní drážní těleso mimo silnici, autobusy vyhrazené jízdní pruhy, nemluvě o metru, které je na povrchové dopravě nezávislé. A hlavně je to nepoměrně levnější než jezdit vlastním autem, nemluvě o možnosti zaparkovat atd. A dávat do příčinné souvislosti… Číst vice »
Pochopitelně, že při nabídce komfortní, rychlé jízdy autem skrz město, mnoho lidí (dosud dojíždějích MHD) přesedne do auta. A jak zde bylo zmíněno: „kodrcání autem zvlášť ve spičkách je mnohem horší než kodrcání se MHD“, toto tvrzení podporuje. Protože pak už to nebude „autem kodrcání“, zato „kodrcání MHD“ zřejmě zůstane, protože vedení rychlých spojů MHD skrz nové tunely se v Praze nedaří.
Když někde čtu (slyším), že se Auto*Matu něco nelíbí, hned je mi ten projekt sympatický 🙂
Celkem mně udivuje, že si někteří lidé myslí, že proti jejich variantě nebude nikdo protestovat. Opak je pravdou na 99% by se objevil zase někdo jiný, kdo by zase zpochybňoval tuto variantu. A nové posudky by se mohli zadávat dál a dál a dál a dál…
Lepší to než nic.
Připomíná mi to ODSun brněnského nádraží v malém: i v Brně se dlouhé roky jen kecalo, tlačilo se na jedinou variantu a nezadala se žádná srovnávací studie ani se nevypracovaly jiné varianty. A pak se tímto „šetřením“ („přece nebudu utrácet peníze za zkoumání jiných variant, když já politik vím vše nejlíp a tak to bude, i kdyby to bylo celkově mnohem dražší a horší“) argumentuje, proč ta jediná od začátku tlačená pochybná varianta je ta jediná správná. Blahopřeji hnutí ANO, že v té rozhodující fázi to takto zazdila jak v Brně, tak v Praze. Prý vláda odborníků, řídící město jako… Číst vice »
Souhlas – a neplatí to jen pro města: „zářným“ příkladem arogance politiků týkající se „mimoměstského“ prostoru může sloužit třeba dálnice D8 v Českém Středohoří (úsek Lovosice – Řehlovice) …
Na jednu stranu souhlasím, že takto velké investice by se měly důkladně prověřit z hlediska variantního řešení, na druhou si nejsem jistý, co by bylo v tomto případě přínosem. Tzv. duál je dopravní nesmysl (posiluje kolizní souběhy dopravních proudů). Ražené tunely místo hloubených by byly dražší. Méně MÚK by znamenalo nenaplnění potenciálních přínosů stavby a přetížení ostatních MÚK a souvisejících komunikací. Co by tedy mělo být schůdnou a přínosnou alternativou?