Kuba: Jihočeši by mohli do tří let létat z Plané u Českých Budějovic na dovolenou
Jihočeské letiště České Budějovice. Pramen: Letiště ČB
Kraj do letiště bez jediné pravidelné linky investoval přes miliardu korun.
Kraj do letiště bez jediné pravidelné linky investoval přes miliardu korun.
Po zkušenosti s cestou z jižních Cech se třemi dětmi na čtvrteční odlet v šest ráno z Václava Havla začínám tenhle projekt opatrně podporovat.
Napadlo vás, co se bude na budějovickém letišti dít, až skončí dovolenková sezóna? Sem tam nějaký bizjet, v lepším případě jedou za čas charter směr Hurghada, a to bude asi tak vše. Opravdu si myslíte, že se to vyplatí? Nebylo by lepší spíše investovat do pozemního spojení jižních Čech s Prahou-Ruzyní, aby vaše cestování nebylo tak stresující.
Já mam prave pocit,ze se to centralistické reseni moc neosvědčilo,jedno letiště na 10 mio lidi je málo a Praha jako uzel všeho naráží na své kapacity.
Je mi tu z většiny diskutujících na zvracení. Vidím, že jsme v Čechách a Češi. Podpora regionů NULA, žít si ve svém smrádečku a pohodičce. Pevně doufám, že se projekt povede a všem křiklounům zavře huby.
Máte zajisté pravdu. Jihočeský kraj totiž dlouhé roky také v oblasti dopravy pro své občany nedělá lautr nic. Utrácení za nesmyslné letiště opravdu není podporou regionu, právě naopak.
České Budějovice jen rozšíří skupinu tři nejzbytečnějších letišť světa ( Brno, Ostrava, Karlovy Vary) na čtyři.
Zapomněl jste na Pardubice
A to jako proč zbytečných? Náhodou když mám letiště 10 minut jízdy od baráku tak nepotřebuji nutně lítat z Prahy. Teď jsem využila linku Ostrava-Varšava- Ljubljana a bylo to super. A když je letiště malé, tím líp – myslím Ostrava-Ljubljana či třeba Burgas. Kdyby lítali i Ostrava-Budějovice, nebylo by to špatné. U jdyvy tikátaki třeva heb v szónu, tak to stojí za to.
Připadám si jak před 150 lety, když se bojovalo proti železnici. Kde vyhráli její odpůrci, tam pak s odpuštěním chcípl pes. Někde jsem četl, že k uživení osobní dopravy by stačilo cca 80 tis. pasažérů ročně, to např. v Pardubicích hravě zvládli. Letiště má výhodu, že veškeré pozemky kolem patří zřizovateli, tedy lze je využít pro jeho financování. Myslím , že je to reálný projekt, zvláště v kombinaci s nákladní leteckou dopravou.
Letecká doprava ovšem není úplně doprava budoucnosti…
Pokud dnes potřebují provozní dotaci 80 milionů (což je suma, kterou dost dobře nechápu) ročně, tak při 80000 cestujících by od každého jednoho potřebovali cca 1000 Kč, aby pokryli tyto náklady. Což je z říše snů, se obávám. Jestliže stále platí ceník na jejich stránkách, tak odletová taxa je 300, tak z dalších aktivit by museli získat min. 700 na cestujícího… I kdyby byli schopni účtovat přistávací poplatky a handling v plných cenách (což není reálné), tak dostanou cca dalších max. 250 Kč na osobu. Stále nějakých 450 Kč chybí (při provozu 738/Max/320).
co prosím v pardubicích hravě zvládli?
od roku 2015 jsou soustavně ztrátoví …
Vyhozená miliarda+osmdesát milionů ročně, je to hnus jak se v tomto státě zachází s penězi daňových poplatníků!
Jihočeský kraj dlouhé roky není schopen a ochoten vytvořit integrovanou dopravu, zato tu budeme mít nesmyslné a zbytečné letiště.
V Jihočeském kraji žiji moc rád, ale za krajské politiky napříč všemi stranami i mafiemi se stydím a je mi z nich na blití.
Všechna naše mezinárodní letiště s výjímkou Prahy-Ruzyně doslova živoří. Teď k nim přibude další. Toť vše. Však on to daňový poplatník už nějak unese….
A pak že je ODS pravicová strana;) Udělejte si v regionech pořádek a zbavte se už konečně levicových soudruhů.
Odmítám přispívat ze svých daní na lokální letiště. Jihočeský kraj s ubohou, poddimenzovanou a zanedbanou infrastrukturou už má problémů s dopravou dost na to, aby za peníze z veřejných rozpočtů provozoval letiště, přístavy, kosmodrom nebo hyperloop.
Kuba? A kam konkrétně? Havana nebo Varadero?
Volby a potřeba se zviditelnit.
Dalsi destinace by měla být slibotechna a nesmyslov, jen přes léto. Potom to bude Praha.
Od prosince bude jízdní doba z Budějovic do Prahy 1h40m vlakem, na letiště AE busem ještě 30m navíc. Autem to bude podobně. Vážně je potřeba lít za každou cenu peníze do pomalu každé louky s vybudovanou betonovou dráhou? Na naší malou zemi stačí bohatě PRG, BRQ a OSR + PED jako vojenské/civilní.
Původně tam bylo vojenské letiště a přistávací dráha na letišti v Plané má dobré parametry.
Bohužel vytíženost z osobní dopravy bude minimální.
Mimochodem dálkové autobusy jezdí z Prahy do Krumlova či Lince okolo letiště.
Oni spise budou létat z mnohém větší a levnější Vídně
No, podle mých zkušeností autem na letiště Praha za nastíněné časy jen teoreticky. V průběhu dne absolutně nereálné. Středočeši úspěšně 30 let blokují stavbu dálnice, takže asi nechtějí lít beton do každé louky, dvouproudová D0 Pražský okruh kapacitně nezvládá dopravu, skoro vždy se zde zdržíte. pro značnou část Jižních Čech dojezdová vzdálenost na letiště Praha přesahuje 170 km, víte o čem tady mluvíte …
Už zase?
Tak na zvýšení platů řidičů MHD Budějice nemají, ale do letiště se miliony nalejí. Prostě jih….
V Českých Budějovicích by chtěl žít každý.
Cože?
Co je to za blbost?
Byl jste někdy v Budějovicích?
Tam nic není!
Jenom opuštěné letiště. 😁
Město které platí řidiče nemá s letištěm nic společného, tohle je projekt krajeq.
Titulek mě nechtěně pobavil. Co jsem ho z rychlosti zahlédl, tak jsem si myslel, že je to informace z ostrova Kuba, že Kuba chystá nějakou družbu a výměnné pobyty s Jihočechy. 😂
To by tak odpovídalo 😂
Humornější text zde už celkově tento týden nenajdete:)
Už Pardubice a Svinov ukázali, že tudy cesta nevede…. Aneb jak vyhodit oknem pár stovek milionů…
Pardubice souhlas, faktor blízkosti Prahy se ukázal jako lichý. Praha není tak významné letiště aby se lowcostům vyplatilo létat 100 kilometrů daleko od ní jako třeba Beauvais u Paříže. Ale Svinov je co? Jestli myslíte Mošnov, tak je to nyní prosperující cargo terminál doplněný o pár dovolenkových destinací a pár pravidelných linek do Londýna a Varšavy. A do budoucna možná vítané zázemí pro vojáky. S Budějicema bych to opravdu nesrovnával.
„Praha není tak významné letiště aby se lowcostům vyplatilo létat 100 kilometrů daleko od ní jako třeba Beauvais u Paříže“…to není o významu, ale o tom, co si letiště účtuje za poplatky a jaké má k dispozici sloty, ale v neposlední řadě o poptávce a o tom, kolik je schopen region takový LC zadotovat.
Píšu z Londýna, v sobotu letím zpět přes Mošnov.
Už roky říkám, že jediná šance pro velkou dopravu na LKCS, je letiště komerčně přejmenovat z Budějovic (kde by sice chtěl žít každý, ale bohužel nikoho venku jaksi nezajímají) na Český Krumlov, který by měl alespoň teoretickou šanci nějakou linku přilákat.
Podle mě málokdo by chtěl nebo jel do ČK přímo aniž by to vzal předtím přes Prahu (takto prostě bohužel turismus do ČR je odjakživa nastaven, v tomto jsme asi celoevropský unikát), to je tak vyhodit z autobusu, a za 4 hodiny nabrat a odvézt zpět do Prahy, nalejme si čistého vína, co by kdo chtěl dělat v Krumlově déle než pár hodin? Ale romantické představy, že se na ostrovech najde takový počet Britů či Nizozemců co si budou plánovat dovolenou v ČK, aby to naplnilo Boeing Ryanairu 3x týdně na LKCS, je podle mě naivní.
Pokud by jezdili zahraniční turisté z Asie, tak ten týden stráví v pohodě v okolí (Český Krumlov, České Budějovice, Hluboká nad Vltavou, Telč, Třebíč, občas Tábor či Konopiště a pro nadšence Temelín.
Ale problém je, kdy se vrátí návštěvníci z Asie a zda-li 747 bude moct přistát na letišti v Plané.
Jako že by chtěli vynechat Prahu a letěli přes půl světa přímou linkou za krásami českého venkova? Nepravděpodobné.
bože 😀
Takto turismus z Asie nikdy nefungoval a fungovat nebude. Když Japonec, natož Číňan, chce minout těžce nastřádané volné dny, jede s cestovkou na evropský megatrip s cílem navštívit (a nafotit) maximum míst v co nejkratším čase.
Typický model je třeba ubytovat skupinu v Bratislavě (levnější hotel) a pak přes denní výlety odbavit Prahu, Vídeň, Budapešť a Krakov; pak se jede dál.
Pokud už je v programu Krumlov, pak jako půlden v kombinaci s Prahou, ale žádné další zdržení v JČK nepřichází v úvahu.
Přesně tak, asijský turista nemá čas trávit celý týden v jedné zemi, resp. jen v jejích třech krajích 🙂
Chlapče preboha Asiati lietajú primárne do Prahy a Český Krumllv je len taký lesklÿ prívesok u toho. Rozhodne nikto z nich bez Prahy nepriiletí. Temelîn určite nikoho nezaujíma. Je to z vašej strany velmi naivný nàzor. No a s tou 747 na záver to už ste len pobavil. Nič v zlom a bez urážky , ale je vidieť , źe ste fakt v tejto oblasti totálne mimo. No nikto nie sme odborníkom vi všetkomom
Je…to naivní. Ale asi se počítá s tím, že kraj bude dotovat i chartery pro české CK, jako ve Varech… Bohužel. Apropo, co ten rakouský manažer, co ho LKCS najalo na rozvoj linek, co byl i v Dubaji, aby domluvil linky? Kolik stál a kde ke mu konec?
jmeno letiste … ma na tohle minimalni vliv 🙂
Nemyslím si. Pokud zahraniční cesťák kupuje letenku, tak by si ji do Pardubic nekoupil, ale třeba do Prahy-východ ano. Podívejte se třeba na Orio al Serio, což je letiště u Bergama,které má velký turistický potenciál a stejně to LCC prodávají jako Milano.
Asiaté o kterých mluvíte cestují výhradně organizovaného a s cestovní kanceláří. Nikdo z nich si nikdy žádnou letenku pro cesto do Evropy hledat nebude.
Už zase?