Kruháč se semafory. Proměna největší plzeňské křižovatky finišuje, bez omezení projedou řidiči v sobotu

Okružní křižovatka u Makra v Plzni. Foto: ŘSDOkružní křižovatka u Makra v Plzni. Foto: ŘSD

Na zprovoznění okružní křižovatky naváže dopravní omezení na dálničním přivaděči.

Se zhruba měsíčním zpožděním otevře Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přestavěnou křižovatku u plzeňského Makra. Největší křižovatka v krajském městě prošla přestavbou na turbookružní. Od soboty bude průjezd možný bez omezení s využitím všech šesti větví.

O dokončení prací informovalo ŘSD v tiskové zprávě. Křižovatka byla doplněna světelnou signalizací, která zajistí regulaci vozidel na příjezdu do křižovatky, umožní lepší využití časové rezervy, zejména ve špičkových hodinách a zajistí bezpečnější křížení vozovky s chodci a cyklisty. “Jízdní pruhy byly doplněny oddělovači jízdních pruhů. Je potřeba, aby řidiči věnovali pozornost směrovým ukazatelům a do požadovaného jízdního pruhu se zařadili již při příjezdu k okružní křižovatce,” uvedla Martina Kozlíková z plzeňského ŘSD.

V noci z pátku na sobotu odstraní provizorní dopravní značení. Následně v sobotních ranních hodinách dojde ke spuštění řízení křižovatky světelnou signalizací. Do konce října 2025 plánuje ŘSD na okružní křižovatce dokončovací práce.

Kromě sadových úprav půjde například o dokončení osazení oddělovačů jízdních pruhů. To nyní nejde provést kvůli obousměrnému provozu. Práce proběhnou v nočních hodinách. V případě vhodných klimatických podmínek dojde ještě letos k instalaci plastového vodorovného značení.

Na zprovoznění okružní křižovatky naváže dopravní omezení na dálničním přivaděči D5 silnice I/26 na Domažlice nutné pro dokončení pokládky mikrokoberce. Práce budou probíhat vždy v jednom jízdní pruhu po dobu maximálně jednoho týdne.

Okružní křižovatkou denně projede téměř 50 tisíc aut. Modernizace vyšla na 217 milionů korun bez DPH, zakázku získalo sdružení Eurovia CZ a Berger Bohemia. Modernizace se zpozdila kvůli neplánované přestavbě kolektoru velmi vysokého napětí, který okružní křižovatku protíná. Podle projektu měl být půl metru pod povrchem vozovky, ale stavbaři na něj při frézování staré silnice narazili už pět centimetrů pod asfaltem. Kvůli jeho opravě a zahloubení hlavní práce stály sedm týdnů.

Detailně stavbu popisuje informační leták.

Tagy Berger Bohemia Eurovia CZ I/26 I/26 OK Domažlická – Folmavská Plzeň Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
8 komentářů