Krokodýl za milion. Klub přátel kolejových vozidel prodává motorový vůz přes Aukro

Motorový vůz 850.022. Foto: KPKVMotorový vůz 850.022. Foto: KPKV

Vůz má průkaz způsobilosti.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chleba Nakup

Líbilo by se mi udělat z toho obytňák a jezdit na výlety.

Martin

Obytňák na kolejích 👍

hank

FST4 má i obytnou část.

Gajda

Bylo by to hezký na turistický linky, přeci jen je to zajímavější jak 810, ale asi není nikdo, kdo by v tom ty peníze chtěl (a většinou taky mohl) utopit.

hank

Ještě jsem vylovil něco málo z internetu pro lepší kvantifikaci potřeby té otevřené ruky páně s penězi pro nového šťastného majitele motorového vozu 850.022. Motory CAT C27, tj. stejného typu, jako byl použit pro reko 851.026 na vozidlo 165.001 AŽD, se v USA t. č. prodávají jako málo jeté zánovní/repasované nebo nejeté uloženky za ceny odpovídající cca 2 – 2,5 mil. Kč. Sigma Lutín koupila v r. 2014 stejný motor (nový) za 2,5 mil. Kč (bez DPH). V Itálii byl nedávno na prodej motor z r. 2008 (7500 motorhodin) za 50 000 EUR. Nakolik (a za kolik) by bylo reálné… Číst vice »

Filip

To je „starý“, já už to chytil před tejdnem (zhruba), a ta cena mne také poněkud překvapila. Já jsem teda nevěděl, kdo to prodává, nebo proč to prodává, mi to taky je Wurst, já si vlak kupovat fakt nebudu. 😅 Trochu mne překvapila ta cena. Ne, ona není šílená, lokomotivy se prodávají (pokud to není fakt „traktor“ jenom čistě na posun) tak od tří set tisíc, a v podobném stavu, no a tohle je rarity, no a ta cena je odvislá od toho, že to je rarity. Já se jenom obávám, že zrovna do motoráku řady 850 ten 1.2m za… Číst vice »

Kernteriér

Pokud je do toho potřeba vrazit takové prachy, jak píšeš ty i ostatní, pak pořizovací cena velkou roli nehraje. A jestli tou cenou odradí ty, co by si to pak postavili do nějakého rezortu jako bufet a natřeli narůžovo, je to jen dobře.

Filip

No, hraje, protože tyhle ty „výtopny za bukem“, „sdružení přátel uhlí a páry“, atp. schrastí, dejme tomu, 300, 400t, ale skoro 1.2m je hodně. Oni to nebudou opravovat, jako když ČD pošle dva Šukafony do Šumperku na výrobu RegioŠuku, prostě pošle tam starý šroty, přijde „nový“ motorák. Ne, oni to – většinou – opravují postupně, roky. Taky se snaží „domluvit“ různé ty dotace, nebo i ty různé dopravní závody, firmy jim na to přispějí (a odečtou si to z daní). A do toho se bude muset vrazit, protože i když nebudeš převodovky opravovat, jak ožralý millionář, tak millionové částky to… Číst vice »

Elb

Koukám, že už nemá původní koženku?

liposh

Bylo by príma, kdyby ten milion a půl získali a vrazili ho do opravy Němky. Možná vlastně by úplně stačilo, aby tu Němku uvedli do neprovozního, ale vystaveníschopného stavu a dala by se někam pod stříšku, něco jako je třeba Slovenská strela tam Kopřivnici za sklem. Případně něco na ten způsob.

tonda

smejdi vyberou na tender a na masinu nesahnou….

Kernteriér

Šmejdi? Nepleteš si trochu dojmy a průjmy?

tonda

tak co jineho to bylo?

JanO

Zkuste jim domluvit někde stabilní zázemí. V odsunutém nádraží pro ně ani pro Němku není místo.

liposh

Musím se přiznat, že ta oprava Němky , resp. tendru v podání KPKV pro mě byla též rozčarováním, hraničícím až s naštváním. Myslel jsem si, že když vybrali na tendr, že se aspoň pokusí opravit i tu lokomotivu samotnou. Že mají nějaký plán, cokoliv…ale ono nic. A že jim zbourali barák v Chocni s tímhle vážně nesouvisí.

Kernteriér

Pokud je sbírka na tendr, naopak by bylo proti jejím podmínkám použít ty peníze na něco jiného.

liposh

myslím tím, že po sbírce na tendr se pokusí udělat i sbírku na lokomotivu. Aspoň se pokusí.

Dave

Slovenská strela už jezdí, není jen za sklem

libor

na kolik může vyjít ETCS do takové vláčku?

jiný Petr

Tipoval bych to tak na 20 milionů Kč.

Jiří Kocurek

Počkal bych, až trh vychladne, tedy na dobu, kdy bude ETCS i v Bruntálu.

Pan průvodčí

To už bude tenhle stroj za poločasem rozpadu.

Jiří Kocurek

Ne nutně, rám vozu, motor a karoserie se dá opravit i bez zástavby ETCS.

Jelen

Tohle vážně ještě v roce 2014 jezdilo?

Frantisek

Proč by ne… Pokud to bylo udržované, vadit mohl leda poněkud komplikovaný nástup a spartánský záchod. Pak možná ještě spotřeba, jsou-li na tom novější vozidla lépe. Jízda sama v tom bývala celkem pohodlná.

Jelen

Však jo, já nic proti tomu nemám, mám historická vozidla rád, jen mě trochu překvapil ten rok vyřazení, myslel jsem, že tyto vozy musely skončit podstatně dříve.

Elb

Zaskakovalo za zdechlé Regionovy v Olomouci.

hank

V Olomouci to byly 851. 850 byly ke konci soustředěné v Brně. A v Olomouci 851 ke konci zaskakovaly za 814 na pacifiku (kde vlastně byly „doma“, protože na té trati jezdívaly v 70. a 80. letech turnusově) i za 810 na litovelské.

hank

Ještě: Poslední nasazení 850 bylo v Hor. Heršpicích v r. 2012 (850.021) , 851 v Olomouci 2014 (851.028).

O tom, že by se s tím – mít dokořán otevřenou ruku páně s penězi – ještě leccos dalo dělat, svědčí rekonstrukce 851.026 na měřicí vůz ETCS pro AŽD v r. 2013. Mj. dostal nový motor Caterpillar a poněkud surreální modrý nátěr.

Jestli dobře počítám, tak ve spolcích a muzejích se jich dochovalo 8 ks (dohromady obou řad, z toho 850.018 na Slovensku). A kromě toho byl 851.013 přestavěn na měřicí FST4 pro SŽ(DC).

BR 01 512

Až na to, že na tom meraku jistá osoba dost rejzuje,víc roce nemůžu…

hank

„Až na to, že na tom meraku jistá osoba dost rejzuje…“
…jak povídala jedna paní.

Ale v korporátu to tak obvykle chodí, že někdo na něčem „rejžuje“… Jestli přitom dochází k porušování zákonů, nepochybně víš, co je tvou občanskou povinností. Jestliže ne, tak si tuhle „informaci“ můžeš leda tak nabouchat do kanad.

„…víc roce nemůžu…“
Nerozumím jazyku tvého kmene.

hank

Ještě jsem zapomněl na další přestavbu pro SŽ(DC): 165.002 čili měřicí vůz ERTMS ex 851.014. I toto vozidlo dosalo CAT C27.

A ať je přehled kompletní: Dříve zmíněné vozidlo FST4 se podle TSI jmenuje 162.001.

Martin

Bohužel za opravu dá nový majitel víc než za kolik to teď koupi 🙁 snad se někdo najde držím palce.

jakub

Snad ho někdo v Česku koupí a zachrání. Krásný vlak.

BR 01 512

Souhlas, krásnej stroj a ten zvuk.No ale kdo má na učte zbytečnej milion a to nemluvím o tom kolik bude stát oprava, vypadá v dost žalostném stavu.

Lxxxx

Obávám se, že uvedení do provozuschopného stavu by stálo dalších několik milionů a kromě toho by ten majitel musel mít vhodné místo kde se to dá schovat, protože jak dopadne vozidlo parkující venku je vidět na snímcích.

Kraťas

Taky doufám. Byla by ho škoda 🙂