Bylo by to hezký na turistický linky, přeci jen je to zajímavější jak 810, ale asi není nikdo, kdo by v tom ty peníze chtěl (a většinou taky mohl) utopit.
hank
1 rok
Ještě jsem vylovil něco málo z internetu pro lepší kvantifikaci potřeby té otevřené ruky páně s penězi pro nového šťastného majitele motorového vozu 850.022. Motory CAT C27, tj. stejného typu, jako byl použit pro reko 851.026 na vozidlo 165.001 AŽD, se v USA t. č. prodávají jako málo jeté zánovní/repasované nebo nejeté uloženky za ceny odpovídající cca 2 – 2,5 mil. Kč. Sigma Lutín koupila v r. 2014 stejný motor (nový) za 2,5 mil. Kč (bez DPH). V Itálii byl nedávno na prodej motor z r. 2008 (7500 motorhodin) za 50 000 EUR. Nakolik (a za kolik) by bylo reálné… Číst vice »
Filip
1 rok
To je „starý“, já už to chytil před tejdnem (zhruba), a ta cena mne také poněkud překvapila. Já jsem teda nevěděl, kdo to prodává, nebo proč to prodává, mi to taky je Wurst, já si vlak kupovat fakt nebudu. 😅 Trochu mne překvapila ta cena. Ne, ona není šílená, lokomotivy se prodávají (pokud to není fakt „traktor“ jenom čistě na posun) tak od tří set tisíc, a v podobném stavu, no a tohle je rarity, no a ta cena je odvislá od toho, že to je rarity. Já se jenom obávám, že zrovna do motoráku řady 850 ten 1.2m za… Číst vice »
Pokud je do toho potřeba vrazit takové prachy, jak píšeš ty i ostatní, pak pořizovací cena velkou roli nehraje. A jestli tou cenou odradí ty, co by si to pak postavili do nějakého rezortu jako bufet a natřeli narůžovo, je to jen dobře.
No, hraje, protože tyhle ty „výtopny za bukem“, „sdružení přátel uhlí a páry“, atp. schrastí, dejme tomu, 300, 400t, ale skoro 1.2m je hodně. Oni to nebudou opravovat, jako když ČD pošle dva Šukafony do Šumperku na výrobu RegioŠuku, prostě pošle tam starý šroty, přijde „nový“ motorák. Ne, oni to – většinou – opravují postupně, roky. Taky se snaží „domluvit“ různé ty dotace, nebo i ty různé dopravní závody, firmy jim na to přispějí (a odečtou si to z daní). A do toho se bude muset vrazit, protože i když nebudeš převodovky opravovat, jak ožralý millionář, tak millionové částky to… Číst vice »
Elb
1 rok
Koukám, že už nemá původní koženku?
liposh
1 rok
Bylo by príma, kdyby ten milion a půl získali a vrazili ho do opravy Němky. Možná vlastně by úplně stačilo, aby tu Němku uvedli do neprovozního, ale vystaveníschopného stavu a dala by se někam pod stříšku, něco jako je třeba Slovenská strela tam Kopřivnici za sklem. Případně něco na ten způsob.
Musím se přiznat, že ta oprava Němky , resp. tendru v podání KPKV pro mě byla též rozčarováním, hraničícím až s naštváním. Myslel jsem si, že když vybrali na tendr, že se aspoň pokusí opravit i tu lokomotivu samotnou. Že mají nějaký plán, cokoliv…ale ono nic. A že jim zbourali barák v Chocni s tímhle vážně nesouvisí.
Proč by ne… Pokud to bylo udržované, vadit mohl leda poněkud komplikovaný nástup a spartánský záchod. Pak možná ještě spotřeba, jsou-li na tom novější vozidla lépe. Jízda sama v tom bývala celkem pohodlná.
Však jo, já nic proti tomu nemám, mám historická vozidla rád, jen mě trochu překvapil ten rok vyřazení, myslel jsem, že tyto vozy musely skončit podstatně dříve.
V Olomouci to byly 851. 850 byly ke konci soustředěné v Brně. A v Olomouci 851 ke konci zaskakovaly za 814 na pacifiku (kde vlastně byly „doma“, protože na té trati jezdívaly v 70. a 80. letech turnusově) i za 810 na litovelské.
Ještě: Poslední nasazení 850 bylo v Hor. Heršpicích v r. 2012 (850.021) , 851 v Olomouci 2014 (851.028).
O tom, že by se s tím – mít dokořán otevřenou ruku páně s penězi – ještě leccos dalo dělat, svědčí rekonstrukce 851.026 na měřicí vůz ETCS pro AŽD v r. 2013. Mj. dostal nový motor Caterpillar a poněkud surreální modrý nátěr.
Jestli dobře počítám, tak ve spolcích a muzejích se jich dochovalo 8 ks (dohromady obou řad, z toho 850.018 na Slovensku). A kromě toho byl 851.013 přestavěn na měřicí FST4 pro SŽ(DC).
„Až na to, že na tom meraku jistá osoba dost rejzuje…“
…jak povídala jedna paní.
Ale v korporátu to tak obvykle chodí, že někdo na něčem „rejžuje“… Jestli přitom dochází k porušování zákonů, nepochybně víš, co je tvou občanskou povinností. Jestliže ne, tak si tuhle „informaci“ můžeš leda tak nabouchat do kanad.
Obávám se, že uvedení do provozuschopného stavu by stálo dalších několik milionů a kromě toho by ten majitel musel mít vhodné místo kde se to dá schovat, protože jak dopadne vozidlo parkující venku je vidět na snímcích.
Líbilo by se mi udělat z toho obytňák a jezdit na výlety.
Obytňák na kolejích 👍
FST4 má i obytnou část.
Bylo by to hezký na turistický linky, přeci jen je to zajímavější jak 810, ale asi není nikdo, kdo by v tom ty peníze chtěl (a většinou taky mohl) utopit.
Ještě jsem vylovil něco málo z internetu pro lepší kvantifikaci potřeby té otevřené ruky páně s penězi pro nového šťastného majitele motorového vozu 850.022. Motory CAT C27, tj. stejného typu, jako byl použit pro reko 851.026 na vozidlo 165.001 AŽD, se v USA t. č. prodávají jako málo jeté zánovní/repasované nebo nejeté uloženky za ceny odpovídající cca 2 – 2,5 mil. Kč. Sigma Lutín koupila v r. 2014 stejný motor (nový) za 2,5 mil. Kč (bez DPH). V Itálii byl nedávno na prodej motor z r. 2008 (7500 motorhodin) za 50 000 EUR. Nakolik (a za kolik) by bylo reálné… Číst vice »
To je „starý“, já už to chytil před tejdnem (zhruba), a ta cena mne také poněkud překvapila. Já jsem teda nevěděl, kdo to prodává, nebo proč to prodává, mi to taky je Wurst, já si vlak kupovat fakt nebudu. 😅 Trochu mne překvapila ta cena. Ne, ona není šílená, lokomotivy se prodávají (pokud to není fakt „traktor“ jenom čistě na posun) tak od tří set tisíc, a v podobném stavu, no a tohle je rarity, no a ta cena je odvislá od toho, že to je rarity. Já se jenom obávám, že zrovna do motoráku řady 850 ten 1.2m za… Číst vice »
Pokud je do toho potřeba vrazit takové prachy, jak píšeš ty i ostatní, pak pořizovací cena velkou roli nehraje. A jestli tou cenou odradí ty, co by si to pak postavili do nějakého rezortu jako bufet a natřeli narůžovo, je to jen dobře.
No, hraje, protože tyhle ty „výtopny za bukem“, „sdružení přátel uhlí a páry“, atp. schrastí, dejme tomu, 300, 400t, ale skoro 1.2m je hodně. Oni to nebudou opravovat, jako když ČD pošle dva Šukafony do Šumperku na výrobu RegioŠuku, prostě pošle tam starý šroty, přijde „nový“ motorák. Ne, oni to – většinou – opravují postupně, roky. Taky se snaží „domluvit“ různé ty dotace, nebo i ty různé dopravní závody, firmy jim na to přispějí (a odečtou si to z daní). A do toho se bude muset vrazit, protože i když nebudeš převodovky opravovat, jak ožralý millionář, tak millionové částky to… Číst vice »
Koukám, že už nemá původní koženku?
Bylo by príma, kdyby ten milion a půl získali a vrazili ho do opravy Němky. Možná vlastně by úplně stačilo, aby tu Němku uvedli do neprovozního, ale vystaveníschopného stavu a dala by se někam pod stříšku, něco jako je třeba Slovenská strela tam Kopřivnici za sklem. Případně něco na ten způsob.
smejdi vyberou na tender a na masinu nesahnou….
Šmejdi? Nepleteš si trochu dojmy a průjmy?
tak co jineho to bylo?
Zkuste jim domluvit někde stabilní zázemí. V odsunutém nádraží pro ně ani pro Němku není místo.
Musím se přiznat, že ta oprava Němky , resp. tendru v podání KPKV pro mě byla též rozčarováním, hraničícím až s naštváním. Myslel jsem si, že když vybrali na tendr, že se aspoň pokusí opravit i tu lokomotivu samotnou. Že mají nějaký plán, cokoliv…ale ono nic. A že jim zbourali barák v Chocni s tímhle vážně nesouvisí.
Pokud je sbírka na tendr, naopak by bylo proti jejím podmínkám použít ty peníze na něco jiného.
myslím tím, že po sbírce na tendr se pokusí udělat i sbírku na lokomotivu. Aspoň se pokusí.
Slovenská strela už jezdí, není jen za sklem
na kolik může vyjít ETCS do takové vláčku?
Tipoval bych to tak na 20 milionů Kč.
Počkal bych, až trh vychladne, tedy na dobu, kdy bude ETCS i v Bruntálu.
To už bude tenhle stroj za poločasem rozpadu.
Ne nutně, rám vozu, motor a karoserie se dá opravit i bez zástavby ETCS.
Tohle vážně ještě v roce 2014 jezdilo?
Proč by ne… Pokud to bylo udržované, vadit mohl leda poněkud komplikovaný nástup a spartánský záchod. Pak možná ještě spotřeba, jsou-li na tom novější vozidla lépe. Jízda sama v tom bývala celkem pohodlná.
Však jo, já nic proti tomu nemám, mám historická vozidla rád, jen mě trochu překvapil ten rok vyřazení, myslel jsem, že tyto vozy musely skončit podstatně dříve.
Zaskakovalo za zdechlé Regionovy v Olomouci.
V Olomouci to byly 851. 850 byly ke konci soustředěné v Brně. A v Olomouci 851 ke konci zaskakovaly za 814 na pacifiku (kde vlastně byly „doma“, protože na té trati jezdívaly v 70. a 80. letech turnusově) i za 810 na litovelské.
Ještě: Poslední nasazení 850 bylo v Hor. Heršpicích v r. 2012 (850.021) , 851 v Olomouci 2014 (851.028).
O tom, že by se s tím – mít dokořán otevřenou ruku páně s penězi – ještě leccos dalo dělat, svědčí rekonstrukce 851.026 na měřicí vůz ETCS pro AŽD v r. 2013. Mj. dostal nový motor Caterpillar a poněkud surreální modrý nátěr.
Jestli dobře počítám, tak ve spolcích a muzejích se jich dochovalo 8 ks (dohromady obou řad, z toho 850.018 na Slovensku). A kromě toho byl 851.013 přestavěn na měřicí FST4 pro SŽ(DC).
Až na to, že na tom meraku jistá osoba dost rejzuje,víc roce nemůžu…
„Až na to, že na tom meraku jistá osoba dost rejzuje…“
…jak povídala jedna paní.
Ale v korporátu to tak obvykle chodí, že někdo na něčem „rejžuje“… Jestli přitom dochází k porušování zákonů, nepochybně víš, co je tvou občanskou povinností. Jestliže ne, tak si tuhle „informaci“ můžeš leda tak nabouchat do kanad.
„…víc roce nemůžu…“
Nerozumím jazyku tvého kmene.
Ještě jsem zapomněl na další přestavbu pro SŽ(DC): 165.002 čili měřicí vůz ERTMS ex 851.014. I toto vozidlo dosalo CAT C27.
A ať je přehled kompletní: Dříve zmíněné vozidlo FST4 se podle TSI jmenuje 162.001.
Bohužel za opravu dá nový majitel víc než za kolik to teď koupi 🙁 snad se někdo najde držím palce.
Snad ho někdo v Česku koupí a zachrání. Krásný vlak.
Souhlas, krásnej stroj a ten zvuk.No ale kdo má na učte zbytečnej milion a to nemluvím o tom kolik bude stát oprava, vypadá v dost žalostném stavu.
Obávám se, že uvedení do provozuschopného stavu by stálo dalších několik milionů a kromě toho by ten majitel musel mít vhodné místo kde se to dá schovat, protože jak dopadne vozidlo parkující venku je vidět na snímcích.
Taky doufám. Byla by ho škoda 🙂