Krnov bojuje o zachování ranních a večerních vlaků. Návrh jízdního řádu s nimi nepočítá
Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Město požaduje i přidání vlaků do Jeseníku.
Město požaduje i přidání vlaků do Jeseníku.
Nj, nějaké vlaky zrušeny, ale nějaké nové přidány – např. dva páry Opava – Krnov odpoledne (čímž se zde dále zahustí JŘ a nákladko plus jiní dopravci čekejte si do noci).
Zahustit není moc inteligentní. Stačí jeden zpožděný vlak nebo rychlík a je vše zpožděné celý den.
Ale stalo/stane se.
Ty osobáky navíc v té odpolední hodině nechápu, zase tolik lidí těmi vlaky nejezdí, když už tak to vše jede až rychlíkem do Krnova
Budete se asi divit, ale i obyvatelé obcí mezi Krnovem a Opavou chtějí cestovat vlakem a ten stávající 2hodinový takt k tomu moc nepřispívá…
V článku mi chybí, proč spoje v návrhu chybí. Krnov chce tlačit na SŽ. Ale SŽ přeci tvoří JŘ podle objednávek státu a krajů, resp. dopravců. Přetížení dráhy nehrozí, možná výluky? Anebo krnovští pláčou na špatném hrobě a měli by se ptát, proč si tyto spoje nikdo neobjednal?.
Viz text článku: „Připomínky byly zaslány objednatelům dopravy – krajským úřadům Moravskoslezského a Olomouckého kraje…“
Tlak na Správu železnic se pochopitelně týká jen stavu železniční infrastruktury, viz poslední věta: „V tlaku na Správu železnic ohledně modernizace železniční trati město spolupracuje s městem Opavou a Moravskoslezským krajem.“
Asi jsem špatně četl
Já zase nechápu, proč svoje připomínky posílají i Českým drahám, přestože je v návrhu jízdního řádu výslovně uvedeno, že se připomínky mají posílat objednatelům a nikoliv dopravcům.
Já spíše vidím hlavně zásadní problém jinde, ten jízdní řád, hlavně v letošním roce není špatný, ale problém jsou nekončící výluky tratě 310 od Zkázy železnic, vždyť minulý rok na celém úseku z Opavy do Olomouce z 12 měsíců bylo 9 měsíců výluka a to různě. Letos je opět 6 měsíců výluka Krnov – Bruntál a příští rok je v plánech opět nějakých 8 měsíců ve výluce a za další ta trať nemůže konkurovat silniční dopravě to vůbec
Počkejte, oni vám vysvětlí, že přece ty výluky jsou nutné a nejde to spojit do jedné.
Pokud by ty nekonečné výluky měly alespoň nějaký dopad na kvalitu cestování… jenže, to je neustále obligátní „údržba a oprava kolejí na trati“, „udržení technického stavu trati“… Jízdní doba z Krnova do Olomouce se ani po 10 dlouhých výlukách nezkrátila ani o minutu. Naopak, před 20 lety vlaky jezdily rychleji než dnes (např. v roce 2003 to rychlík zvládl za 1:36 hod., dnes je to 1:47 hod.) U trati Krnov – Jeseník je to ještě horší. Před 20 lety trasu rychlík zvládl za 1:21 hod., dnes spoje jedou 1:45 hod. Přitom je to 60 km. Nízký komfort, dlouhé cestovní doby… Číst vice »
Ještě budou dráty a ETCS, cvičte si trpělivost 🙂
A to je ta velká výluka hlavně kvůli budování obchvatu Bruntálu, takže trati to nijak nepomůže.
Jakube, výluk je hodně, souhlasím. Společnost má správný název Správa železnic, kdybyste to nevěděl. A jako strojvedoucí asi víte, že letošní výluka Milotice – Bruntál je kvůli stavby silničního obchvatu Bruntálu, za to opravdu SŽ nemůže. Myslím, že za velkým úbytkem cestujících na této trati jsou staré soupravy, dlouhé jízdní doby a nucené přestupy na hranicích krajů…
Když je to tak „zásadní“ a „stěžejní“, kolik milionu na provoz Krnov přispěje?
Objednatel nezná počty cestujících a jejich skladbu (podle jízdních dokladů) pro každý z těch vlaků každý den co jel? Tohle už by taky mohly byt i dávno veřejná data…
Zná počty cestujících, vždyť děláme skoro každý měsíc sčítání cestujících, jak vlakvedoucí, tak strojvedoucí 0/0S
Nový jízdní řád se koukám nepovedl nejen u nás.
No 3500 občas jako strojvedoucí jsem v tomto grafikonu vozil a buď jsme do Bruntálu nikoho nevezli a nebo 1 člověka, takže tam si myslím že z Bruntálu na M. Beroun je to OK, no u 3506 jsem měl ten vlak 1x a do Bruntálu jakžtakž, ale z Bruntálu jsme ve vlaku měli tak cca. 4 lidi a na přestup v M. Berouně jednoho a 3509 při sobotě jsme měli 2 lidi, ale jinak co od vlakových čet vím, tak buď nikdo a nebo max. do 2 lidí. Jinak ve směru na Jeseník si myslím, že v pátek, přes víkend… Číst vice »
Os 3509 jsem využíval před lety, když ještě ještě jezdíval přímo (jezdila 843) a občas se vracel do Krnova třeba školní výlet středoškoláků nebo sportovní klub. Pokud by se tento spoj zrušil, tak posledním vlakem Olomouc – Krnov bude R v 19:06. To není adekvátní spojení ani pro regionální mobilitu ani pro dálkové cesty. Přípoj v Olomouci občas ujede. Dobrý kompromis by byl, pokud by se zavedl vlak s odjezdem v 21:06 jako náhrada za 3507 a 3509. Hlavním problémem je ale to rozdělení spojů v Moravském Berouně a dlouhé cestovní doby. Přestup ve 4 ráno nebo o půlnoci někde… Číst vice »
Vypravovat vlaky, které pravidelně vozí 1-4 osoby je šíleně neefektivní. Už se rušení spojů nedivím.
Co spíš něco udělat pro to, aby tím vlakem jezdilo více lidí? Celá trať je „šíleně neefektivní“. Dnes spousta lidí raději jezdí autem z Krnova do Olomouce nebo Zábřehu a dále pokračují vlakem.
Za co tolik mínusů? Vám přijde v pořádku, že ty vlaky vozí doslova několik jednotlivců?
3:30 je celkem brzo, ale kvůli délky spoje v tomto případě Krnov bojuje spíš pro ostatní vesnice po cestě do Olomouce.
Nejvíce však souhlasím s intervalem na Jeseník. Jakákoliv ze stanic na té trase je výborným výletním místem, ale to, že jezdí co 4 hodiny, nedá se s tím počítat. Rozumím, že není ještě spravená část z Polska do Jeseníku, ale doufám že by to mohli do nového jízdního řádu stihnout a oslavit to přidáním spojů. Zkrácení intervalu na jednou za 2 hodiny by za mě velmi zatraktivnilo trasu třeba i pro dojíždějící.
Přesně tak. K těm okrajovým vlakům by bylo dobré znát čísla obsazenosti, ale jestli s něčím rozhodně souhlasím je to, že současné spojení Krnova (ale i Opavska) s Jeseníky veřejnou dopravou je nedostatečné. Ten čtyřhodinový interval, to je parodie – a návrh města Krnova na dvouhodinu alespoň v pátek a o víkendu je myslím velmi rozumný kompromis. Přitom v úseku Krnov – Jindřichov ve Slezsku ty vlaky jezdí už dnes, tj. jednalo by se jen o prodloužení o úsek Jindřichov ve Slezsku – Jeseník.
souhlasím a navíc i Polsko chce konečně navýšit rychlosti trati směr Krnov a Jeseník tak snad to dodrží
https://glucholazy.eu/index.php/63-home/slider/6234-glucholazy-wracaja-na-kolejowa-mape-ruszaja-dlugo-wyczekiwane-inwestycje
A to už je co říct, že i v Opolském vojvodství se rozhýbali
Srovnejme, jak v 19. století a na počátku 20. století byly hustě budovány železniční tratě i silnice podél celé tehdejší prusko-rakouské hranice propojující obě země, i když mezi sebou občas válčily, s tím, jak malá část z nich je v provozu dnes, v éře Schengenu. I tohle pomohlo udělat z kdysi prosperujících Sudet jednu velkou „vyloučenou lokalitu“☆), od Bohumína po Šumavu, tedy i tam, kde železná opona oficiálně nebyla.. ☆) Omlouvám se za kruté pojmenování, politicky korektní by bylo „strukturálně postižený region“.