Krnov a Bruntál budou mít opět přímé spojení s Brnem. Autobus bude rychlejší než vlak
Autobus Setra 416 LE pro linku Krnov - Brno. Foto: Umbrella City Lines
Krnov s Bruntálem budou Umbrelle na provoz linky přispívat 30 000 korun měsíčně.
Nevím, ale osobně bych neměl odvahu na to tím v neděli jet na ten přestup na vlak. A to ani teď v létě, natož v zimě. JŘ docela s optimistickejma časama, čas na přestup 11 minut a pokud se nepovede, další vlak do Prahy až ve 3:29. To už není cesta, ale adrenalinovej zážitek
Doporučuji se podívat také na statistiku zpoždění přípojného vlaku EC 240 Košičan (průměrné zpoždění 17 minut za posledních 14 dnů).
I tak je to dobrá poznámka, u posledního vlaku bych nechal 20 min.
Můžu se jako laik zeptat, jak se dostane v patek druhý bus do Brna? Respektive jak se vrátí do Brna, pokud je umístěn v Brně? Dokáže mi na toto někdo odpovědět? Pro mě to je zajímavá logistika…
Díky
Ze Studánke
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L850151_240901_378683.pdf
Díky
Přímé spojení Krnovákům přeji, ale zrovna se to trefilo do období, kdy nácestný Olomouc je neprůchodný dopravní špunt souběhem více akcí….
Jízdní doba Bruntál – Olomouc 57 minut nebo tak nějak.? Pokud jedu predpisove nemám šanci ani já. A bus i se zastávkami ano. ? To si budu sledovat. Jen pro zajimavost.
Také se mi těm 57 minutám nechce nějak věřit, spíš bych to u autobusu viděl tak alespoň na 1:10, když autem je to těsně pod hodinu.
Někomu vyhovuje rychlejší autobus, někomu vlak, kde se může během jízdy projít, protáhnout a nedrncá to tolik, jinému zase auto, které je ještě rychlejší, může kdekoliv zastavit, nemusí poslouchat spolucestující a může si kdykoliv zakouřit.
A zastavuje všude tam kde vlak,asi ne a to už autor článku nenapíše.
A proč by měl všude zastavovat? Vysvětlíš nám to?
Zkuste si představit, že ten bus má jezdit jako rychlé spojení Krnov – Bruntál – Olomouc hl.n- Olomouc Fak. nemocnice – Brno a ne za každou cenu kopírovat vlak…
Jasně, když někdo chce z Krnova do Brna, tak naprosto nutně potřebuje stavět i všude možně v polích!
Já zase nechápu, proč „rychlíky“ linky R27 zastavují u každé u vrby. Vůbec by nevadilo, kdyby zastavovaly jen v M. Berouně, Valšově, Bruntále a Miloticích n. O. Mezi M.B. a Bruntálem ty rychlíky zastavováním v Lomnici a Dětřichově suplují osobáky. A celá slavná R27 není za současného stavu infrastruktury – NTR 70km/h, svršek, mosty, TOR před každým přejezdem s výstražnými kříži mezi poli (hlavně úsek M.B – Krnov), tunely, zářezy.. atd, konkurenceschopná ve srovnání s touto novou autobusovou linkou.
Ta Lomnice to nevytrhne, kdyby se projela. Pak se stejně stojí 4 minuty v Detrichově kvůli křižování. Bohužel stav trati je špatný a SŽ tam ještě nasází pomalé jízdy přes přejezdy.
Jaký to má sedačky, nejde o lízátka?
Snad ne.
jsou na fotkách
Díky, tyto sedačky jsou v pohodě
Ty lízátka jsou šílenost. Jel jsem tím nedávno na lince 106 v IDS JMK, proti “zájezdovým” Arwayům, co tam jezdily dříve, je to obrovský propad v komfortu.
Naprostý souhlas.
Přitom na 406PID má Benešov (ze stejného vrhu jako Kyjov) Setry 15m s dobryma sedačkama
Záleží jestli si objednatel určí vlastnosti sedadel. Pokud ano, dostane sedadla co si přál (Pid a ČSAD Benešov). Pokud ne, dostane objednatel (IDS JMK) to nejlevnější.
Moc dobře! Rychlejší, levnější než vlak. A také částečně nízkopodlažní.
Jen se divím, že spojení severu a jihu Olomouckého kraje (+ Brno) je tak sporadické. Očekával bych klasickou krajskou linku po dvou hodinách celý týden. A jen škoda, že spoj nejezdí jako komerční z Brna i v sobotu. Turistický potenciál by měla.
Zřejmě proto, že Bruntál a Krnov jsou Moravskoslezský kraj 🙂
Mohli by zavést něco z Prahy do Hlinska. Přes Pardubice je to ukrutnost a jiný spoj není.
Do Havlbrodu a oak vlakem se vám nechce proč?
Protože je to přes Pardubice rychlejší? A co je vlastně za „ukrutnost“ na tom spojení přes Pardubice?
Před pár lety jezdilo několik spojů a všechny se zrušily pro nízkou vytíženost, první se zrušila linka přes Sec, pak i přes Chotěboř. Mimo pátky a neděle byla obsazenost do Prahy do 10 osob, většinou do 5.
Jezdí tam polský šrot, návaznost na vlaky od Prahy katastrofální. Netvrdím, že všichni co zaplnili vlak přijeli z Prahy ale většina vystupuje v Hlinsku. Když se podívám na mapu, tak se jede 100 km na východ a pak 50 km na jih. Přes Havlíčkův Brod je to o hodně dražší. Takové a podobné linky kdysi jezdily, i do míst s menším osídlením, Praha -Benešov- Vlašim- Lukavec- Načeradec…
Když jedu zpátky, můžu si vybrat, buď stát v rychlíku, nebo sedět v osobáku s přestupem v Kolíně, kde to ujíždí o 2 minuty.
A koupit si do rychlíku místenku nelze z jakého důvodu?
Místenku si držitelé přirozeného jízdního dokladu přeci nekupují. Jsou zvyklí zamknout kupé a tím to celé pro ně končí. Co na tom, že ti, kteří do kupé měli místenku, mají smůlu. Jenže kupé vozy jsou na ústupu a velkoprostorové vozy tito jedinci z principu nesnáší. Proto ten polský šrot, správně by tam měl jezdit brejlovec a kupé vozy jako kdysi :-).
To je od Krnova/Bruntálu hodně vizionářské řešení. O řád levnější než starý vlak, výrazně rychlejší, klima…
Jak to vychází s oběhy autobusu pro tuto linku? Bude mít vůz i jinou práci nebo pojede za den pouze Krnov- Brno a zpět?
A doplním – jaký vůz je záložní? Chápu, že záložák je pro více linek než tuhle jednu….
Ještě kolečko Krnov Olomouc.
Teď je jen otázka, jak dlouho ten spoj vydrží. Bude to alespoň rok?
Pokud to budou doplácet ta města, tak vydrží, jakmile to přestanou doplácet, tak to nejspíš skončí.
No právě, jak dlouho města vydrží přispívat.
Až si řidiči zjistí, jak malý budou brát důchody, linka skončí…
Po elektrifikaci těchto dvou měst bude bus zapovězen a hlavně, 2 a půl hodiny v takovém kostitřasu bez WC? Jsou tam nějaké pauzy na fyziologickou potřebu? Sorry, ale raději vlak.
Tak si ty dva přestupy doufání, že to bude trvat jen ty čtyři hodinky, když je to o stovku dražší užijte. Nikdo vám v tom nebrání. 😉
Každý má teď možnost volby dle svých osobních preferencí.
Použít nově zaveddené autobusové spojení je pouze možnost, nikoliv však povinnost.
Za tu stovku navíc, co zaplatíte za cestu vlakem, si jistotu možnosti použití WC kdykoliv, dle vašich potřeb, budete moct užívat o hodinu déle, o výhodách přestupu nemluvě.
A kdo ten bus zapoví?
Výbor veřejného šotoblaha.
Waffen ŠŠHŮ?
A k tomu výluka Moravský Beroun-Olomouc…
Proč kostitřas? Má to fajn sedadla, klimatizaci, dokonce stolečky a individuální osvětlení. Vyjma toho automatickou převodovku.. tohle není ve výbavě socka alá ICOM ;).
Omlouvám se ale Tohle vám přijde jako fajn autobus na dálkovou linku. Nízkopodlažák je na dálkové lince spíše za trest. Už jenom proto že se budou zavazadla povalovat po autobuse, protože to nemá žádné kufry. Takových linek už bylo několik, a jakmile se začal nasazovat nízkopodlažní autobus, tak to znamenalo hlavně úbytek cestujících.
Tak nikdo ti nebrání 🤣
„bus zapovězen“
Když Dejv neche, tak nikdo jiný nesmí, jinak … co?
To se ještě tím busem sveze lidí než ta elektrifikace bude… sliby se slibují, busy jezdí. Potom, MOŽNÁ, v elektrice svižněji a jen s jedním přestupem se o vlaku dá uvažovat…
Pokud se bude dělat prostá elektrizace, tak ano, akcelerace z nuly na NTR 70km/h bude svižnější, než u nezávislé trakce. Ale pořád to bude na infrastruktuře s minimální modernizací.
Např. v autobusech z Prahy do Špindlerova Mlýna také WC není a lidé jezdí celou trasu, která trvá 2:15 – 3 hodiny dle dopravce.
V některých je. Jenomže zásadní rozdíl je, že do Špindlu jezdí vysoké autobusy, nikoliv nízkopodlažní. Abychom si pro porovnání mohli podívat tak jezdí Neoplan jetliner, Man Regio, Man Lion Coach a hlavně Scania i4. Občas je ještě IVECO Crossway Pro.
Holt si nedáte dva piva těsně před odjezdem autobusu, pak to jde bez návštěvy WC snadno zvládnout.
Jj, raději vlak s nervami, zda narodni dopravce Čekej dlouho, akciová společnost náhodou opět nebude mít zpoždění a díky ujeté mu připojí bude člověk na cestě třeba 6 hodin, že? To vše v té prisernosti absolutne nulovým komfortem, které vy sotousi tuším říkáte „rakev“ 😀
To byl problém zavést přímý vlak z Krnova do Brna?
RegioSpider na trase Krnov – Bruntál – Olmik – Brno?
Určitě je dražší zavést přímý vlak, než přímý autobus. Proto se zavedl autobus a ne vlak.
Už jenom rychlík Olomouc – Brno přes Prostějov je sám o sobě děs. Kdo nezažil, nepochopí. Autobus tady vítězí na celé čáře s polovičním časem
To není rychlík, to je pomalík.
🙂 Zdá se, že od dob existence vlaku R664/4063, který jezdil v 80. letech 20. století na trase CB (5:37) – BR (9:48/10:00) – OC (11:40) se na té trase asi moc nezměnilo.
Změnilo, po revoluci se pokračovalo v plánované elektrizaci z Olomouce a Přerova do Brna a ta je již od roku 1996 hotová.
R jezdí každé 2 hodiny a za 1:32, již dávno byl zrušen rychlíkový příplatek.
Omlouvám se, že jsem ignoroval to zkrácení jízdní doby o 8 min. mezi Brnem a Olomoucí, ke kterému za posledních 40 let došlo. 🙂
Možná to ale bude tím, že vlak 4063 byl tehdy z Nezamyslic veden, jako osobní vlak, který některé zastávky projížděl.
Není to jen ignorace osmi minut u jednoho vlaku, jde o ignoraci těch osmi minut u všech vlaků, což je podstatné. Dříve takovému vlaku muselo jít vše z cesty a GVD se pak po průjezdu takového vlaku léčil celý zbytek dne. Další zkrácení jízdní doby z Brna do Olomouce bude až po modernizaci trati v úseku Nezamyslice – Blažovice. Jistě, chce to i modernizaci a částečné zdvoukolejnění trati z Olomouce na Krnov, ale to by musel chtít Olomoucký kraj a tlačit na Správu železnic a Ministerstvo dopravy.
Konkurenceschopný je jen ve špičce, kdy má bus v zácpách +30.
Na konci devadesátek takový přímý spojení existovalo, ještě si to pamatuju. Byl to rychlík R 1422 z Opavy v. do Brna hl.n
Byl to, pokud si dobře vzpomínám, poslední vlak jako klasická souprava na „třistadesítce“
Když pominu rychlost, na nákladech pro objednavatele by ten vlak musel jezdit za 6,42 Kč/vlkm. Neboli, pokud by se města rozhodla pro objednání vlaku, musela by platit ne 60 000 Kč měsíčně, ale minimálně 600 000 a dostala by za to 810 v nálezovém stavu. Úlet.
Minulý týden jsem si na Rýmařov-Krnov užíval poslední verzi klimatizované 810….no takhle si představuju peklo.
Když byla nedávno výluka Krnov – Opava, tak na některých „rychlících“ jezdila v úseku Ol – Krnov i 810+010 nebo Regionova místo 843 a přívěsů. Mám trať za barákem, tak jsem si vždycky říkal, jestli tohle myslí ČD vážně. Byl jsem rád, když jsem z toho vehiklu v Olomouci vystoupil po 10 minutách jízdy, nedokážu si představit v tom strávit skoro dvě hodiny. Ono ani ty 843 už nejsou bůhvíjaká hitparáda, už mají svý nejlepší za sebou. A tady na trati dostávají v čele rychlíků v těch stoupáních dost zabrat, těch 2 x 300kW z pořád vytočených maloobjemových motorů původem… Číst vice »
Za příspěvek 2x 30 tisíc? Co myslíte?
Jaky vlak budete mit za 30k mesicne?
No vzhledem k tomu, kolik by takový vlak stál, to je gigantický problém.