Krnov a Bruntál budou mít opět přímé spojení s Brnem. Autobus bude rychlejší než vlak

Autobus Setra 416 LE pro linku Krnov - Brno. Foto: Umbrella City LinesAutobus Setra 416 LE pro linku Krnov - Brno. Foto: Umbrella City Lines

Krnov s Bruntálem budou Umbrelle na provoz linky přispívat 30 000 korun měsíčně.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

A zastavuje všude tam kde vlak,asi ne a to už autor článku nenapíše.

likvidátor shotoushků

A proč by měl všude zastavovat? Vysvětlíš nám to?

svojsin

Zkuste si představit, že ten bus má jezdit jako rychlé spojení Krnov – Bruntál – Olomouc hl.n- Olomouc Fak. nemocnice – Brno a ne za každou cenu kopírovat vlak…

František

Jasně, když někdo chce z Krnova do Brna, tak naprosto nutně potřebuje stavět i všude možně v polích!

mgw

Já zase nechápu, proč „rychlíky“ linky R27 zastavují u každé u vrby. Vůbec by nevadilo, kdyby zastavovaly jen v M. Berouně, Valšově, Bruntále a Miloticích n. O. Mezi M.B. a Bruntálem ty rychlíky zastavováním v Lomnici a Dětřichově suplují osobáky. A celá slavná R27 není za současného stavu infrastruktury – NTR 70km/h, svršek, mosty, TOR před každým přejezdem s výstražnými kříži mezi poli (hlavně úsek M.B – Krnov), tunely, zářezy.. atd, konkurenceschopná ve srovnání s touto novou autobusovou linkou.

Vid

Ta Lomnice to nevytrhne, kdyby se projela. Pak se stejně stojí 4 minuty v Detrichově kvůli křižování. Bohužel stav trati je špatný a SŽ tam ještě nasází pomalé jízdy přes přejezdy.

Svojšín

Jaký to má sedačky, nejde o lízátka?
Snad ne.

Pavel

Moc dobře! Rychlejší, levnější než vlak. A také částečně nízkopodlažní.
Jen se divím, že spojení severu a jihu Olomouckého kraje (+ Brno) je tak sporadické. Očekával bych klasickou krajskou linku po dvou hodinách celý týden. A jen škoda, že spoj nejezdí jako komerční z Brna i v sobotu. Turistický potenciál by měla.

M 474 003

Mohli by zavést něco z Prahy do Hlinska. Přes Pardubice je to ukrutnost a jiný spoj není.

František

Do Havlbrodu a oak vlakem se vám nechce proč?

dopravák

Protože je to přes Pardubice rychlejší? A co je vlastně za „ukrutnost“ na tom spojení přes Pardubice?

Švarc

Před pár lety jezdilo několik spojů a všechny se zrušily pro nízkou vytíženost, první se zrušila linka přes Sec, pak i přes Chotěboř. Mimo pátky a neděle byla obsazenost do Prahy do 10 osob, většinou do 5.

M 474 003

Jezdí tam polský šrot, návaznost na vlaky od Prahy katastrofální. Netvrdím, že všichni co zaplnili vlak přijeli z Prahy ale většina vystupuje v Hlinsku. Když se podívám na mapu, tak se jede 100 km na východ a pak 50 km na jih. Přes Havlíčkův Brod je to o hodně dražší. Takové a podobné linky kdysi jezdily, i do míst s menším osídlením, Praha -Benešov- Vlašim- Lukavec- Načeradec…
Když jedu zpátky, můžu si vybrat, buď stát v rychlíku, nebo sedět v osobáku s přestupem v Kolíně, kde to ujíždí o 2 minuty.

likvidátor shotoushků

To je od Krnova/Bruntálu hodně vizionářské řešení. O řád levnější než starý vlak, výrazně rychlejší, klima…

liborvavrik82

Jak to vychází s oběhy autobusu pro tuto linku? Bude mít vůz i jinou práci nebo pojede za den pouze Krnov- Brno a zpět?

Pája

A doplním – jaký vůz je záložní? Chápu, že záložák je pro více linek než tuhle jednu….

Švarc

Ještě kolečko Krnov Olomouc.

jouda

Teď je jen otázka, jak dlouho ten spoj vydrží. Bude to alespoň rok?

Jarda

Pokud to budou doplácet ta města, tak vydrží, jakmile to přestanou doplácet, tak to nejspíš skončí.

Dejv

Po elektrifikaci těchto dvou měst bude bus zapovězen a hlavně, 2 a půl hodiny v takovém kostitřasu bez WC? Jsou tam nějaké pauzy na fyziologickou potřebu? Sorry, ale raději vlak.

M19

Tak si ty dva přestupy doufání, že to bude trvat jen ty čtyři hodinky, když je to o stovku dražší užijte. Nikdo vám v tom nebrání. 😉

Karl vB.

Každý má teď možnost volby dle svých osobních preferencí.
Použít nově zaveddené autobusové spojení je pouze možnost, nikoliv však povinnost.
Za tu stovku navíc, co zaplatíte za cestu vlakem, si jistotu možnosti použití WC kdykoliv, dle vašich potřeb, budete moct užívat o hodinu déle, o výhodách přestupu nemluvě.

liborvavrik82

A kdo ten bus zapoví?

Kubrt

Výbor veřejného šotoblaha.

Jiří Kocurek

Waffen ŠŠHŮ?

Luboš Beneš

A k tomu výluka Moravský Beroun-Olomouc…

Guest

Proč kostitřas? Má to fajn sedadla, klimatizaci, dokonce stolečky a individuální osvětlení. Vyjma toho automatickou převodovku.. tohle není ve výbavě socka alá ICOM ;).

likvidátor shotoushků

Tak nikdo ti nebrání 🤣

Jiří Kocurek

„bus zapovězen“

Když Dejv neche, tak nikdo jiný nesmí, jinak … co?

SYN

To se ještě tím busem sveze lidí než ta elektrifikace bude… sliby se slibují, busy jezdí. Potom, MOŽNÁ, v elektrice svižněji a jen s jedním přestupem se o vlaku dá uvažovat…

mgw

Pokud se bude dělat prostá elektrizace, tak ano, akcelerace z nuly na NTR 70km/h bude svižnější, než u nezávislé trakce. Ale pořád to bude na infrastruktuře s minimální modernizací.

Jeníček

Např. v autobusech z Prahy do Špindlerova Mlýna také WC není a lidé jezdí celou trasu, která trvá 2:15 – 3 hodiny dle dopravce.

král j

To byl problém zavést přímý vlak z Krnova do Brna?

Nose Peak

RegioSpider na trase Krnov – Bruntál – Olmik – Brno?

Martin

Určitě je dražší zavést přímý vlak, než přímý autobus. Proto se zavedl autobus a ne vlak.

johny

Už jenom rychlík Olomouc – Brno přes Prostějov je sám o sobě děs. Kdo nezažil, nepochopí. Autobus tady vítězí na celé čáře s polovičním časem

mgr.pavel

To není rychlík, to je pomalík.

Karl vB.

🙂 Zdá se, že od dob existence vlaku R664/4063, který jezdil v 80. letech 20. století na trase CB (5:37) – BR (9:48/10:00) – OC (11:40) se na té trase asi moc nezměnilo.

Jiří Kocurek

Změnilo, po revoluci se pokračovalo v plánované elektrizaci z Olomouce a Přerova do Brna a ta je již od roku 1996 hotová.

R jezdí každé 2 hodiny a za 1:32, již dávno byl zrušen rychlíkový příplatek.

Karl vB.

Omlouvám se, že jsem ignoroval to zkrácení jízdní doby o 8 min. mezi Brnem a Olomoucí, ke kterému za posledních 40 let došlo. 🙂
Možná to ale bude tím, že vlak 4063 byl tehdy z Nezamyslic veden, jako osobní vlak, který některé zastávky projížděl.

mgw

Na konci devadesátek takový přímý spojení existovalo, ještě si to pamatuju. Byl to rychlík R 1422 z Opavy v. do Brna hl.n

Byl to, pokud si dobře vzpomínám, poslední vlak jako klasická souprava na „třistadesítce“

Kubrt

Když pominu rychlost, na nákladech pro objednavatele by ten vlak musel jezdit za 6,42 Kč/vlkm. Neboli, pokud by se města rozhodla pro objednání vlaku, musela by platit ne 60 000 Kč měsíčně, ale minimálně 600 000 a dostala by za to 810 v nálezovém stavu. Úlet.

Luboš Beneš

Minulý týden jsem si na Rýmařov-Krnov užíval poslední verzi klimatizované 810….no takhle si představuju peklo.

M19

Za příspěvek 2x 30 tisíc? Co myslíte?

Frantisek

Jaky vlak budete mit za 30k mesicne?

likvidátor shotoushků

No vzhledem k tomu, kolik by takový vlak stál, to je gigantický problém.