Křižovatka Zdiby na D8 dostala přímý sjezd na Líbeznice a Mělník, sloupy zůstaly na místě

MÚK Zdiby na D8 a nově řešený sjezd na Mělník. Pramen: ŘSDMÚK Zdiby na D8 a nově řešený sjezd na Mělník. Pramen: ŘSD

Na úpravu křižovatky má navázat i proměna silnice I/9 v úseku od D8 až do začátku obchvatu Líbeznice.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Líbeznice jsou pomnožného čísla, tedy obchvat těch Líbeznic, jsou to ty Líbeznice.
Tenhle nový patvar mi uzluje jazyk.
Měšice, Neratovice, Hovorčovice…
Vše pomnožné

Jana Terzlová

No konečně, to by tu křižovatku mělo hodně uvolnit.

Osamělý Vlk

Tak tady asi to lehce zvýší bezpečnost, pokud se týká motodopravy. Bohužel, pro cyklodopravu, která tu taky být může, do výhra moc není. A samozřejmě je tu problem s busem do Sedlece, který ale musí jet tudy kvůli umístění zastávky v Sedlci a nutného umístění tam, kde je normálně.

HK~

asi se ptám pozdě, ale tuší se kde a jak tam povede tramvaj a vrt?

John334

Tramvaj na mostě. VRT má vést o několik km dál na východ.

Mr_nobody

V textu máte zřejmě drobnou chybu – nejedná se o vedení velmi vysokého napětí (VVN), ale pouze vysokého napětí (VN), Podle sloupů je to vedení 22 kV. VVN by bylo 110 kV, to už ale bývají vysoké ocelové příhradové stožáry.

Vojta_7

Silnice I/9 do Mělníka by se měla úplně přestavět, postavit MÚK, obchvaty atd.. Tahle křižovatka měla být kompletní čtyřlístek a ne takováto s**čka. Kdejaká vesnice má lepší výpadovky a MÚK než Praha. Jízda ze severu Prahy směrem na Neratovice či Kostelec je výlet o 50 let zpět.

Jarda

tak ještě vyřešit nějak úsek liběchov-dubá, ty zatáčky a serpentiny, to je tak na silnici 2 nebo 3 třídy.
Tady by se buď musel udělat „oblouk“ kolem toho kopce, aby nebylo tolik tunelů, nebo udělat tunel pod kopcem „na přímo“.
úsek „svor – rumburk“ zejmena mezi svorem a dolnim podlužím, také moc jako silnice 1 třídy nevypadá.

Soukromý majetek

Hlavně otevřít už cca 30 let postavený obchvat Nového Boru, který stál miliardy a vesele se rozpadá.

dlmi

Cože? Vždyť tam nic není!

Jiří Kocurek

https://en.mapy.cz/s/fukocebano

I s hlídačem, aby tam nikdo nevjel. František konečně našel svoji nepoužívanou silnici, kterou tak dlouho hledal. Jenom si říkám, že vybouráním asfaltu se tam údržba nezlevní… 😀

Alibaba

Když se podíváte s té silnice na kterou se tahle nepoužívaná napojuje, tak ta zábrana je zavřená, hlídač ji otočil a šel pryč. 🙂

Pivní mozol

To hodně pomůže nejen Mělníku. Mě taky zajímá, kdy se konečně začne plánovat D9 přes Mělník do Český Lípy a Novýho Boru.

David

Pro D9 není žádný dopravní ani jiný důvod. Kvalitní silnice I. třídy do tohoto směru bohatě postačí. Stačilo by upravit II/240 na silnici I. třídy, postavit obchvaty a současná I/9 v údolí Liběchovky už bude sloužit jen spojení Mělníka s Lípou.

Dachs

D9 leda v časech hojnosti a přebytků. I/9 – i když to tak „pocitově“ nevypadá – mezi Prahou a Mělníkem má maxima intenzit jen okolo 14 tis. / den (podobně u České Lípy), to na dálnici úplně není. Leda, že bychom chtěli ulevit I/16 a D8. Jelikož I/9 má hned za Prahou nebezpečné úseky, jsou opodstatněné úvahy o zkapacitnění, někde převedení do nové stopy a hlavně o úpravě křížení s těmi trojkami. Začíná se i finálně rýsovat, kudy a jak vést obchvat Větrušic a Vinic, kde je to očistec pro řidiče i pro místní obyvatele. Od Liběchova na Dubou pak… Číst vice »

Karel Mio

D9 skrz Kokorinsko snad nikdy kristepane, neni to pro to duvod ani vytizeni.

Melnik je jinak na D8 napojen I/16 s obchvaty, i kdyz I/9 od Melnika na jih by si nejakou modernizaci zaslouzila. Podle me idealni adept na „dobrou jednicku“ – 1+1 s obchvaty, MUK atd., tedy to co uz jakz takz je okolo Libeznic.

Pro CL+vse severne by bylo vhodnejsi doladit I/15 a hlavne I/38, ktera uz ted je celkem slusna, ale vytizena.

Jarda

V místě bydlím a jezdím tudy každý den několikrát. Ten přímý sjezd vyřeší velký problém s ucpáváním té T-křižovatky, a vznikající každonenní nehodové situace, a také stání aut na dálnici, kdy na odbočení z dálnice stála v odbočovacím pruhu kolona aut až k MOLce a arogantní „řidiči“ bez mozku se snažili nacpat na poslední chvíli do mezery mezi auty, prudce šlapali na brzdy v pravém dálničním pruhu a za nima se řítil kamión stovkou … takže hrozilo, že buď slisuje toho arogantního vola před sebou, nebo strhne volant doleva a slisuje někoho, kdo ho předjíždí zleva … vidět jsem x-krát… Číst vice »

Zdenda

Pozor na ty arogantní řidiče, ne každý tam jezdi pravidelně, nehazel bych je do jednoho pytle. Jinak souhlasím.

Karel

V odstavným pruhu nemá odbočující auto co dělat. Mají stát v odbčovacím, pokud se nevejdou, tak v pravém. Sice to zpomalí dálnici, ale s tím se nedá nic moc dělat. Nemůžete se pak divit, že se tam někdo chce nacpat, když mine začátek odbočováku, protože je zastavěn ovcema v odstavným.

Otakar

Dobrý řidič nevytváří nehodové situace. Pokud jsem něco prošvihl, pak sjedu na dalším sjezdu a vrátím se. To samé na světlech, zařadím-li se do pravého a uvědomím si, že jsem měl jet vlevo, pak stejně odbočím, zajedu si, namísto šaškování.

Zdenda

Super, ubude pouštaku od libeznic, mohlo by to být rychlejší se spravedlivým zipem. Ne jako teď, že tam najede 10 aut z dalnice najednou. Ještě zrušit ten kruhac dole u libeznic a může se jezdit bez kolon jako tenkrát před lety.

David

Nevíte proč se snad u všech dálnic budují sjezdy stavebně jako dvoupruhové (tedy s obrovskou krajnicí)?

DavidS

Aby je bylo možné využít pro IZS? Tipuji.

Pako

Tipujete správně. Kdekoliv může cokoliv na místě kleknout a IZS musí projet. Ostatně i ostatní doprava by se nemusela zastavit.

ZdendaP

Já bych tedy tipoval, že je to i kvůli výměně povrchu, při které se pak sjezd nemusí zavírat.

Jiří Kocurek

Ještě bych k tomu přidal bezpečnou zónu, šofér má šanci úniku, když to v nájezdu mírně přežene, nebo špatně odhadne klouzavost.

Kdyby byli lidé bezchybní, tak … AŽD není potřeba.

Jan z Rokycan

S ČEZ Distribucí (a ostatně i dalšími distribučními společnostmi) je z hlediska povolování / přeložek opravdu často těžké pořízení. Nebývá výjimkou, že nejvíce brzdí povolovací proces právě oni.

Socialistických molochů, které se ukrývají pod fasádou „a.s.“ tu máme více.

Greyfin

Skutečným důvodem je neochota majitelů pozemků prodat/pronajmout pozemky na přeložku vedení.

Soukromý majetek

Který socialistický moloch měl zisk jako ČEZ. Já si letošní dividendy pořádně užil na skoro měsíční dovolené a ještě mi zbylo na investice do jiných akcií👍

MMXA

Blahopřejeme !

Tomas

Nechci rypat, vsechno o elektru jsem od skoly zapomel, ale ty draty, co jsou na fotce, jsou opravdu VVN?

Pavel

Také se domnívám ze se jedná jen o VN 22kV

Václav

Domníváte se správně, je to jak jste napsal.

Démon

Toto trvalo 🙁

Jan

Pokud by to někoho zajímalo, právě byl zveřejněn rozsudek Nejvyššího správního soudu, který zrušil rozhodnutí Krajského soudu v Praze v případě vyvlastnění věcného břemeno. Jsou tam tuším už dva rozsudky krajského soudu. https://vyhledavac.nssoud.cz/DokumentOriginal/Index/714218

Jarda

„se zrušuje“ … je to do pytle vůbec česky? Nemůžou napsat normálně „se ruší“ …

MaT

Asi je. Tohle se zrovna u rozsudků a různých jiných úředních rozhodnutí používá už dlouho…

Ale taky jsem se tomu divil, když jsem na to kdysi narazil poprvé. 🙂

Alibaba

To první je dokonavé, to druhé nedokonavé. Takže právnicky správně se to jednou zruší a hotovo. Nemůžete to teoreticky stále rušit a rušit a rušit a …

Jirka P

Obě varianty jsou úplně stejně nedokonavé. Nicméně pokud se právníci chtějí odlišit, aby si je nikdo nespletl s rušičkou signálu, tak prosím.

Herold

Vždycky se to tak psalo:-)

BTC

Toto vedení ale není Velmi vysoké, ale jen Vysoké (22kV)

Zdenda

Skvělá zprava, doufám, ze se tím odlehčí doprava v Brezinevsi a všichni si oddychneme;)

IBM

Neodlehčí, nebo jen málo. Lidi jsou zvyklí jezdit spodem.

Jiří Kocurek

To do měsíce zmizí

Jarda

No tam by mohli udělat to samé a v menším … namísto té stopky na sjezdu … místa až k Bille je na to dost …

Martin Peterka

Paráda, konečně. Taková malá stavba a jak pomůže!

Pavel

Stavba pomůže ve směru od Prahy, planovany trojpruh nepomůže ničemu. Uzke hrdlo je kruhac a nove rozšířený podjezd neumozni protažení odbociho pruhu smer Praha. Trojpruh stažený do dvojpruhu pod dálnici vůbec nic neřeší.
P.

Mirek Němčík

Délka pruhu od nájezdu na silnici I/9 směr kruhový objezd až po místo odbočení na silnici I/9 směr Mělník je cca 350 metrů, což je 35 a více osobních automobilů. Čili motoristé jedoucí z Prahy směr kruhový objezd mají pro sebe 350 metrů silnice na vytváření kolony. Ono se to nezdá, ale směr kruhový objezd nebývá zas takový provoz, aby stálo v jedné koloně tolik aut, aby ucpali i sjezd. Samozřejmě že v maximální špičce se to může ucpat, ale to se bavíme o pár minutách denně.

Pavel

Obávám se, že mi co tam jezdíme v různý čas nejen o špičce s Vámi nesouhlasíme.

Mirek Němčík

Když tak přemýšlím, tak jsem nikdy nejel touto silnicí přes pracovní týden v ranní špičce. Já osobně si myslím že nám to čas ukáže, zda to stačilo, nebo ne. Dle mě se to výrazně zlepší. Pro upřesnění: Zlepší se sjezd z dálnice směr Mělník. Zbytek směrů zůstane tak jak je.