Krize na silnicích se nekoná. Mýto v listopadu lámalo rekordy

Kamiony na D8. Foto: ŘSDKamiony na D8. Foto: ŘSD

Mýtný systém zaznamenal celkem 97 milionů transakcí, což je o 6 procent více než v listopadu 2020.

Zpět na článek
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jouda

To je smutné zjištění. Mýtné přeci mělo sloužit určitě jednak k výběru peněz, ale zároveň k jakési rozumné regulaci. Zatím je to evidentně nastaveno tak, aby se vybralo co nejvíce a zároveň to nikoho neodradilo.Tak ještě budeme opět zaplavovat nebe tisíci zbytečných letadel letenkama za 999 Kč, ať si může zalétat kdejaká socka, aby pak snížení celkového průměru všech možných emisí odnesl řadový občan v podobě ceny za energie díky drahým povolenkám a nařízeně jezdil cajkama na elektřinu. Tohle je fakt férové….

Jiří Kocurek

Ano, mělo by to zákazníky motivovat k tomu, aby si pro zboží jeli až do fabriky.

Karel

Myslím, že průběh celkem odpovídá útlumu výroby aut začátkem podzimu a jejímu současnému oživení (tj. dle dodávek čipů).

Olda

No…, posuzovat fenomén krize v dopravě podle utržených korunek v mýtným systému je tak trochu „já o voze, ty o koze“. Maximálně to značí, že chalani s východu a Balkánu jezdí jak o život, ne že naši dopravci a šoféři se vzmáhají. Bohužel jsem na Autobahnu dvakrát do týdne a rozeznávat český poznávačky na „tirácích“ ještě i přes věk dávám. A naše aby jste pohledali.

Honza

Czechtoll píše: „Dlouhodobě platí, že přibližně polovinu z celkově vybraného mýtného uhradí zahraniční dopravci.“ Tak to asi nebude taková tragédie, když skoro polovina tržeb jde za domácími.

František Adolf

Jistě jste si všiml, že se hovoří o mýtných transakcích. 😉