Krize na silnicích se nekoná. Mýto v listopadu lámalo rekordy
Kamiony na D8. Foto: ŘSD
Mýtný systém zaznamenal celkem 97 milionů transakcí, což je o 6 procent více než v listopadu 2020.
Mýtný systém zaznamenal celkem 97 milionů transakcí, což je o 6 procent více než v listopadu 2020.
To je smutné zjištění. Mýtné přeci mělo sloužit určitě jednak k výběru peněz, ale zároveň k jakési rozumné regulaci. Zatím je to evidentně nastaveno tak, aby se vybralo co nejvíce a zároveň to nikoho neodradilo.Tak ještě budeme opět zaplavovat nebe tisíci zbytečných letadel letenkama za 999 Kč, ať si může zalétat kdejaká socka, aby pak snížení celkového průměru všech možných emisí odnesl řadový občan v podobě ceny za energie díky drahým povolenkám a nařízeně jezdil cajkama na elektřinu. Tohle je fakt férové….
Ano, mělo by to zákazníky motivovat k tomu, aby si pro zboží jeli až do fabriky.
Myslím, že průběh celkem odpovídá útlumu výroby aut začátkem podzimu a jejímu současnému oživení (tj. dle dodávek čipů).
No…, posuzovat fenomén krize v dopravě podle utržených korunek v mýtným systému je tak trochu „já o voze, ty o koze“. Maximálně to značí, že chalani s východu a Balkánu jezdí jak o život, ne že naši dopravci a šoféři se vzmáhají. Bohužel jsem na Autobahnu dvakrát do týdne a rozeznávat český poznávačky na „tirácích“ ještě i přes věk dávám. A naše aby jste pohledali.
Czechtoll píše: „Dlouhodobě platí, že přibližně polovinu z celkově vybraného mýtného uhradí zahraniční dopravci.“ Tak to asi nebude taková tragédie, když skoro polovina tržeb jde za domácími.
Jistě jste si všiml, že se hovoří o mýtných transakcích. 😉