Kritický leden. Počet střetnutí na přejezdech stoupl meziročně téměř dvojnásobně
Likvidace nehody na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Správa železnic
K nárůstu došlo i u počtu projetých návěstidel zakazujících jízdu.
K nárůstu došlo i u počtu projetých návěstidel zakazujících jízdu.
Teď to komentovali na ČT24. Za všechno můžou splašení nepozorní řidiči. A nejlepší a nejlevnější řešení není za X milionů stavět nadjezdy, ale došlápnout si na řidiče a donutit je k dodržování červené. Já bych začal bariérami ve stylu rusko, kamerami, likvidačními pokutami a popřípadě granátometem či houfnicí v bunkrech proti nezodpovědným autíčkářům.
Měl bych dotaz na redakci nebo někoho zasvěceného. Proč od včerejška vláčky Arriváčky tak zběsile houkají pži příjezdu od Železného Brodu do Semil nebo při odjezdu ze Semil do Železného Brodu? Fírové si na tom znamení pozor dávají skutečně záležet a některý ho dává třeba 8x s přestávkami 2 vteřin. Nejprve jsem si myslel, že je to kvůli železničnímu přejezdu, ale ten byl ráno normálně funkční. Díky.
„Normálně funkční přejezd“.
Jako nezasvěcená osoba nepoznáte (snad krom prasklé žárovky) jestli má přejezd poruchu nebo ne.
Ani strojvedoucí neví co se na tom přejezdu porouchalo. Dostane od výpravčího rozkaz k opatrné jízdě a tak jedná.
Normálně jsem se zeptal, protože jsem nevěděl. Ano, jako řidič poznám přejezd který je plně funkční protože mě zastaví když se blíží vlak od přejezdu který ani když se blíží nic nedělá. Takže to „normálně funkční“ bylo z pohledu řidiče, který přes ten přejezd jede. Detaily jestli přejezd bliká déle než má nebo, že se závory zvedají o 2 vteřiny déle fakt nepoznám a ani mě to nezajímá. Pro mě je důležité, že mě zařízení na přejezd nepustí a pokud tomu tak je plní svoji funkci a „normálně funguje“. Takže jsem napsal, že nevím proč houkají a už včera moje… Číst vice »
Může být plně funkční, jenom stačí stržena plomba, a houká se.
Neříkám že je to tento případ, nevím.
Ti pracovníci lezou po štaflích ke světlům. Vypadalo to jako by měnili žárovky, ale to by jim netrvalo tak dlouho. Současně přecházeli do té skříně co je u přejezdu. Možná tam je nějaká závada kterou řeší a která na první pohled není vidět. V každém případě je dobře, že se řeší.
Plně funkční z pohledu řidiče stejně má víc podmínek
1) Občas ukáže bílou, když se v okolí nic neděje (ani posun…)
2) Napřed červená a cinkání, dost času vypadnout z přejezdu, pak zavření závor. (Podobně se sekvenčním sklápěním) 😀
Indie – Bhopál
Nic jiného mne nenapadá.
To je velmi mimo. Srovnávat chemičku na smrtelné jedy „proslavenou“ havárii, která zabila nebo zmrzačila tisíce lidí a učinila své okolí na generace neobyvatelným s nehodou na přejezdu.
Může mi někdo vysvětlit, proč spachovat pisoár může čidlo za pár korun, proč alarm v mém domě stojí 40tKč, a přitom přejezdy za několik milionů nedetekují uvázlé vozidlo?
Chápu, občas by byly falešné hlášení, proto jako postup bych viděl zpomalování (a zmírnění následků), ne třeba zastavování. Ale aby lidé umírali pořád stejně, jako před 50 lety, i v době 5G mobilů s detekcí obrazů, to vše za zlomek 1 výplaty?
Mohl by mi odpovědět i někdo od AŽD? Přijde mi, že prodáváte desítky let to samé, jen je to pořad dražší.
Pláčete na špatném hrobě, zařízení na kontrolu volnosti přejezdové plochy dodává firma Honeywell, račte si to nastudovat: https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Level_crossing_radar_scanners#/media/File:CrossingSafety_07g4838.jpg
On nepláče, jen nemůže pochopit, proč se něco podobného nezavádí i u nás. Mimochodem, to nechápu i já. Dost se o tom diskutovalo po nehodě ve Studénce. Zarazil mne tehdy i postoj Federace strojvůdců, když to zkrátím, tak něco ve smyslu, že vlak měl na přejezdu vždy přednost před autem a tak to prostě bude i nadále!
Může.
Nastudujte si, co je SIL a co musí takové PZZ splňovat.
Pokud dokážete takové zařízení prodávat za zlomek výplaty hurá do toho, za rok nebudou mít v AŽD do čeho píchnout.
Priznam se ze nevim co vsechno musi PZZ splnovat, ale troufnul bych si rict ze SIL 1 pro detekci prekazky staci. Primarni je funkce signalizace a zavor, detekce je az dodatecna funkce a jak se uvadi v diskuzi vyse, nemuselo by vlak zastavit, pouze pribrzdit. Kdyby napriklad ve Studence vlak jel polovicni rychlosti budou nasledky podstatne priznivejsi. Nechci aby se nekdo fanaticky dozadoval SIL 4, tam by cena urcite sla do nesmyslnych vysin. Samozrejmosti by melo byt nasazeni pouze na vytipovanych prejezdech, ne plosne
Do bezpečnosti a zrychlení železnice se sypou miliardy, reálné výsledky moc vidět nejdou. Ok, asi za to nemůže jen AŽD, ale i konzervativní přístup a legislativa. A to, že rezignujeme na opatření, která třeba nezamezí nehodě, ale třeba jen zmírní následky. Takže legislativa chce 100%, a to třeba zatím není technicky realné nebo by to stálo ne miliardy, ale stovky miliard. Jednoduché hitech řešení na bázi technologií, které nás běžně obklopují a s cenou pár kaček, které by zvládlo 95% spolehlivost a 95% zmírnění následků, no a my raději neuděláme nic. A nejedná se jen o přejezdy, ale i třeba… Číst vice »
Systémy detekce překážky na přejezdu samozřejmě existují. Problém je ale v tom, že silniční vozidlo se zcela legálně může pohybovat na přejezdu i v době, kdy už blížící se vlak nemůže zastavit. Pokud by měla být detekce překážky na přejezdu funkční, musely by se výrazně prodloužit ovládací úseky přejezdu. Tak, aby po uzavření závor mohla proběhnout kontrola volnosti přejezdu a vlak dostal volno natolik včas, aby nemusel zpomalit. To ovšem znamená, že v případě vlaku nejedoucího maximální rychlostí, nebo osobáčku stavícího v zastávce, do které se vládací úseky roztáhly, bude přejezd uzavřen až násobně déle a na tratích s hustším… Číst vice »
Ok, nejrychlejší železniční vozidlo nedobrzdí, ale alespoň začne brzdit a fíra bude nachystaný, že možná poběží do strojovny. Nepomohlo by alespoň toto?
A nebo, nemohou být na přejezdech kamery se simkou s internetem, s přenosem s té nejbližší příští na tablet v kabině fíry? Ok, párkrát do měsíce by to nefungovalo, ale zbytek měsíce by to pomáhalo.
Ono by to pravděpodobně fungovalo téměř pořád, jenom by to nemělo to „správný razítko“.
Řidičák na auto dostane každý. Stačí pár jízd v autoškole a také to pak na silnicích tak vypadá. Velebnosti jdu blejt.
Podle dosud neověřeného zdroje, vzal šichtu místo kolegy na poslední chvíli.
Ověřené to je. Je to tak. Stejně tak, že to byla první samostatná jízda na rychlíku do Phy.
Tvl. 🙁
To je asi osud. I nebohý strojvedoucí 757.004, který zahynul po srážce s uvázlým podvalníkem s kombajnem v listopadu 2015, vzal šichtu za kolegu: https://www.teraz.sk/regiony/michalovce-zrazka-vlak-kamion/164495-clanok.html,
Porovnávat meziročně mezi sebou měsíční výskyty události či jevů je takový statistický fail, kterým se (podprahově) ovlivňuje veřejnost.
Nárůst negativních skutečnosti se v danem srovnání měsíců mediálně propere, ale období, ve kterých došlo naopak k poklesu, se zamlčí, popřípadě obalí slovní vatou.
To, že v součtu celého roku, nebo i delšího časového úseku dojde k poklesu, nebo se jedná o setrvalý stav, to už není tak mediálně zajímavé.
Je to tak, jde o malá čísla dost ovlivněná náhodnými výkyvy, nelze z toho nic moc usuzovat.
Strojvedoucímu ze srážky u Dolní Lutyně už to sice život bohužel nevrátí, ale kdyby snad chtěl někdo finančně přispět aspoň pozůstalým po něm, má možnost tady:
https://www.kb.cz/cs/transparentni-ucty/131-2156830237
– jmenoval se prý Dalibor Žák …
Vy jste takovej Klenot svazu bezcitných hulvátů, co?
V pátek jsme se s ním rozloučili, a po tragickém vystoupení řečníka, vystoupil zástupce ČD, myslím že říkali pan Jenšeta, díky mu to mělo nějakou úroveň. Díky mu za proslov a 👍.
Nerozumím příspěvku. Tak byl ten proslov dobrý nebo špatný?
Proslov pana Ješety byl velice dobrý.
Tak proč píšete „po tragickém vystoupení řečníka…“ Už tomu rozumím, řečník byl druhý v pořadí po nějakém prvním tragickém?
Tam by neměla být čárka za slovem ,, řečníka“. Ta obrací smysl.
Přesně tak.
A co na to cenzor?
Vážená redakce, tady je příležitost smazat jednoho de…ila- klenota.
Nechcete se angažovat v Rudém Právu? Tam by vaše rady jistě ocenili.
Jste ubožák, nic víc, nic míň.
A Vy se styďte zase za ten Váš příspěvek. To, že někdo informuje o této možnosti není žádné žebrání.
Jestliže je zpráva úplně o něčem jiném, tak co jiného to tedy je? Pokud se někdo snaží za každou cenu uhrát nějakou korunu jakmile ucítí příležitost jak někomu zahrát na city je to ostuda, to je bez debat.
Tyhle ukazatele nema moc smysl vyhodnocovat kazdy mesic. Rocni bilance je vypovydajici mnohem vice.
Jestli 9 nebo 11 projetých návěstidel není žádné „zhoršení“, to je prostě setrvale nízký stav s drobnými výkyvy. Pořád jde o nějaké „mikropromile“ z celkového počtu příležitostí něco projet.