Kritický den veřejné dopravy v Německu. V MHD stávkují, vandalové poškodili vysokorychlostní trať

Jednotka ICE 3 v Kolíně nad Rýnem. Foto: Deutsche Bahn AG / Axel HartmannJednotka ICE 3 v Kolíně nad Rýnem. Foto: Deutsche Bahn AG / Axel Hartmann

Veřejná doprava nejezdí ve více než 130 městech.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Herbrik

Když čtu ty komentáře musím se pousmát. Né proto, že bych někoho chtěl zešměšňovat, ale spíš proto, že svět je tak v hajzlu, že už nemám ani chuť se rozčilovat a jen se smát dokud můžu. Nepochybuji o tom, že tenhle ekonomický, ekologický ale hlavně morální kolaps je někým záměrně řízen. Kdo to je ale netuším a ani to vědět nechci, respektive nepotřebuju, protože s tím stejně nic neudělám. Rádo se to svádí na Rusko, nadnárodní konglomeráty a chybí tu jen ufoni. Ale ono je to úplně jedno, kdo za tím stojí, protože pořád je ve hře i jiný viník:… Číst vice »

Jirka

V Německu by se měli naučit konečně pojmenovávat věci pravými jmény. Vandalismus, jak ho známe my, na vyřazení VRT z provozu většinou nestačí. Tady prostě někdo kradl kabely a další zařízení a němci ve stupidní snaze nikoho neurazit řekli, že to byly vandalové.

VTT

Je to tak, krádeže kovů u stanice Bonn-Siegburg v obou směrech, poškození trakčního vedení.
Zdroj: n-tv.de

Jiří Kocurek

Vida, to mě nenapadlo. Jesli by si nevydělali víc peněz, kdyby ty výkopy dělali na stavbách.

VTT

Ještě jsem se pokoušel o tom něco zjistit, ale nic víc jsem nenašel.

X 1

Ještě jsem o tom žádné info nehledal ale napadá mě, že odcizili kabel LZB.
Vlakový zabezpečovač LZB, si bere informace z kabelu položeného na pražcích mezi kolejnicemi. Přichycení je nic moc. Ten kabel sice vypadá jako měď, ale té tam moc není.

VTT

Byly to krádeže částí trakčního vedení.

VTT

Více viz tady
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?109,10696609
(pozor na čárku v odkazu, možná bude nutné odkaz zkopírovat a ručně vložit do prohlížeče.)

X 1

Možná to bude znít divně ale v Německu se kabely vlakových zabezpečovačů nezakopávají. A když už, tak velmi nepatrně. Kabely PZB (do 160km/h) jsou uloženy podél kolejí v betonových, plechových či plastových žlábcích aby k nim byl přístup pro údržbu. Snímače PZB (tzv. Magnety) jsou na boku vlaku. Traťová část je taktéž na okraji koleje (vyjímečně uprostřed vexle).
Kabel LZB (nad 160km/h) je veden přímo uprostřed kolejí.
Snímač LZB je uprostřed pod kabinou strojvedoucího.

Trumway

Vandaly zrušit!

Jiří Kocurek

Vandalismus… proč mám pocit, že běžné vybavení běžného vandala nestačí na poškození kolejí, až jsou nesjízdné. Dobře, trolej je hodně citlivá, ale lidskou silou změnit GPK? Na trati beztak není ani žádný přejezd, co by na VRT dělal.
Přijde mi, že to nebyla akce, kdy se jeden či více osob zhulákalo, dostali nápad a šli na to.

Doctor

V osmdesátkách a tak do půli devadesátek, byla německá DB výkladní síní a etalonem železniční dopravy. Radost se zde svézt. Vlivem mnoha nešťastných, zejména politických rozhodnutí, jde do zadele.
Ve své temné historii světu těžce ublížili, ale přesto – Chudák Německo !
Nejen železniční.

Low cost

Však i u nás, jejich sv z 90.let na EC, bylo to nejlepší co na našich kolejích kdy jezdilo. Ani SBB na 166/167 se tomu nevyrovnali. Kam se na úroveň tehdejších souprav hrabou všechny railjety, interjety, comfortjety

Low cost

A pak že má člověk po městě jezdit MHD a ne autem. Akorát, že vůbec, auto totiž nestávkuje.

Y.K.

Kolikrát do roka stávkuje MHD?
I auta stávkují, jen ty stávky nevyhlašují předem.

Jiří Kocurek

Tam v tomto smyslu slova „stávkovat“ může stávkovat i bicykl (měl defekt a domů musel dotlačit). Jenže to není organizovaná činnost, to je prostě nehoda.

Trumway

JJ. Moje auto začíná po vyjetí nějakých 45l té sr…E10 taky stávkovat.

Low cost

Moje auto ještě nestávkovalo, nemá odbory.

mgr.pavel

To je prosím výmluva, ne omluva, proč nepoužívat MHD.

Protože MHD jezdí a funguje skoro každý den, tedy skoro každý den jím můžete bez problémů jezdit. A když ne protože stávka, holt musíte autem / na kole / taxi / se sousedem / ..

Jiří Kocurek

Na jednu stranu to nazýváte výmluvou a pak říkáte, že musíme zařídit bez MHD.

Záložní generátor, kdyby náhodou začali stávkovat energetici?

Low cost

Takže stejně musim mít auto i ve vašem pojetí světa.
Na kole si klidně v tomhle počasí jeďte, mě to je jedno, ale nenuťte k tomu nikoho dalšího.
Taxi v Praze – asi se necítím tak bohatý, abych jezdil vyhlášenýma pražskýma taxíkama do práce/na schůzku, atd.
Soused jede na druhou stranu než já, to je potom trochu problém.

Karel

Ale stávkuje třeba traktorista, když zablokuje sinici

Petr

URL adresa článku:
„Kritický den veřejné dopravy v Německu: V MHD stávkují vandalové, poškodili vysokorychlostní trať.“

PetrH

tu čárku jste si tam přesunul sám.

HonzaH

Ja si myslim, ze nas jen chce upozornit na vtipnou interpretaci URL, ne ze sebe delat chytraka.

Xaver

Berete to zbytečně osobně a útočně, mě to přišel prostě jen jako vtipný komentář, každému s trochou důvtipu je jasné, jak to skutečně je 😉

JiP

Proc mam pocit, ze se to zacina vse jako celek v EU sypat…..nejen Nemecko, totez Francie,.

Gajda

Protože doteď fungovalo to, že se natahovala ruka, podepsala připravená smlouva a všichni byli spokojený. A najednou to nejde. Ale tím, že jim dřív nic nevadilo a měli svoje jistý jsou částečně viníky dnešní situace. A dnes na to prostě není. Pokud si všichni něco vystávkují, bude to muset někdo zaplatit. Ty dopravní podniky jsou rády za černou nulu a to jen tím, že se tomu odpovídaj nastaví dosyp. DB jsou totálně v … i tak. Aerolinky budiž, pracovníci letiští budiž – to je komerčka, bez které jde být a kde jde zdražit a přidat. Ale u spousty toho to… Číst vice »

Giorgio Cadorini

Asi budou muset vrátit vyšší progresivní daně tak, aby museli bohatší znova platit víc, jak to dělali, dokud byla železná opona.

Zrzek

A hlavně lidí vidí, jak se sponzorují různé neziskovky. V Německu vidí kolik stoji podpora hostů paní Angely a do toho zvýšení DPH + různé podpory zeleného šílenství. Teď je jen na politicích, jak se rozhodnou. Novodobé RVHP jen přerozděluje a spotřebovává peníze. Čím dřív se EU vrátí k původní myšlence vzniku a přestane vymýšlet kraviny, tím lépe jinak zmizí v propadlišti dějin.

Frantisek

Tak jistě, nadnárodní koncerny větší než státy, další snížení vlivu místních na místní dění, zisky bohatým, bída chudým, doprava z dálek místo výroby v místě – důsledek původní myšlenky – namísto koordinace a spolupráce zejména mezi sousedy, ne přes centra.

Jiří Kocurek

Výroba v místě, něco takového silou prosadil Mao Ce Tung. Na konci měl 25 limuzín Mercedes 600 a 100.000.000 mrtvých hlady.

Demokraticky jsou takové myšlenky neposaditelné, takže se toho vždycky chytne pučista.

Jiří Kocurek

„přikázal zavraždit – veřejně popravit – téměř v každé čínské vesnici alespoň jednoho vlastníka půdy (statkáře, farmáře)“

… protože byli bohatí. On věřil tomu, že bez takových zbohatlíků bude lidem líp. Ne, takovéhle postupy vždycky skončí špatně, ikdyby to soudruzi mysleli sebelíp.

Jaaa

Jj, za ekonomickou stagnaci Německa můžou neziskovky. Vůbec ne Ruská invaze na Ukrajinu, čínská investiční bublina a panika na burzách s energií.

Proberte se.

troglj

Většina neziskovek má svoje dárce.
Dohodu o ochraně klimatu už podepsalo přes 100 států a mají z nich své závazky. Měli bychom je pravděpodobně i bez EU. Netvrdím, že je Green Deal optimální řešení, ale nazvat to „zelené šílenství“ vychází z hlubokého nepochopení problému.

Jiný Petr

Protože EU zná jen jedno řešení na jakýkoli problém – dotace. Navíc dotace z natištěných, ničím nekrytých peněz. To Pinzoho schéma alias „letadlo“ jednou skončit musí.

roman

to naštěstí není případ EU

Frantisek

To není jen případ EU, to je věc celého zdejšího systému. Bohužel. Hlavně nepeněžní dluh narůstá.

JiP

Ja myslim, ze je to naopak presne ten pripad. Ekonomika EU uz je v podstate skoro mrtvola na prezivajici na pristrojich ve forme narustajicich nesplatitelnych dluhu. Vse zde funguje pouze z duvodu nejake setrvacnosti, je jen otazka kdy se stroj zastavi.

Jaaa

Ne, to platí jen o ekonomice ČR, to si dost pletete.

PetrH

A ono pořád nekončí, že? Žijte zdravě, snad se toho dožijete.

Jaaa

Samozřejmě. EU vůbec nemůže třeba za liberalizaci železnice, lowcostové aerolinky nebo mezinárodní kamionovou přepravu, že.

Kde tyhle pohádky furt berete?

P73

Francie taková byla vždycky 🙂

JiP

Jenze drive to bylo podporeno alespon nejakou uspesnou ekonomickou aktivitou. Tu ve Francii jiz delsi dobu nevidim a koneckoncu Francie smeruje presne tam, kde je dnes Italie a jeste o kus dale Recko.

Vrták

Ano, tím jak se EU postupně vzdálila od původního nastavení a myšlence, tedy EHS,
dostala se svým pojetím ovládat národní státy paradoxně vývojově zpět – k časům Svaté říše římské a my sledujeme jak začíná postupný rozklad a úpadek.

Frantisek

A není to spíše tak, že ty státy přes EU ovládají nabobtnalé komerční konglomeráty, které tím slučováním trhů a dotacemi do zejména silniční nákladní dopravy vznikly?

tarten

Spíš nabobtnalé odbory silnější než státy.

Zdrasa

Až na to, že je to přesně naopak, už desítky let odbory slábnou. https://www.statista.com/topics/10394/labor-unions/#topicOverview

Vrták

Tak nějak to bude, ale to není v rozporu s tím, co jsem napsal.

Jiný Petr

Ano, EU by se měla vrátit k původním myšlenkám a nastavení v době EHS.
Pro začátek by mi úplně stačilo vrátit se před Lisabonskou smlouvu (které mimochodem byla přijata naprosto nedemokratickým způsobem) – tehdy jsem nad EU zlomil hůl a stala se pro mne mrtvým koněm

Jaaa

Jak jako “nedemokratickým způsobem”? Ani ČSR, ani USA nevznikly hlasováním všeho obyvatelstva. 😉

Jaaa

Naopak pane, EU se pomalu přibližuje původní myšlence, což jsou Spojené státy evropské.

Vždycky to tak bylo na západě chápáno, jenom vybraní čecháčci zas mají pocit, že jim někdo ubližuje.

pavel.mertlik

Ve Francii je stávkování národním sportem odjakživa. Naopak se mi zdá, že se jima nechali, ale opravdu velmi moc, inspirovat právě německý ajzboňáci, protože tam je poslední dobou stávka taky co chvíli.

Zdrasa

Ve skutečnosti je stávkování úplně běžné v celé západní Evropě, jen Francouzi to dělají tak často, že jsme si všimli. Ale vidět v tom sypání EU mi přijde úsměvné.

I v takových Chobotničkách z druhého patra z 80. let máte zmínky o stávkujících zemědělcích, co blokují hraniční přechody. Teď je toho akorát víc, protože je větší inflace, takže mají spíš důvod než v době ekonomicky stabilní.

Xaver

To nevím, proč ten pocit máte, protože se EU jako celek rozhodně nesype. Stávkuje se neustále, obzvlášť ve Francii. Dokonce si dovolím tvrdit, že ve Francii se počet stávek poslední dobou spíš zmenšuje. Německo má v současné době ekonomické problémy. Normální ekonomický cyklus.
Ale jinak pokud máte pocit, že jsou tu určité síly, které se snaží lidi na západě co nejvíc poštvat proti sobě, tak se podívejte, odkud vítr vane. Uvidíte zdroj v určitých východních despociích 😉

Jiří Kocurek

Komupak asi pomůže zdevastovaná nejen energetika … aby mohl prosazovat své mocenské zájmy a střed i západ Evropy neměl sílu se bránit.
Je tady jistá korelace mezi cíli jednoho muže a jisté strany prosazující náhradu jádra ruským plynem pod záštitou OZE.

troglj

Plyn je přechodné řešení. A ruský se na to hodil nejlépe, protože byl dlouho velmi levný.
V neposlední řadě se Němci rozhodli (podle mě špatně, ale demokraticky), že kromě uhlí se zbaví i jaderné energetiky, zatímco mnoho dalších států na jaderné energetice naopak staví dekarbonizaci (včetně ČR, i když v tom máme jako vždy zpoždění, ale posouvá se to).
Na Energiwende je dobré to, že je to dlouhodobá koncepce zahrnující i výzkum a vývoj. Bez toho jádra to není ono, ale mají to naplánované. Mnoho jiných států žádnou koncepci nemá.

VTT

Naplánované to možná měli, ale ty plány jaksi narážejí na realitu. Jak píšete, bez jádra to není ono, i když si politici plánovali, že to „ono“ bude. A problém je že tihle zelení protijaderní blázni budou štvát proti jaderné energii i jinde (o plánech ČR na rozšíření jaderné energetiky se už doslechli). Plyn není žádné přechodné, ale trvalé řešení. Protože OZE (plným názvem občasné zdrojje energie) prostě dodávají elektřinu, kdy chce příroda, a ne, kdy ji chceme my. Tak místo toho musí být něco, co bude schopné elektřinu nárazově začít dodávat, i když najednou přestane foukat a svítit. A taky… Číst vice »

Danny

Vždy, když jednou za pár (desítek) let dochází k sociálním otřesům, tak se vyrojí podobné komentáře. Škoda, že nebyly sociální sítě a možnost online komentářů třeba v roce 1968, kdy bouřila velká část Evropy a třeba nepokoje ve Francii byly tak silné, že i současné občasné výbuchy na předměstích jsou relativně slabým odvarem. Německo zažilo dvě dekády prosperity, nic netrvá věčně a k tomuhle prostě jednou dojít muselo.

Air Traveller

Zemedelci ve francii meli stavky jako oblibeny sport davno pred EU… to neni nic noveho.

ALe jinak je desive, jak si urcite skupina lidi zvykla na to, ze stat prijde, stat zaplati … a s jidlem roste chut. Bude hur.

Jiří Kocurek

Nestarej se, stát se postará. Jenže stát jsou především lidi okolo. Nelze spoléhat na to, že se postará nějaký státní úřad plný těch, kteří jen natahují ruku, aby se i o ně někdo postaral. Jak to bylo v tom vtipu? Modlí se katolik při povodni, když je voda v přízemí, aby ho Bůh zachránil. Jehou okolo hasiči, odmítne je. Modlí se zas, když je voda v patře, plují okolo hasiči. Pošle je pryč. Modlí se zase, teď už na střeše, plují okolo hasiči. Voda vezme dům, on se utopí a u nebeské brány si stěžuje, že mu bůh nepomohl. „Kdo… Číst vice »

Jaaa

Protože přesně to Rusové chtějí, abyste si myslel – že se všechno sype a nemá smysl se o nic snažit.

Jako na férovku – tenhle dojem je výsledkem ruských vlivových operací. V Evropě se stávkovalo vždycky.

VTT

Já bych šel ještě dál – podle mě se to nejen sype, ale sype se to tak, jak si to Rusové dlouhodobě připravili. Fakt. Ten vliv nemá Rusko primárně skrz nějakou AfD nebo u nás prostřednictvím Okamury a jinch komiků, ale právě skrz socialistické a zelené strany a „ekologická“ hnutí. Strana Zelených vznikla z tzv. mírového hnutí sponzorovaného ze SSSR a ten ruský vliv tam pořád trvá. Akorát místo podrývání západu demonstracemi proti Pershingům (zatímco proti SS20 nikdo nic neměl) se bojovalo proti jaderné energetice. To totiž není nic nového, to je dlouhodobá snaha německých Zelených, už od devadesátých let… Číst vice »

troglj

Já tedy když vyrazím občas do Německa vlakem, tak naopak vidím, jak jsou daleko před námi. Běžně tu jezdí ICE rychlostmi hodně přes 200 km/h v krátkých intervalech, se starým šrotem se u DB nesetkáte tak často jako u ČD (i když se ČD v poslední době lepší), doprava zrychluje a zahušťuje se, zabezpečovací zařízení umí zastavit vlak už dlouho, elektrifikace daleko rozšířenější atd. I proto strojvedoucí stávkují, poptávka po dopravě roste a s tím i prestiž povolání, ale také práce. A plat tomu (na německé poměry) neodpovídá, počty strojvedoucích taky ne. Pokud si vystávkují zvýšení platu i zkrácení pracovní… Číst vice »

VTT

Jo, hardvér dobrý, na papíře taky všechno hezké, ale nějak se mi zdá, že změny nezvládají. DB byl vždycky konzeratiní moloch a teď, mimo jiné s příchodem dalších dopravců, zahušťování dopravy (třeba v tom Porúří) to prostě drhne.

Xaver

Tak DB je obrovský státní podnik, který trpí stejnými neduhy jako jakýkoliv jiný státní podnik podobné velikosti. Nakonec vzpomeňme si na to, jak fungovaly ČD v době, kdy ještě měly 150 000 zaměstnanců a pod sebou i infrastrukturu. A to byl oproti DB pořád trpaslík.