Kritický den na koridoru. Dvě hodiny stál provoz u Ostravy, u Bezpráví narazil vlak do krav

Porucha trakčního vedení u stanice Polom. Foto: Zdopravy.czPorucha trakčního vedení u stanice Polom. Foto: Zdopravy.cz

Vlaky mezi Prahou a Ostravou nabírají mnohahodinová zpoždění.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jouda

….do krav…..no, takže se tam někde motala Schillerová s Pekarovou ??

Miloš

Zase zvířata trpí za lidskou hloupost a aroganci. Co to je za lidi, kteří dostanou za úkol se postarat o živé tvory a oni se na to vykašlou?

Jiří Kocurek

A kdyby byly v kravíně, tak je to zase špatně, zvířátkáři by je vypustili do volné přírody… ale protože by je vypustili oni, tak by se to nestalo.

MHD

Prosím vás, nevymýšlejte tady kraviny!

Tomáš M.

Na železnici není důležitý čas příjezdu, ale datum!!!

Karel

Tak létejte letadlem. Tam se při zpoždění v řádu hodin půjčují deky, rozlžit si je můžte na podlaze haly.

TheBearspook

Jezdí jak s kravama.

Petr Šimral

Kdybychom jezdili jak s „kravama“, tak by ta kráva utekla a my neblokovali koridor více jak 90 minut (mimo jiné s ohledem na nepřístupnost místa extrémně rychle vyšetřená MU) a neměli na lokomotivě výraznou škodu…
Lokomotiva nebyla kromě štětin znečištěna „zbytky krávy“, takže jí nemuseli mýt hasiči a u poražení krávy samozřejně nemusí asistovat kriminálka…

Tomáš Záruba

No, když tak pozoruju ten trend úředního šimlu, tak bych s oním „samozřejmě“ byl raději opatrný… :-/

hank

😀

Záznam komunikace mezi vlakvedoucím a cestujícím jednoho z postižených rychlíků v úseku Červenka – Olomouc, jehož zpoždění neustále narůstalo:

Cestující: Stréco̬, jedeme jag z hnojem!
Vlakvedoucí: Ja toš se̬nko̬, co vezo̬, to vezo̬…

Dodatečným rozborem bylo zjištěno, že těžko srozumitelný dialog probíhal ve vymírajícím hanáckém jazyce. 😀

zesp

Vymirajicim? Sice je už dost adaptované a neni už tak vyrazné, ale v mym okoli jakósi jeho napodobeninó či variantó mluvijó skoro všeci, aj já… Taky su z centrálni Hané a tady nikdo jináč nemlovi…

hank

😀

hank

Já vím, pracoval jsem 5 let v Litovli. Kolega z Loštic měl oblíbenou průpovídku ke kolegovi z Konice, který mluvil zásadně nářečím: Stréčko̬, a fčil to přeložíme z hanáčtiny do češtiny, ja? (Ale je nutno podotknout, že v Konici a vůbec na Draháni se mluví ještě trochu jinak – horácky…) A fascinovala mě sestra u doktorky. Ta podle toho, jak na ni pacient promluvil, automaticky přepínala mezi obecnou češtinou a oběma nářečími…

(Omlouvám se za OT.)

Pedro72

Tohle přepínání provozujeme tady na Hané víceméně všichni. Bohužel nám dost pokazil pověst Palacký, který v době říšského sněmu v Kroměříži veřejně dehonestoval hanácké statkáře, kteří „nepochopili dějinný význam sněmu“ a nechtěli se nechat okrást.
Ale umět plynně hanácky se přesto občas vyplácí, např. když mateme svou mluvou pražské dopravní policisty. Překvapivě to opakovaně funguje, místo pokuty to končí zvoláním „Frantó, poť si poslechnout jak mluvjéj!“

Lang

To se v každé vesnici schválně mluví jinak, aby se nedorozuměli? 😄

Pedro72

Tomu, co se ději, říkají jazykovědci nivelizace, vznikají krajové nadnářeční útvary, tzv. regionální interdialekty, ve kterých se postupně ztrácí specifické rozdíly.

Pedro72

Jen technicky: korektní zápis samohlásek v hanáckém dialektu je i, e, ê, a, ô, o, u. Široké ê a široké ô patří do centrální hanáčtiny, v okrajových částech Hané nejsou až tak výrazně zastoupené.
Ale oceňuji Váš zájem o rodné nářečí mých předků!

PetrH

Hvězdička znamená úspěch, puntík neúspěch, nula je ošidná a pozor! Křížek! Křížek je váš kritický den!

Ostravak

U Polomi do kolejiště shodili silničáři z mostu kus zábradlí. SŽ je tedy bez viny.

vagonář

Díky za info.

Karel

Ovšem na kopání do železnice to nemá vliv

Zdeněk Fila

Sabotáž nebo debilita?

Ostravak

nezodpovědná manipulace

Tomáš

Kvůli krávám u Brandýsa jsem volal na cdp a teď stojím na Ostravu 🙁

Petr Šimral

Asi jste volal málo důrazně. Ulovili jsme ji 🙁

Douglas Adams

Zvláštní, že jediná myšlenka, která se honila hlavou květináči petúnií, když padal, byla: „To snad ne, už zase!“

Spousta lidí došla k závěru, že kdybychom věděli, proč si onen květináč petúnií myslel právě tohle, věděli bychom toho o podstatě vesmíru mnohem více, než víme teď.

hank

😀
Málokdy dávám palec nahoru a už vůbec ne s takovým gustem jako pod tento post.

Navrhuji, aby byl Stopařův průvodce po galaxii určen vedoucím pracovníkům SŽ(DC) jako povinná četba. Dalšími položkami v základním kursu patafyzické absurdologie by měly být Zákony profesora Parkinsona a Hlava XXII. V nástavbovém kursu pro pokročilé pak cokoli od Kurta Vonneguta a všech 7 dílů Červeného trpaslíka.

I když jak o tom tak přemýšlím, tak #mynic by tuto disciplínu mohli spíš sami školit…

Šejdr

– Ale pane strojvedoucí, ty informace o trvalém omezení rychlosti byly přístupné v tištěném vydání TTP tři čtvrtě roku. – To jo, a jakmile jsem se to dozvěděl, hned jsem se taky na ně šel podívat, včera odpoledne to bylo. Zrovna jste se nenamáhali na ně upozorňovat, co? Jako třeba že byste to někomu řekli, nebo tak něco na ten způsob. – Ale ty tabulky byly vyvěšeny… – Vyvěšeny? Musel jsem je nakonec jít hledat do sklepa. – Tam je oddělení, kde je vyvěšují. – S baterkou. – Asi byl zrovna výpadek proudu. – A schody zřejmě taky vypadly. –… Číst vice »

Karel

Kdybyste věděl, že strojvedoucí obnovuje úpoznání trati až po dvanácti měsících a že přes sto let se na závažné věci upozorňovalo proti podpisu (což je nyní jako nadbytečné zrušeno) tak byste nemohl napsat takovou sltaninu.

Šejdr

Vy stoprocentně nevíte, proč máte mít ručník.

Jiří Kocurek

Kde se asi tak mohl Douglas Adams inspirovat, když ne na skutečném úřadě, staletí zkostnatělém? To je na tom to nejhorší.

hank

Já si myslím, že dobře znal a pozorně četl právě ty zmíněné Zákony profesora Parkinsona, které se britskou byrokracií podrobně zabývají.

Jiří Kocurek

Domnívám se, že k podrobnému pospisu hledání vývěsky ve sklepě za dveřmi s nápisem „Pozor! Leopard“ ho nakopla až životní zkušenost, nikoliv pouhé čtení. Jak se říká: „To se nedá vymyslet, to se musí zažít.“

Jan T

Vzpomínám si, jak jsme před nějakými dvěma třemi lety narazili mezi Štýrským Hradcem a Mostem nad Můrou taky do stáda krav. Bylo z toho dokonce dvacet minut zpoždění a jedna, chudák, to už nerozchodila :(.
No nic, kam se hrabou kravičky ze Štýrska na ty českomoravského pomezí. 🙂

Krchna

Pointa

milan

Žádný Suchdol, ale záhlaví (ikdyž dle platné sbírky nesmyslů D1 toto letité a všeobecně známé označení neplatí) stanice Polom. Postavil se nový most komunikace R48 a starý most se postupně snáší.

EC104

Trochu ještě upřesním, ten nový most je pro souběžnou silnici Bělotín-Dub, ano momentálně je provoz převeden z právě rekonstruujícího se „čtyřproudovkového“ na tento nový most, starý most se snese a na stejném místě vyroste nový dálniční „širší“ most.

Karel

Teď jsem se díval do finální verze předpisu SŽ D 1. lépe řečeno, nechal jsem vyhledávač najít pojem „záhlaví“. Bylo tam toho tolik, že až oči přecházely.

Julie

ještě že jsem vyjela brzo ráno. Krávy ještě spali. 😁👍

vagonář

Spaly.

EC104

Ano, spolu bychom spali…ale pokud spí ženy jako že spí i krávy, tak ony spaly, ale takoví býci by už spali, prosím neberte si to osobně, berte to jako pravidlo českého pravopisu…

Bobek

Bezkráví.

babilon

Zajímavé, že podobné pohromy se zpravidla dějí v pátky.

Šejdr

Kráva na kolejích je dnešní specialita, ale zavěsit korbu nákladního auta na trolej se včera podařilo. Jen to nebylo u Polomi, ale v Pardubicích a řidič si toho všiml dřív, takže neurval takový kus troleje. A navíc byli dráteníci v akci na výluce do Kostěnic, takže stačila půlhodina a mohlo se zase jezdit.

Miri

Bylo to dopoledne? Tak kolem 9? Zrovna jsem procházela přes olomoucký nádraží a při pohledu na odjezdový tabule jsem si říkala, co se zase stalo…

Šejdr

Ano, v Pardubicích to bylo ráno po osmé, takže o hodinu později se ještě v Olomouci čekalo na zpožděné vlaky.

Jakub

Pátky jsou vždycky nejlepší na mimořádnosti a do toho přijede poloviční souprava pro dvojnásobek lidí 🙁 Murphyho zákony?

Avlaky

To není možné udělat PMD a proste kus vlaku stáhnout do nejake stanice a nechat tam jen tu část kde došlo ke střetu?

Koro

To by bylo moc jednoduché

Luboš Beneš

Nikdy se to tak nedělalo….

Bohouš

Dělalo..jak se asi jede pro zdechly nebo uvaznuty vlak

Modré zábradlí

A k čemu by to bylo dobré? Tu část, kde došlo ke střetu, by ostatní vlaky objely po poli?

Lukáš Chytil

Byla v dvojkolejném úseku, takže objely po vedlejší koleji. 😉

Modré zábradlí

V tom případě ovšem mohou po vedlejší koleji ten vlak objet celý…

ABC

Jestliže jsi labužník a přes kapsu se praštíš,
upečeš i krávu na železničních pražcích!

bkv

Miloslav Šimek + Jiří Krampol – Rozhovor s japonským železničářem: „Když jsem poprvé přijel o tři hodiny později bo Marcele zvlhly pražce a kuřata se nemohly dogrilovat…“

Pája

…šéf Joko Suzuki mě vypadal do bezvědomí. Když se probral k životu….

Matejicek

Nehody, projeti, riznuti, kravy, alkohol, nefunkcni zabezpeceni, zpozdeni. PROSTE BORDEL !!! 😀 😀

X 1

Welcime to #mynic 😄🙈😄

Zdeněk

Vítejte na české železnici s dobrodinci typu ČD a SŽ….

Karel

Padání neajištění předmětů ze silničního mostu na trakční vedení, špatě hlídané krávy… Co s tím má společného (mimo nutnosti odstranit následky) SŽ a ČD

Saiph

Za vše může SŽ přece ne? Nevytvořili opatření pro tak běžné případy jako je pád zábradlí z mostu. Ty krávy měly určitě jejich logo na srsti. Že by špatné proškolení? Ještě bych zkritizoval absenci jakékoliv ochrany před pádem vesmírných těles. ——Ironie—-

jouda

Kde jste přišli na stádo krav, SŽ uvádí pouze krávu, bez uvedení počtu.

BND30

CTR+C CTRL+V

Petr Šimral

Byla to jedna kráva…

Leinad

Jediná nebo ostatní nebyly v koleji(stihly utéct)?

Jan

“Nákladní vlak u Bezpráví narazil do stáda krav”…🤦🏼😀

Má to být koridor, ale realitou je pořád “balkánská lokálka”.

Karel

Jinde než na Balkáně nejsou krávy a nezodpovědní pastevci?

Leinad

Někde jsou na rizikových místech podél trati ploty a nadchod pro zvěř.

Jiří Kocurek
Karel

Co je to rizikové místo? Blízkost pastviny, za její zabezpečení odpovídá někdo jiný?

Leinad

Třeba les, ve kterém žije divoká zvěř (takové dálniční nadchody pro zvěř máme i v ČR)
Samozřejmě míst kde je akorát oplocená pastvina s domácími zvířaty, se to tak moc netýka.

Varlos Kémola

Podle mě za to může Petr Fiala, protože jednal s Hegerem. Cituji nazor voličů ANO a SPD.

Bohouš

Ne ..za všechno může Babiš..i když už rok není u moci.

Pražec

Jedině Kalousek!

Radek

Porucha u Polomi se opakuje, aktuální odhad do 17:15.