Kritický den na koridoru. Dvě hodiny stál provoz u Ostravy, u Bezpráví narazil vlak do krav
Porucha trakčního vedení u stanice Polom. Foto: Zdopravy.cz
Vlaky mezi Prahou a Ostravou nabírají mnohahodinová zpoždění.
Vlaky mezi Prahou a Ostravou nabírají mnohahodinová zpoždění.
….do krav…..no, takže se tam někde motala Schillerová s Pekarovou ??
Zase zvířata trpí za lidskou hloupost a aroganci. Co to je za lidi, kteří dostanou za úkol se postarat o živé tvory a oni se na to vykašlou?
A kdyby byly v kravíně, tak je to zase špatně, zvířátkáři by je vypustili do volné přírody… ale protože by je vypustili oni, tak by se to nestalo.
Prosím vás, nevymýšlejte tady kraviny!
Tak létejte letadlem. Tam se při zpoždění v řádu hodin půjčují deky, rozlžit si je můžte na podlaze haly.
Jezdí jak s kravama.
Kdybychom jezdili jak s „kravama“, tak by ta kráva utekla a my neblokovali koridor více jak 90 minut (mimo jiné s ohledem na nepřístupnost místa extrémně rychle vyšetřená MU) a neměli na lokomotivě výraznou škodu…
Lokomotiva nebyla kromě štětin znečištěna „zbytky krávy“, takže jí nemuseli mýt hasiči a u poražení krávy samozřejně nemusí asistovat kriminálka…
No, když tak pozoruju ten trend úředního šimlu, tak bych s oním „samozřejmě“ byl raději opatrný… :-/
😀
Záznam komunikace mezi vlakvedoucím a cestujícím jednoho z postižených rychlíků v úseku Červenka – Olomouc, jehož zpoždění neustále narůstalo:
Cestující: Stréco̬, jedeme jag z hnojem!
Vlakvedoucí: Ja toš se̬nko̬, co vezo̬, to vezo̬…
Dodatečným rozborem bylo zjištěno, že těžko srozumitelný dialog probíhal ve vymírajícím hanáckém jazyce. 😀
Vymirajicim? Sice je už dost adaptované a neni už tak vyrazné, ale v mym okoli jakósi jeho napodobeninó či variantó mluvijó skoro všeci, aj já… Taky su z centrálni Hané a tady nikdo jináč nemlovi…
😀
Já vím, pracoval jsem 5 let v Litovli. Kolega z Loštic měl oblíbenou průpovídku ke kolegovi z Konice, který mluvil zásadně nářečím: Stréčko̬, a fčil to přeložíme z hanáčtiny do češtiny, ja? (Ale je nutno podotknout, že v Konici a vůbec na Draháni se mluví ještě trochu jinak – horácky…) A fascinovala mě sestra u doktorky. Ta podle toho, jak na ni pacient promluvil, automaticky přepínala mezi obecnou češtinou a oběma nářečími…
(Omlouvám se za OT.)
Tohle přepínání provozujeme tady na Hané víceméně všichni. Bohužel nám dost pokazil pověst Palacký, který v době říšského sněmu v Kroměříži veřejně dehonestoval hanácké statkáře, kteří „nepochopili dějinný význam sněmu“ a nechtěli se nechat okrást.
Ale umět plynně hanácky se přesto občas vyplácí, např. když mateme svou mluvou pražské dopravní policisty. Překvapivě to opakovaně funguje, místo pokuty to končí zvoláním „Frantó, poť si poslechnout jak mluvjéj!“
To se v každé vesnici schválně mluví jinak, aby se nedorozuměli? 😄
Tomu, co se ději, říkají jazykovědci nivelizace, vznikají krajové nadnářeční útvary, tzv. regionální interdialekty, ve kterých se postupně ztrácí specifické rozdíly.
Jen technicky: korektní zápis samohlásek v hanáckém dialektu je i, e, ê, a, ô, o, u. Široké ê a široké ô patří do centrální hanáčtiny, v okrajových částech Hané nejsou až tak výrazně zastoupené.
Ale oceňuji Váš zájem o rodné nářečí mých předků!
Hvězdička znamená úspěch, puntík neúspěch, nula je ošidná a pozor! Křížek! Křížek je váš kritický den!
U Polomi do kolejiště shodili silničáři z mostu kus zábradlí. SŽ je tedy bez viny.
Díky za info.
Ovšem na kopání do železnice to nemá vliv
Sabotáž nebo debilita?
nezodpovědná manipulace
Kvůli krávám u Brandýsa jsem volal na cdp a teď stojím na Ostravu 🙁
Asi jste volal málo důrazně. Ulovili jsme ji 🙁
Přece vás nebudou zdržovat. https://zdopravy.cz/to-se-jim-ale-libit-nebude-drazni-inspekce-popsala-jak-mohla-sprava-zeleznic-zabranit-srazce-vlaku-se-sterkem-118501/
Zvláštní, že jediná myšlenka, která se honila hlavou květináči petúnií, když padal, byla: „To snad ne, už zase!“
Spousta lidí došla k závěru, že kdybychom věděli, proč si onen květináč petúnií myslel právě tohle, věděli bychom toho o podstatě vesmíru mnohem více, než víme teď.
😀
Málokdy dávám palec nahoru a už vůbec ne s takovým gustem jako pod tento post.
Navrhuji, aby byl Stopařův průvodce po galaxii určen vedoucím pracovníkům SŽ(DC) jako povinná četba. Dalšími položkami v základním kursu patafyzické absurdologie by měly být Zákony profesora Parkinsona a Hlava XXII. V nástavbovém kursu pro pokročilé pak cokoli od Kurta Vonneguta a všech 7 dílů Červeného trpaslíka.
I když jak o tom tak přemýšlím, tak #mynic by tuto disciplínu mohli spíš sami školit…
– Ale pane strojvedoucí, ty informace o trvalém omezení rychlosti byly přístupné v tištěném vydání TTP tři čtvrtě roku. – To jo, a jakmile jsem se to dozvěděl, hned jsem se taky na ně šel podívat, včera odpoledne to bylo. Zrovna jste se nenamáhali na ně upozorňovat, co? Jako třeba že byste to někomu řekli, nebo tak něco na ten způsob. – Ale ty tabulky byly vyvěšeny… – Vyvěšeny? Musel jsem je nakonec jít hledat do sklepa. – Tam je oddělení, kde je vyvěšují. – S baterkou. – Asi byl zrovna výpadek proudu. – A schody zřejmě taky vypadly. –… Číst vice »
Kdybyste věděl, že strojvedoucí obnovuje úpoznání trati až po dvanácti měsících a že přes sto let se na závažné věci upozorňovalo proti podpisu (což je nyní jako nadbytečné zrušeno) tak byste nemohl napsat takovou sltaninu.
Vy stoprocentně nevíte, proč máte mít ručník.
Kde se asi tak mohl Douglas Adams inspirovat, když ne na skutečném úřadě, staletí zkostnatělém? To je na tom to nejhorší.
Já si myslím, že dobře znal a pozorně četl právě ty zmíněné Zákony profesora Parkinsona, které se britskou byrokracií podrobně zabývají.
Domnívám se, že k podrobnému pospisu hledání vývěsky ve sklepě za dveřmi s nápisem „Pozor! Leopard“ ho nakopla až životní zkušenost, nikoliv pouhé čtení. Jak se říká: „To se nedá vymyslet, to se musí zažít.“
Vzpomínám si, jak jsme před nějakými dvěma třemi lety narazili mezi Štýrským Hradcem a Mostem nad Můrou taky do stáda krav. Bylo z toho dokonce dvacet minut zpoždění a jedna, chudák, to už nerozchodila :(.
No nic, kam se hrabou kravičky ze Štýrska na ty českomoravského pomezí. 🙂
Pointa
Žádný Suchdol, ale záhlaví (ikdyž dle platné sbírky nesmyslů D1 toto letité a všeobecně známé označení neplatí) stanice Polom. Postavil se nový most komunikace R48 a starý most se postupně snáší.
Díky za upozornění.
Trochu ještě upřesním, ten nový most je pro souběžnou silnici Bělotín-Dub, ano momentálně je provoz převeden z právě rekonstruujícího se „čtyřproudovkového“ na tento nový most, starý most se snese a na stejném místě vyroste nový dálniční „širší“ most.
Teď jsem se díval do finální verze předpisu SŽ D 1. lépe řečeno, nechal jsem vyhledávač najít pojem „záhlaví“. Bylo tam toho tolik, že až oči přecházely.
ještě že jsem vyjela brzo ráno. Krávy ještě spali. 😁👍
Spaly.
Ano, spolu bychom spali…ale pokud spí ženy jako že spí i krávy, tak ony spaly, ale takoví býci by už spali, prosím neberte si to osobně, berte to jako pravidlo českého pravopisu…
Bezkráví.
Zajímavé, že podobné pohromy se zpravidla dějí v pátky.
Kráva na kolejích je dnešní specialita, ale zavěsit korbu nákladního auta na trolej se včera podařilo. Jen to nebylo u Polomi, ale v Pardubicích a řidič si toho všiml dřív, takže neurval takový kus troleje. A navíc byli dráteníci v akci na výluce do Kostěnic, takže stačila půlhodina a mohlo se zase jezdit.
Bylo to dopoledne? Tak kolem 9? Zrovna jsem procházela přes olomoucký nádraží a při pohledu na odjezdový tabule jsem si říkala, co se zase stalo…
Ano, v Pardubicích to bylo ráno po osmé, takže o hodinu později se ještě v Olomouci čekalo na zpožděné vlaky.
Pátky jsou vždycky nejlepší na mimořádnosti a do toho přijede poloviční souprava pro dvojnásobek lidí 🙁 Murphyho zákony?
To není možné udělat PMD a proste kus vlaku stáhnout do nejake stanice a nechat tam jen tu část kde došlo ke střetu?
To by bylo moc jednoduché
Nikdy se to tak nedělalo….
Dělalo..jak se asi jede pro zdechly nebo uvaznuty vlak
A k čemu by to bylo dobré? Tu část, kde došlo ke střetu, by ostatní vlaky objely po poli?
Byla v dvojkolejném úseku, takže objely po vedlejší koleji. 😉
V tom případě ovšem mohou po vedlejší koleji ten vlak objet celý…
Jestliže jsi labužník a přes kapsu se praštíš,
upečeš i krávu na železničních pražcích!
Miloslav Šimek + Jiří Krampol – Rozhovor s japonským železničářem: „Když jsem poprvé přijel o tři hodiny později bo Marcele zvlhly pražce a kuřata se nemohly dogrilovat…“
…šéf Joko Suzuki mě vypadal do bezvědomí. Když se probral k životu….
Nehody, projeti, riznuti, kravy, alkohol, nefunkcni zabezpeceni, zpozdeni. PROSTE BORDEL !!! 😀 😀
Welcime to #mynic 😄🙈😄
Vítejte na české železnici s dobrodinci typu ČD a SŽ….
Padání neajištění předmětů ze silničního mostu na trakční vedení, špatě hlídané krávy… Co s tím má společného (mimo nutnosti odstranit následky) SŽ a ČD
Za vše může SŽ přece ne? Nevytvořili opatření pro tak běžné případy jako je pád zábradlí z mostu. Ty krávy měly určitě jejich logo na srsti. Že by špatné proškolení? Ještě bych zkritizoval absenci jakékoliv ochrany před pádem vesmírných těles. ——Ironie—-
Kde jste přišli na stádo krav, SŽ uvádí pouze krávu, bez uvedení počtu.
CTR+C CTRL+V
Byla to jedna kráva…
Jediná nebo ostatní nebyly v koleji(stihly utéct)?
“Nákladní vlak u Bezpráví narazil do stáda krav”…🤦🏼😀
Má to být koridor, ale realitou je pořád “balkánská lokálka”.
Jinde než na Balkáně nejsou krávy a nezodpovědní pastevci?
Někde jsou na rizikových místech podél trati ploty a nadchod pro zvěř.
Jinde vymyseli tohle:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Smetadlo
Co je to rizikové místo? Blízkost pastviny, za její zabezpečení odpovídá někdo jiný?
Třeba les, ve kterém žije divoká zvěř (takové dálniční nadchody pro zvěř máme i v ČR)
Samozřejmě míst kde je akorát oplocená pastvina s domácími zvířaty, se to tak moc netýka.
Podle mě za to může Petr Fiala, protože jednal s Hegerem. Cituji nazor voličů ANO a SPD.
Ne ..za všechno může Babiš..i když už rok není u moci.
Jedině Kalousek!
Porucha u Polomi se opakuje, aktuální odhad do 17:15.
Ale už není zastaven provoz a jezdí se.