Kritické místo okruhu už bez kolon. Rekonstrukce povrchu u Slivence je hotova

Provoz na zrekonstruovaném úseku Pražského okruhu (D0) mezi Slivencem a Lochkovským tunelem. Foto: ŘSDProvoz na zrekonstruovaném úseku Pražského okruhu (D0) mezi Slivencem a Lochkovským tunelem. Foto: ŘSD

ŘSD vyměnilo asfaltový povrch za odolnější cementobetonový.

Provoz na zrekonstruovaném úseku Pražského okruhu (D0) mezi Slivencem a Lochkovským tunelem je opět plně obnoven. Omezení na hlavní trase a na větvích mimoúrovňových křižovatek skončilo o víkendu. Řidiči už místem projedou bez omezení.

Opravy začaly už loni v létě. Tehdy tam ŘSD vyměnilo asfaltový povrch za odolnější cementobetonový na jízdním pásu směr letiště, letos to bylo na jízdním pásu v opačném směru, tedy směr dálnice D1/Brno.

Konkrétně šlo o úsek v km 13 až 16 mezi mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16) a severním portálem Lochkovského tunelu.

Provoz na zrekonstruovaném úseku Pražského okruhu (D0) mezi Slivencem a Lochkovským tunelem. Foto: ŘSDProvoz na zrekonstruovaném úseku Pražského okruhu (D0) mezi Slivencem a Lochkovským tunelem. Foto: ŘSDProvoz na zrekonstruovaném úseku Pražského okruhu (D0) mezi Slivencem a Lochkovským tunelem. Foto: ŘSD

Vedle toho jsme také prodloužili připojovací pruh na Pražský okruh od Barrandova směr letiště. Původně měl nájezd délku jen kolem 200 m a v dopravních špičkách se zde často tvořily kolony. Teď má po stavební úpravě nově okolo dvou kilometrů,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Kolony a špatné zipování

Přestože práce ovlivňovaly provoz pouze částečně, velká intenzita dopravy a zmatky některých řidičů způsobovaly loni i letos problémy. Kolony se táhly i desítky kilometrů až k dálnici D1, podle ŘSD to bylo i tím, že se řidiči neumějí zipovat.

Kvůli maximální úspoře času jsme přímo u stavby postavili mobilní betonárnu, vyrobili a položili jsme 16 000 m3 betonu. Abychom co nejvíce zkrátili omezení dopravy, pracovali jsme sedm dní v týdnu a v několika případech i nonstop přes noc. Po odfrézování jsme na místě zrecyklovali a do stavby zpětně využili 16 000 m3 podkladních vrstev, čímž jsme dále omezili dopravní zátěž v okolí stavby,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření.

Skanska opravu provedla za 238 milionů bez DPH. Firma v úseku letos provedla i opravu betonové vozovky v opačném jízdním pruhu, kterou pokládala loni v létě. Ředitelství silnic a dálnic u části nového úseku upozornilo na záruční vady povrchu, k problémům došlo zřejmě kvůli vysokým teplotám při pokládce.

Tagy D0 Lochkovský tunel Pražský okruh Slivenec
14 komentářů