Kremlík: Ministerstvo dopravy připravuje novou mýtnou soutěž, jde o záložní plán

Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministerstvo dopravy dnes zahájilo přípravy nového tendru na provoz nového mýtného systému. Jde o záložní plán, který by stát využil

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dada

to je jednoduche. kaps byl kun nejake potiticke reprezentace. tak se radne krmil a opecovaval. nova politicka reprezentace nechce pecovat o cizi kone, nybrz do staji uvest kone sve a tyto krmit a opecovavat. co na tom nechapete?

Dušan

Ještě malé doplnění k mému příspěvku:
Dle linku níže – viz:
https://nku.cz/scripts/rka/detail.asp?cisloakce=17/10&rok=0&sestava=0
bylo ve věci mýta podáno jedno trestní oznámení – viz:
Trestní oznámení: podáno 1x trestní oznámení: 12.1.2018 – MSZ v Praze

Jan Peron

Tady je napsano, co Tok a Kopriva posrali. Tok je pryc a Kopriva by mel vypadnout taky. Dostal pry odmenu pres 700 000 Kc!!!

https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/aktuality-z-verejnych-zakazek/2676-urad-ulozil-zakaz-plneni-smlouvy-na-mytny-system-s-odkladem-na-jeden-rok.html

Kova

Nepatri vyhodit/zavrit Rafaje z Uohsu ze rozhoduje tendencne nebo vyhodit/zavrit náměstka ministra Koprivu za to, ze to blbe vysoutezil?

Istvan

Jakub Kopriva je schopny a slušný clovek. Stydte se za to plivani.

Petr Loukot

Namestek Kopriva by mel letet. Je videt, ze to podelal a Tok podepsal.

Pracuji na MD
Jirka

Tak hlavně že Faltýnek zachránil několik miliard.

Celník

Jakže se jmenuje ta firma, kvůli který se státní úředníci donekonečna musejí zabývat tou samou věcí místo toho, aby mohli řešit už konečně něco jinýho?

mgr.pavel

Koukám, že mýtný Kocourkov postoupil po včerejším „šalamounském“ rozhodnutí chytré horákyně ÚOHS do dalšího kola.

Moc bych se nedivil, kdyby příští rok nakonec fakticky nebylo mýto vybíráno vůbec, a stát nakonec platil tři arbitráže (Kapshi, SkyTollu a vítězi tohoto zálohového plánu). Absurdní situace, ale u nás je snad možné všecko.

noerf

Proč se dělá tak složité výběrové řízení, že se .může neúspěšná firma odvolávat neomezeně dlouho.
Jinak pokud to chápu správně, pokud MD odvolání, které předseda ÚOHS vyřeší na začátkem listopadu, bude Czech Toll/Sky Toll vybírat mýto do konce října příštího roku. Během této doby by mohl MD vybrat provozovatele satelitního systému, který je momentálně hotový.
Jinak provoz současného mikrovlnného systému není vzhledem k požadovanému rozšíření mýta na silnice 1. třídy reálné.

Honza D.

Připadá mi ujetý fungující a zaplacený systém zahodit a místo toho pořizovat novou kompletní infrastrukturu. Co je na mikrovlnách tak šíleného že se musí rušit? Vybírání několika korun na silnicích I. třídy? Že se vybírá na dálnicích chápu, ale jedničky, když dopravce už takhle platí silniční daň a spotřební daň na pohonné hmoty? Je to jen další ždímání peněz, které ve finále zaplatíme my všichni. A jen tak na okraj, kdo rozhodoval které silnice ne a které ano? Je totiž komické když se na I/12 platit bude, byť je na ní nákladních aut jak šafránu (zákaz průjezdu přes Újezd nad… Číst vice »

noerf

Honza.D; Ono již při výběru mikrovlnného systému firmy Kapsách bylo zvláštní, že většina evropy používá satelitní systém. V současném výběru nabízel Kapsch již satelitní systém.

Dušan

Ono je to přesně naopak, s výjimkou Německa, Slovenska a Maďarska se používá v Evropě výhradně mikrovlný systém – viz níže: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronické_mýtné_v_EU#/media/Soubor:Mýtné_systémy_v_Evropě.png Kapsch nabídl nově v soutěži satelit prostě proto, že stávajícími bránami už nebyl schopen finančně efektivně MD ČR rozšířenou zpoplatněnou síť pokrýt, což zase ale zase na MD věděli, a proto to rozšíření zpoplatnění sítě tak navrhli, aby Kapsch nebyl finančně konkurenceschopný a mohli to tak pěkně nabagrovat SkyTollu – navíc se ve výběrku nikde nezmiňovala zůstatková hodnota mýtných bran, která byla vyčíslená na 5 mld. Kč, protože MD ČR toto odbylo tím, že majetkově se mýtné brány… Číst vice »

AAA

Ale takhle šlapat dětem po bábovičkách, to je nečestné a nesportovní…..

PokOkt

Clanek se tyka starsiho tendru, ale zaver porad aktuální: potrebujeme celoplosny system, jedno jakou technologii a jedno od koho: http://www.dopravnifederace.cz/aktualne/zobrazit/myto-v-rebickovych-stopach

Bohuzel osoby a obsazeni jsou furt stejne…

Honza D.

Už někdo v Evropě měnil zavedený, funkční a zaplacený systém za jiný? Jaké je porovnání provozních nákladů obou systémů? U obou budou sedět u monitorů lidí a porovnávat počet nastavených a skutečných náprav, podél dálnic dodávky s celníky čekající na kořist a pokaždé ty lidi musíte zaplatit. Pokud by kompletní provoz současného systému zajišťoval stát (i když jak známo stát není nejlepší hospodář), tak by se mi to za současné situace jevilo jako ideální řešení. A ještě jedna maličkost – za původní jednotky byla záloha 1550Kč (ekvivalentní rakouská 5E), nastávající tuzemská 2468Kč a obdobná slovenská 50E. Proč jsou ty zálohy… Číst vice »

Jan Podlesak

Kapschi system byl funkcni jen proto ze vybral statu o neco vic, nez stal? A ze dopravu moc nereguloval a objizdel se, to nazyvate“funkcni“? Nerikam ze je to vina Kapsche ale tech co takhle psali zadani.

Dušan

Nikdo nikdy mikrovlný systém za satelitní s výjimkou ČR neměnil a ani satelitní za mikrovlný – ono to ani jaksi nejde, pokud tedy nechcete říct daňovým poplatníkům, že chcete vyhodit jejich miliardy z okna – za to by normálně šel někdo na spoustu let sedět do chládku – jen v ČR se to prostě majetkově převede z jednoho subjektu na druhý a šup… zavádí se nově supr levný satelit no a pak se bude soutěžit třeba znovu a zase třeba vyhraje mikrovlný systéma a šup – účetním fíglem s převodem majetku se nám najednou přes noc postavily všechny mýtné brány…

Tonda

A kolik to musí stát peněz…