Kremlík hodlá urychlit výstavbu a modernizovat nádraží, Babiš chce okruh a VRT

Vizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDCVizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDC

Urychlení výstavby dopravní infrastruktury je prioritou číslo jedna pro nového ministra dopravy Vladimíra Kremlíka. Ministr to uvedl po svém podvečerním

128 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Insider

„Chtěl by“ ať si strčí někam. Oba. Takových už tu byla celá fronta.

Pampara

Mluví li do toho ti, kteří včera slavili na pražském náměstí Jiřího z Poděbrad, tak změny vedoucí k dalšímu ničení/rozkrádání železnice neočekávám.

Nekdo

uff, ještě, že nám to soudruh právník vysvětlí, protože on ví, kde jsou problémy. my, bídáci co máme jiná povolání, hloupí od přírodu, tomuto osvícenému soudruhu právníkovi nesaháme ani po kotníky. ochraňuj ústřední výbore, soudruha právníka, pro věčné blaho nás, hlupců. už je lépe, ANO. ale teď, teď, pod vedením soudruha právníka, který ví, kde jsou problémy, teď bude ještě lépe, ANO!

Jiří Kocurek

Dávat tuhle animaci jako příklad VRT není nejlepší nápad. Zastávky typu Blažovice nemají na VRT co dělat. Totiž je nesmysl po VRT jezdit se zastávkovým osobákem, který nepojede více než 70 km/h. Tím je myšlena cestovní rychlost, nikoliv maximální. Osobní vlak je pak předjížděn v každé třetí zastávce rychlejším vlakem a stává se nepoužitelným. Co by ale potřeba bylo, tak je dvojkolejná železnice Brno-Vyškov vhodná pro příměstské vlaky. Dlužno dodta, že z animace Blažovic zmizelo předávací kolejiště pro nákladní vlaky do největší moravské cementárny. A díky podobným zplácaninám a nesmyslům jsme tam, kde jsme. Vyplodt hezky vypadající nesmysl.

VRT

To je VRT podle Sosny:
Vmax 189 km (s lokálními omezeními na 150)
zastávky v polích
křivá zámková dlažba
odporové boudy z vlnitého plechu
spousta modrého zábradlí

jirka

Zastávky jako Blažovice nemají co dělat vůbec nikde.

Souprava

Snad nový ministr bude mít větší odvahu vypořádat se s drahými a nevyužívanými lokálkami, které lze lépe a za průměrně šestinu ceny (počítám i infrastrukturu, pokud trať hoblují jen šotoráčky a stěží jeden manipulák za rok) nahradit autobusem, který lidem zajede až do obcí a ne na louku 2km nad vsí. Neříkám, že každá lokálka je podobná tragédie, ale stále tu máme dost takto tragických. Které to jsou, jsem vyjmenoval už nejedenou a šotouškové sami velmi tuší, které tratě neumí obhájit a musí zkoušet všelijaké krkolomné způsoby, jak to okecat (např. že zrušením Rožmitálky státní rozpočet stejně nespasí a to… Číst vice »

Raddie

Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno.

Honza

Kartágo ne, stačí jeden český expert na lokálky.

Hans

Opravdu je potřeba aby tenhle Souprava psal pod úplně každý článek svoje výlevy o rušení tratí? My víme že je nenavidis, že tvoje životní náplň je snaha o zrušení vsech lokalek. Nevíme sice proč, ale bude to silná fobie. Nebo jsi jen trapnej flamer a kochas se tim?

Souprava

Budete se divit Hansi, ale já proti lokálkám nemám vůbec nic, mně pouze vadí lidé, kteří si na ně nárokují právo, tzv. šotouši. Se slušnými lidmi, kteří si nenárokují právo na vlak, se o lokálkách bavím neutrálně a klidně i přátelsky, počínaje tím, že s nimi proberu, jak jsou některé z nich hezké na výlet a klidně jim dám tip na třeba Moldavu či Kácov. Proč bych slušným lidem neřekl o pěkné trati? Co bych si tím dokázal? Ostatně sám na takové tratě jezdím. Nevidím v tom nic pokryteckého – platím za ně v daních, proč bych to nevyužíval na… Číst vice »

IGCT

Je právě velkou chybou, že se kašle na lokálky. Proto jimi jezdí míň lidí. Máte stejné myšlení jako ještě nedávno ČD ve stylu“lidi vlakama nejezdí, tak nemá cenu kupovat nové soupravy a zlepšovat parametry tratí rekonstrukcemi“. Naštěstí přišla konkurence, takže jsou aspoň ČD nuceny investovat. A světe div se, jak se začala měnit kultura cestování, tak začaly přibývat i počty cestujících. A třeba já automobilovou a autobusovou dopravu nemám rád ze dvou důvodů- hluk a emise škodlivin. A pošahaný šotouš nejsem. Doufejme, že SŽDC se zaměří právě na modernizace lokálek, jak si vytyčil i nový šéf SŽDC. Lokálky si zaslouží… Číst vice »

Souprava

Žijete v jiném světě.

Georg

unicov je lokalka?

IGCT

ano, uničovka lokálka je!

Petr

Zatím snad ne. Je to dráha celostátní navržená na převedení na dráhu regionální (lokálku).

IGCT

Dle aktuálního Prohlášení o dráze 2019, které je veřejně přístupné na stránkách SŽDC, je uničovka dráhou regionální.

IGCT

přesně tak, máte starou mapu. Pro letošní a příští rok je to regionálka. Ono změna kategorizace tratí se mnohdy dělá za účelem získání dotací z EU.

Petr

Tak proto je trať 200 popelka a na 172 se snad i pozlacují koleje. Stejné jako cyklostezky na ty je, ale dálnice se musí dělat v režimu PPP.

jirka

na 172 se pozlacují koleje? tím myslíte to odstraňování havarijního stavu?

Petr

Tím myslím nová 550 TK nástupiště, samovraty, nové dopravní koleje a nakonec i navrhovaný hodinový takt.

Souprava

Na 172 probíhá rekonstrukce? Není to ta podbrská lokálka? Proč se rekonstruuje? To se na SŽDC definitivně zbláznili?

Petr

Možná příprava na variantu F RS3. Tak když už se udělala Dobříšanda, Hrbatá a teď Třebaňka, tak snad dojde i na 171 a 200 😀 Jen se budou muset asi dočasně změnit na regionální trať , aby byla dotace.Zajímavější, je, že ČD doposud nemá vhodné vozidlopro trať 172 a turnusuje tam 810.

Souprava

Na tom je ale vtipné, že kdo si otevře cyklogenerel (nebo něco takového) pro středočeský kraj, tak je tam trať 172 Třebaňka vyznačena jako cyklostezka. Druhá železniční stezka je navržena z vlečky na Orlík. Pak jsou tam ještě spousty dalších stezk, ale ty už jsou novostavbami, nic ze železnic. SŽDC tak opravuje něco, co se bude rušit.

Petr

Což možná souvisí s RS3 i když zrovna v Hostomické brázdě se vejdou obě tratě. Tedy zatím, než se to tam zastaví obdobně jako celé okolí Prahy. V ten okamžik, ale bude tlak i na VHD. Dole u vody se moc P+R ke stanicím nevejde a u 172, kde se vejdou, je zas problém , čím tam jezdit a také dělá problém nevyřešená úvrať. Pokud by vznikla zastávka Odbočka Lochovice RS s vysokokapacitním parkovištěm, které bude napojeno na rekonstruovanou silnici, která má sloužit jako spojka D5 a D4. Bylo by najednou vyřešeno celkem dost problémů z údolí Berounky.

svojsin

IGCT: Pokud bude řeč o ekologii provozu z pohledu vozidel, budete asi muset zavřít hodně regionálních tratí.
A lidi opravdu přibývají na železnici v ČR poslední roky, ale týká se to hlavně dálkovky a silných příměstských doprav(zejména Prahy).
Počty cestujících na tzv. lokálkách šly většinou dolů i přes přidávání spojů apd.

IGCT

Já říkám, že se nemá zanevřít nad lokálkama.

Souprava

A dupnete si u toho? 😀

Dominik

Svojsin, ono nestačí přidat spoje, ale o trať rekonstruovat. Moc lidí asi nepojede, když průměrná rychlost bude 30 km/h.

svojsin

Jistě, ale taky nemá cenu cpát stovky milionů do tratí jako Kralovice- Kožlany – Čistá – Petrovice – Lubná-Rakovník, když na takové relaci stejně budeme muset posílat autobus, pokud většinu lidí nebudeme chtít odříznout od veřejné dopravy.
Navíc v těchto relacích nebude v jeden čas víc lidí, než právě na jeden autobus.
O ekologii ani nemluvě…

Souprava

Dle logiky pana Tuřína z Dopravního webu se mýlíte. Nedojde k žádnému odříznutí lidí od veřejné dopravy. Lidé tam, kde vlak má nádraží v řiti, dojedou autem či na kole, nebo se rádi projdou. Vlak je natolik atraktivní, že pro to, aby mohli jet ním, udělají cykoliv. Naopak o busy, co zastaví ve středu obce a pak ještě na pár dalších místech, nikdo nestojí ani na trasách typu Praha-Příbram, protože narozdíl od atraktivního vlaku, busy jezdí o víkendech závlekem přes Dobříš. Kde není vlak ,lidé v zásadě VHD nepotřebují, protože autobusy už nikdo nikdo nepoužívá. Kde ale vedou koleje, tam… Číst vice »

Souprava

Ten článek je klasická ukázka toho, jak skončí šotouš, který sám na sobě provádí roky lobotomii tím, že do ničeho jiného, než vlaku, 10 let nevleze. Získá pak značně zkreslené představy o okolním světě. 🙂 O možnosti to léčit bohužel pochybuju. Normální buňky v mozku tenhle proces nenávratně ničí. Ani léčba šokem asi nepomůže, protože kdybychom dotyčného expedovali na 10 let do země, kde koleje neexistují a dali mu k dispozici neomezeně spousty mladých domorodkyň, spáchal by nejspíše žalem po lokálkách sebevraždu. 🙁

VRT

Dlouho jsem si myslel, že největší koncentrace psychopatů je na káčku. Jo, je tam sem tam zajímavá informace, ale kolem balast šotoušků, co mají vždycky pravdu… ovšem to, co předvádí tenhle Tuřín. Pardon Ing Tuřín. Tak to je opravdu síla. Proto buďme rádi, že tady probíhá filtrace a chodí sem (zatím) snad i vzdělanější a inteligentnější čtenář.

Souprava

Jo, to mě přijde taky vtipný, jak pořád zdůrazňuje, že je Ing. a přes silniční stavby, abychom si náhodou nemysleli, že je snad zaujatý ve prospěch lokálek. 😀 Ostatně Hitler taky nezačínal jako voják, ale maloval pokoje…. Káčko je ještě celkem kvalitní… lehce arogantní a s nepochopitelným odporem k VRT (hold starší pánové si tam jedou to svoje a chtějí to doklepat beze změn), ale pořád převažuje určitá serióznost a zaznívají tam i věci, které bych se nebál citovat normálním neželezničním lidem, aniž bych si dokonale zničil reputaci. V okolí Tuřínově už byli normální lidé odfiltrováni a ta přirozená bariéra… Číst vice »

Souprava

Sakra, zapomněl jsem na jeho oblíbený argument, že tam a tam pamatuje 5 vozové ropovody 010. Ten nesmí v žádném jeho článku chybět. A pak fotka 810, kterou už např. ve Svatobořicích neuvidíme a k tomu zmínky o atraktivní železniční dopravě a neatraktivních busech a pofidérní cyklostezce. 😀

Akorát furt nevím, zda jsem třeba jen něco nepochopil a jeho články jsou ve skutečnosti od začátku myšlené jako parodie a já to jak hlupák beru vážně. 😀

Štěpán

Pán se jmenuje Tužín, nikoli Tuřín. Sám nemáte rád, když vás někdo oslovuje Soupravička, tak nekomolte cizí jména. Nedělejte druhým něco, co nechcete, aby oni dělali vám.

Souprava

Ano, nemám rád komolení jmen účastníků debaty, pane Štěpáne. On ale účastníkem debaty není. Vůči němu to tak není žádný faul, kdyby se debaty účastnil, budu respektovat jak se pojmenuje. Ale jelikož tu nediskutuje a jeho názory jsou naprosto wtf, tak si o to říká. Přezdívka Tuřín není z mé hlavy a nejsem první kdo ji používá (a tím nenarážím na VRTa). Btw – hájíte podobně i oponenty, nebo jen lidi vám sympatické? Nějak jsem si nevšiml, že byste napomínal ty, co komolí mé jméno. 🙂

Štěpán

Je úplně jedno, zda jste tuto „přezdívku“ vymyslel, nebo ne, prostě ji používáte a to je vše. Komolit někomu jméno jen kvůli tomu, že s ním nesouhlasíte, se dá přinejmenším označit jako velmi nevhodné chování (na nesouhlas máte samozřejmě právo, stejně jako všichni ostatní, ale pořád se to dá vše vyjádřit slušnou diskuzí). A nezáleží na tom, zda je v této diskuzi přítomen, nebo ne.

jirka

Já jsem slyšel, že pan Souprava má přezdívku Impotentní šotoušek, takže jistě nebude proti tomu, abychom ji tu používali, ne?

Souprava

Používejte si to podle libosti. Anonymové na netu mě nemůžou urazit a že pár lidem šlapu na kuří oko a mají vztek, to mě jen těší, takže děkuji, že jste mi to potvrdil. A věřte, že v osobním životě se s primitivy fakt setkávat nepotřebuji, takže se nikdy nesetkáme. A kdyby přece jen náhodou ano, dodáte i pár výhružek fyzickým násilím? 🙂

Ondřej

Soupravo, Vy jste fakt grafoman!
😀

IGCT

při porovnání jízdních odporů autobus vs vlak, které je nutné překonávat, tak ani náhodou. To se pletete z vysoka!

IGCT

vlak jednoznačně ekologičtější přeprava

svojsin

Chcete říct, že když pojede 20 lidí Regiošukem, nebo 810kou, je to ekologičtější doprava, než když pojedou busem s euro4-6(dnes už nejčastější) ??Dokonce používáte slovo jednoznačně….no tak to jo….

IGCT

Ad 1) jízdní odpory jsou zásadně nižší než ostatní formy dopravy 2) srovnávat nové autobusy se starou 810 je nominace na zvláštní školu….

svojsin

IGCT: Nominaci na zvláštní školu si nechte pro sebe!!, když při posuzování ekologičnosti berete v potaz jen odpor!! Nějak zapomínáte na váhu vozidel atd. Rovněž to, kolik se za stejnou trasu propálí nafty u jednotlivých vozidel a co z toho jde z kterýho motoru(zjednodušeně) do vzduchu. Navíc nevíte, že E4 už nejsou nový busy(tj. ty E6) a srovnávat to JE samoz. na místě. Protože opakuji pro vás na doučení ve vaší prazvláštní škole: Autobusy E4 – 6 jsou v ČR jasně nejrozšířenější v rámci regionální dopravy. Vlaky Regionova a ř.810 jasně nejčastěji používaná vozidla v provozu na tzv. lokálkách, o… Číst vice »

Souprava

IGCT je nový mulťák Ušaté? 🙂 Nebo kdopak z dopravního webu se za ním schovává? 🙂

Ušatá

U toho autobusu musíte počítat i další věci. Minimálně třeba jen mikročástice z povrchů vozovek, prach a další, včetně podstatně vyššího záboru ploch, jejich ohřev a spoustu dalších věcí. Ono tak, jak se to dnes vše uvádí je šíleně zjednodušené. Celá ta problematika není jednoduchá a zneužívá se toho, že mnoho lidí o tom moc neví a zneužívá se i toho, že lidi chtějí auta za každou cenu. Je to stejné jako s kuřáky, narkomany…Prostě jim můžete říkat o škodlivosti ,co chcete, neberou to. Ale následky platíme všichni. Je to takové krkolomné porovnání, ale principiálně stejné .

jan

Pořád dokola.. A proč by všechny investice měli jít jen do Pragocentralizace a spojení Brna a Prahy? A zrušíme i ty pražské lokálky? Které jsou taky zbytečné a taky přece mohou v Praze jezdit levnějšími busy se satelitů. Bude to přece levnější. Po přecpaných silnicíh 🙂 Nemovitosti v Praze jsou přece strašně levné. Nemusí přece dojíždět.. O co vám jde. Stát 30 let do nekoridorových tratí žádné peníze nedával. A za cenu opravené tratě za 300 milonů, které vás tak štvou byste nepostavil ani 300 metrů vaší VRT. Takže to, že vás tyto peníze štvou vám stejně k vysněné VRT… Číst vice »

svojsin

jan: Nebuďte hysterický a raději napište, Kterou „pražskou lokálku by jste zrušil/nezrušil??
Přiznám se že nevím, co je to „pražská lokálka“…..

jan

Takové ty různé motoráky 810kové. To je přece úplně stejné jako jinde v republice.

Radek Janata

Takové tratě ale v Praze v podstatě nejsou. Na většině tratí jezdí CityElefanty (plné). Pokud někde jezdí regionovy, tak ale v krátkých intervalech, někdy i zzdvojené a taky plné. 810 jezdí jen na Semmeringu.

Tronda

Problém je, že v Praze i ty 810 jezdí plné narozdíl od okrajových částí republiky, s tím nic nenaděláte, to je prostě fakt.

Frantisek

Jenže taky měly namále, dokud se toho někdo nechopil a nezavedl tam použitelnější spojení. A že šly podobné hlasy po zrušení, snad netřeba připomínat. A když nechcete Prahu, co třeba Liberec – Tanvald?

Georg

prazska lokalka je S65 a tim vycet asi konci… 🙂

Radek Janata

„A proč by všechny investice měli jít jen do Pragocentralizace a spojení Brna a Prahy?“

Asi nechápete význam páteře dopravní sítě. Tak jako D1 neslouží pouze obyvatelům Prahy a Brna, tak i VRT Praha-Brno bude sloužit mnoha dalším lidem. Výrazně totiž zkrátí téměř jakoukoliv cestu z východu na západ ČR. I ty z malých měst.

Hanzi

Nelze než s Vámi souhlasit kolego. Kéž by tak i vrcholní politici takto uvažovali a řeknu Vám , mám to sám z první ruky když vidím některé naprosto zbytečné výkony, že se jezdí jen pro to aby se prokydala nafta.

Obtloustlý Travolta

Já bych se podíval na zoubek silnicím III tříd, existuje strašně moc těch, které nemají potenciál, vedou odnikud nikam a projede se po nich maximálně několik traktorů s hnojem za týden. A těch mostů co na nich je, utržených krajnic, neudržovaných talut, v krajině jen překáží. A přesto je ze svých daní tomu traktoristovi platím. Jen pro jeho zábavu, aby s hnojem mohl jet zrovna tudy:-)

svojsin

Travolta: Tak se na to podívejte a třeba díky vám budou některý zavřený.

Pražák

Tak tomu se říká šoto demagogie, ty silnice nemají jen dopravní účel, jako lokálky, ale také slouží k tomu, aby se do vesnic dostala záchranka, hasiči, policie, pošta, zásobování atd. Takže silnice je nenahraditelná, lokálka z Horního Újezdu do Dolního ano.

Obtloustlý Travolta

To není demagogie (slůvku „šoto“ nerozumím), ale „naddopravní“ účel silnic (navigace je často vyhazuje jako „nepojmenovanou silnici“) spojek, spojčiček, vyasfaltovaných jezeďáckých polňaček, lesňaček, různých bajpásů mezi vesničkami (tvořících téměř většinu délky sítě trojek), do kterých cpou kraje miliardy je rovněž zbytečný, sporný a jejich „potenciál“ nulový, viděno optikou zdejších spořivců státní kasy. Anebo nejde o spořivce, jako spíše o sebeprezentátory vrchnosti lichotných názorů (aby zbylo dost pro pražská vedení)? Něco jinému zrušit je snadná, velice snadná práce. Prosím tedy o stejný metr, na něj máte:-)

VRT

Dohodneme se, já zruším 2000 km lokálek a vy 2000 km polních cest? Souhlas? Ať se měří stejným metrem!

Ušatá

Ne, špatně jste tomu rozuměl, 2000 km silnic II. a III. třídy. Polní cesty neslouží (nebo nemají sloužit) silniční dopravě. Ta tam nemá co dělat.

Souprava

Hele a jak ty silnice budete rušit? Narozdíl od kolejnic, asfalt vám ve sběrně surovin asi nevezmou. 😀 Každopádně rád se nechám pozvat na nějakou demonstrativní ukázku toho, jak rušíte silnice. Jen doufám, že je předtím odkoupíte a vyřešíte i věcné břemeno toho, že je to dlouhodobě vedeno jako cesta – to vaším odkupem silnice nezaniká. Jinak bohužel budu nucen během té ukázky splnit občanskou povinnost a informovat patřičné orgán, že se dopouštíte porušování zákona a podle míry nebezpečnosti toho, jak tu silnici poškodíte, to může být klasifikováno i jako pokus o terorismus. Bacha na to. Obtloustlé mají v lochu… Číst vice »

Vojta

Třeba jako mezi Zahrádkama a Domašínem v místě českomoravské zemské hranice (https://mapy.cz/s/3rFsQ) – tam byly nějaké majetkové spory. Zbytek pak slouží jako vaše oblíbená cyklostezka.

Souprava

Pravděpodobnost policejní hlídky na tom zbytku bude asi taková, že když někdo bude chtít, poslouží to nadále i jako silice. Dlouho opuštěné tratě ale obvykle neslouží ničemu, leda tak k pěší procházce šotoušků mez rozkradenými kolejnicemi, pokud si tam mezi vegetací prošlapou cestičku a hlína už dostatečně zanesla mezery mezi pražci. 🙂

K.S.

Soupravo, ta 1/6 ceny byla už několikrát odhalena jako poněkud nepravda, protože to vycházelo z celého objemu kontraktu s ČD kde byl jak dosyp na 810, tak na 363 a tři Honeckery. Ve skutečnosti to je někde v rozmezí 0.5-1.5 vlak/bus. Takže taková hrůza to faaaaaaaakt není. To že je dnes zastávka mimo obec není opravdu fyzikální vlastnost železnice, ale spíš neschopnost obce/kraje si to sjet na mapě a upravit po dohodě polohu. Nic nebrání tomu aby zastávka Slaviboř, například, byla přesunuta k pojezdu (a obec zřídila mostek přes Dyji pro pěší), a Černíč dostala novou zastávku u obecního úřadu.… Číst vice »

Souprava

GW na Šumavě 92kč/km. Busy tak 40kč/km. To je 2,3x. K tomu nedávná oprava infrastruktury za 2 mld, kterou i kdybych rozpočítal na 30 let, tak mi to spolehlivě posune k 6x vyšší ceně než autobus po silnici, která se udržovat kvůli autům a třeba hasičům bude tak jako tak. Naopak ty tratě by bez osobky rychle zanikly, podobně jako zaniklo jejich pokračování z Nového Údolí v Německu, protože kvůli nákladce by do nich nikdo 2mld nevrážel a nikdy by nevyšla možnost to dotovat z EU. Kolik 363 s 3 Honeckery tam GW provozuje? A jinde vychází samotný provoz vlaků… Číst vice »

Ušatá

Prostě jste demagog a odborné znalosti minimální. Co s tím?

Souprava

Co je demagogické na tom, říct jaká cena je na faktuře? A jediná odborná znalost k tomu potřebná je umět číst. Zkuste trollit na trochu vyšším levelu. Tohle není ani na 1 pacičku z 10.

Frantisek

Možná by neškodilo umět i myslet a spočítat si, že autobusy a náklaďáky (zejména) devastují silnice jednotkově výrazně více než osobní automobily a sem tam nějaká záchranka. Ta funkce je dokonce exponenciální.

Souprava

Děkuji za plusy od slušných lidí, vážím si jich.

Řepa

Novy ministr, chce zjistit příčinu nehod na D1. Lidská blbost, spěch a honda za penězi. Počasí za to nemůže a s tím pan ministr nic nenadělá, jako že vždy bude v nehodě lidský činitel, dokud nebude nová technologie dopravy, kdy se tedy převážejí stejné komodity mezi státy.Je to debilní Svět většinou jen o penězích pro jedince na úkor nás všech, včetně jich.

jan

Ono je to sice hezké, ale je třeba vnímat v jakém stavu je česká železnice.. Ano, peníze do ní nyní jdou.. Ale otázka je jak efektivně. A 30 let byla nefinancovaná nekoridorová infrastruktura..

Georg

opava? velenice? trutnov? horni lidec? dolni pacifik? cerny kriz? pribram? karlovy vary? celakovice? tyniste? strakonice? lichkov?

asi to neni vsechno, takze jen technicka otazka: vidite si do huby?

noerf

Georg: Problém vidím spíše v tom, že například ve Strakonicích. Kájově vznikly nové výpravní (dispečerské) budovy odkud se řídí provoz a pak SŽDC za těžké peníze koupila téměř prázdné a zchátralé původní výpravní budovy od ČD.
Pravda také ke, že například u tati České Budějovice – Černý Kříž se udělali nástupiště, koleje ve stanicích, přejezdy, ale mezi stanicemi se kolejový spodek a svršek opravoval minimálně. Takže to zrychlení bylo dáno odstraněním desítek na přejezdech a ne zvýšením traťové rychlosti jako takové.

jan

A to navíc je poměrně drahé „zrychlení“.

Georg

ja jsem reagoval na vyrok A 30 let byla nefinancovaná nekoridorová infrastruktura, ktery je evidentne nepravdivy, i do nekoridorovych trati natekly desitky miliard. (a soucasti investic jsou i zakaznicky malo viditelne veci jako doz, ktere tem tratim vyrazne pomuzou prezit.)

to, co pisete jsou uplne nova diskusni temata…

Frantisek

„Ale je otázka, jak efektivně“ – myslím, že to téma bylo od začátku nastoleno.

jan

No to je rok 2015, kdy se trochu investovalo z EU. Ale asi bychom se mohli dlouho bavit o jednotlivých tratích, které jsou v dost zajimavém stavu. A vůbec to nejsou jen zapadlé lokálky – ty vlastně v čr ani moc nejsou.

Georg

opava – 2006, ceske velenice – 2009… dozky a prejezdy prubezne…
s vasimi argumenty ve stylu „vsechno je na hovno“ je ponekud slozite polemizovat…

svojsin

jan: Nevím, co je u vás pojem „zapadlá lokálka“, ale lokální tratě v dnešní době nevhodné k pravidelnému dennímu a celoročnímu provozu v ČR jednoznačně jsou.

Vz jakožto fanatický fanoušek lokálek máte velké štěstí, že žijete právě v ČR.

Ušatá

Stačí namátkou Praha – Beroun, Vysočany – Lysá, Veselí – Jihlava………

jan

A navíc to byly většinou pouze dílčí úseky.

Frantisek

A kde z toho se reálně zkrátily jízdní doby, zvýšila kapacita, zkrátily docházkové vzdálenosti?

Řepa

Dokud se tu bude prosazovat silnični lobismus a vzápěti s ním nekonečnym mektáním o zhoršujícím se životnímu prostředí a tím i globálnímu oteplování nestane se nic. Proč se mluví a nic nedělá, ale stejně z mého pohledu je již asi pozdě. Je to dnez otázka bisnisu a zisků z automobilového průmyslu i pohodlnoti lidí z funkcí, kteří si za peníze mohou dovolit chalupu na horách, jelikož chtějí ten čistý vzduch dýchat, ale jejich potřebou je mít pro dopravu do zaměstnání dálnici, z které sjede pár kilometrů před vytouženou samotou, nenarušenou lidským chaosem. Připadá mi to joko za doby socializmu, kdy… Číst vice »

Georg

nevim, v jake badatelne se racite zdrzovat, ale autem nejezdi „lidi z funkci“ na chalupy, to je opravdu jen zlomek. muj odhad je, ze nejvic kilometru najezdi dojizdeci ze satelitnich vesnicek, nasledovany opravdovymi venkovany, kteri dneska jedou autem i 200 metru pro pet rohliku. skutecnym problemem je ze za statni silnice „platite“ velmi neprimym zpusobem, ktery nezohlednuje citlivost mista, casovy rozmer poptavky, ani vas nepenalizuje za emisni charakteristiky vozidla. jestli neco chcete udelat pro planetu, nebojujte proti fiktivni silnicni lobby, bojujte za dynamicky ocenovany road pricing, to je jedina cesta jak do automobilismu zacit prenaset naklady a zacit automobilistum dodavat… Číst vice »

eLKá

Upřímně – určitý „road pricing“ tady už dávno máme. Jmenuje se spotřební daň na PHM. Druhou složkou té ceny je čas, který člověk tráví na cestě.

Georg

doporucil bych vasi pozornosti jeste jednou pasaz neprimym zpusobem, ktery nezohlednuje citlivost mista, casovy rozmer poptavky, ani vas nepenalizuje za emisni charakteristiky vozidla.

polopaticky: timhle zpusobem plati strasne moc clovek, ktery napr. jede z vesnicky u pelhrimova do prace (a jinou alternativu nez auto nema, a ani jeho emise vetsinu trasy nijak extra neskodi), zatimco strasne malo plati clovek, ktery poterbuje tritunovym dieselovym autem prejet v pul osme rano z jizniho mesta do kobylis. slozka casu jak vidite bohuzel nestaci, protoze hromadna doprava casem konkurovat moc neumi.

Frantisek

To platíte pouze za následky těžby a spalování, i když tam ty peníze nejdou.

noerf

George: Pokud se budeme bavit o osobní dopravě, je zde základní problém, že zde základní infrastruktura vznikla začátkem 20. století a neupravuje se v závislosti na potřebách většiny cestujících. 1) Koridor vede z Plzně do Chebu místo směr Mnichov, Norimberk 2) některé železniční uzly jsou v maloměstech a vesnicích, kde nic není 3) turistické destinace Český Krumlov, Lipno jsou obslouženy pravidelnými přímými autobusovymi spoji z Prahy na rozdíl od vlaku (např. V úseku České Budějovice – Český Krumlov by stačila dodělat elektrifikace a například Regiojet by nahradil rád autobusy svými vlaky). 4) nedostatečná kapacita železnice v Praze a v úseku… Číst vice »

Ušatá

Už jste to někdy zkusil? Stačí se podívat na zdejší některé diskutéry, jak reagují na informace o skutečných cenách a o zdeformované ekonomice.

Ušatá

Zlatá slova, už jsem myslel, že jsem se svými poznatky sám. Jenže ono je to ještě horší. A to snad stále ještě patříme mezi země, kde je skutečně vyšší vzdělanost, protože na školách se učilo a nároky byly vysoké. zejména na technice a přírodních vědách a samozřejmě na medicíně. Jenže, bohužel, nestačím se dnes divit řadě absolventů SŠ a VŠ nad jejich znalostmi a přehledem.

IGCT

No,není od věci zmínit, že stále nemáme hotové ani koridory. Takže asi tak.

VRT

Tak co chybí? Bezpráví, Nema-Še a pár dílčích drobností. Takže bych to tak zle neviděl, dokonce se chystá oprava těch nejstarších kusů. A mimochodem, nedávno dodělali třeba Poříčany.

Jiří Kocurek

Mno trať přes vysočinu je koridor? Vlára je koridor? Frýdlantem n. O. prochází koridor? Šumperkem? Kroměříží? To že TY o ničem z toho nevíš, neznamená, že se nestalo. Co to ale znamená, je jasné: Víš Kulové!

Ušatá

Kdyby jen 30 let. Do většiny místních tratí se neinvestovalo od jejich postavení, ale i ty hlavní tratě neprošly žádnou důkladnou úpravou, jen většinou obnova svršku.

Lektor

Tak zaujala mně především jedna věta :„Jsem profesí právník, takže vím, kde jsou problémy, a tyto problémy budu razantně řešit,“ ), tak má to výhodu, že teď už mě může jen mile překvapit.
Babiš si alespoň přečetl sliby minulého ministra, tam je vidět aspoň nějaká příprava.

Martin1

Kdo ví, třeba to bude řešit tak razantně, jako předraženou zakázku na právníky na MD, pod kterou je podepsanej. 🙂

liberal shark

Místo VRT by bylo lepší zvýšit kapacity přeshraničních koridorů a postavit multimodální překladiště tak, aby šlo převést kamiony na železnici.

Petr

Ono to VRT, ale bude sloužit i nákladní dopravě. Stačí si přečíst něco o RS (Rychlá spojení). Bohužel nejhorší je poslední míle pro zboží. Což se musí realizovat automobilem a ta míle, aby se vyplatilo překládat je velká, zhruba jako cesta z Prahy na hranice ČR, takže je to trochu problém.

K.S.

Dohledejte si že se na VRT budou přejímat francouzské normy, tedy se bude jednat jen o čistě osobní VRT, těch pár slotů pro vlaky tu nákladku nevytrhne.

On i problém poslední míle by se dal řešit, ale systémy, které to ve světě umí jsou pořád dost těžkopádné a pro rychlé a pohodlné používání spíše nevhodné.

Petr

To se ptejte na ŽESNADU ohledně 29 nákladních vlaků za 24 hodin skrz tunel Praha-Beroun. Ostatně když jsem se ptal zda RS, budou taková „po česku upravená“ VRT, bylo mi řečeno, že v tom mám chaos. Asi ano. Takže přímý dotaz, budou VRT a RS dvě na sobě nezávislé trasy, nebo společný kočkopes?

Oldřich Sládek

Oboje, co tvrdíte, je nesmysl. Pomůžou možná jen nové kapacity při výjezdu z měst odvedením dálkové dopravy. A to bude asi tak na 20 let dopředu vše. Plus Krušnohorský tunel.

Petr

Tak samozřejmě nemůžete přemýšlet jen v krátkodobé perspektivě 20 let. Vždyť i koridory se již „stavějí“ déle.

MOT

1) jenže ty výjezdy jsou tak bratru polovina délky úseků mezi Praha – Brno – Ostrava
2) VRT budou snad v budoucnu i pro VR dopravu paletového zboží na relaci Čína – Rusko – Evropa
3) ano, pojďme říct, že potřebujeme i nové tratě pro nákladní dopravu

Ušatá

Chce to vlečka a nepovolovat výstavbu cílů a zdrojů dopravy ve volné krajině, ale pouze v napojení na kolejovou síť. Nakonec je tam i řada bývalých podniků, skladů, takže by se využilo i šetrně vzhledem k prostředí a krajině. Ale opět, zkuste to prosadit.

Souprava

Jako trolling slabe. To plati i na zbytek vasi dnesni “tvorby“. 🙂

K.S.

Problém je spíš v tom že máme příliš mnoho vnitřních omezení, jinak by přeshraniční kapacity bylo asi celkem dost. Samozřejmě je problém ze strany od Německa, ale třeba od Polska máme vstup dvou tratí v rovince u Ostravy, od Rakouska je kapacity taky asi ještě dost, to stejné ze Slovenska. Problém je že není dost kapacity uvnitř sítě, tratě jsou mnohdy jednokolejné, elektrifikované a se zbytečně velkými sklony. A pokud není SŽDC stavu udělat alespoň 3. kolej z Ústí do Třebové, alespoň dostatečně dlouhé a početné koleje pro úvrať na Letohrad, či trojúhelník, a trojúhelník v Letohradu a drát do… Číst vice »

Oldřich Sládek

Nevychází ani VOCHOC, Přesmyk v Libni zahájení stavby nejdřív jaro 2025, problémy jsou s Bezdecinskou spojkou, nesmyslně schválené a v zásadě už dnes zastaralé Ab Brno… A mohl by h pokračovat. Nebude NIC.

K.S.

Jak to vlastně teď vypadá? Četl jsem že mizerně. To tam jsou takoví co s nimi nejde hnout? Ani třeba nějakým přeuspořádáním peronů a kolejí? Vím že asi není zrovna žádoucí aby se přes nákladní nádraží proháněly rychlíky, ale říkal jsem si že by třeba přeskládání mohlo pomoci, byť by pak mezi Dolním a Židenicemi vedlo uspořádání 2+2. Pak samozřejmě nějaké předělání Židenic aby byly krajní perony atd. Pokud se pamatuji, tak se počítá na Dolním se sedmi nástupišti, opravdu nejdou přesvědčit k tomu aby se udělaly 4 nástupiště místo Hlavního, pak jedno na průtahu a pak dvě pro Slatinu?… Číst vice »

noerf

Oldřich Sládek: Byla by pro nákladní vlaky z Brna, Bratislavy do Německa vhodná cesta přes ČB, Plzeň v případě, že by se elektrifikoval a zkapacitnil úsek z Plzně přes Domažlice do Německa?

Georg

urcite, nejenze by to bylo delsi, ale i horsi cestou.

noerf

Georg: Ale byla by to k alternativa k ucpané Praze.

Georg

kapacita okolo Prahy je zlata proti kapacite jednokolejnych trati… 🙂

Frantisek

Někdy by možná stačilo jen moci také někde nakládat rovnou na železnici. Ona ta překládka není zadarmo a vyplatí se až od určité přepravní vzdálenosti. Plus běžná přeshraniční spojení, která jsou od roku 1945 přerušená.

Petr

Premiér má bohužel asi větší povědomí co trápí dopravu, než ministr. 🙁

Tom Atom

Premiér toho hlavně hodně nakecá….
Kde jsou má mobilní data za cenu, která by se nedala označit jako „směšná“… 🙁

XXXD

Obávám se, že než „směšné“ je to bohužel spíš smutné.

Petr

Tak od toho je politik.Nikdy nemůžu dát tolik kolik můžu slíbit. Ale to, že např. SŽDC zvládá lépe opravy a stavby budov než opravy a stavby dopravní cesty. K čemu mi je opravené nádraží když z něj jedu rychlíkem s průměrnou cestovní rychlostí 52km/h ? 🙁

IGCT

Třeba k tomu, aby se cestující při dosažení cíle nepoblili 😊 anebo jim to nespadlo na hlavu

Petr

To se jim možná stane už cestou v 50 let starém, neumytém vozidle. národního dopravce.

SOS jako Sosna

Tak snad bude pan ministr vposlouchat premiéra a ne pany Cocka a Sosnu…

VRT

Ty dva by měli být nejpozději zítra na dlažbě. Protože už před 5 lety bylo pozdě.

Pes

A to jako proc zrovna ti dva? Na MD je dostatek lepsich kandidatu na libani dlazby…

VRT

Málokdo je horší pohroma pro železnici než Sosna. Samozřejmě se najdou i další, ale schody je třeba zametat shora dolu.

Joska

Nový ministr očekává „podnětné“ návrhy na Facebooku, máte možnost.