Kratší zdržení vlaků kvůli mimořádným událostem. Záchranáři se dohodli na rychlejším obnovení provozu

Zásah hasičů při vyprošťování osoby sražené vlakem v Hronově 10.12.2023. Foto: HZS Královéhradeckého krajeZásah hasičů při vyprošťování osoby sražené vlakem v Hronově 10.12.2023. Foto: HZS Královéhradeckého kraje

Na zkrácení tlačili dopravci, zlepšení nastalo během pár měsíců.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka z UL

…jako potěš koště, jak to teda bylo? Já jel s dětmi v 17:45 z Prahy, a do Ústí jsme přijeli nějak před půl devátou. V Beřkovicích tři vlaky tím směrem a fůra lidí. V Hněvicich pak souprava na Krušnohora, Labe a snad nějaké EC, ale lidi z toho EC vyhnali a krátce po dvacáté jsme naštěstí jeli. V Ústí na info jen, že oba Krušnohoři super zpoždění. Grapp jsem pak uz z domova nesledoval.

Martin H.

Dobrý, ale spíš by to chtělo výrazně zrychlit vyšetřování MU bez následků, nebo jen s malými následky. Je těžko uvěřitelné, vlastně spíš nehorázné, že je někdo schopen zastavit provoz na tři hodiny, kvůli návěstidlu projetému o deset metrů bez následků, když dnes na všem máme elektronická záznamová média a průběh MU je zcela jasný. Taky ať se páni vyšetřovatelé chytnou za nos. Tohle je Achillova pátá, ne střety s osobami. V případě rozmetání ostatků osoby na několika stech metrech stejně bude provoz stejně zastaven několik hodin, kvůli odstraňování následků…

Mengo

V lete v jedne stanici motoracek vjel asi pulkou za prvni vyhybku chybne postavene vlakove cesty. Stacilo nafotit a couvnout zpet. Obsluha vyhybek chybovala. Za 20 min hotovo. Ale ne. Stalo se 2 hodiny. Hasici zahajili evakuaci jednoho cestujiciho😀 fakt traga. A cely jeden tratovy usek kompletne v dopravnim chaosu.

Jiří Kocurek

Škoda téměř nulová, zranění nula, ohrožení jiných nula… Proč to u tramvají normálně jde? Přijede policie, zadokumentuje a může se jezdit. Přitom tramvaje vlastní tramvajovou policii také nemají.

Jiří Kocurek

Pokud se mu udělá fakt zle, tak volat rychlou.

DuDr.

Jak už se zmínili mnozí v této diskuzi, pohádky jsou hezká věc, ale realita se ukázala např. právě v pátek u MU EC 170 v Počaplech. Čtyři hodiny.

Martin H.

Aniž bych se chtěl zastávat všech těch vyšetřovatelů, střety ve vyšších rychlostech končí rozmetáním ostatků dotyčného i na několik set metrů. Takže v těchto případech může být dávno vyšetřeno, ale bohužel se to musí uklidit….

Petr Frýdlant

No a jestli zlepšení, či zrychlení považují na přenos informací mezi složkami, tak tomu se musím jen zasmát. Pokud chcete zrychlit postupy k obnovení provozu. At u každé mrtvoly nemusí být Koronner. Dříve prvotní ohledání udělal hasič, či doktor ze záchranky. Zbytek se provedl na pitevně. Sjednotit vyšetřovací postup Policie, DI a O18 u některých konkrétních mimořádných událostí, třeba sražené osoby a auto na PZZ. Stačilo, aby jeden udělal šetření a ostatní to už jen okopírovaly. Zbytečně se někdy prodlužuje obnovení provozu, protože si každý hraje na svém písku a čeká se až si to svoje šetření dokončí. Jen to… Číst vice »

Dominik

Četl jste článek?

Petr Frýdlant

Četl a co z toho že se připravila nějaká metodika. Nikdo to dodržovat nebude, není to závazné. A to že si ohledaní dohodli v rámci jednoho kraje? Sorry jako. Nic se nezmění, dokud se nedají jasná a jednotná pravidla.

Sériový jezdec

A pak přejedou kozu a trvá to 3 hodiny 🙃

mgr.pavel

To víte, tam ani v článku popsaná dohoda mezi IZS a koronerem nepomůže.. 🙂

Lapil Z.

Co si budeme namlouvat, koza je atyp.

Petr Drozda

On line si předali data. Koza –

Sériový jezdec

Já bych řekl, že to záleží na okolnostech, včetně posbírání těla. Když náraz osobu odmrští do škarpy, tak to asi bude rychlejjší, než když ji ve vysoké rychlosti rozmetáte na cucky. Oni pak musí totiž všechny ty cucky posbírat a zřejmě i zdokumentovat.

Tomáš Záruba

Jo zazil jsem prejetyho v Koline u peronu StEG, kdy byl pak zastaven provoz uplne zbytecne i na ÖNWB casti vcetne spojky na „Borovinku“…

Kámo

A třeba, když přejetýmu kus těla chybí a nenajdou ho ( zaseklý v podvozku), tak je to na delší dobu. Někdy jsou kusy člověka rozmetány i délce několika stovek metrů.

Petr Frýdlant

Tak to jsem zvědav jaká bude realita. Na jednu stranu se něco dohodne s IZS a na druhou stranu se tlačí na zrušení aby vyšetřovatele MU od SŽ vozily na místa události hasiči SŽ. Díky tomuto nesmyslu se skoro rozpadl plzeňský obvod vyšetřovatelů. Tímto krokem se to ještě vic časově natáhne. Minulost už stejně několikrát ukázala, že se nic nestane. Dohod už bylo a stejně je to o lidech. Těch faktorů je tam hodně kdy to může být rychle a kdy zase pomalé.

maaaca

Tady je dobrý video k úvodní fotce – https://fb.watch/oSAVp8e55p/

Pavouk

V případě hasičů sice čtu o nějakém datovém spojení. Ale při padlém stromu na trati se stále bude nesmyslně čekat na drážní hasiče?
Jako cestující jsem to už několikrát zažil. Přijeli během čtvrthodinky místní hasiči a po deseti minutách domlouvání zase museli bez práce odjet a přes hodinu se čekalo na drážní jednotku. Asi není pila jako pila…

Leinad

Přeci hasiči Spržele nebudou dělat to, na co jsou (tunely, troleje,…) když můžou dělat to co každej dobrovolnej hasič a zdržovat provoz.

mgr.pavel

Ať to klidně dělají SprŽel hasiči, ale ať to dělají rychle.

Pavouk

Oni to určitě jsou schopní udělat rychle. Rozdíl je ale v tom, že místní hasiči jsou od toho stromu třeba 5 km, drážní třeba 70 km.

JAJV

Problém je totiž v tom, že pouze drážní hasiči mají jak to říct, autoritu potvrdit, že odklizený strom je mimo průjezdní profil drážních vozidel. Tedy ano, místní dobrovolní by to sice mohli fiknout za 5 minut, ale kdyby to fikli špatně a další vlak by do toho stromu najel, protože něco 🤷‍♂️ to je jedno co, tak by byla otázka, kdo uzavřel událost jako zlikvidovanou? Aha? Tito hasiči. A oni mají odborné školení o ochranném pásmu dráhy? Aha? Nemají, tak jak je možné, že to odstranili oni?
Drážní hasiči tuto autoritu mají a tak pouze oni moho MU likvidovat

Jeffer

A to nejde fírom nadiktovať v úseku (kilometri) tom a tom jazda podľa rozhľadu – možná prekážka v profile. Osobná doprava asi pôjde, nákladná, ktorá si neverí, že to ubrzdí (viď pochopiteľné odmietnutie jazdiť na fúkáčiky od PŠ) si holt hodinku na potvrdenie od drážnych počká.

To by bolo asi príliš user friendly, čo?

Jeffer

Predsa o tom, či má prekážku v profile, musí vedieť rozhodnúť aj fíra.

Tomáš Záruba

No to urcite… Co takhle hasicskym jednotkam, ktere maji ve svem obvodu trat, rozeslat nakres prujezdneho prurezu? Oni uz si to pak od kolejnice odmeri…

Jiří Kocurek

Teď si představte, že by se muselo čekat na drážní hasiče i u padlého strom přes tramvajovou trať a místní profíci – nedrážní – by mohli ten strom vyřezat, jen když jde o život.

none

Jaky profil? Kdyz mam pilu, tak toho uriznu o par metru vic.

Leinad

A musí potvrdit volnost hasič, neumí to strojvedoucí?

TomášK

Samozřejmě umí, vizte PMD za účelem ověření sjízdnosti tratě…
Ale proč to dělat jednoduše, když to infrastrukturník může všem zúčastněným tak pěkně osladit, že?

Jiří Kocurek

„A oni mají odborné školení o ochranném pásmu dráhy? Aha?“

A víte, že ochranné pásmo dráhy je v takovém případě naprosto irelevantní? Strom ležící 30 metrů od koleje je v něm stále, aniž by se přiblížil průjezdnému profilu.

Petr Drozda

Tak vydají předpis, že každý padlý strom se musí napeletkovat. Místní hasiči z obvodu dráhy si koupí benzínové peletkovače a po spadnutí stromu napytlují vše v okruhu, si řekněte, třeba 50 m? Mimořádná událost se tak stane i údržbou. Alespoň zmizí jeden z důvodů existence SŽ. Kde nic není, nic nepadá.

Pavouk

Ještě před několika lety tuhle práci dělali místní hasiči naprosto běžně a rozhodně v tom žádný problém nebyl.

Adam Ř

Co když spadne strom, který zasahuje do průjezdného profilu? Kdo uzavřel MU? Nikdo, žádná nebyla, protože na světě se stává, že v profilu je strom, o kterém nikdo neví

none

Kazdy kdo trochu premysli. Kdyz spadne strom nekam bez dratu, tak to muze uriznout i nahodny cestujici.
Pokud vznikne jakakoli pochybnost o bezpecnem prujezdu, bude to uz delat ten, kdo je k tomu vyskloleny.

Pepa z Depa

Na YouTube je instruktážní video, kde padlý strom odstraní strojvedoucí. Trať posoudil pohledem.

Studý Chudent

“ Od poloviny září je například operační středisko drážních hasičů v přímém datovém spojení se všemi krajskými operačními středisky Hasičského záchranného sboru ČR”

no to je super, ale chcete mi říct že DOTEĎ NEBYLO?

Petr Moravec

Dobrý den, přesněji řečeno do června 2023 nebylo.

Petr Drozda

Navrhuji datové spojení doplnit o rozdání certifikovaných svinovacích metrů, které změří průjezdní profil po odstranění místní jednotkou. Zrychlí se tím odstranění jedné z příčin MÚ.

Roman

Jo, krásně se pochválili, minulý pátek jsem stál u Hněvic za Berlinerem 4,5 hodiny než obnovili provoz.

Jirka

To máte pravdu, já cestoval s dětmi také rychlíkem do UL, fakt super zážitek, v Beřkovicích před nádražím lidi asi z třech vlaků, do toho začal padat sníh, po čtvrt hodině naštěstí přijedou první pendl autobusy, ale hlavně že každý se tam narvat, ale že jsou tam právě děti nikdo ohled nebral. Jak u zvířat. Nejvíc se předvedla nějaká skautská skupina a hlavně jejich uřvaný vedoucí.

Petr Frýdlant

Ano, díky tomu, že nebyl koronner, moc mrtvol a pak to tělo sraženého bylo rozházené na 200m. Vše se muselo důkladně sesbírat. Nesmí zůstat ani kousek.

Pavel Q

Jak je to vlastně s vyšetřováním nehod? Musí se čekat na Drážní inspekci, nebo se může zporovoznit ještě před jejím příjezdem?

Honnzok

Pokud vyjíždí na místo tak ano, pokud je to nehoda, kterou DI nešetří tak ne… Je to nějaký předpis a vlastní směrnice DI

Petr Moravec

Nemusí. Drážní inspekce vyšetřuje hlavně vykolejení, střet drážních vozidel a vybrané nehody na přejezdech.

Jan T.

Zajímavé, že na železnici dopravce motivuje ušlý zisk, ale třeba v MHD je snaha zprovoznit trať celkem přirozená a většina problémů se vyřeší do 15 minut. A to cestující nedostanou žádnou kompenzaci a dispečeři za rychlý příjezd asi taky nemají vyšší prémie.

Pedro72

Trasy MHD nevedou kolem Ovesné Lhoty, k nim se všechny složky dostanou podstatně snáz.

Lukáš

U MHD doopravdy smrt nevyřešíte během 15 minut, viz. nedávná smrt důchodce v Olomouci uzavřela celou trať na několik hodin.

Leinad

No smrťák sice ne, ale spadný strom na tram trať klidně (pokud by vůbec DPP měl nápad pěstovat u trati schválně nahnilé stromy, a neexistovalo by zdravé stromořadí třeba na Mariánských Hradbách).
A odklony se tramvajím vyhlásí dřív než tam najedou všechny, u Spržele se musí alibisticky čekat ma schválení dispečerem(i když se nemění sled zastávek) a pak na fíru se seznáním(protože musí být pasti a ne mávěsti jako na DB Netz)

O. M.

Ten nápad samozřejmě byl – projeďte se z Šárky na Dědinu, kde jsou stromy cíleně nasázené v pásu mezi kolejemi. Zatím ty stromy nahnilé nejsou. ZATÍM.

Adam Ř

Stejně tak na těch zde jich zmíněných Mariánských hradbách (Chotkovy sady – Pražský hrad). Stačí stromy dostatečně prořezávat a vyměňovat

libcha

Před několika dny byla srážka s osobou u Uhříněvsi, trať byla zavřená na 2 hodiny a pár minut, a to dvojkolejka komplet (poté hned obě koleje zprovozněny naráz).

Lukáš

Někdy trvá posbírat „kousky“.

Radek

Běžně je to zastavený třeba jen kvůli hodinovýmu (i víc) čekání na vyšetřovatele SŽDC, pro kterého musí jet jejich hasiči a přivést ho, aby si udělal pár fotek. Dráha je jeden velký zaseklý skanzen.

DuDr.

Zdržuje to i čekání na koronera a pak na havrany.

Jan Neruda

To ano. Koroner v 50%, havrani asi pokaždé

Jan Neruda

Na místě jsou (téměř) vždy profesionální hasiči, velitel zásahu je nejvyšší autoritou na místě. Ale protože jsme na dráze, od něj přebírá velení vyšetřovatel SŽ a právě proto ho na místo vozí vždy hasiči pod majáky. Vozí ho osobákem, nikoli cisternou, ta jede přímo na místo.
Nemáte pravdu, že si udělá pár fotek – řídí veškeré práce a zodpovídá za řádné vyšetření MU.