Krátké tunely a zářezy. O podobě vstupu vysokorychlostní tratě do Prahy je rozhodnuto
Nádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČR

Podporu nakonec získala podpovrchová varianta.
Podporu nakonec získala podpovrchová varianta.
Jak budou vypadat ty „kratke tunely“ mezi Vrsovicemi a Zahradnim mestem, vedene podelne po tachlovickem zlomu?
Nevidím smysl v těch tunelech když jsou nad tím pole, stačily by zářezy a zbytečně to bude drahé a dlouho trvat 🙁 Jinak super. Tak hlavně aby to stavělo Hlavní a pak až v Brně
Záleží na hloubce a možnostech překonání mosty. Zastávky nebudou jen v Praze a Brně, v plánu jsou přinejmenším „pole u Nehvizd“, „pole u Kolína“ a „pole u Jihlavy“, možná tedy ne vším… Převážila potřeba nové kapacity kvůli „tramvajovému“ zahlcení souběžných tratí a úlevy i rozšiřovaným silnicím od aut příměstské dopravy nad nějakým průlomovým spojením. Snad jen ta rychlost… Ale zatím jsou to stejně pořád jen plány a stavíme dálnice. 🙂
A pole u Brna, přes nové skvělé hzlavní nádraží vede hlavní nákladní průtah Brnem, takže VRT převážně na Vídeňské za městem.
Převážně ne. Jen linky Spr 1 a Spr 3+5 se mají hlavnímu vyhýbat. Všechny ostatní linky Brno hlavní obslouží.
Ta pole tam nebudou věčně…
Dle Správy pro stavbu Vrt jsou v harmonogramu příprav tratí Vrt prioritní Moravské brány, po nich v pořadí následuje Běchovice-Světlá n. S.. Dál pak Praha-Lovosice (samostatná věc je Krušnohorský tunel). Jakékoli další úseky jsou nyní fantazie daleké budoucnosti. Vrt Praha je v pořadí tratí a úseků někde na posledním místě. Realita.
„VRT Praha“? Jako to napojení VRT odkloněné jen podél „koridoru“? No, ono je to celé tak nějak na vodě. A je-li prioritou jen navyšování kapacity už tak dost rychlých tratí namísto dosud železnici skutečně chybějících rychlých spojení, je to asi jedno – možná by se mohlo zatím řešit, jak tratě nezahlcovat zbytečně (kvalita namísto kvantity), a kde konečně po desetiletích dostavět druhé koleje. Případně přiměřeně, ale hlavně plynule zrychlit, navázat přípoje a ideálně nevzdalovat ještě více zastávky sídlům (ne každý má všude možnost/chuť dojet autem, na kole či dojít pohodlně pěšky do polí).
Buďte konkrétní: jak přesně byste zvyšoval kvalitu osobáku okolo Prahy bez toho, abyste zvýšil počet spojů?
A kde v dálkové dopravě (vyjma VO–Choc a Praha–Liberec, což jsou dvě důležité stavby, které ale nedostatek kapacit my koridorů nevyřeší úplně) byste doplnil druhé koleje?
A která zastávka kterého vlaku se má vzdálit sídlu? Napadá mě jen Brno, a za to si můžou hlavně Brňáci, s VRT to souvisí jen volně
Hlavně v Líbeznici bude klid 🤣
to se vůbec článku netýká. nechápu, že toto autor schválil k diskuzi
Nevidím moc do detailů, ale působí to, že v rámci možností to proběhlo celkem kultivovaně. Pocitová mapa, veřejné prezentace, zapojení MČ, vypadne z toho nějaký rozumný kompromis.
Snad se to SŽ naučí dělat systémově a ne jen střílet návrhy od boku a pak se divit, kde všude to narazí na místní nebo na vlivné politiky.
jenže ty tunely vychází hrozně draho, takže se budou peníze shánět leta, možná desetiletí 🙁 podobně Městský okruh v Praze – super projekt, všechno v tunelech, cena 100 miliard a kdo to zaplatí?
Jako nevím co si mám myslet. Škoda že nemáme tunel a lidi okolo to bude štvát ale aspoň že to bude stát a ne tak extrémně draze.
Jako nevím co si mám myslet. Škoda že nemáme tunel a lidi okolo to bude štvát ale aspoň že to bude stát a ne tak extrémně draze.
Jako nevím co si mám myslet. Škoda že nemáme tunel a lidi okolo to bude štvát ale aspoň že to bude stát a ne tak extrémně draze.
Prosimvás lidi, udržujte počet mínusů na těchto příspěvcích stejný. Není fér tady mít míň.
Budou VR vlaky zastavovat na Zahradním Městě?
Některé by měly.
No to snad ne!
Rychlovlakem do každé vesnice. Nebo lépe na pole 2 km od ní, aby nebyl hluk, však oni už nějak dojdou. 🙂 No, zrovna okraj Prahy je prevencí před potřebou hnát další davy do centra (byť by mohly jet zastávkovým k Nehvizdům a vlak zastavit tam), ale také bych s tím šetřil. No, celé se to od ideálu stejně vzdálí; snad ne tak, že to bude úplně na hlavu postavené. 🙂
Klid, to je Praha, tam to musí stavět často jinak místní zabloudí při cestě do „nory“. 😀
Část Prahy, na kterou je to blíž za Zahraďáku než z Hlaváku (zvlášť když započítám i dobu jízdy VRV na hlavak), je větší než většina krajských měst.
Klííííd. Zahradní Město obsluhuje výrazně víc obyvatel než taková Česká Třebová.
V roce 2130 se plánuje začít stavět
Tak mohli se podělit o nějakou mapku, aby si to jeden lépe představil. Ale tak aspoň že mírný posun v mezích zákona.
To byl nejaky sraz opilych milionaru? Nebo vsem prijde otazka na to, kde to vezmou jako plytka?
Volici duchodci budou radsi za vetsi slevu na jizdnem, nez vystavbu, jejihoz konce se nedozijou …
A co mám měl tenhle výkřik do tmy říct? Že to bude drahé? To bude.
Ovšem buď půjdou investice do infrastruktury nebo budeme skanzen.
V této zemi nežijí jen voliči důchodci.
Ale je jich bohužel dost na to, aby místo investic se veřejné peníze projedly
Proto jim to musí někdo rozumně vysvětlit. Jinak tu žádné investice do budoucnosti nebudou a zamrzneme v čase.
jenže to se netýká jen důchodců, v tomto státu byla za posledních 30 let doslova vyšlechtěna věkově široká skupina kterým je sleva víc než nějaká budoucnost…
Nejen sleva, ale také podpora, příspěvek a hlavně DOTACE !
mě to vaše “ JICH“ popravdě uráží , je nás dost to ano, ne všichni chceme veřejné peníze projíst, někteří z nás sice neměli možnost si dlouhodobě a smysluplně šetřit na důchod z důvodu minulého režimu ale to neznamená, že jsme prožírací skupina, něco jsme odvedli a systém měl spoustu času na nápravu . No a plus k tomu ty neskutečné tanečky kolem důchodového věku ( malá odvaha do toho říznout) , zavádění a posléze rušení různých forem penzijniho spoření po pár letech. Je zcela jasné, že posledních 15 let se v podstatě promarnilo ohledně reforem. Nu a malá poznámka,… Číst vice »
navíc je nás poměrně dost, kteří si umíme spočítat, že kobliha zdarma jedenkrát za pár let a sleva na jízdném není to nejdůležitější pro náš stát a společnost…
Smiřte se s tím, že dnes už žádnou stavbu přes odpor místních neprotlačíte. Volba byla mezi touto kompromisní variantou a odpískáním celého projektu.
Já jsem úplně smíření s tím, že snad uvidim dostavěné rozestavěné úseky dálnici. Možná se i projedu po těch, kde se stihne výběrko ještě před volbami.
Ale železniční projekty, kde prostě nejsou za ty peníze žádné silné benefity? A že to někdo prodraží, že je to jen o pár miliard navíc?
Ještě asi uvidím pomalý konec lokálek, protože kolem rušení se vždy zvedne vlna hlasité malé komunity, takže si tím nikdo nebude chtít kazit PR – jen tím vykrvácí zbytek peněz na investice.
Tak jasně, projíždět se vlastním autíčkem především, na to se teď peníze pro vás utrácejí. Ale abychom se dostali všichni pohodlně a efektivně po okolí, to vám přijde zbytečné. A spatřovat úspory v rušení něčeho, do čeho kdyby se dalo aspoň minimum, mohlo by i dobře sloužit, ale namísto toho to raději draze zlikvidujete, no… Asi zbytečné komentovat. Automobilismus nic nestojí, že. 🙂 Hlavně, že kouření a alkohol jsou jako neřesti (zčásti nepochybně právem) pranýřovány a navrhovány opakovaně ke zvýšení spotřební daně.
Kde na to vemem?
Budou postavené dálnice, takže objem peněz se může přesměrovat do železic.
Důchodový systém by měl být opravdu průběžný, to co se jeden měsíc vybere to se následující rozdá a nic víc se přihazovat nebude. Lidi budou muset chodit do důchodu ve vyšším věku a taky si na důchod budou muset něco ušetřit sami.
Objem peněz se přesměruje do údržby těch nových (ale i starých, na které už teď zhusta není) silnic. Budeme rádi, když se podaří místo postupné konzervace udržovat i ty železnice. Nadto, když jsme nákladně umožnili, aby vše cestovalo rychleji a pohodlněji auty, budou ty vlaky skutečně zvýšením efektivity, nebo jen nárůstem objemů přeprav a spojené spotřeby? Toť otázka, již jsme si ovšem byli měli položit mnohem dříve.
Na údržbu není potřžeba tolik peněz jako na investici.
A pak taky můžeme skásnout auta nějakou silniční daní a mýtem.
Vy jste volící důchodce nebo co tak speciálního o nás víte ? Která strana prosím pěkně nabízí ve volebním programu možnost volby typu buď sleva na jízdném nebo výstavba jejíž konce se nedožijete ? Konkrétně prosím .
Takže ty Strašnice jsou vyřešeny nebo ještě ne?
Taky by mě zajímalo, jestli to odblokuje promenádu a konečně se začne stavět.
jak mohl někdo vymyslet promenádu vedle VRT tratě ?
Někdo vymyslel promenádu, která v jednom místě bude u tratě VRT a to dost pravděpodobně za nějakou stěnou či náspem v místě, kde ten vlak je VRT spíše označením než samotnou rychlostí. Jak daleko by teda měla být?
To jsem zvědav, kdo do toho zas hodí vidle. 🙁
Tak hlavně aby začala co nejdříve stavba cyklostezky Vršovice – Hostivař
No já bych uvítal především větev metra A S(taros)trašnická – Zahradní Město, aby byl přestup z příměstských vlaků směrem k Žižkovu a Vinohradům, i když revitalizaci zanedbaného území též uvítám. Lidem by však měly být navráceny i ulice tím, že místo části aut začnou používat zlepšovanou veřejnou dopravu.
Ta je bohužel u ledu.
Mnohem lepší než varianta B3b2-A