Královny bergenské dráhy: Vlak byl láskou na první pohled
Gudrun a Halldis Folkedal, norské strojvůdkyně.
Milujeme jaro a léto, hlavně kvůli světlu. Ale i zima dokáže být krásná, říkají strojvůdkyně.
Milujeme jaro a léto, hlavně kvůli světlu. Ale i zima dokáže být krásná, říkají strojvůdkyně.
Pokud to dobře chápu, jsou obě bezdětné, a to je velká škoda. Na lokomotivě je jedno, zda ji řídí žena nebo muž, ale děti mohou rodit jen ženy.
Teď jsem tam našel, že jsou obě těhotné, ale moc dětí už nestihnou.
Jinak u RJ stahují v těhotenství i průvodčí do kanceláří, u strojvůdkyně vidím to riziko srovnatelné, spíš větší. A to nemluvím o věku.
měl byste ty otázky o randění i na strojvedoucího muže, nebo je to jen klasický český sexismus?
Omlouvám se ale třeba pro mě je zmínka o prvním těhotenství v 39 letech zajímavá. A to nejsem gynekolog nebo genetik, a ani neodpovídám za norský průběžný důchodový systém.
těhotenství je jiná věc. já řešil otázku „zvou vás často na rande?“
Tyhle trendy má smysl zkoumat v celé populaci, ne u dvou žen.
No zrovna o Norský průběžný důchodový systém opravdu obavu mít nemusíte…😄
Ten článek přijde divný i mě. Tématy jako je těhotenství, zvaní na rande apod. jde po povrchu. Víc by se šlo ptát na tu práci jako takovou. Jaké situace jsou pro ní jako strojvedoucí nejtěžší, s jakou jezdí technikou apod.
Jasně, měli se jich raději ptát, kolik vypijí piv a kolik panáků, aby to bylo dost emancipované. Nedávno jsem slyšel, že když ženě přidržím otevřené dveře, není to projev galantnosti, ale naopak, protože jí dávám najevo, že není sama schopná si ty dveře otevřít. Lidi, vzpamatujte se, nebo si vytvoříte prostředí, ve kterém nebude k žití.
Je pravda, že třeba můj osobní test sexismu – řekl bych to stejné tlustýmu chlupatýmu chlápkovi? – to nesplní. Na druhou stranu je to přirozená otázka na ženu v dominantně mužském prostředí (u nás určitě, ve Švédsku jsem ale třeba i na stavbě v náklaďácích viděl spoustu mladých holek). Podobnou otázku lze položit mužovi v dominantně ženském prostředí, třeba v MŠ nebo zdravotnímu „bratrovi“.
Ale proč byste se vůbec měl na něco takového cizího člověka ptát?
Asi tak, je to dotaz na úrovni Brava nebo Blesku. Jsem rád za články bořící genderové stereotypy a jiné tmářství, zvlášť pokud nejsou psány úzkostlivě korektně, ale tato konkrétní otázka mi přijde na úrovni puberťáka.
A proč byste se vůbec měl cizího člověka na něco ptát?
Třeba ptát se někoho na cestu, taková hrůza!
Nevidíte v tom žádný rozdíl? Zeptat se na zajímavost z provozu a “zajímavost” z intimního života..?
jojo, třeba se mohl ptát jak jsou spokojeny s chodovými vlastnostmi své mašiny….
Já bych to bral trošku tak, že nejsou strojvedoucí dvojčata aktivní na sítích úplně typické zaměstnankyně drah. „Holky“ jsou trošku hvězdy a bude o ně větší zájem než o běžného no name strojvedoucího.
Aby ses nepo. Kam ten svět spěje…
Oslo – Bergen a Myrdal – Flam. Dvě nádherné tratě, které jsem jel nejméně 2x. Vřele doporučuji. Na You Tube je možnost shlédnout více videí z obou tratí. Pravděpodobně úplně poslední zimní video z podstatné části bergenské dráhy(od Honefoss), viz. níže:
https://www.youtube.com/watch?v=JvDjZRR9LAg
Zajímavá je i např. stanice Voss, kde přímo z budovy vyjíždějí těsně nad kolejí kabiny lanové dráhy (1:20:08).
Na YouTube jsou příspěvky RailCowGirl, jezdí nákladku a výhled z kabiny strojvedoucího úchvatnej
Kdypak tento článek vznikal? Obě dámy, asi kvůli mateřským povinnostem, jsou na zmíněných sociálních sítích rok neaktivní.
Podivej se na barvy vlaku – hlavne cervene. Nyni korpotatni nater VY je hlavne zeleny.
Bergenská železnice je nádherná. Před více než 20 lety jsem ji projel nočním vlakem, ale díky polárnímu dni v červenci byly většinu cesty nádherné výhledy…