Královéhradecký kraj přidá vlaky do Polska, nejvíce kvůli přeplněnému Adršpachu
Královéhradecký kraj chystá od příštího jízdního řádu navýšení počtu spojů na regionálních tratích do Polska. S Dolnoslezským vojvodstvím se už
Královéhradecký kraj chystá od příštího jízdního řádu navýšení počtu spojů na regionálních tratích do Polska. S Dolnoslezským vojvodstvím se už dohodl na navýšení počtu spojů zejména do Adršpachu, který pravidelně bojuje s dopravními kolapsy kvůli návštěvníkům z Polska přijíždějícími auty.
Změny se týkají tratí Trutnov – Královec – Sędzisław a Mieroszów – Adršpach. Spojení z Trutnova do Polska už dnes zajišťuje GW Train Regio, ale v menším rozsahu – jen jednou denně. Jezdí na vlastní komerční riziko, v závazku jede až v Polsku, kde společnost začala jezdit pro Dolnoslezské vojvodství od tohoto jízdního řádu. Jezdí s motorovým vozem 810 ze své trutnovské základny.
„S polskou stranou jsme se dohodli na zavedení čtyř párů vlaků ve směru Trutnov – Královec – Sędzisław, které by měly jezdit každodenně,“ řekl Michal Friček z tiskového oddělení Královéhradeckého kraje.
V příštím jízdním řádu by mělo dojít také k výrazné změně u sezónních vlaků z Polska do Adršpachu. Ke stávajícím třem párů vlaků mezi Wałbrzychem, Mieroszowem, Meziměstím a Adršpachem přibude pět až sedm nových vlakových spojů. „Očekáváme, že v případě rozšíření provozu těchto vlaků dojde v Mieroszówe k výstavbě parkovacích ploch. Četnost spojení a časové polohy budou závislé na technologických podmínkách souvisejících s konstrukcí jízdního řádu 2019/2020, které nyní nejsou známé,“ dodal Friček.
Adršpach dlouhodobě bojuje s návaly zejména polských turistů o víkendech, policisté musí často oblast kvůli dopravnímu kolapsu uzavřít. Letos nově přibylo odstavné parkoviště v Teplicích nad Metují, ani to však nezabránilo dalším dopravním problémům. Kvůli tomu kraj posílil spoje z Teplic do Adršpachu už letos.