Krakov nakoupí až 90 nových tramvají, shání tři různé verze

MHD v Krakově. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýMHD v Krakově. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dopravce chce nákup uskutečnit prostřednictvím rámcových smluv.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubrt

V tom odkazovaném článku na transport publiczny je popsaný i záměr na dlouho diskutovaný provoz bez trakčního vedení, s napájením z baterie. Chápu to dobře, že tedy uvažují s demontáží vedení po téměř celém okruhu kolem centra? To by znamenalo vybavit bateriemi prakticky celý vozový park. Myslí to vážně, nebo je je to jen nějaké šméčko pro výběrové řízení, záminka požadovat jednu tramvaj z (až) devadesáti s baterií?

Kubrt

Korekce: prošel jsem si linkové vedení a bateriový provoz by se, v případě realizace záměru, týkal asi poloviny linek, nikoliv celého vozového parku 🙂

Jan

Snad vyhraje Škoda.

Kubrt

Jak funguje a k čemu je dobrý parametr počet článků u tramvaje dané délky? Dostanu body za více článků, nebo za méně článků?

PvvS

Onu klouby a točny jsou problémovější, jak pevná podlaha. A většinou to souvisí i s počtem podvozků.

Kubrt

Díky. Počty podvozků mají specifikované v zadávací dokumentaci (4 kratší vozy, 5 nebo 6 delší vozy), nesený článek je nepřípustný.

Lišák

Hlavně jsou spojení, točny a měchy několikanásobně dražší.

SYN

Čím víc článků, tím víc Adidas 🙂

Ventura35

Krakov je v nákupu nových vozidel polská jednička. 36 Krakowiaků, 110 Laikoniků a teď dalších až 90 tramvají.

DR 01 518

Proč to v Polsku jde a u nás ne?Liberec, Olomouc…ach jo

Kubrt

Kraków má 800 000 obyvatel, to je jiná ekonomická síla než stotisícové Liberec a Olomouc. Ano, tahle dvě města mají své problémy, ale i kdyby fungovala normálně, tak tramvajový provoz je pro takhle velká města drahý.

DR 01 518

Ale o velikosti to není,tak nějak tuším, že většinu stejně zaplatí dotace z EU.Polaci jsou v tom mistři jak podojit EU fondy

dizgrafy

Čerpají z dotačních titulů, které si vyjednali pro současné programové období, stejně jako Česko. Úspěšnost jejich čerpání je podobná té naší. Pokud většinu spolknou tramvaje v Krakově, tak na jiná polská města už nezbyde. Není v tom žádné mistrné dojení.

DR 01 518

Byl jste někdy v Polsku třeba před 20 lety a teď? Ta země udělala takový skok, že kam se na ně hrabem. Obdivuju jejich tah na branku. Chtějí dohnat západ a taky s pomocí EU ho dohánějí.
Tam by už nikoho nenapadlo dělat reko Konstalu jako tady se donekonečna wanizuji T3 nebo se kupují jednodílné tramvaje aby se spojovaly a o velikosti to neni.
Jedinej rozdíl je, že prostě menšímu provozu by stačilo míň vozů a třeba menší. Dotace snad nejsou podmíněné velikostí provozu nebo je tam taková podmínka?

Twix

Pozor jen s těmi reko Konstalu, těch proběhlo mraky, a místy dost zásadních, jako 150 kusů Moderus Alfa, což je před pár lety modernizovaný stále vysokopodlažní Konstal. Zároveň jezdí pořád dost „původních“ Konstalů (třeba s novou výzbrojí ale cestující jinak nic moc nepozná). Dosud nabízená tramvaj Moderus Beta je sice novostavba (což jsou naše Wany také), ale fyzicky to jsou pořád dvě vysokopodlažní tramvaje spojené krátkým nízkopodlažním článkem.
Poláci také prakticky dodnes kupují všemožné ojeté Düwagy apod., k čemuž bychom se my „nesnížili“ – což nevím jestli je dobře nebo špatně, třeba na celonízkopodlažní NGT6 v Lodži nic špatného nevidím.

DR 01 518

Díky za info, je vidět, že o tom něco víš.
Tak jasný, vše tam není zalité jen sluncem ale prostě ten pokrok jakej udělalo Polsko je úžasnej. Umějí to

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Moje řeč.
Stotisícová města by měla mít trolejbusovou dopravu a né tramvaje.

bro

Krakov má víc obyvatel než Liberecký a Olomoucký *kraj*. Po započtení metro area i víc než oba dohromady.

Vamid

Co přesně u nás nejde? MHD s moderními vozy máme víc než dost.