Krajský úřad vydal souhlasné stanovisko k východnímu obchvatu Olomouce

Silnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSDSilnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSD

Pokud Ředitelství silnic a dálnic získá všechna potřebná povolení, chce stavbu východní tangenty zahájit v roce 2026 a dokončit o dva roky později.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Dobrá zpráva. Včera bylo pozdě. Snad se brzy vypořádají se všemi připomínkami a včas se začne stavět. Je tristní že ta administrativa tak dlouho trvá.

Vladimír M

Mezi MÚK Keplerova a MÚK Severní spoj (podle přiložené mapy) toho bude imho jezdit málo. Trasa má význam jen jako výpadovka z centra na Šternberk, ostatní je zbytečný a drahý luxus.

Petr

Na fotografii není silnice I/46, jak je uvedeno na popisku, ale příjezd do Olomouce po silnici od Samotišek 😉

Radim

Pravda, je to III/4432.

Franta

Četl jsem dokumentaci předloženou k posouzení i závazné stanovisko Krajského úřadu. Zaměřil jsem se na dopady záměru (VT) na oblast Holice. Souhlasím s vyjádřením Ministerstva životního prostředí, které otevřeně uvádí, že autoři dokumentace řadu problematických bodů bagatelizují, upozorňuje na četné chyby, či obcházení problémů. V případě vodního zdroje Olma dokonce v jedné části konstatují, že trasa je navržena do existujícího ochranného pásma, což je problém. Současně zde navrhuji řešení, že je třeba změnit hranice pásma nebo změnit legislativu, aby bylo možné v ochranném pásmu stavět mimo vodních staveb i komunikace, včetně založení mostu. Není třeba tuto věc politizovat. Pokud se… Číst vice »

Karel Mio

Z hlediska krajinneho razu je to celkem ozehava stavba, viz: https://adoc.pub/kulturni-krajina-oblasti-svaty-kopeek-a-si-marianskych-koste.html

Zde by to fakt chtelo ten nejcitlivejsi mozny pristup z hlediska jeho ochrany. I/46 do Sternberka je sice pretizena, ale tady to opravdu chce se na cely problem divat zesiroka.

Jirka

Absolutně souhlasím, za mě úsek mezi Olomoucí a Svatým a kopečkem by vůbec nebylo od věci zahloubit, protože tady krajinný ráz opravdu zapláče.

Pavel

Spodní voda :/

mlokXCM

Na té fotce rozhodně není silnice I/46, která vede z Olomouce do Šternberka a na níž má obchvat navazovat. Na fotce je silnice ze Svatého Kopečka do Olomouce, která se ve Chvalkovicích na I/46 napojuje.

Rychlé Eso

Ta špatná fotka už je tady poněkolikáté.

Nádražní Vrabec

Zajímavé je, že na jiných místech liniovým stavbám podzemní zdroje nevadily. Ale jak jde o Olmu od AnoFertu, tak je najednou problém…

Jiří Kocurek

Myslíte pramen Hanácké kyselky? https://mapy.cz/s/ranutodola

Ech, tak tomu by změna trasy dálnice v Drahotuších nepomohla a vedení D1 váchodně od Přerova už tuplem ne.

Granja

Aneb místo objektu olomoucké mlékárny vidím mordu Babiše.

Pavel

Kromě čisticích procesů, k čemu všemu ještě Olma potřebuje superkvalitní pitnou vodu? (akademická otázka)

Mgr.Petr Kusavec

Jezdím cca 3-krát do měsíce touto cestou do Brnuntálu. Přes tu Olomouc je to však strašné utrpení!!! 1) Příprava tohoto úseku je opravdu zoufalá! O tom žádná. 2) To ta Olma nevěděla dříve? Před tím se řešila několik let alej k Svatém Kopečku a velikost mostu, ale o vodě ani ťuk. Tak co teď najednou řeší?? 3) Každý znalecký posudek je ušitý na míru zadavateli. Dělám ve stavebnictví a soudní znalci a jim podobní jsou jen nájmutí žoldáci, kteří ti napíší co chceš, když zaplatí. Až jednou bude tento obchvat + 4 pruh do Štemberka a jeho obchvat bude to… Číst vice »

Martin Peterka

K tomu druhému bodu – Olomoucký magistrát totiž v roce 2020 na návrh spol. OLMA rozšířil ochranné pásmo, aniž by o tom informoval ŘSD. Těžko říct, zda šlo o opomenutí nebo záměr, viz reportáž k tématu (od času 10:45): https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 … 100031107/

Ottis

Tak a teď by ještě mohl zvednout staronový primátor Žbánek (ANO) svůj telefon a zavolat Babišovi (na kterého má podle starších billboardů číslo) a poprosit ho, aby domluvil své milované společnosti OLMA. Olomouc i region ten východní obchvat potřebují.

Granja

zatímco mlékárnu už ne.