Krajský úřad vydal souhlasné stanovisko k východnímu obchvatu Olomouce
Silnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSD
Pokud Ředitelství silnic a dálnic získá všechna potřebná povolení, chce stavbu východní tangenty zahájit v roce 2026 a dokončit o dva roky později.
Dobrá zpráva. Včera bylo pozdě. Snad se brzy vypořádají se všemi připomínkami a včas se začne stavět. Je tristní že ta administrativa tak dlouho trvá.
Mezi MÚK Keplerova a MÚK Severní spoj (podle přiložené mapy) toho bude imho jezdit málo. Trasa má význam jen jako výpadovka z centra na Šternberk, ostatní je zbytečný a drahý luxus.
Na fotografii není silnice I/46, jak je uvedeno na popisku, ale příjezd do Olomouce po silnici od Samotišek 😉
Pravda, je to III/4432.
Četl jsem dokumentaci předloženou k posouzení i závazné stanovisko Krajského úřadu. Zaměřil jsem se na dopady záměru (VT) na oblast Holice. Souhlasím s vyjádřením Ministerstva životního prostředí, které otevřeně uvádí, že autoři dokumentace řadu problematických bodů bagatelizují, upozorňuje na četné chyby, či obcházení problémů. V případě vodního zdroje Olma dokonce v jedné části konstatují, že trasa je navržena do existujícího ochranného pásma, což je problém. Současně zde navrhuji řešení, že je třeba změnit hranice pásma nebo změnit legislativu, aby bylo možné v ochranném pásmu stavět mimo vodních staveb i komunikace, včetně založení mostu. Není třeba tuto věc politizovat. Pokud se… Číst vice »
Z hlediska krajinneho razu je to celkem ozehava stavba, viz: https://adoc.pub/kulturni-krajina-oblasti-svaty-kopeek-a-si-marianskych-koste.html
Zde by to fakt chtelo ten nejcitlivejsi mozny pristup z hlediska jeho ochrany. I/46 do Sternberka je sice pretizena, ale tady to opravdu chce se na cely problem divat zesiroka.
Absolutně souhlasím, za mě úsek mezi Olomoucí a Svatým a kopečkem by vůbec nebylo od věci zahloubit, protože tady krajinný ráz opravdu zapláče.
Spodní voda :/
Na té fotce rozhodně není silnice I/46, která vede z Olomouce do Šternberka a na níž má obchvat navazovat. Na fotce je silnice ze Svatého Kopečka do Olomouce, která se ve Chvalkovicích na I/46 napojuje.
Ta špatná fotka už je tady poněkolikáté.
Zajímavé je, že na jiných místech liniovým stavbám podzemní zdroje nevadily. Ale jak jde o Olmu od AnoFertu, tak je najednou problém…
Myslíte pramen Hanácké kyselky? https://mapy.cz/s/ranutodola
Ech, tak tomu by změna trasy dálnice v Drahotuších nepomohla a vedení D1 váchodně od Přerova už tuplem ne.
Aneb místo objektu olomoucké mlékárny vidím mordu Babiše.
Kromě čisticích procesů, k čemu všemu ještě Olma potřebuje superkvalitní pitnou vodu? (akademická otázka)
Jezdím cca 3-krát do měsíce touto cestou do Brnuntálu. Přes tu Olomouc je to však strašné utrpení!!! 1) Příprava tohoto úseku je opravdu zoufalá! O tom žádná. 2) To ta Olma nevěděla dříve? Před tím se řešila několik let alej k Svatém Kopečku a velikost mostu, ale o vodě ani ťuk. Tak co teď najednou řeší?? 3) Každý znalecký posudek je ušitý na míru zadavateli. Dělám ve stavebnictví a soudní znalci a jim podobní jsou jen nájmutí žoldáci, kteří ti napíší co chceš, když zaplatí. Až jednou bude tento obchvat + 4 pruh do Štemberka a jeho obchvat bude to… Číst vice »
K tomu druhému bodu – Olomoucký magistrát totiž v roce 2020 na návrh spol. OLMA rozšířil ochranné pásmo, aniž by o tom informoval ŘSD. Těžko říct, zda šlo o opomenutí nebo záměr, viz reportáž k tématu (od času 10:45): https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 … 100031107/
Správný odkaz na reportáž zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/422231100031107/
Tak a teď by ještě mohl zvednout staronový primátor Žbánek (ANO) svůj telefon a zavolat Babišovi (na kterého má podle starších billboardů číslo) a poprosit ho, aby domluvil své milované společnosti OLMA. Olomouc i region ten východní obchvat potřebují.
zatímco mlékárnu už ne.