Krajský soud v Brně potvrdil trasu „německé“ dálnice 43 přes Brno kolem přehrady

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravyStavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Podle soudu nelze v takto hustě obydleném území postavit silnici, která by nikoho negativně nezasáhla.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tealc.EU

Už je po volbách 🙂 Hovory o nové dálnici a novém nádraží patří již několik desítek let k předvolebním debatám. Takže teď už je to zbytečné :-/ Oprášit zase za 4 roky 😉

Axel

Věděl by někdo o kterém ze soudních řízeních proti aktualizaci jihomoravských Zásad územního rozvoje je článek? Je to o tomto řízení?: „Proti postupu kraje je podaná ještě jiná žaloba, stručnější, kterou bude projednávat jiný soudní senát. „O procesu jejího projednávání nám není v tuto chvíli nic známo,“ řekl dnes předseda soudního senátu David Raus.“

https://www.pravniprostor.cz/aktuality/soud-zacal-projednavat-zalobu-na-jihomoravsky-kraj-kvuli-silnici-43

Anonymus

Tak iž ale stavíme!!!Chybí ještě 700 kiláků zprovoznit. 🙁 na co čekat furt.

Simpanz

D43 (73) by se měla zachovat ve ctyrpruhovem uspořádání až do Svitav s přípravou na budoucí pokračování na hranice s Polskem, ikdyby jen v parametru 110″rychlodráhy a na jih pokračovat jako přímý směr na Vídeň, čímž by nahradila D52.

Myslím že kámen úrazu bude D35. Minimálně úsek od D11 – Svitavy odpojení 43 by se měl uvažovat jako páteřní dálnice a proto v soucasnosti zvažovat s výhledem na budoucí rozšíření na 3+3 pruhy (4+4 5 km před rozbockou 35+43), jelikož se jedná od Hradubic po Svitavy o souběh dvou dálničních proudů v jednom tělese.

Petr

Myslím si, že rozšíření na 3+3 nebude nikdy potřeba (ty 4+4 jsou už úplně mimo). Nečekám, že by se v budoucnu IAD rozšiřovala. Kdo chce jezdit autem, už autem jezdí. Navíc je naprosto zřejmý trend IAD omezovat. Je tu trend home office a distant office, zákaz aut se spalovacími motory, zvyšování cen pohonných hmot a automobilů, zkracování dodavatelských řetězců, přechod nákladní dopravy na koleje, atd. Troufám si tvrdit, že je pravděpodobné, že v budoucích letech silniční doprava významným způsobem poklesne. A že nebude růst, to si dovolím tvrdit s naprostou jistotou. Dálnice je investice do budoucnosti a nelze počítat s… Číst vice »

Ivo Havlíček

Dovolím si nesouhlasit s Vaším názorem, že silniční doprava v tuzemsku nebude růst nebo, že dokonce poklesne. Tento vývoj by nastal pouze v případě velkých ekonomických potíží, které by donutily motoristy omezit své výjezdy kamkoliv. Pro odhad vývoje pomůže srovnání s podobnými státy, se kterými se chceme poměřovat. Pokud porovnám intenzitu silniční dopravy v Rakousku a tuzemsku, tak nás při normálním ekonomickém vývoji čeká další nárůst silniční dopravy. Odhaduji během následující dekády nárůst o 10 až 20 procent a v horizontu 20 let to bude nárůst okolo 1/3. Konečně, je dobré se také podívat na srovnání sčítání dopravy – pentlogramy,… Číst vice »

Petr

To, že je intenzita dopravy vyšší, než před 20 lety, neznamená, že tento trend bude pokračovat. Rozebral bych Váš výrok: „Tento vývoj by nastal pouze v případě velkých ekonomických potíží, které by donutily motoristy omezit své výjezdy kamkoliv“. Pokud se bavíme v horizontu dekád, není podstatná pouze změna v chování motoristů, ale i změna v celkovém počtu motoristů. Troufnu si tvrdit, že se zaváděním dalších opatření v rámci green dealu se dostupnost individuální dopravy pro příslušníky nižší třídy sníží. Ne každý bude mít prostředky na nákup nového/zánovního elektromobilu a v případě ojetých starších kousků bude velký problém s jejich dojezdem.… Číst vice »

Ivo Havlíček

Cením si kultivovaně vedené diskuze s Vámi, avšak ten mnou zmiňovaný rozdíl, oproti sousednímu Rakousku, je očividný. Vždy, když se vracím z Rakouska a Německa, tak si říkám, jak se u nás zatím málo automobilů na silnicích. Dříve to bylo ještě více zřetelné – při návratu do ČR ještě v konci devadesátých let, jsem měl dojem, že se vracím do země duchů – sobota odpoledne a nikde nikdo. Stále se u nás oproti zámožnějším zemím málo jezdí za zábavou a odpočinkem. Nenechte se zmást situací v pátek odpoledne na D1 ve směru na Brno či tamtéž v pondělí ráno ve… Číst vice »

Petr

Nevím, já žil půl roku v Salzburku, což je město velikostně srovnatelné s Plzní, a naopak mě překvapilo, jak byla hustota dopravy nízká. A to jsem bydlel na Alpenstraße, což je výpadovka na jih. Situaci na mimoměstských silnicích jsem neměl šanci nějak hlouběji poznat. Je tedy možné, že Rakušáci po městě používají více kolo a MHD a naopak mimo město častěji cestují autem.

Kebab

To já mám přesně opačný dojem. Zapadlá silnička k rakouské hranici je z naší strany zasekaná, za čárou parádní silnice a nikde nikdo.

Michael

…silniční doprava významným způsobem poklesne…to je zbožné přání Petře..

Petr

Já si to nepřeji. Já to vidím jen jako nezvratný důsledek green dealu a změny v trendech způsobu života.

am3306

Jestli silniční doprava poklesne tak to znamená ze životní úroveň poklesne. Mobilita je spojena s životní úrovni a infrastruktura co by nahradila silnice není ani na horizontu a kdyby byla tak mluvíme o generace práce. Jediné jak padne silniční doprava a nepadne životní úroveň je že zmizí miliony lidí. Počítej s růstem protože životní úroveň a ekonomika a mobilita pořad roste.

Petr

A vy čekáte, že v rámci green dealu bude životní úroveň růst? Vždyť o tom celém to je: dosáhnout za každou cenu uhlíkové neutrality za co nejmenšího poklesu životní úrovně.

mgr.pavel

Super, tleskám. Jen trochu škoda, že z Vev.Bitýšky to bude do centra města přes dva kruháče – ten druhý (severní) je trochu nadbytečný (nešlo by je třeba propojit v jeden?).

Kruháč zpomaluje dopravu (byť chápu jeho výhody), a mít dva kruháče za sebou..

Ale jinak se dost těším, že se to – snad, jednou – fakt postaví (přes Bystrc).

Jarda 2

To jen potvrzuje to že:
Die Jungs haben die Autobahn sehr gut geplant.
Ja wohl! Wien – Bresslau rund Brunn!
Ich bin so froh, dass die Autobahn wird endlich gebaut – und so wie ist das schon Dekaden geplant – es macht mir sehr stolz.

marty-t2

když už nepíšete rodnou řečí tak to pls. zkuste gramaticky správně: 1. ,daß die Autobahn endlich gebaut wird. 2. Brünn

Franta

když už se snažíte někoho opravovat, tak si „pls“ aspoň nastudujte pravopis, abyste se zbytečně neztrapnil …
výraz daß se nepoužívá od roku 1996

marty-t2

Díky za připomínku. Máte pravdu je do dvojsečné někoho opravovat – viz. https://www.leemeta-uebersetzungen.de/blog/grammatik/die-verwirrung-um-dass-das-oder-dass Nicméně například slovosled věty vedlejší se přes roky od mých školních studií nezměnil…

Pavel Skládaný

Žádní Jungs, dálnici D43 (resp. A88) připravoval precizní stavební ředitel Dr. Lorenz. Nejen plánoval, ale hlavně stavěl! Ve většině trasy je těleso a mosty hotové, Bystrc-Veselka a kus mezi Brnem a Pohořelicemi je dokonce v provozu. Úsek Boskovice-Velké Opatovice byl připraven na pokládku vozovek a kdyby to Vůdce zastavil o pár měsíců později, dávno bychom jezdili. Jde tedy fakticky o dokončení rozestavěné stavby, podobně jako např. u D49 Hulín-Fryšták.

Ivo Havlíček

Podobný osud měla protektorátní silnice z Přerova na Valašské Meziříčí přes Bystřici pod Hostýnem (dvojpruh míjící obce). Bohudík se jen menší část této komunikace podařilo dostavět po roce 1989 (Želatovice a Domaželice). V okolí Dřevohostic, Lipové, obce Křtomil, města Bystřice pod Hostýnem, Loukova, Osíčka, Kunovic, obce Loučka a i jinde, je dodnes výstavba zemního tělesa komunikace dobře patrná.

Michal

Skoda jen, ze MD resp. jeho centralni komise prosazuje severni cast od Svitavky po D35 jen jako stridavy tripruh a napojeni na planovanou polskou S8 u Dolni Lipky na hranicich s PL chybi uplne. Stejne tak Pardubice-Humpolec neni zatim v planu. Nevim, kudy se bude kapacitne jezdit ve smeru sever-jih po dokonceni polske S3, S8 a nasi D11

Jan P

Zdroj by nebyl? Dle mě je to nesmysl.

Kebab

Nesmysl to samozřejmě je, bohužel je to pravda.

Honza

Mě by dost zajímalo, jak je možné, že z Mohelnice na Šumperk nebo z Valmezu na Vsetín se čtyřpruh vyplatí, ale na I/43 ne. Řekl bych, že oficiálně tímto ŘSD přiznává nevhodné trasování směrem k Moravské Třebové, protože velká část dopravy zůstane na současné silnici.

Jiří Kocurek

Taky mi to přijde, že přiznávají současnou I/43. Pak by to ale chctělo obchvat Letovic i Březové. Jenže kudy?

Pavel Skládaný

Zde leda soustavou odřezů a tunelů. Leč trasování na Moravskou Třebovou je třeba pro spojení na Pardubice/Hradec sice o něco delší, ale při dálniční rychlosti jde o pár minut.

Kebab

Při dálniční rychlosti ano, při max. 90 na třípruhu už se to nevyplatí a spousta aut pojede postaru přes obce. I to je zásadní argument pro 2+2.

Petr

Možná protože podle posledního sčítání dopravy je vytížení v úseku Letovice – Svitavy nějakých 8 tisíc vozidel denně, zatímco Mohelnice – Šumperk 12 tisíc a Valmez – Vsetín 13 tisíc. O kapacitu bych se nebál, ale souhlasím, že čtyřpruh minimálně z hlediska bezpečnosti by byl lepší variantou.

looki

8 tis vozidel denně…jako Pražák se musím smát, tolik aut totiž projíždí rezdienčníma ulicema (vesměs dojíždějící středočeši)

ZdendaP

Myslím, že přeceňujete podíl Středočechů a podceňujete podíl samotných Pražáků. Nemyslím si, že by na pražských silnicích nějak výrazně převažovali Středočeši nad Pražáky.

Honza

Na I/6 je nicméně intenzita také cca 8 tis. aut denně a buduje se tam rovnou dálnice, na I/55 9 tis. aut denně. Toliko toto k intenzitám.

Ivo Havlíček

Na I/6, resp. budované D6, jsou intenzity před KV ještě menší… a cesta vede relativně málo osídlenou krajinou, ale stavět se bude, jelikož se na MD/ŘSD takto rozhodli – nehledíc na jakási čísla z tabulek.

Naproti tomu na I/55, resp. budované D55, jsou intenzity jižně od Otrokovic až po UH vyšší než 9 tis. vozidel a jedna obec navazuje na druhou – vypadá to ale, že se ledy konečně hnuly a výstavba D55 se zde rozběhla.

Ivo Havlíček

Znám všechny tři Vámi zmiňované úseky a musím říci, že zdaleka nejhorší je situace na I/35 (Hranice – Valašské Meziříčí – Vsetín). Obdivují klid tamních obyvatel malebného Valašska, protože popojíždění v kolonách rychlostí, kterou určuje nejpomaleji jedoucí vozidlo, bez možnosti předjíždění, je náporem nervy. Místní by měli z katastrofálního dopravního spojení ve směru na D1 a na D48 (Palačovská spojka) udělat politikum, tedy politickou věc a požadovat urychlené řešení tohoto problému. Dokonce bych se nedivil, kdyby nespokojení občané Valašska přistoupili k projevům občanské neposlušnosti, aby si jejich práva na normální dopravní spojení všimli v Praze a konečně s tím něco… Číst vice »

KLL

Současné intenzity nejsou tak důležité. Po dostavbě polské S3, D11 a D35 se sem přesune část tranzitu na ose zhruba Berlín-Vídeň a ty čísla budou někde jinde.

Drago Sukalovský

Krajský soud v Brně dnes zamítnul i druhou žalobu proti 1. aktualizaci ZÚR, které rovněž požadovala zrušení aktualizace.

Pavel Skládaný

Zůstaňte v klidu, o termínu stavby nakonec stejně rozhodne Patrik a Pepíček. Kéž by se realizace obchvatu Kuřimi (a D43) někdo z nás dožil.

kotoul-Brno

Samotná R43 Bystrcí není až takový problém udělat aby nevadila. Co ale problém je: v Bystrci bude sjezd/nájezd, a nemalá část aut bude tuto cestu volit pro příjezd do centra Brna. Čtyřproudovka z Bystrce kolem Svratky vede úzkým hrdlem (Komín, Pisárky), kde už bez R43 je doprava hustá dost. Proto z tohoto rozhodnutí soudu nemám radost…
Když chcete stavební povolení na dům – musíte dostat vyjádření elektráren a vodáren, že na vás mají kapacitu. Je zajímavé, že dopraváci (ne policisté ale inženýři) tuhle možnost říct „není kapacita“ nemají. Proč?

Vojta

Někde v územní studii (https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=353139&TypeID=2) bylo zmíněno, že o co se zvýší počet aut od R43 na Obvodové a Kníničnské, o to se sníží počet aut z Bystrce, kteří nově pojedou na jih a jihovýchod města po D43, takže ve výsledku se moc nezmění. Podmínkou k tomu je ale jižní obchvat Kuřimi (ten ovšem nejspíš stejně vznikne jako etapa), aby ti, co jedou od R43 do východní části města se napojili na stávající 43 přes Řečkovice.

Ondrag

Nechci vám pane kolego brát váš světonázor, ale když pojedu od Svitav do centra Brna, rozhodně (tedy když bude hotová dálnice D43) nepojedu do centra Brna přes Bystrc. Ale jestli tuhle potřebu zajížďky máte, nikdo vám ji nebere … :->)

Zdendik

Já bych se spolehl na ty, co zpracovávali podklady. Dělali to tak důkladně, aby i soud měl jasno. Pokud si vzpomínám, vycházelo se z 35ti variant a postupně se nevyhovující vyřazovaly. Simulací provozuschopné X43 se prokázalo odlehčení provozu v Brně jako celku, mělo to dosah až na pokles hustoty provozu v Opuštěné a Úvozu. Mj zklidnění Kníniček i samotné Bystrce, což je od Bystrckých palba do vlastních řad.

Pavel Skládaný

Do centra Brna bude sloužit stávající R43 Česká-Královo Pole, sjíždění v Bystrci je zbytečné.

Miky

A bude zase exteritoriální? To by mohla být postavena za pár let : )

Jiří Kocurek

Raději ne, vždyť dodnes není hotová. Zde je most, postavený tak kvalitně, jak svět neviděl: https://mapy.cz/s/cegozamuse

Miky

Ale úvodní tempo bylo famózní, to uznejte! Je pravda, že bylo strategickou chybou dát posléze prioritu stavbě dřevěných mostů přes ukrajinské řeky, ale to teď snad nehrozí.

Karel_x

Nepovažuji za úplně vkusné oceňovat tempo výstavby, jestliže bylo založeno mj. na nelidských podmínkách pro válečné zajatce.

Pavel Skládaný

Zato dnešní tempo staveb komunismu, kdy kilometr trvá i desítky let, to je jiná liga :-).

Miky

Máte nějaký odkaz/důkaz pro Vaše tvrzení? Vzhledem k tomu, že stavba probíhala do jara 1942, předpokládal bych, že zájemců o normální práci bylo celkem dost, navíc zapojení zajatců z Východní fronty do systému otrockých prací probíhalo zpočátku dost chaoticky (vzhledem k jejich obrovskému počtu) a ustálilo se až v průběhu roku 1942. Do té doby to byla spíš krutá internace. Kolem stavby bylo několik táborů pro dělníky (nikoliv však pracovních táborů) a není mi známo, že by v nich pracovali zajatci, pokud ano, pak by to museli být zajatci ze západní fronty, se kterými Němci zacházeli relativně slušně. Jeden z… Číst vice »

Pavel Skládaný

Ať tak či onak, srovnatelného tempa výstavby dnes není nikdo schopen dosáhnout, ani kdyby podmínky stavebního personálu byly nelidské.

Karel_x

Na stavbu byly koncem roku 41 dopraveni zajatci východní fronty. Nevím teď z hlavy přesně kde, někde na sever od Jevíčka myslím. Hygienické a stravovací podmínky byly naprosto zoufalé a o život přišla řada zajatců. Dnes se ta šmelina s potravinami tak trochu svádí na místní sedláky, ale reálně si neumím představit, že by tomu němečtí oficíři mlčky přihlíželi bez toho, aby v tom okamžitě udělali pořádek. Ostatně se to u východních zajatců stalo běžným, že pracovali několik měsíců do doby, než zemřeli na podvýživu. Závěr si může udělat každý sám.

Ivo Havlíček

Třebaže na netu se lze setkat s Vámi používaným výrazem „exteritoriální“, tak správně je „extrateritoriální“ – viz např. extrateritoritoriální dálnice Wien – Breslau, zvaná někdy jako „německá dálnice“ či častěji „Hitlerova dálnice“. Je zajímavé, že posledním názvem se místními běžně pojmenovává tzv. Baťova rozestavěná dálnice mezi obcí Zástřizly na okrese Kroměříž a Baťovem (dnes Otrokovice). A dokonce i úsek rozestavěné (a bohužel jen z malé části dokončené) protektorátní dálnice, která měla spojit Plzeň s Moravskou Ostravou, mezi Přerovem a Valašským Meziříčím, je takto místními nazývána. Přitom nemá zlínský Baťa a ani tzv. II. republika (ČSR) či posléze od 15. 3.… Číst vice »

standa

nevim jak jiní ale já v tom vidím v budoucnu i západní část brněnského vnějšího okruhu . z kníníček do řečkovic a dál k soběšicím by mohla být jednou obdoba SOKP. jížní část už tvoří D1 a východní část není na mapě vidět .

Ivo Havlíček

Velmi doporučuji, aby se zajeli podívat odpůrci hloubeného tunelu, resp. zatrubnění dálnice přes Bystrc včetně tubusového přemostění údolí pod přehradní hrází, do sousedního Rakouska. Ukázkovým příkladem, jak má vypadat dálnice vedoucí zastavěnou kulturní krajinou, je na rakouské S1 severně od města Korneuburg (západně od Vídně). Na ražený tunel Tradenberg, který vede pod severní stranou kopce Bisamberg, navazuje hloubený tunel Stetten a hloubený tunel Kreuzenstein s krátkou galerií. V okolí je množství vesnic s vinicemi a také zmiňované město Korneuburg, které oba hloubené tunely a také navazující galerie při západním portálu tunelu Kreuzenstein, dokonale chrání. V této oblasti jsem byl několikrát… Číst vice »

Karel

Strach z dálnice a odpor k ní mají hlavně ti, co si na ní před léty postavili svoje chaty. Na tom to jejich sdružení je postavené….

Pavel Skládaný

Sem jezdím často, bezkonkurenčně nejlepší víno má Familie Wiedeck ve vesnici Stetten.

Ivo Havlíček

Díky za info, zastavím se okoštuji!
Jinak mám bezvadné zkušenosti z Wachau – zejména Weissenkirchen (veltlínské a další bílá vína) včetně konzumace sladkých hroznů při túrách po jejich malebných vinicích s výhledy na Dunaj s hrady na kopcích…

Vladimír Bílý

Já se divím, že za bystrckou variantu nekope hlavně sama Bystrc!!! Enviromentalisté ocení, že místo současné staré dálnice bude zeleň, hřiště, ticho, klid. Autisté s realizací S43 získají diametrálně lepší napojení Bástru na dálniční síť, denní dojížděči pak na jih a východ Brna. Už nebudou muset každý den poskakovat v zácpě, hlučet, smrdět ani v údolí Svratky, ani v Bosonohách.

Ibragim z Bastru

My v Bástru tuhle trasu vítáme. Proti je jen pár vzteklých a hlasitě řvoucích blbů, kteří se nudí. ….

Pepa

A ti hlavně nejsou z Bystrce, ale z Kníniček nebo i úplně odjinud

Karel

A taky mají na vyvlastněných pozemcích v trase dálnice nějaké černé stavby, svoje chaty….

Tom

Napríklad z Tetčic…..

mgr.pavel

Bohužel bystrcká radnice zastupuje spíše ty NIMBY křiklouny. Netroufám si tvrdit, jak proporční zastoupení zde mají.

Diesel

Dikybohu. Jediné a rozumné řešení kdy se bude nechat z D43 plynule přejít na D52 bez další nutnosti provázat provoz s D1. Vzdy při argumentaci že tato varianta je špatná si vybavím u Stuttgartu krátkou peaz A8 s A81 a ty nekonečné stau kdy příčina je právě nepřímý průchod dvou dálnic.

abc

Ale tu spojku D43 a D52 mimo D1 kolem Ostopovic přece nedávno vyřadili z plánu, tak nevím nevím.

Vladimír Bílý

Bohužel ani napojení X43 na D1 s tím v posledních návrzích nepočítá. Místo estakády je tam navrženo nesmyslné tunelové napojení na D1 a dál nic. Přitom taková spojka z D1 na D52 a D2 by udělala víc muziky, než plánované 3+3.

Tomáš Gottschalk

Estakáda by byla kvůli hluku neprojednatelná s Bosonohami, navíc v tom územmí má vést i VRT. Všechno to vzájemně vykřižovat bude hodně složité.

Ivo Havlíček

Souhlas, bude to přímo gordický uzel, který bude muset být někým rozetnut…

PetrN

kdepak, s JZ tangentou se aktuálně moc nepočítá, takže ve směru od severu na jih budete nuceni od Bosonoh k D2 a D52 jet těch pár kilometrů po dálnici D1

Diesel

Aktuálně máte pravdu. Na pořadu dne to není, ale co jsem se zajímal tak zcela odepsaná není. Takže to je hudba vzdálenějších let, ale doufejme že ji nezazdi.

Zdendik

Ano, bylo to dočasně opuštěno s důvodu absolutní neprůchodnosti – zatím.

Bubak.cz

Trasa tangenty by s ohledem na terén zahrnovala několik tunelů a minimálně jeden větší most, vedla by přes nejvyšší místa v okolí takže by se hluk nesl poměrně daleko, těsně minula několik vesnic/obcí, zrušila 2 až 3 chatařské oblasti, narušila oblíbenou rekreační oblast (údolí Bobravy), a musela se vypořádat s tím, že terén kudy měla procházet zmizel na úkor stále fungujícího lomu. Jsem plně pro Bystrckou variantu, ale nemyslím si že by JZ tangenta stála za to. Do doby, než bude D43 průjezdná, bude stejně už D1 kolem Brna třípruhová, a myslím že dokáže tu část dopravy, co by jinak… Číst vice »

Jarda Š.

Lidé se z hlediska hluku často mýlí v tom, že nechtějí mít dálnici nad sebou, jenomže daleko horší je mít jí tak, že se na ní z okna díváte shora. Směrem dolů se hluk zdaleka tolik nešíří, pod dálniční estakádou bývá relativně ticho.

Vojta

V zúrce se tuším místo toho doporučovalo zobchvatovat trasu Tetčice – Neslovice – Hlína – Mělčany – Bratčice, tam by byl i dost přínos pro Ivančicko. Zato Ostopovicím, Moravanám aspol. by JZT moc neprospělo.

Karl vB.

Na A81 chybí úsek Gärtringen – Leonberg. Z Gärtringenu je A81 vedena v trase bývalé B14, vylepšené na 3 pruhy v každém směru. Výsledkem svedení A81 do trasy B14 je i raritní sjezd z dálnice „vlevo“. Ve skutečnosti to je přímo v původní trase dálnice, ta současná se naopak uhýbá doprava v trase původního sjezdu z A81 na B14. Na nepoužívaném dálničním mostě je parkoviště techniky silničářů.
https://www.google.com/search?q=A81+Gaertringen&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwizuJyYp-jzAhUrAGMBHa9UDw4Q_AUoAnoECAEQBA&biw=1095&bih=653

hamburger

včera jsem četl jak se budou do oblasti kolem přehrady investovat stamiliony.. a hned vedle postaví krásnou dálnici. skvělý místo pro rekreaci 😀

PetrN

jste mimo, dálnice přes Bystrc bude překrytá parkem, pod hrází bude jen přemostění řeky v tubusu a dál na sever to povede spíš mimo rekreační oblast.. V případě že budete kdekoliv u přehrady o té dálnici nebudete mít ani tušení, teda s výjimkou pohledu ze samotné hráze přehrady, nic víc…

Jiří Kocurek

Bude to mít ještě jedno plus. Dneska se musí kolem ZOO, přes tamtu zpropadenou křižovatku. To když chcete od Bystrce do Kuřimi a zpět. Výrazně tam ubyde dopravy.

Zdendik

Místo moudra se zkuste podívat na územní studii a vizualizaci.

Gwann

konečně….je to malé vítězství a jen počátek, ale vytrvat