Kraj zlepšil spojení Velkých Přílep a Úholiček, trasa linky 409 prošla kompletní proměnou
Autobus na lince 409 v Úholičkách. Foto: Ropid
Propojením autobusů s vlaky se výrazně zkrátí jízdní doby.
Propojením autobusů s vlaky se výrazně zkrátí jízdní doby.
Kde to bude otáčet za zvýšeného stavu vody???
Hmmm. A kdy kraj a hlavní město postaví z Velkých Přílep do Prahy namísto indiánských stezek pořádnou silnici?
Trochu nepochopitelně je vynechán spoj na osmý vlak, tj. jeden z nejužívanějších. Bus přijede dolů v 7.18 a odjíždí nahoru v 8.05..🤨
Ale kdepak, přijíždí i 7:48, ten pak jede v 8:05 nahoru.
Vůz od spoje 7:18 přejíždí na školní spoj s odjezdem v 7:28 z Přílep.
Aha, tak dolů jede, nahoru ne. Nádhera. Jediný ranní spoj, který potřebujeme (školka).
Idos to nabízí až od čtvrtka
Vypadá to na první pohled smysluplně, ale bude v reálu nějaký významný rozdíl oproti přestupu na 350 v Roztokách?
Větší šance na sedačku 🙂
Taky jsem zvědavý, jak se to chytne.
Ale poloviční počet spojů a menší směrová nabídka, v Roztokách je i S49 (a tím zase větší šance na sedačku 🙂
Teoreticky směr Kralupy (příp. Řež), obsluha středních/dolních Úholiček, garantovanější přestup, ale uznávám, že to není moc benefitů… Horoměřice a Přílepy budou čím dál víc trpět vzdáleností ke kolejové dopravě (resp. tím trpí příjezdové cesty a parkovací kapacity na P6), ale zas na odbočku metra A z Bořislavky to asi není:D
Kralupy z Velkých Přílep linkou 316 bez přestupu
Kolikrát denně?
Devětkrát. Nemám dojem, na základě života v nedaleké podobné lokalitě (Řež), že by poptávka po cestování VHD z Přílep do Kralup byla nějak závratná.
Linka 316 nejezdí ve Velkých Přílepech přes tamní „sídliště“.
Podstatná je lepší vazba centra Úholiček na vlak, protože k vlaku je pěšky hodně daleko, a pak právě asi i ta obsluha středních a dolních Úholiček, protože budou mít snazší kontakt s centrem obce i bez použití auta.
Benefit bude v celkem dobre navaznosti bus vlak, napr.ve smeru do Prahy, kdy linka 350 se tradicne zpozduje (v ranni spicce prijizdi k roztockemu nadrazi bezne +5-10 minut), nyni navic i kvuli dlouhodobe jednosmerne serpentine v Roztokach. Takze linka 409 muze mit i diky tomu sanci se chytit
Linka č. 409 jezdí ve Velkých přílepech okolo „sídliště“, kudy, jak vidím po mnoha letech pro mě nově už nejezdí linka č. 350 (což jsem netušil: spojovací silnice do Úholiček, /= Podmoráňská/ kudy původně ty ještě „linkové“ autobusy kdysi jezdívaly, byla pro ně mnoho roků nepřístupná a Úholičky byly obsluhovány jen „závlekem“ linky 350 z Přílepské silnice). Ze zastávky „Velké Přílepy, Roztocká “ (u „sídliště“) tak nově do Roztok u Pr. nic přímo nejezdí a přímo na vlak je nově možno jet jen do Úholiček.
Cestujícím z/do centra Velkých Přílep (a trs.) to spojení s Prahou přes Roztoky výrazně zrychlí.
Mé matce zrovna uškodilo narovnání a zkrácení ve Statenicích (chápu, že většině to pomohlo). Chtělo by to ještě nějaký „vytuněný“ přestup 356 X 409 v zast. Statenice u Kovárny.
Tudy ovšem už linka č. 409 jezdit nebude …
Idos ani PID Lítačka tento přestup zatím „neumí“
Umí ho to normálně, ale kvůli kratší jízdní době preferuje jiné cesty (třeba přes Podbabu).
No konečně. Je naprosto přirozené obsluhovat Velké Přílepy vlakem z Úholiček, který jede přímo na Masarykovo nádraží. Jenom tam holt musí něco jezdit. A doufejme, že „návaznost“ znamená, že se opravdu počká na cestující z vlaku zpožděného o 5 či 10 minut.
Doufejme!
Nechapu uplne jizdni rad 409 z hlediska prestupu na vlak, kdyz prestup vlak bus smer z Prahy = 3 minuty, pri prestupu bus vlak smer Praha = 7 minut. Podle meho nazoru by to melo byt prave naopak, kdyz S4 si pravidelne veze male zpozdeni pri mijeni s protijedoucim vlakem v oblasti Buben. Ale praxe ukaze.
V kazdem pripade chvalyhodny pocina verme, ze autobus sis ve cestujici najde…
Asi proto, že vlak na bus nečeká, naopak (doufejme) ano.
To obecne ano, ale pochybuju, ze by se bus na tom kousku z Prilep mel moznost nekde zpozdit (za bezneho provozu)…
Bus se snadno může zpozdit zvýšenou frekvencí cestujících, prodáváním lístků apod., nehledě na obecně ucpané ulice v Přílepech a okolí, světelnou křižovatku atd.
To bude asi tím, že z autobusu na vlak do Prahy je delší přestupní vzdálenost, než od vlaku z Prahy na autobus
To si nemyslím; sice se musí podejít trať, ale zase ve směru na Prahu je schodiště, zatímco na Kralupy je ta viditelná dlouhá rampa.
Ideálem by byla patnáctiminutová frekvence s čekáním do 5 minut kvůli 15min. obratům, ovšem záleží jaké bude nové využití, zda by to mělo smysl.
Ekonomika to nedovoluje
„Jenom tam holt musí něco jezdit“ Ono především musí mít kudy, a pak teprve co: ta silnička do Podmoráně byla vždy spíše jen pro osobní auta a velké autobusy by ji rychle zlikvidovaly, nehledě k problémům s obracením u Vltavy. Malé krátké SORy a podobná vozidla tam škodit nebudou, ale jak dlouho a kolik jich DPP má, aby jimi pokryl všechno, k čemu se hodí? I teď je to na úkor spojení Velkých Přílep a Prahy-Suchdola = jen proto, že k vlaku lze oprávněně očekávat větší frekvenci než v případě přestupů na linky 107 / 147. Myslím, že by to… Číst vice »