Kraj zahájil třetí pokus o prosazení spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu

Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIAKřížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Polemika se vede například o možnost či nemožnost přesazení dřínu jarního.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hroch obojživelný

A mohl bych prosím vědět, která část stavebního záměru je pro životní prostředí tak škodlivá, že neprojde EIA?

Jde o tu část mezi kamenolomy s aktivní těžbou, nebo tu část u dálnice?

E.va

Radotín a jeho „nová chytrá křižovatka“, která udělala z Radotíňáků rukojmí věčných kolon všech, co směřují dál na jihozápad. Ti všichni pražští cyklisti to ještě v Radotíně berou kolem Berounky, načež před Černošicemi to hupnou na silnice už tak přetížené a jupí do všech stran. Hltači kilometrů všude, krajnice žádné, předjíždění špatné, k tomu oblast lomů a deponií, čili těžká automobilová doprava je denním chlebem. Mezivesnicová doprava je v oblasti tristní. Propojka Třebáň – okruh podle mne smysl má, použije ji přesně ta část lidi, kteří potřebují z oblasti ven. A vnitřní síť bude použitelnější pro běžnou obsluhu všech místních… Číst vice »

Indijanek

Tak Dobřichovicím a Řevnicím to fakt nepomůže. To je trasa na západ Prahy a tam problémy nastávají až za okruhem. Kritické je spojení těchto (a okolních) obcí na Strakonickou. Ať již přes Černošice nebo Všenory, obě cesty mají svá úzká hrdla v hustě zastavěné oblasti…

Walker

Netusim cemu rikate „za okruhem“, ale podle me je Orech pred okruhem. A tam to stoji kazde rano slusne.

Twix

Ano, s těmi Dobřichovicemi je to dokola opakovaná argumentace, málokdo asi přejde ze Strakonické na tuto trasu, resp. už tudy asi nejspíš jezdí i dnes. Pomůže to hlavně obcím na trase a dále Ořechu, který to mine, zatímco dnes se tam všichni sjedou.

Jirka Z

Obcím kolem Berounky už nepomůže vůbec nic. Tam se musí domluvit především oni sami, kudy v tom extrémně zastavěném území vést dopravu. Bohužel s tím, jak se do Prahy a okolí stěhuje spousta nových lidí, rostou i obce v jejím okolí a ty současné silnice přestávají dopravu pobírat. Tady je alespoň šance neopakovat stejnou chybu jako jinde, kdy se jen staví nové domy, ale už se neřeší, kudy se tam lidi dostanou, a postavit novou silnici mimo současné obce, která se může stát kostrou pro místní dopravu včetně té tranzitní. A i pro obce od Řevnic dál to může být… Číst vice »

Jaaa

Opravdu si někdo myslí, že tahle stavba něčemu pomůže?

Dony

Ano pomůže, stačí se podívat na přírůstky v těch obcích za poslední léta Developeri možná mají žně , ale taky by bylo dobré pamatovat, že ty lidi se tam musí nějak dostat pokud tam mají bydlet.

Frantisek X

A musí se tam dostat z/do Prahy? Co Praha s těmi auty? Veřejná správa by jednak měla motivovat k minimalizaci dopravních potřeb, jednak je pomoci zajistit odpovídající formou (tzn. větší objemy primárně hromadně).

Twix

To vůbec nejsou jen auta co jedou do Prahy, stávající silnici před Ořechem využívají i ti co jedou na letiště a nebo dál třeba po D6 nebo D7, stejně tak na opačnou stranu třeba na Brno nebo D10, D11… kamkoliv. To se pak sjede na ořešské návsi s těmi co jedou do Prahy a tvoří to slušný špunt, který zpožďuje mimo jiné i příměstské busy, takže ten proklad s městskými spoji linky 174 moc nefunguje.

Jaaa

A takových, kteří nejedou do Prahy, je přesně jaké procento?

Kyz

V absolutních číslech je jich až dost.

Twix

To nevím, sám přes Ořech jedu ve většině případů mimo Prahu. Přímo na Řeporyje jezdí aut dost, ale spíš jen pokud jedou přímo do Řeporyj nebo někam na Lužiny nebo Butovice. Zbytek najíždí na okruh a tohle právě od sebe ta nová silnice, napojená na vedlejší exit, oddělí.

Walker

Podle ceho usuzujete, ze na to developeri nemysli? Napr. v nasi obci ma developer podepsano s obci, ze bude spolufinancovat obchvat. To, ze neni kraj schopen udelat svoji praci poradne hned na prvni pokud neni chybou developera.

Jaaa

A dál? Ta další auta se v Praze vměstnají přesně kam?

Fsp

nepomůže, stejně všichni shoříme!

Petr Benda

tahle spojka pomůže teda sakra hodně a už by jí to dávno chtělo mít

Petr

Ano, obcím směr jihozápad od Prahy. Nyní všechna auta jezdí skrz obce. Třeba takové Jinočany proto blokují sjezd z D0.

M1M2

Kolikrát jste tam jel? Hustě zastavěné území, životem vázané na Prahu a kam se člověk podívá rozdrbané okresky s hustým provozem. Dopravní kolorit pak už jen dokresluje reálný stav tratě 171, který není o nic lepší. Krásná lokalita přírodou, znehodnocená dopravní infrastrukturou. .

Jaaa

A dál? Další silnice pomůže spravit tu znehodnocenou přírodu? Ta další auta se v Praze vměstnají kam?

Dony

Neříkám , že tahle stavba nepomůže, ale tam by bylo lepší řešit nějak silnici 101 od Černošic k Berounu. Ty obce dost razantně nabobtnali a tahle silnice co se facto projede celé údolí a spojí D4 s D5 je v žalostném stavu. Jenže bez tunelů by to srovnat nešlo a obávám se že máme větší dopravní problémy než je přeložka téhle silnice.

Pavel Q

Asi myslíte II/115? Tam moc prostoru na obchvaty nebude.

Dony

Ano já se upsal, myslel jsem samozřejmě 115, ale jak říkám , bez tunelů by to tam nešlo. Mě se v tomhle líbí Italové. Oni ty obchvaty a přeložky v tunelech umí prostě .

Frantisek X

Je potřeba řešit dopravu (a obecně územní plánování) jako celek, ne pořád bastlit jen další silnice a obří parkoviště.

Dony

To se s vámi nehadam, ale ty lidi už tam bydlí a domy stojí a ne zrovna málo jich tam je, tudíž jsou mista kde se ten problém uhasit holt musí. Prvotní by měla být nějaká územní rozvaha. Teď už je pozdě, jediné jim to tam srovnat se zemí do původního stavu.

Tobias

Ať si ty lidi políbí šos. Koukněte do mapy na Vysoký Újezd, z vísky 500 obyvatel se tam staví město pro 10.000 obyvatel. Všechno šmelina, kdo to povolil u CHKO udělat na polích parcely pro 10K lidi? Teď se tam natahají obchvaty. Vše se hraje v zákulisí developeři a šíbři na kraji. Nic bych nestavěl, lidi při koupi snad vidí, jak to tam vypadá – baráky na zelené louce uprostřed ničeho. Teď řvou, že chtějí školy, doktory, silnice.. nic

Jaaa

Ale to je nesmysl, územní rozvaha se musí udělat tak jako tak, ale zatím to raději vesele hnije, i s nekoncepční silnicí navíc.

Fsp

tak! patnáctiminutová města a umístěnky.

Pako

Ale tahle komunikace je ukotvena v ZÚR na základě studie z roku 2010. Sám jsem k ní dělal podklady. K mé radosti moji následníci už mnoho z trasy nezměnili. Tímto je zdravím.

Jaaa

Jj, už v roce 2010 to bylo 20 let za opicemi. Místo projektování kapacitní dopravy zase jen další hloupá silnice.

Pavel

Jé, ta mapka v článku je srandovní. Zvýrazňuje stávající silnici II/116, jenom v části to pak přešlo na řeku Berounku. Jestli je takhle kvalitně zpracovaná celá dokumentace, pak potěš koště.

bkv

A co by asi dokumentace tykající se přeložek silnice II/116 měla zobrazovat?

Zbyněk

Asi by nemusela vést po Berounce nebo po trati v místech, kde žádná silnice není. To z toho nejde poznat.

Vlastně z mapky není vůbec jasné, co má zobrazovat.

Pako

Že neumíte přečíst základní výkres je váš problém!

Twix

Já bych také poprosil o vysvětlení toho výkresu s červenými tečkami na silnici 116 a řece Berounce. Není to samozřejmě Vaše chyba, že nemá legendu ani popisek.

Důležitá stavba

Snad se to zrychlí a zlevní a nebudou tam hlavně žádné kruhové objezdy ani přechody a podobné bariéry se kterými to nemá pak moc smysl

Pako

Kruhové objezdy mají svůj význam, ale musí se s nimi nakládat s rozvahou. Jako se vším. Jeden jsem tam v roce 2010 navrhl a ten jeden tam pořád je. Já jsem spokojen. Kde se dá tak místo průsečné je mimoúroveň a propojovací rampa na styčnou. Je to druhá třída, takže ze mne správně.
Samozřejmě taková nová jednička průsečné mít nesmí a styčné jen na malou intenzitu. Kruháče jen vyjímečně, třeba na vjezdu do obytné oblasti nebo pokud opravdu nelze jinak. Jenže to by o tom museli rozhodovat jenom odborníci a ne „odborníci“ a nesmělo se šetřit na nesprávném místě.