Kraj začal soutěžit východní obchvat Častolovic, ŘSD vybralo projektanta jižní trasy
Vizualizace obchvatu Častolovic. Foto: Královéhradecký kraj

Stavba východního obchvatu začne příští rok.
Stavba východního obchvatu začne příští rok.
Divím se, že tak významná a přetížená silnice I.třídy se řeší degradací na silnici kruhových objezdů. Vždyť je to tady určitě na 4pruh, ta silnice obsluhuje obrovskou část území ČR. Např . od nás z Jesenicka je to spádová silnice na západ, ale i tak ji často raději objíždíme silnicemi II.tříd a nebo oklikou přes Polsko. Tohle není moc hezká vizitka dopravní situace v ČR..
U silnic I. třídy, které nebudou mít v budoucnu dálniční alternativu, by se mělo více přikloňovat k mimoúrovňovým křížením. Neustále decelerace a akcelerace ke kruhovým objezdům bude peklo. Kruhový objezd by se měl týkat spíš jen protínání (průmyslových a obchodních) částí měst. Takto to je v Rakousku, kdy tranzitní státovky jsou napojovány na obce mimoúrovňově a to často prostorově skromně – krátké připojováky apod. Prostě se tam dá omezení třeba na 70, ale nemusí se prakticky do nuly.
I/11 Hradec Králové- Vamberk je velmi zatížená silnice. Odhaduji, že v novém sčítání dopravy tam budou úseky, kde padne hranice 20 tis. vozidel za den. Je otázka, zda by se tam spíš neměl připravovat čtyřpruh v nové trase.
A nebylo by lepší tu dopravu omezit, zvažovat každou jízdu, každý nákup? Betonování dokola je nějaké řešení?
Vámi požadovaná Vysokovská spojka je s tím ale v rozporu.
Ne tak docela, železnice je menší zlo, než silnice, ale máte pravdu, říkám, že nejlepší doprava je žádná doprava.
Jojo, budeme všichni sedět doma a koukat na Ulici.
Nejlepší doprava-žádná doprava je pochopitelně nadsázka, každý nějakou dopravu užíváme, je jen otázka, v jaké míře.
Přesně tak, ale to je pořád brané jako anarchistické zvolání. Takže když se kola točí, tak se točí ekonomika. A čím víc tím líp. 🙁
A co je to ta ekonomika? Neustálé zvyšování spotřeby, to je jako nějaký cíl? Ona je ta planeta se svými zdroji nafukovací?
Tak zatím to tak něco přes čtyři miliardy let fungovalo, tak se to blbě během dvaceti let mění…..
Tak v těch čtyřech miliardách let tady funguje lidstvo něco víc, než milion let (okamžik). A pak už se stačí podívat na graf nárustu populace, zaměřit se na poslední desetiletí (okamžiček). A k tomu započítat nenažranost, pardon prudce stoupající spotřebu většiny jednotlivců. Ty pruhy asi opravdu nestačí.
Nějaké info k přestavbě I/36 Holice-Čestice? Díky.
Častolovicemi při sčítání před 5ti lety projelo 15 400 vozidel denně, teď se to pomalu blíží 20ti tisícům.
A co ta I/18 v Příbrami. Rondel u Dolejší Obory 15 tisíc za 24 hod.
Přiložená mapa je poněkud zavádějící, jelikož jižní část je v nedohlednu.
Systém Příbram, postaví se jen půlka aby šlo nadávat, jak je to na …
Myslíte systém Hořovice?
V Hořovicích to povýšili na další level, tam ani zbytek obchvatu neplánují. Mimochodem, četl jste co se má prověřit v souvislosti zrušení obchvatu Dobříše? Zlepšení kapacity II/118 v úseku Zdice – Příbram. No na ten obchvat Jinec a Čenkova, který nahradí obchvat Dobříše, jsem zvědav. 😀 😀 Ty změny ZUR to se čte jak humoristický román.
Měl byste prosím odkaz? :-O
Strana 30 https://1url.cz/e1hPr „prověřit možnosti zkvalitnění silničního propojení (Zdice / D5 –Lochovice) – Jince – Příbram v koridoru silnice II/118;“ Strana 32 https://pribram.eu/files/post/100864/ORP2120_RUR%C3%9A_text%20C_11-2024.pdf „nedostatečné kapacitní propojení D4 s D5 (chybí kvalitní dopravní propojení Příbramska směr Beroun přes Brdy) – střet se zájmy ochrany přírody a rovněž nesouhlas obcí se zprůjezdněním komunikace Zaječov – Obecnice. Uskutečnilo se jednání se zástupci samosprávy, státní správy, Vojenských lesů a statků (VLS), Krajské správy silnic Stč. kraje s hejtmanem. Závěr z jednání 09/2016 je ponechat současný režim s uzavřením pro veškerou automobilovou dopravu, průjezd umožnit jen pro IZS, VLS a správu CHKO => prověřit jiné… Číst vice »
Strana 30 https://1url.cz/e1hPr
Díky
Není zač. Ono je to ve více dokumentech a stává se to tak trochu nepřehledné.
Strana 32 https://pribram.eu/files/post/100864/ORP2120_RUR%C3%9A_text%20C_11-2024.pdf
A pokračování kolem Kostelce už úplně.
Tohle je opravdu takový obchvat-neobchovat. Škoda že se nepodaří postavit ta jižní část mnohem dříve.
Velké díky odcházejícímu hejtmanu Červíčkovi, který měl na starosti krajskou dopravu během 2 funkčních období.
Doufám, že nová garnitura ANO, SPD a SOCDEM rozjeté projekty nezastaví.
Především Vysokovskou spojku.
Mimochodem, proč se vlastně neupravilo znaceni silnice I/11 a R/11, když se rozhodlo o zachování D11 severním směrem?
A není to jedno? V jiných zemích taky nemají čísla dálnic podle čísel silnic, okolo kterých vedou. Teda někde ano, třeba v Maďarsku, ale v Rakousku třeba vede A5 okolo B7). Nebo třeba naše D1 taky nikdy nebyla okolo I/1 (byla vůbec taková silnice? Mám dojem že ne).
Číslo I/1 bylo použito pro zamýšlený Pražský okruh, později R1, dnes D0
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D0
Že to mělo být R1 jsem věděl, ale nenapadlo mne, že I/1 taky 🙂
Já bych byl pro odstranění duplicit. Z I/11 bych udělal třeba I/81.
Co je R/11 ?
Východní obchvat vede jižně od města… to nevymyslíte 😀 Ano, vím, že to pokračuje jako II/318 po východní straně města, ale stejně je to takové divné, mělo by se tomu říkat prostě „obchvat“, nebo „přeložka silnice I/11“ nebo tak. Ale samozřejmě super, že se staví obchvaty, o tom žádná, na jména se po tom nejezdí 😉
Začátek stavby bude spíše 2026 …