Kraj začal soutěžit východní obchvat Častolovic, ŘSD vybralo projektanta jižní trasy

Vizualizace obchvatu Častolovic. Foto: Královéhradecký krajVizualizace obchvatu Častolovic. Foto: Královéhradecký kraj

Stavba východního obchvatu začne příští rok.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Divím se, že tak významná a přetížená silnice I.třídy se řeší degradací na silnici kruhových objezdů. Vždyť je to tady určitě na 4pruh, ta silnice obsluhuje obrovskou část území ČR. Např . od nás z Jesenicka je to spádová silnice na západ, ale i tak ji často raději objíždíme silnicemi II.tříd a nebo oklikou přes Polsko. Tohle není moc hezká vizitka dopravní situace v ČR..

Jenda První

U silnic I. třídy, které nebudou mít v budoucnu dálniční alternativu, by se mělo více přikloňovat k mimoúrovňovým křížením. Neustále decelerace a akcelerace ke kruhovým objezdům bude peklo. Kruhový objezd by se měl týkat spíš jen protínání (průmyslových a obchodních) částí měst. Takto to je v Rakousku, kdy tranzitní státovky jsou napojovány na obce mimoúrovňově a to často prostorově skromně – krátké připojováky apod. Prostě se tam dá omezení třeba na 70, ale nemusí se prakticky do nuly.

Jirka

I/11 Hradec Králové- Vamberk je velmi zatížená silnice. Odhaduji, že v novém sčítání dopravy tam budou úseky, kde padne hranice 20 tis. vozidel za den. Je otázka, zda by se tam spíš neměl připravovat čtyřpruh v nové trase.

Petr David

A nebylo by lepší tu dopravu omezit, zvažovat každou jízdu, každý nákup? Betonování dokola je nějaké řešení?

Jiří Kocurek

Vámi požadovaná Vysokovská spojka je s tím ale v rozporu.

Petr David

Ne tak docela, železnice je menší zlo, než silnice, ale máte pravdu, říkám, že nejlepší doprava je žádná doprava.

Petr

Jojo, budeme všichni sedět doma a koukat na Ulici.

Petr David

Nejlepší doprava-žádná doprava je pochopitelně nadsázka, každý nějakou dopravu užíváme, je jen otázka, v jaké míře.

Petr

Přesně tak, ale to je pořád brané jako anarchistické zvolání. Takže když se kola točí, tak se točí ekonomika. A čím víc tím líp. 🙁

Petr David

A co je to ta ekonomika? Neustálé zvyšování spotřeby, to je jako nějaký cíl? Ona je ta planeta se svými zdroji nafukovací?

BND 30

Tak zatím to tak něco přes čtyři miliardy let fungovalo, tak se to blbě během dvaceti let mění…..

Petr David

Tak v těch čtyřech miliardách let tady funguje lidstvo něco víc, než milion let (okamžik). A pak už se stačí podívat na graf nárustu populace, zaměřit se na poslední desetiletí (okamžiček). A k tomu započítat nenažranost, pardon prudce stoupající spotřebu většiny jednotlivců. Ty pruhy asi opravdu nestačí.

Dusanh

Nějaké info k přestavbě I/36 Holice-Čestice? Díky.

Jirka

Častolovicemi při sčítání před 5ti lety projelo 15 400 vozidel denně, teď se to pomalu blíží 20ti tisícům.

Petr

A co ta I/18 v Příbrami. Rondel u Dolejší Obory 15 tisíc za 24 hod.

Koro

Přiložená mapa je poněkud zavádějící, jelikož jižní část je v nedohlednu.

Petr

Systém Příbram, postaví se jen půlka aby šlo nadávat, jak je to na …

Koro

Myslíte systém Hořovice?

Petr

V Hořovicích to povýšili na další level, tam ani zbytek obchvatu neplánují. Mimochodem, četl jste co se má prověřit v souvislosti zrušení obchvatu Dobříše? Zlepšení kapacity II/118 v úseku Zdice – Příbram. No na ten obchvat Jinec a Čenkova, který nahradí obchvat Dobříše, jsem zvědav. 😀 😀 Ty změny ZUR to se čte jak humoristický román.

Koro

Měl byste prosím odkaz? :-O

Petr

Strana 30 https://1url.cz/e1hPr „prověřit možnosti zkvalitnění silničního propojení (Zdice / D5 –Lochovice) – Jince – Příbram v koridoru silnice II/118;“ Strana 32 https://pribram.eu/files/post/100864/ORP2120_RUR%C3%9A_text%20C_11-2024.pdf „nedostatečné kapacitní propojení D4 s D5 (chybí kvalitní dopravní propojení Příbramska směr Beroun přes Brdy) – střet se zájmy ochrany přírody a rovněž nesouhlas obcí se zprůjezdněním komunikace Zaječov – Obecnice. Uskutečnilo se jednání se zástupci samosprávy, státní správy, Vojenských lesů a statků (VLS), Krajské správy silnic Stč. kraje s hejtmanem. Závěr z jednání 09/2016 je ponechat současný režim s uzavřením pro veškerou automobilovou dopravu, průjezd umožnit jen pro IZS, VLS a správu CHKO => prověřit jiné… Číst vice »

Petr
Koro

Díky

Petr

Není zač. Ono je to ve více dokumentech a stává se to tak trochu nepřehledné.

Kebab

A pokračování kolem Kostelce už úplně.

Fiko

Tohle je opravdu takový obchvat-neobchovat. Škoda že se nepodaří postavit ta jižní část mnohem dříve.

Lukáš Kníže

Velké díky odcházejícímu hejtmanu Červíčkovi, který měl na starosti krajskou dopravu během 2 funkčních období.
Doufám, že nová garnitura ANO, SPD a SOCDEM rozjeté projekty nezastaví.

Petr David

Především Vysokovskou spojku.

Jan Kavan

Mimochodem, proč se vlastně neupravilo znaceni silnice I/11 a R/11, když se rozhodlo o zachování D11 severním směrem?

hor411

A není to jedno? V jiných zemích taky nemají čísla dálnic podle čísel silnic, okolo kterých vedou. Teda někde ano, třeba v Maďarsku, ale v Rakousku třeba vede A5 okolo B7). Nebo třeba naše D1 taky nikdy nebyla okolo I/1 (byla vůbec taková silnice? Mám dojem že ne).

Jaroslav Černý

Číslo I/1 bylo použito pro zamýšlený Pražský okruh, později R1, dnes D0

https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D0

hor411

Že to mělo být R1 jsem věděl, ale nenapadlo mne, že I/1 taky 🙂

Pavel Q

Já bych byl pro odstranění duplicit. Z I/11 bych udělal třeba I/81.

Jakub

Co je R/11 ?

hor411

Východní obchvat vede jižně od města… to nevymyslíte 😀 Ano, vím, že to pokračuje jako II/318 po východní straně města, ale stejně je to takové divné, mělo by se tomu říkat prostě „obchvat“, nebo „přeložka silnice I/11“ nebo tak. Ale samozřejmě super, že se staví obchvaty, o tom žádná, na jména se po tom nejezdí 😉

George

Začátek stavby bude spíše 2026 …