regio-vlak

Kraj Vysočina zmodernizuje za 120 milionů další úsek silnice u Dukovan

Jaderná elektrárna Dukovany. Foto: Jihomoravský krajJaderná elektrárna Dukovany. Foto: Jihomoravský kraj

Kvůli plánovanému využití silnice pro přepravu těžkých komponent pro elektrárnu Dukovany dojde i k rozšíření silnice.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
genius152

Moc bych si přál, aby se jádro na Moravě stavělo. Bohužel to vypadá, že se to zase odloží. Viz https://www.info.cz/podcasty/zlamany-topol/proc-nebude-vlada-schopna-dotahnout-jaderny-tendr-a-proc-by-se-bradacova-nemela-stat-nejvyssi-statni-zastupkyni

Lysimachia

Ta modernizace bohužel není ani polovičaté řešení. Mělo minimálně dojít k redukci počtu křižovatek u Valče. A hlavně alespoň k základnímu narovnání směrového a výškového vedení.

Lysimachia

Tomuhle modernizace neříkám ani náhodou.
https://ctrlv.cz/Lrgy

Jan M

Nevíte, kama povedou trasy pro nadrozměry? Od Dalešic po které silnici? Nbeo co chtějí spojit? Jako dálnici s těmato okreskama? Nebo nádraží?

Petr

Opravený odkaz na mapu trasy https://1url.cz/h10sI

Elvis

Od přístavu na Labi. Trasa viz mapa níže. Trasa po I/38 z Týnce n/L do Jihlavy by měla být OK, obchvat Jihalvy se staví, pak přijde na řadu obchvat Brtnice, Zašovice, Okříšky a Slavětice a Třebíče. třídy.
Z D1 by to mělo být Velká Bíteš – Náměšť a Velké Meziříčí – Třebíč. Tam by se měli dělat obchvaty Jinošova a VM (propojení D1 – II/360).

Vlastik

Ať kraj modernizuje, ale investorem by měl být ČEZ.

Maara

Asi by to bylo spravedlivější platit tyto náklady prostřednictvím vyšší ceny elektřiny než z daní všech, tedy i těch, kteří mají vlastní zdroje elektřiny.

Náhodný Kolemjdoucí

Polostátní ČEZ zase roky pravidelně sypal peníze do státního rozpočtu, ze kterých profitují i ti s vlastním zdrojem elektřiny.
Navíc tohle vyznívá jako rekonstrukce silnice, byť velkorysejší.

Maara

To, že stát má příjem plynoucí mu z držení akcií soukromé společnosti, vůbec nelze slučovat s tím, že stát má přispívat na vyvolané investice touto společností.

Kubrt

To je ale princip daní, že stát vybere a pak platí společné náklady, třeba infrastrukturu. Ty silnice tu zůstanou i pro další použití, nebudou v uzavřeném areálu elektrárny. Chápu, že je to poněkud hraniční, ale tyhle společné náklady jsou právě jeden z důvodů existence státu.

Jaaa

No ale tohle je investice do elektrárny, kdo to bude pak za co udržovat? Takhle široké silnice tam “lidi” fakt nepotřebují, a proto se prostě udržovat nebudou.

Tohle jsou vícenáklady pro výrobnu elektřiny a proto by v ní měly být započteny.

Kubrt

Nebude to žádná runway, vozovka se rozšíří z 6,5 na 7 m a udržovat se bude, protože je to normální silnice z Třebíče k elektrárně a řadě jiných cílů/obcí.

SYN

Právě, „celých“ 7m to je jasné plýtvání na okresku… 🙁

Jaaa

Ale prosimvás, já jsem tamtudy narozdíl od vás jezdil. Ta silnice byla rozbitá co pamatuju.

Twix

Tak jestli je silnice rozbitá, tím spíš by to měl dát do pořádku kraj.

Klabavátor

Např. v Hrotovicích je firma, která čas od času nějaký ten nadrozměr expeduje do přístavů v Bratislavě nebo Děčíně. Takže to není jen pro stavbu samotnou.

peter

Vlastny zdroj elektriny, ktorym vacsine vlastnikov zadotoval ten zly stat. A ty vlastnici tak isto povazuju za povinnost aby naklady na nestabilitu siete, ktore vytvaraju ich vlastne zdroje elektriny znasali aj ostatni odberatelia elektrickej energie bez vlastneho zdroja.

SYN

Jasně, a pak si tam můžou dát budky a vybírat mýtné ne??
A když splavňujeme Labe, tak to platí kdo??
Uznávám že nějaký spolupodíl ČEZ by možná mohl být možný, ale asi to fakt není rozumné takto komplikovat. Bude to silnice pro lidi, „akorát“ se víceméně jednorázově použije na nadměrný transport…