Kraj výluk. Cestující na severu čeká série dlouhých omezení podél Jizery, Kamenice i Nisy
Jednotky 845 a 642 (Siemens Desiro) společnosti Arriva vlaky v Turnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kvůli oběhům vznikne přímé spojení vlakem mezi Libercem a Prahou.
Píše že přímé vlak z Liberci do Prahy bude přímé přes Turnově bude nahradit vlak nemusí přestupovat ?
Ještě jednou a česky. Díky.
Jedinej mašinfíra, který dokáže projet vlakem i po trati, kde nejsou koleje, je Chuck Norris
Děsivé je, že téměř vše už jednou modernizováno bylo – „ŽeBroTa“ 2019 (= daly se sanovat skály), Jablonec – Smržovka 2014 (= dal se sanovat i tunýlek), Liberec – Stará Paka mezistaniční úseky 2015 (= dala se udělat i Malá Skála). Neprůjezdný/totálně rozkopaný Tanvald (= vhodná příležitost rekonstruovat i zubačku) rovněž 2014.
ŽebroTa – ty skály se tehdy samozřejmě dělaly, ale zvětrávání jede kontinuálně dál. Pokud se ty skály neschovají pod nějakou železobetonovou hrůzu, což doufám že se neschovají, pak se budou muset sanovat každou chvíli znovu.
Ty ostatní akce zhavarovaly na tom, že chyběly prachy nebo papíry.
Takovejch výluk a modernizací… To už pak určitě nebude železnice v LK jak za krále Klacka.
Já myslím, že poslední odstavec není pravdivý, protože až se probudí Štancl, vymyslí 4 způsoby, kterými se dá dojet do Polska.
Kéž by už tak dlouhé a komplikované výluky (a že jich už v minulosti bylo) vedly ke zrychlení, zkrácení JD a celkově zkomfortnění tratí na Liberecku. Ale to je asi zatím nedostižný sen.
Zabetonujeme radši současné JD na dalších 15 let?
Jakože tu v době nedávné nebyly dlouhodobé výluky, během kterých se mohly klidně vyřešit i nějaké současné opravy?
Srov. se stavem, kdy Liberec – Stará Paka bylo v mezistaničních úsecích zrychleno už v roce 2015, zato polohy rychlíků i Os vlaků jsou tam pořád stejné (nezměněny křižovací stanice, tzn. zrychlení jízdy je kompenzováno buď větší „vatou“, nebo delšími pobyty).
ty jsou zabetonované a budu stejně…napak se vymýšlí ještě větší nesmysl
tak můžeme si zahrát na optimisty a říct si, že to teda tenhle rok vytrpíme a že ten příští už bude pohoda. ale mám takovej pocit, že se ze štangle salámu v libereckém kraji odkrojí letos jenom pár koleček a i v příštích letech bude co krájet.
Už se ví kteří dopravci budou zajišťovat provoz NAD?
Podle rozsahu výluk bych řekl, že všichni. 😀
no ty výluky na zubačce teda docela šílené..ono to nešlo udělat najednou, krom toho co budou dělat v Kořenově, když jim památkáří zatrhli udělat nástupiště?
Malá skála se bude řídit potom z RDP S. Paka? Počítá se i s Turnovem? Diky
Malá Skála bude z RDP asi od začátku, Turnov se má dělat 2026-28.
Děkuji, škoda pracovních míst, ale je to na takový trati neekonomicky
Nerozumím argumentu, že se vlaky nedostanou na trať Kořenov-Szklarska Poreba Gorna. Dostanou se tam přeci přes Meziměstí nebo Lubawku. Alespoň by se konečně v praxi prověřilo, jestli podobná spojení mají potenciál nebo jenom jsou to jenom šotosny (přímé vlaky Trutnov-Sedzislaw-Jelenia Góra-Kořenov apod.).
A třeba schválení typu, zkoušky strojvedoucích, kapacitu daných úseku atd jste prověřil a je proveditelná v ekonomickych mantinelech ???
Děkuji za vysvětlení. Prostě to nejde. Máme dopravce, máme provozovatele železniční infrastruktury, máme kraje, máme přeshraniční regiony, ale nikdo z nich zřejmě nemá kapacitu, aby prověřil vámi uváděné parametry…
Navazuji na výše uvedený dotaz přímo. Kdo by podle vás měl, pokud by to bylo teoreticky provozně možné, případně dopravci zaplatit návoz souprav z Liberce do Szklarske Potřeby touto šílenou oklikou?? SŽ? Kraj? Nebo snad by to měl dopravce platit ze svého?
Nepsal jsem nic o návozu souprav oklikou. Dotaz směřoval k možnosti využít situace k vyzkoušení naprosto standardního přeshraničního spojení.
Bezva a jak vozidla z Liberce dostanete do Trutnova? Ono jaksi v Trutnově nejsou vozidla, která má pod smlouvou Liberecký kraj. A Královéhradecký kraj určitě nebude poskytovat „svoje“ vozidla na ježdění pod jiným objednavatelem.
To je nápad typu „opravuje se silnice mezi A a B“, pojdme zkoušet náhodné kombinace autobusových linek po okrskách přes zapadákovy.
Tak v roce 2014 to šlo – šukafon GWTR jezdil z Kořenova do Szkarské Poreby i v době nesjízdného Tanvaldu.
Nicméně mezitím je dost možná leccos jinak nejen co do jména dopravce.
Á, gratuluju, byl jste rychlejší!
Kde je pilný zelinář, tam je Štancl bez práce…
Možnosti je samozřejmě dokonce ještě více – třeba přes Bad Schandau nebo kamionem. Žádná z těch možností není v praxi použitelná
Teda zrovna v hlavní sezoně od dubna do září zavřít Malou skálu to nepochopím. Mohli to dělat kdykoliv od září do dubna to by nevadilo
Jasně, v zimě polezou lopaty po skalách s kangem, aby v létě mohli výletníci na procházku.
Jasně máme zimy jak na Sibiři…