Kraj ustoupil od plánů, aby v Heřmanově Městci nejezdily autobusy na náměstí

Vizualizace terminálu Heřmanův MěstecVizualizace terminálu Heřmanův Městec

Během šesti měsíců bude kraj vyhodnocovat data o provozu. Nové vedení města terminál kritizuje.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Stálo to 120 milionů, ale povedlo se nám zhoršit dopravní obslužnost.

Luboš

Bohužel minulé vedení města v čele s panem bývalým starostou Kozlem (dnes radní pardubického kraje pro školství – máte se děti a rodiče v kraji na co těšit.) s tehdejší opozicí v zastupitelstvu vůbec nekomunikovalo. A pokud se budeme bavit o všech těch smutných a často zbytečných dotacích, tak ani nebyli schopni o toto řádně zažádat. Takže místo třeba 20% ceny nakonec město platí polovinu. Nehledě na to že z původního malého terminálu za 40 milionů (město by to stálo do 10 milionů) u tehdy fungujícího vlakového nádraží to za roky narostlo do zbytečných rozměrů u již nefunkčního nádraží za… Číst vice »

Magadancz

Heřmanův Městec je exemplární případ, kde se vyhodilo zbytečně cca 120 mil. Kč za megalomanský terminál, kde není ani u těch pár vlaků přestup na bus hrana/hrana. Tady je ten prostor pro skutečné úspory a ne ten balík sr….k od 5koali. Navic jsou tam dva domovy důchodců a od nádru je to pro nemohoucího starého člověka opravdu daleko. Na náměstí tedy rozhodně zastavovat, terminál bude leda pro parkování busů. Ani nevím, zda tam budou mít řidiči nějaké zázemí?!

Hans

Heřmaňák je vidloňov, kde drtivá většina lidi jezdí do Pardubic nebo Chrudimi jak za prací, tak nakupovat. V celém městečku není ani blbej Penny natož Lidl nebo něco jiného. Kdyby tam jezdila normální socka z Pardubic, byla by to pro Heřmaňák výhra. Autobusy parkující u kostela na náměstí nedělaly žádnou parádu, ale na tom náměstí je všechno. Teď to má jezdit na ten autobusák za 120 melounů , kam chce jet tak 1 z 20 lidi..
Vlakové nádraží je skoro k ničemu , vlakem se nedá do města jet, leda snad do Přelouče.

Velis

Tak ten blbej Penny nebo Lidl by zruinoval všechny obchody náměstí a zůstali by tam jedině Vietnamci, kterých už je tu až dost,ale nic proti takové pracovité komunitě lidí. Ale souhlasím, že zrušit zastávku na náměstí by bylo peklo. Malé děti, které mají tašku těžší než oni samy,by chudinky pendlovaly přes celé město ráno a odpoledne. To že je to jen ukázka megalomanství,je všem jasné a dle mého názoru naprosto zbytečně vyhozené miliony. Vlak jede odtud max nákladní nebo nejdál do Přelouče. Když s dětmi chodím na procházku,z každého (jednoho) vagónu vylezou max. 4 lidi. A nemluvě o nádherném výhledu… Číst vice »

radek

Tak určitě bych tady brečel že ve městě není supermarket. A je dobře že tam není. Až se tam postaví tak většina obchodů a to nejen potraviny díky tomu zavřou a jen pro to že mají „slevy“.

Martin Prager

Ano, i takhle se u nás hospodaří ! Jinde by těch 120 miliónů dokázali využít smysluplněji. Nechci spekulovat o správné partě a nějakém tom plnění …

Petr

V Berouně postavili autobusák a po integraci je umění se na něj dostat autobusem.:-D

Alibaba

Co to zase vymýšlí za zmetky?
Celou dobu chápu stavbu terminálu jako vymístění autobusáku k nádraží. Ale že se nebude na náměstí stavět (nebude tam zastávka, ideálně se zálivy), kdo takovou dopravní blbost vymyslel?
Chápu, že nebude zastávka Heřmanův Městec, Čáslavská.

Peeetr

Kraji se nechce pro ně jen tak zařizovat nestandardní extrabuřty, protože kdyby tak blízké zastávky chtěly i jiné obce, tak by to opravdu významně zpomalovalo systém.

Alibaba

Cca 900 m ve městě je extrabuřt?
Vždyť tam podobný do současnosti byl.

Jaké jiné obce? Ono je to vždy případ od případu.

Peeetr

Každá druhá podél cesty víc natáhlá obec by uvítala, kdyby u nich krajský autobus nestavěl na jednom místě, ale protekčně na dvou.

Alibaba

A konkrétní příklad obce nemáte? Já jen že vidím jen ty první obce, kde zastávky jsou právě po cca 1 km.

Tomáš Záruba

Odsun dalšího nádraží, tentokrat v bus verzi? Tohle vyhánění VHD z center je asi rozšířenější než bych řekl. Doteď jsem myslel, ze v tomhle směru jsou největší pitomci v Ústí nad Orlicí…

Frantík

Co přesně je V ÚnO, kromě toho že z vlaku na hlavnim nádraží vůbec nevidím zástavbu?

Tomáš Záruba

Ále, aktivně se tam bránili tomu, aby to město busy do více směrů lépe obsluhovaly.

Petr

Kilometr pěšky? Vždyť to je zcela komfortní docházková vzdálenost odpovídající nejmodernějším standardům. Naopak, v rámci zrovnoprávnění železniční dopravy bych ten terminál postavil ještě o kilometr dál za městem a přivedl k němu štěrkovou neosvětlenou cestu. Taky by bylo vhodné zavést pravidlo, že se autobusy nesmí míjet v protisměru mimo obce. Nakonec by neuškodilo, kdyby při rozhodování zastupitelstva ve věcech veřejné dopravy měl absolutní veto místní přednosta stanice.

Jiří Kocurek

Napadlo mě to samé:
Vlak na náměstí taky nezastavuje, tak se jenom srovnají podmínky s autobusem. Železnice přece má vyhrát za každou cenu, no ne? Tuhle František prosazoval nahrazení Jihlavských uhložroutských trolejbusů bezemísním šukafonem a hle, výsledek se dostavil jinde!

Luboš Beneš

Postavili si terminál a oni jim tam nechodili lidi. Co by za to v hospodě Na mýtince dali.

Jarda

ty lidi sou fakt neuvěřitelně líný, nechtěli by náhodou aby jim bus zastavoval na povel jak taxi rovnou u baráku?

Surio Mario

Je moc složité pochopit, že ti lidé chtějí ponechat zastávku v místě, kde je základní škola, městský úřad, kostel, doktoři, lékárna a většina místních obchodů? Zatímco u nového terminálu není vůbec nic kromě nádraží, odkud navíc vlaky do dvou směrů přestaly jezdit, takže zbyl jen motorák do Přelouče? A to je zrovna směr, kam z Heřmanova Městce jezdí málokdo, mnohem víc lidí cestuje do Chrudimi a Pardubic.

ABC

Lidi jsou zpovykaní a chůze je zdravá!

Gwann

Pak ale nechápu proč se tu nadává na chůzi 600m na vlak. Na bus se chodit může a na vlak ne?

Jarda

protože lidi sou líný jako prasata dojít i těch 600 metrů, všichni by nejrači aby to byli taxíky, co je budou vyzvedávat u baráku, autobusová doprava k tomu nemá daleko. Když furt přidávají zastávky i supl mhd.

Jiří Kocurek

Já teda nadával na dva kilometry, což fakt není do 10 minut.

A už vidím Jardu jak nadává, že z Masaryčky na Hlavní je to daleko.

Vianden

Nestačí udělat na náměstí jenom zastávky? Autobusy můžou pak stát u nádraží a mít přípoj na vlaky. Vtipné to bude až kraj zruší vlaky a dopadne to jako terminál (nebo co to je) v nedalekých Prachovicích .

Surio Mario

Prachovický „terminál“ je pozůstatek doby, kdy do cementárny dojížděly hromadnou dopravu tisíce lidí denně na 3 směny.

Gwann

Stacilo by, ale to by Kortys nesmel vykladat, ze to nezvladne zastavovat na obou mistech

Vladimír

Raky nerozumím tomu proč to nejde vyřešit takto. Jediný problém by mohl nastat pokud nějaký autobus by u nádraží začínal a pak by jel západním směrem, to by se musel na náměstí nejdříve vrátit.

Vojtěch Suchan

Mohli nemít nechutný parkoviště místo náměstí, mají to mít.

Peeetr

To asi byl plán, předělat pak náměstí z autobusáku na parkoviště pro auta místní honorace, jen je tam ta chybka, že největší přepravní proud v místě je těch 400 přespolních školáků, a ti by se nově proplétali ulicemi 10x týdně násobně delší dobu.

Vojtěch Suchan

Ony by ty autobusy na tom náměstí zastavily. Jen tam nemusely stát a smrdět. Ale tak zase dopravní hřiště s opravdovým kostelem, kdo to má.

Peeetr

EU dotace na stavby. V podstatě slouží přesnému opaku než na co, prý měli být, zmenšení místní korupce kontrolou až z Brusele, jen korupce teď probíhá víc ve směru megalomanství a plýtvání. Na to by musely být násobně rozšířenější a do 20 max 30% (nad 50% se běžně staví skutečně jen proto, aby se cokoliv stavělo a hlavně čerpalo, a místní k tomu většinou přistupují jako dešti peněz z hora, když většinu platí cizí), ale vzhledem k tomu, že požadovaná byrokratičnost navíc běžně stojí přez 10% a u nejmenších projektů i 30% nákladů na samotnou stavbu, tak by na to… Číst vice »

trafopajka

Pokud je nějaká dotace na to, abyste se naučil psát, tak ji rozhodně využijte. Ale obavám se, že žádná dotace vám nepomůže naučit se přemýšlet.

Jan

Bohužel klasická ukázka toho jak je obcím nebo menším městům vnucováno něco samosprávami pouze proto že jsou na to evropské peníze.

LiborV

Minulé vedení města si to přálo. Tohle ne.

Jan

Tak to si asi nevšimlo, kde se mu ve městě odehrává 90% socioekonomických aktivit. Ale tomu asi vzhledem k velikosti HM nikdo neuvěří. Někdo prostě toužil prostavět dotaci za každou cenu…

smasska

To je ale věc lidí, jaké politiky si do samosprávy zvolí, za to „zlý Brusel“ nemůže, ani veškerou lidskou hloupost nelze hodnoticími mechanismy na dotace vyloučit.

ABC

Blbej kdo dává blbější kdo nebere

Gwann

Bravo, že to řekli takto naplno. V tak malém sídle je terminál za 120 mio zbytečný.

Jen ať si pohlidaji kritéria uspesnosti projektu, aby nevraceli ty eu prostředky…

Kuba2

Nejde zase tak o velikost sídla, jako o počtu přestupujících na vlak vs. místní frekvence. A tady teda umírající lokálka nemá šanci. Naopak třeba ve Svobodě nad Úpou terminál smysl dává.

M19

V tak malém městě může na cestující pršet atd.. To je prostě příliš málo lidí, aby to někoho zajímalo… Na náměstí mají být zastávky, parkoviště a be sloužit lidem jako náměstí… že?

Mysel

Namesti nikdy neslouzilo lidem „jako namesti“, ale vzdy jako vhodny prostor pro ruzne cinnosti. Napr. trhy, shromazdiste, skladiste, parkoviste,. Ale v moderni dobe se zvysuje pocet milovniku verejneho prostoru per se, kteri proste touzi po prazdnych nevyuzivanych a nevyuzitelnych prostranstvich.

M19

A na to jste přišel jak?

Jiří Kocurek

Přeně tak, vždyť kedejaké náměstí má v názvu „trh“. Zelný trh, Obilní trh, Koňský trh (ten přejmenovali, koně to nikdy nenahradí – vida ho, dodávka, teleport ještě nevymysleli). Jinde byl festival, ve Znojmě vinobraní a asi tam zavazely stánky lidem.

MSE

Dříve byla na náměstí plechová bouda a kdo pamatuje nastěhovali se tam narkomani a pobudové , dnes se v tom místě občas prodává zelenina