Silnice Stavebnictví

Kraj stihl otevřít obchvat Mariánských Lázní navzdory vykolejení vlaku ještě letos

Obchvat Mariánských Lázní. Pramen: FB Karlovarského kraje
Obchvat Mariánských Lázní. Pramen: FB Karlovarského kraje
Obchvat má ulevit centru lázeňského města

Karlovarský kraj dnes završil jednu ze svých největších investic v oblasti dopravy. Řidičům se otevřel obchvat Mariánských Lázní, který by měl přinést zklidnění dopravy v lázeňském městě. Náklady činily 267 milionů korun, z toho 152 milionů přispěla Evropská unie.

Nový obchvat Mariánských Lázní. Pramen: ŘSD
Nový obchvat Mariánských Lázní. Pramen: ŘSD

„Chtěl bych poděkovat stavebníkům, kteří dokázali dodržet termín dokončení stavebních prací i přesto, že v roce 2019 došlo v místě stavby k vykolejení nákladního vlaku. Následně bylo třeba provést odklízecí a zabezpečovací práce, poškozeny byly už zhotovené konstrukce,“ uvedl první náměstek karlovarského hejtmana Jan Bureš. Nákladní vlak zde vykolejil v červenci 2019.

Obchvat je dlouhý 2,4 kilometru a navazuje na letos otevřenou přeložku silnice I/21, kterou zbudoval stát a ulevil tím obcím Trstěnice a Drmoul. Kraj obchvat budoval od roku 2018, jde o novostavbu silnice II/230 (podrobnosti jsou v letáku ke stavbě). Bureš přitom za ni poděkoval i bývalému dopravnímu náměstkovi Martinu Hurajčíkovi.

Vyprošťování nákladního vlaku po nehodě u Mariánských Lázní. Foto: HZS Karlovarského kraje
Vyprošťování nákladního vlaku po nehodě u Mariánských Lázní. Foto: HZS Karlovarského kraje
Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

Marienbad

Jirka Podolsky

Jezdim často do M.L.Mohl by mne někdo,prosím,vysvětlit,cim „obchvat“ulehci městu?Možná tak Sklarum,když se najde někdo,kdo pojede delší trasou.A je už vyřešeno,proc se Sprava zeleznic osidila o cca 15 mil.Kc za výluky a pomalou jízdu?

Zlámalík

Tak auta už jedou, ale vlaky zatím stojí… Kdy narovnají tu trať, jak mají na mapce?

Richard Fiala

A to tam ta absurdní vyboulenina hlavní trati zůstane? Vždyť ona byla hlavní příčinou tě nehody!

Míla

V tý “ vyboulenině“ byla ještě jedna „vyboulenina“ do protioblouku, proto tam bylo 30 kmh a vykolejil tam vlak.

Koro

Koumam stale mapu a stale nechapu smysl silnice.

Zlámalík

Nejste sám.

Anonymus

Super, palec nahoru 👍

Petr Kincl

Naprosto zbytecna cesta, ktera urvala par hektaru lesa. Z Marianek budeme na Plzen stale pouzivat starsi cestu pres Sklare, protoze je stale kratsi a do Chebu se jezdi pres Velkou Hledsebe. Nova cesta pomuze maximalne par vesnicim na jih od Marianek, aby nemuseli do Chebu pres mesto. A to tecko u Drmoule bude mit, pocitam do roka prvni obeti.

Alibaba

Škoda, že se taky nepostavila ta přeložka železnice, co je na té silniční mapě.

Nes

Proc to vůbec na te mapě je kdyz jsme u toho?

Alibaba

Tipnul bych, že je to nějaký pozůstatek (rezerva) z územního plánování.

Kalanis

NIMBY těch domečků ve Sklářích.

libor

jen takové zamyšlení….říkám si na kolik takový „obchvat“ ulehčí centru města? Jak je významný tranzit (aby to skutečně ulehčilo centru) mezi II/230 a I/21. hlavně napojení na I/21 je úrovňové, takže to s tou intezitou nebude takové téma

Jiří Kocurek

Obec Drmoul má 1013 obyvatel. Provoz na silnici I/21 čítá 5300 vozidel za den dle sčítání z roku 2016, kdy silnice vedla středem obce. Přímo přes Mariánské Lázně jezdí 9870 vozidel za den. Po II/203 jezdí nějakých 2800 vozidel za den.
http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx

libor

proti obchvatu I/21 nic nemám, to považuji za tranzitní silnici, šlo mi spíš o to napojení. z obce Drmoul do ML se stejně jezdí jinudy. ta intenzita dopravy v ML stejně neklesne, je to větší město a lidi jezdí „do města“

Jáchym Klimko

Z mého pohledu má obchvat největší význam jako rychlá a bezpečná spojka na hlavní tah I/21, kde bylo do teď nutné absolvovat při cestě na Plzeň/Prahu cestu po nevyhovující až nebezpečné silnici přes Skláře nebo si to dát přes centrum města a Velkou Hleďsebi. Úrovňové napojení na I/21 v podobě T křižovatky nepovažuji za šťastné. Je to potenciálně nebezpečné místo, které jde u novostaveb řešit chytřeji – můj názor.

BND 30

Navíc tam už most, který by šlo využít na mimoúrovňové křížení, je…

Josef Král

Je hezké, že poděkovali bývalému náměstkovi, panu Burajčíkovi.

Vojtíšek

A kdyby to nestihli, tak to na vlak samozřejmě svedou. Nevo na Covid.

Vojtíšek

Nebo ….

Jiří Kocurek

Jak je vidět, tak důvod nadávat se vždycky najde. Ikdyby se ten důvod musel vymyslet, křivé obvinění je také důkaz viny.

Jenda-71

Podívejte, já jsem rád za každý kousek obchvatu v téhle republice.

Partneři

Škoda transportation