Kraj si stěžuje na Lítačku, opravy a změny aplikace jsou pomalé. Dětinská šikana, reagují Piráti
Zdeněk Hřib. Foto: FB Zdeňka Hřiba

Podle Hřiba dlouhodobě dochází k zadržování peněz na výplaty městských programátorů.
Podle Hřiba dlouhodobě dochází k zadržování peněz na výplaty městských programátorů.
Mnohokrát jsem použil formulář zpětné vazby v aplikaci Lítačka, ani jednou jsem nedostal žádnou odpověď. Vlastně ani nevím, jestli ty podněty někomu chodí, nebo je to celé jen nefuknční Potěmkinova vesnice ve stylu digitalizace stavebního řízení.
Dohadovat se takto veřejně přes média před volbami, to musí Babiš plesat…😡
Vypnout a přejít na FAIRTIQ.
A odesílat osobní a lokalizační údaje cestujících do celého světa?
V tom případě zahoďte mobil (mobilní operátor ta data sbírá nepřetržitě a povinně ukládá 6 měsíců), nenakupujte v Temu, Alze, Lidlu…. Toho bych se bál, ne že by se o mě jako o jednotlivce zajímala švýcarská tajná služba. Pokud máte stále pocit, že po vás jdou, tak si můžete na adrese Sokolovská 42/217. Vysočany, 190 00 Praha 9 zakoupit do zásoby paklík papírových lístků (hotově).
V Temu ani podobných samozřejmě nenakupuji, v supermarketech nepoužívám žádné věrnostní karty ani aplikace. Ale soukromí fakt není v rovině černá/bílá – na jedné straně život v přírodě bez výdobytků moderní civilizace, na druhé neustálá připojenost člověka s rozesíláním dat nespočtu subjektů, které z těch dat těží. Ve skutečnosti je mezi tím celá široká škála, kde si lze vybírat se zvažování různých úrovní soukromí a pohodlnosti.
Při vší úctě k FTQ, který svoji práci (prodej jízdenek) dělá líp než cokoliv jiného, pořád tu máme ty doplňkové služby jako P+R, mapu s polohou vozidel a dalších. Možnost je FAIRTIQ do Lítačky zaintegrovat, ale Lítačku samu o sobě nenahradí.
Např. SBB a ÖBB mají FAIRTIQ jako jednu za záložek aplikace. Takže určitě nic nebrání (z pohledu uživatele) ji takto zaintegrovat i do Lítačky nebo jiné libovolné krajské či městské aplikace (když už každý kraj a město, zdravíme do Olomouce, musí mít svoji vlastní a nedokážou se domluvit). Tzn. že na dalších kartách můžou bez problémů zůstat původní úžasné prodejní kanály, časové jízdenky, platby za parkování, za popelnice, za psa a nevím co ještě dle fantazie každého lokálního úředníka.
Lítačku vytvořilo SVT Praha ale PID vysoutěžil nového dodavatele, kteremu se to kompletně předalo. Rozvijet produkt někoho jiného asi nebude jednoduché. To že dojde k blokaci peněz bez vydání jizdenky je problém v datových přenosech, což nelze vždy ošetřit.
Ideme vlakom na vás…
Hřib je ostuda, ale upřímně, co lepšího v následujících volbách volit? Co je menší zlo?
„Volba menšího zla“ je takový švejskovský způsob jak říct, že vlastně nemám své preference.
Kdysi na nás aplikoval profesor Maslowova pyramidu.
Řekl nám, ať si vezmeme základní pilíř pyramidy a přiřadíme politickou stranu, která to splňuje a která ne. A takhle jsme měli postupovat až k vrcholu.
A dost mě dostalo, že jsem volil někoho kdo nedosáhl ani druhé příčky.
Proto jsem začal volit jinak.
Vlastní preference by byly. Ale lidé s podobným názorem se už z principu drží od politiky co nejdále.
Takže ano, volím podle toho, kdo mi nejméně uškodí.
Lítačka je něco strašného. Kompletně smazat kód, použité elektrony rituálně recyklovat, a začít úplně znova a hlavně – uvažovat přitom jako uživatel.
Platím s Lítačkou za parkování a bohužel je stále potřeba se po pár hodinách při zaparkování na novém místě odhlásit a znovu přihlásit, úplně zbytečně. Již před pár lety jsem se na to ptal na podpoře Lítačky, prý to nelze změnit. Škoda, jen se tím ztrácí čas.
S takovým chováním sem s nikdy nesetkal.
To nevím, já s tím platím pravidelně a s tímto sem se nesetkal… A to sem vystřídal X telefonů…
Divné, taky jsem to v životě při parkování nepotkal.
Nikdy se mi to nestalo. Aplikace zpomalovala ale to už je pryč.
Před pár dny jsem koupil 10 lístků, peníze to strhlo a lístky se v aplikaci neobjevily. Snad to nakonec vyreklamují, ale stávat by se to rozhodně nemělo.
Standardně se při platbě peníze jen zablokují, ale strhnou se až po potvrzení, že Lítačka jízdenky úspěšně převzala. Taky už jsem řešil, že kvůli špatnému signálu poslední fáze selhala. Za cca hodinu byla ale blokace peněz automaticky zrušena.
Aplikace Lítačka je skvělá a v porovnání s jinými dopravními krajskými aplikacemi patří k nadprůměru.
Skvela je, ale to jiste neni zasluha stavajiciho vedeni OICT ani Hriba.
O to ví mě zaráží, proč IDOLKA funguje tak mizerně, když je od stejného provozovatele.
Tak jestli řeší požadavky stejně rychle jako nyní u Středočeského kraje…
naprosto souhlasím, osobně lítačku uvádím jako nejlepší krajskou aplikaci v Česku funkce jako: – fakt dobré vyhledání trasy, Praha je jediné město kde používám oficiální aplikaci na hledání místo Seznamu / IDOSu – vyhledávání se sdílenými koly / auty / taxíky – možnost vyhledávat s použitím vlastního kola na část trasy – aplikace sama upozorní pokud už mám platnou jízdenku na celou trasu / popř. jakou jízdenku si dokoupit pokud jedu mimo zónu kterou mám koupenou – dobrý anglický překlad – mapa vozidel přímo v aplikaci – parkování přímo v aplikaci – potvrzení o využití dokladu (super, když si potřebuji… Číst vice »
Je snad jasné, že za to může Blaník a Havránek…
https://www.stream.cz/blanik/litacka-232082
Připomíná Vám to taky digitalizaci stavebního zákona, co řídilo Ministerstvo pro místní rozvoj pod vedením piráta?
Aneb kam piráta pustíš, 10 let tráva neroste .
Digitalizace stavebního zákona sice neudělala Pirátům dobrou vizitku, protože na porozumnění IT dost stavěli svůj marketing, ale že by to byl nejhorší projekt co se kdy dělal, to teda ani náhodou. Ten systém sice nebyl optimálně zaveden, ale funguje a opravdu se do něj vážně pustili. Už od dob vládnutí Babiše je u ledu kopec dalších projektů digitalizace státní správy, ale tiše se to přemlčí.
Ale politika je jesná, kdo nic nedělá nic nezkazí, zato ukecat se dá cokoliv.
Jo, je tu plno projektů, které dopadly mnohem hůř. Například digitální sbírka zákonů se řeší už hromadu let, stála ranec peněz, ještě není hotová a už se řeší, že se bude předělávat za další ranec peněz. Dál třeba nechvalně známý projekt NEN, systémy ministerstva financí atd.
Jen pro úplnost – NEN spadá taky pod MMR, takže nějakou dobu ho měl na starosti opět Bartoš a jsme zas na začátku. Ale souhlas, že u DSŘ bylo hlavním problémem to spuštění týden po dokončení první finální verze takže v tom neuměl vůbec nikdo. A dnešní funkčnost je hodně o oběti těch stavebních úřadů, kteří se ty často úplně nesmyslné pokusy naučili – což opět nezní jako něco, čím by se Piráti mohli chlubit, ale průšvih snad nenastal kromě pár nezkolaudovaných škol a školek k začátku šk. roku…
NEN vznikl dávno před Bartošem. Dlouho ho nikdo nechtěl používat, tak to dala Babišova vláda centrálním úřadům rozkazem. V posledních letech, tedy i za Bartoše, se NEN jen upravoval do použitelnější podoby – například se z něj odpárával Silverlight, který tam nikdy neměl být (protože už v době zahájení vývoje NEN Microsoft ohlásil jeho konec).
To je stejně smutné, člověk už si ani nevzpomene kdy Silverligh zemřel bídnou smrtí jak je to pradávno a přitom tu máme ještě stále nespuštěný projekt, který jej využívá. Mnoho vlád prošlo, mnoho peněz proteklo a neslouží to.
Ale jsou i věci které fungují, proč by k nim nemohla patřit i lítačka.
Nikdy se mi nestalo, že by Lítačka nefungovala. Tedy bych to až tak nehrotil, to znám teda mnohem horší aplikace i renomovaných IT firem. To že se politici handrkují na drobnostech je dáno volebním marketingem. Jestli se dá nějaký problém (onehdy se týkal spíše určitých telefonů než aplikace samotné) řešit rychleji si netroufám soudit.
Lítačka funguje celkem dobře. Vím o některých neduzích (např. že se neaktualizují informace o aktuálním zpoždění spoje), část z nich jsem i hlásil, bohužel zatím bez úspěchu. Líbil by se mi mnohem otevřenější vývoj, ale bohužel to v Česku není zvykem.
A to se zatím ještě celkem drží, bo furt je jistá šance, že by se v říjnu po velkých volbách mohli potřebovat.
Pokud to ale nedopadne, tak to teprve bude do „malých“ voleb 2026 ta správná švanda.
A ještě mu ti zlouni naschvál nechtějí postavit cyklovýtahy na dálniční most. On je opravdu mistr sebepropagace. Kdyby mu šlo o servis zákazníkovi tak z takhle trapnými urážkami vůbec nebudou lézt ven a vyřeší to během jedné porady někde v zasedačce. A klišé „problém bude na obou stranách“ si vzhledem k osobní zkušenosti s pirátským dětsky ubrečeným jednáním tentokrát odpustím.
Pokud jim přijde, že tam něco nepatří, nemají ty funkce slibovat.
„Kňůkňů všichni jsou oškliví a spikli se na chudinky piráty“?
Holt jsme před volbami, a součástí kampaně je kdejaká blbost. Problémy s appkou ale objektivně byly a řešení dlouho nepřicházelo. U appky, která nese jízdní doklady a drží platební údaje docela problém.
Sent: Friday, March 15, 2024 7:31 AM To: Info Pidlitacka Subject: PID Lítačka, neviditelné časové údaje Dobrý den, jako starší mám zvětšené písmo na tabletu a nejsou vidět plné časy odjezdů. Zobrazuje se 11:4 místo 11:46 a pod. A neexistuje žádná jiná možnost to zobrazit, ani v detailu spoje. Velikost písma Vám bohužel nemohu říct přesně, jelikož je to v nastavení tabletu ultratajná informace (ale myslím si, ze v budově Pentagonu to někdev sejfu bude). Maximální to taky není (asi 3 od největší velikosti). Sloupec s časovým údajem máte chybně PEVNĚ fixován na šířku. S malým písmem je to moc… Číst vice »
Hmm to odporuje legislativě pravděpodobně….
The European Accessibility Act (EAA), taking effect in June 2025, requires digital products and services to be accessible to people with disabilities. While the EAA doesn’t specify exact font sizes, it references the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), which recommend that text should be resizable up to 200% without losing content or functionality.
Když se už tímto oháníte tak se podívejte také na definici přechodného období. Neříkám, že neresponzivita je v pořádku, -ale lítačka v tuto chvíli nic nic neporušuje.