Kraj se dohodl na nových silnicích se Správou železnic. Kvůli stavbě Berounského tunelu

Berounský tunel - vedení trasy u portálu Branický most. Zdroj: SŽBerounský tunel - vedení trasy u portálu Branický most. Zdroj: SŽ

Nové stavby mají odklonit těžkou dopravu z center měst a obcí.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Koro

Bendl starosta Benátek, který nerozjel jediny projekt. Čtyři roky a nerozjel jedinou stabvu. Dokončil rozjetou St.Boleslav a Zápy, Zápy, lteré mimochodem potřebovaly obchvat směrem na Čelákovice a ne na opačnou stranu. Ten uspávač hadů si vlastně rozjel půlnkilometru silnice v Benátkách, kudy projedou směrově dvě auta denně a nestydí se to vydávat za obchvat. Nerozjel ani Hořovice, které slíbil před Vánoci, tenhle plán na dokončení Berouna a KD je tu opět a znovu, citelně je cítit přítomnost voleb. O ostatních projektech, Nučice a spol se ani nerozepisuju. Všem je nám tu jasné, pokud nám je více než 20, nedožiejeme se

Sova

Bendl má nulové výsledky i v těch Benátkách, stav II/272 i II/610 je jako po náletu bombardérů. Po dopravní stránce je současné vedení Středočeského kraje naprosto zoufalé.

Josef Pešek

Ano, Jermanku zpátky.

Jaaa

Tuhle zlodějku? Prosím ne…

Sova

To, že byl předtím u moci ANOfert, není univerzální omluva pro neschopnost těch, kteří přišli po něm…

Koro

Přesně

Hnízdo

Zásadní rozdíl mezi námi a např. Německem je, že u nás se nejdřív projektuje a jen se čeká až se narazí do zdi… Naproti tomu v Německu se projektanti nejdřív ptají v obcích a lidí a pak projektují…

Takhle se dá odstínit většina problémů u projednávání dopravních staveb… Naprostá většina obcí lidí se totiž chce na začátku chce dohodnout…

Stát svým arogantním přístupem si trvale vyrábí mnoho zarytých odpůrců sám

libor

ŘSD poslední dobou celkem dobře funguje, zásadní odpor tam mají jen spolky, co to mají ve stanovách – „bránit všemu a všude“

Michal M

Tak když tomu tak rozumíš, co kdyby sis to někdy zkusil podle těchto rad zrealizovat?

Jaaa

Jakože vy jste ten, kdo to tady má na starosti, jo?

Hnízdo

Další z příkladů tragické nekomunikace Správy železnic s obcemi… ŘSD je naprosto stejný případ…

Projektanti vylezte od počítačů a začněte jezdit mezi lidi…

Y.K.

Pochybuju, že cokoliv dohadovat na obcích a s lidma je práce projektanta. To je práce investora a zastupitelů, ti řeknou projektantovi, co kde chce mít a ten to přesně tam nakreslí.

Jack

Vy jste nikdy neprojektoval,ze? Ani nevite,jak takova prace probiha. Projektanti komunikuji,ale jak rika predrecnik,je to hlavne prace investora,tzn. SZ,aby tyto projekty prodaval ven lidem. A ono nektere obce o dohodu nestoji,jen chteji vytriskat co nejvic ze statu,protoze citi sanci u takhle velke zakazk.

libor

z vlastní zkušenosti vím, že domluvit se s obcí není sranda. 300 obyvatel, 7 zastupitelů, dohady dohady: „nikdy!“ „nic!“ neexistuje“ „co z toho jako budeme mít“, „proč bychom to dělali“. A jít mezi lidi do ulic? to bude dost podobné… Není sranda udělat kanalizaci (přínos pro lidi), natož prosadit dopravní stavbu, co zas až tak moc nepřinese…

Jaaa

Normálka. ČR = skanzen.

bvovka

Tyto silniční stavby jsou potřeba i bez tunelu. Je to naprostá ostuda. Silnice z Jinočan do Třebaně konečně urychlí cestu do Prahy a nebude se muset jezdit přes vesnice, které nejsou pro lidi žijící v okolí nijak známé až na ty ostré a hranaté zatáčky nebo Chýnice, o které už ani nebudu mluvit. Obchvat Nučic konečně vyřeší desítky let trvající záhadu o nebezpečné křižovatce před Tachlovicemi, kde bych se nedivil, kdyby to vyřešili mimoúrovňově. Ten Beroun je super, ale přemýšlel jsem o bezpečnosti na přechodu u nádraží, kde se má místní komunikace proměnit na silnici ii třídy. Most přes Berounku… Číst vice »

SaulGoodman

S tím přechodem souhlas, pokud by se tam dal semafor, tak tam zas budou vznikat kolony, navíc kousek od křižovatky přes kterou jezdí autobusy z autobusáku. Moc nevím, jak to vyřešit, protože zejména ve špičkách tam proudí dost pěších, ale po obchvatu bude taky jezdit dost aut a úplně nedává smysl odlehčit kolabující dopravě v centru tím, že bude stejně kolabovat i na obchvatu. Vůbec jsem zvědav, jak bude doprava v téhle oblasti vypadat po dostavbě obchvatu. Teď ta Švýcarská vede celkem odnikud nikam, ale až se stane součástí obchvatu, tak tam najednou bude značný provoz, který povede přes problematický… Číst vice »

Petr

Ten kruháč se má předělávat. přeci tam má být i vjezd od obnoveného mostu přes Litavku, který se slibuje již od stavby dálnice. Přechod bude problém, chtělo by to estakádu už od kruháče.

Disponent

Ale nevím proč by to mělo jít za SŽ

Jaaa

Jupí, další auta v Praze.

Radek Vizi

Článek vyvolává dojem, že most v Berouně je nutné stavět kvůli silnici II/116, netuším jak by tahle silnice od Srbska a Hostimi mohla generovat nějaké výraznější intenzity dopravy. Ten most a navazující komunikace směrem k exitu 18 a dál na Králův Dvůr má sloužit pro odlehčení stávající komunikace přes město, takže je potřeba k němu nějak dostat dopravu ze silnice II/605 ještě na levém břehu řeky. To měla původně (podle dopravního generelu z let 2006-7) řešit Dobrovodská tangenta vedoucí od nového mostu kolem nemocnice k exitu 14, aktuální varianta počítá s tunelem pod dálnicí a vyústěním kdesi u benzínky „U… Číst vice »

flinta19

To jste objevil Ameriku, viz článek: „„Cílem výstavby nové infrastruktury je v maximální míře odklonit těžkou dopravu od center měst a obcí,“ uvedl kraj v tiskové zprávě.“

Radek Vizi

Neobjevil jen se ptám, jak se tam ta těžká doprava objeví? Projede přes Závodí? Přijede od Hostimi?

Pako

Co třeba stavební technika? Ty kubíky vytěžené horniny z tunelu …

jan.prachar

Doufám, že Plzeňská přes Beroun bude výrazně zklidněna, když nová silnice zabije procházkovou trasu podél Litavky.

Merlot

Souhlas, byť ta současná procházka kolem hlučné dálnice, kde navíc chybí protihlukové stěny, nestojí za moc.

SaulGoodman

„Zabije“ ten nepříliš dlouhý úsek po panelce, kde už stejně narostla doprava v souvislosti s novým využitím té haly na konci a teď rekonstrukci Karlštejn – Beroun. Předpokládám, že tam v rámci obchvatu bude podél udělána cyklostezka jako v KD, takže to zas tak hrozné nebude. Ve zbytku úseku už silnice vede teď a hlavním zdrojem hluku je stejně spíš dálnice.

Merlot

jan.prachar podle mě myslí úsek od skateparku po cementárnu.

SaulGoodman

Ach, no to je pravda, že tam už to bude horší. Jako cyklostezka pořád asi ok, ale třeba na procházku se psem nebo kočárkem už asi méně no.

jan.prachar

Přesně tak. Není to nic moc, ale je to asi jediné místo, kam se dá jít ze sídliště „do přírody“ s kočárkem po rovině. Pokud však díky obchvatu udělají z Plzeňské příjemnou ulici, tak proč ne.

Petr

Plzeňskou by zklidnila hlavně peáž 118 po dálnici ze Zdic.Je pěkné, že v trojměstí je bez poplatku jenom pro dvě města. Kdypak spadne na Levíně ten most?

Merlot

Nučice zast./ pro místní spíše Krahulov po zprovoznění toho obchvatu a přímého napojení na dálnici se stanou ideálním místem na stavbu P+R pro dojíždějící do Prahy

Twix

Ono to napojení na dálnici už tam existuje dnes, nově to bude zřejmě o 200 metrů kratší. Stávající parkoviště v Nučicích zastávce (kapacita tak 30 aut) je využité už teď slušně, asi víc než to „řádné“ P+R v Rudné. Má se také stavět osvětlený chodník podél silnice z Mezouně, ten obchvat to bude křížit, tak snad nějak „rozumně“.

Oldřich Sládek

Jestli to taky nebudou zákazníci restaurace…😉

Twix

To jsem chtěl také napsat, část budou určitě zákazníci restaurace Zastávka. Také jsem to parkoviště tímto způsobem párkrát využil, škoda jen té protivné obsluhy 🙂

M.D.

Akorát, že to parkoviště je soukromý pozemek patřící restauraci a je určený jen pro hosty. Určitě jsou hrozně nadšení z toho, že jim tam necháváte celý den auto.

Twix

Já tam auto nenechávám a pokud vím tento pozemek není tímto způsobem označen. Předpokládám že se bavíme o tom štěrkovém plácku za kolejemi, ne o těch několika místech přímo před restaurací.

M.D.

Až na to, že takhle přesně označený ten štěrkový placek je.

Twix

Tak to se omlouvám za dezinformaci, tohoto označení jsem si nikdy nevšiml a měl jsem to za veřejné parkoviště. Ale auto jsem tam nechal vždy jen 5 minut a nebo při návštěvě restaurace, od čehož mě ale nepříjemné servírky postupně odradily.

Michal

vím, že to není zrovna to nejdůležitější, ale odkud kam tedy má nakonec vést silnice II/116? nedává mi to moc smysl, aby tak byla označena nová přeložka z Jinonic i ten úsek v Berouně.

Michal

Z Jinočan samozřejmě

Lysimachia

A ono to tak nakonec možná i bude, navzdory tomu, že 116 vede Lány-Beroun-MpB-N. Knín. V poslední době zavládla v číslování silnic taková libovůle a takový chaos, že to nemá obdoby.

MDČR od toho dává ruce pryč a kraje si pojmenovávají silnice, jak se jim zamane bez logické návaznosti na zbytek systému.

rogo01

A proč by mělo mít číslování silnic nějaký systém? Vždyť je to úplně jedno.

Beekee

Trochu jsem to nepochopil… je to myšleno.. „Cílem výstavby nové infrastruktury je v maximální míře odklonit těžkou STAVENIŠTNÍ dopravu od center měst a obcí“… nebo obecně nějaká kompenzační opatření?

jan H

Ad portál u Branického mostu. Nevíte někdo znalý, k čemu má sloužit zárodek na mostě viz mapa https://mapy.cz/zakladni?x=14.3954640&y=50.0268733&z=20&base=ophoto . Na vizualizaci v článku je tato ploška stále pro nový tunel nevyužita, děkuji.

Kubrt

V době výstavby bylo uvažováno, že se tam napojí další tunel směr trať v Prokopském údolí, resp. Semering.

Radim

Ten rok zahájení 2028 se mi nezdá… no, snad se to stihne

mgr.pavel

Tak u SprŽel naprostá klasika. #jižBrzy

Petr

V pátek při představení projektu na 171 mluvili už o horizontu 40. let pro tunel. Snad se tedy do roku 2050 alespoň kopne.

jan H

Návodná schémata z programu MS Malování 🙂

Radim

mspaint je na takové ty primitivní věci náhodou super. Škoda že z posledních jedenáctek zmizel…

Radim

Pardon, nezmizel, jen je nahrazen novou verzí. Zmizel wordpad

Hasler

Místo wordpadu se už roky používá notepad++

Gregyros

Wordpad je na základní editaci dokumentů
Notepad ++ na kódy, jestli v něm zvládáte i formátování tak máte mojí poklonu

Jiří Kocurek

LibreOffice. Jsou zdarma a Wordpad zastoupí bez problémů.