Kraj schválil smlouvu o spolupráci s ŘSD při budování tramvajové trati do Zdib
Modernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPP
ŘSD zajistí a zaplatí vybudování mimoúrovňové křižovatky usnadňující napojení na dálnici D8.
ŘSD zajistí a zaplatí vybudování mimoúrovňové křižovatky usnadňující napojení na dálnici D8.
su zvědav…kolik lidi to přesvědčí k odložení auta a pokračování do Praglu salinou
Tak super, tramvajovou vlečku do poli mít budeme. Co ten okruh?
zkuste se optat v HoPo, Dolních Chabrech, Běchovicich, Suchdole atp.
jen se obávám, že pokud by to bylo na nich…tak nikdy…a při dotazu dostanete po papuli
Opět je tam chybný název, tramvajová trať má podle projektu vést až do obce Sedlec a obec Zdiby míjet po jejich východním okraji.
Nebylo by lepší tu trať ohnout třeba do Klecan? Takhle bude dobrá fakt akorát pro P+R, ale obyvatelům obcí bude k ničemu.
Lepší by to určitě bylo, smyčka a terminálek na okraji Klecan by byly fajn. Což samozřejmě nevylučuje P+R u dálnice, byť tedy s delší docházkou od auta k tramvaji.
Bydlím teď v Řeži a občas jezdím busem 371 (častěji vlakem).
Kudy byste tu trať do Klecan vedl? Ulice Průběžná ve Zdibech je vcelku úzká. Teoreticky by to šlo přes pole za Zdibami a nasměrovat trať ulicí V Boleslavce přímo ke hřbitovu, ale tamní domkáři by asi hlasitě protestovali, to je taková zazobaná a klidná čtvrť.
Pokračoval bych od Staré pošty podél 608 a u Zdibska vlevo, s konečnou před stávající zástavbou Boleslavky/kasáren/Astraparku. Pronikat s TT někam do stávající zástavby je nesmysl.
Právě proto si IPR myslí, že obecně tramvaj do okolních vesnic je relativní hloupost – jednak většině přibyde přestup, druhak není ji lehké napasovat do zástavby (podobně jako vlak, který je však mnohem důležitější pro přepravu).
Klecany jsou sice právně vzato město, ale dnes je problém napasovat tram do zástavby i ve městech, bohužel…
Město je dnes každá díra.
Dokonce i Úterý.
ale to je moc hezká díra.
To je dočasná konečná. V plánu je pokračování jednak do Líbeznic a jednak do Odoleny Vody.
Tohle je důkazem jak tady u nás všecko strašně dlouho trvá – tenhle projekt je první etapou tramvajové trati na plánované civilní nízkonákladové letiště Praha – Vodochody/Odolena Voda – mezitím ale kvůli nekonečným průtahům majitel letiště prodal Maďarovi a civilní doprava tam nebude….
nebylo to trochu jinak, ze letiste nechteji okolni obce ?
A koho to zajímá – to letiště tam bylo mnohem dřív než porevoluční satelitní výstavba…!!!
Ten odpor není záležitost jen satelitů, ale všech okolních obcí. Je dost rozdíl mezi provozem veřejného mezinárodního letiště a stávajícím stavem, nebo i stavem, kdy se těch letadel v Aeru dělalo řádově víc, než dnes.
Navíc Starostou Líbeznic (viz mapka) je ODSák Kupka – ten má na starosti ve Středočeském kraji dopravu – To je ale náhoda, že padnul projekt letiště – ALE i tak mu ta trať bude končit v poli před jeho Líbeznicema…
Velebnosti jdu blejt…
Letiště byla soukromá iniciativa, tramvaj do Líbeznic vést neměla a Kupka je radní pro silnice, nikoliv pro veškerou dopravu. To byly zprávy Rádia Jerevan.
Kelišová, dejte ale pozor, ať venku nepozvracíte ta nová pozlacená koryta pro další 2 ministry a jejich nohsledy!… 😂
„Zajistí rovněž rekonstrukci nevyhovující silnice II/608 ve směru z a do hlavního města.“
Ta silnice je nějak dlouhodobě začarovaná. Je tomu tak 50 let, co říkám tátovi „to je dálnice!“. A on mi na to odpověděl „ale je horší, než okreska“.
Ta část po hranici hl. m. Prahy je ve velmi dobrém stavu – udržovaná, nedávno proběhla rekonstrukce povrchů – ale hned začárou na Středočeské straně je to v opravdu zouuuuuufalém stavu (prostě klasika stejně jako na hranici Ústeckého a Středočeského kraje – středočeská část je VŽDYCKY neudržovaný tankodrom)
Získejte si. Z různých důvodů se bude šetřit.
A nakonec se za to bude platit…