Kraj řeší novou lávku přes Vltavu, spojila by Roztoky a Klecany
Ilustrační vizualizace možné lávky přes Vltavu z Klecan do Roztok. Foto: FB Petra Boreckého![Ilustrační vizualizace možné lávky přes Vltavu z Klecan do Roztok. Foto: FB Petra Boreckého](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/480302674_10222780653864537_6128507496130171847_n.jpg)
![Ilustrační vizualizace možné lávky přes Vltavu z Klecan do Roztok. Foto: FB Petra Boreckého](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/480302674_10222780653864537_6128507496130171847_n.jpg)
Náklady na výstavbu budou podle odhadů kolem 100 milionů korun.
Náklady na výstavbu budou podle odhadů kolem 100 milionů korun.
Za mně ano. Obrázek nešťastně oříznut, chybí konec v Klecanech. Lepší obrázky jsou na roztoky.cz a klecany.cz
Není vidět konec v Roztokách.
Kolik let můžete za 100 milionů provozovat přívoz?
Lávka a přívoz poskytují nesrovatelnou kvalitu služby. Přišli na to už staří Římané.
Most a přívoz, u lávky je to skoro jedno…
Tak to ani omylem.
Jak skoro jedno? Jakože lávka má taky intevraly a nespolehlivý jízdní řád, nebo co?
Bude jezdit i v zimě a v noci?
A nebyl by lepší rovnou most?
Jedině na D0. Nějaký „malý nízký most“ v této lokalitě nemá smysl, neb ho není kam napojit na klecanské straně.
No… možná kdyby umožnil průjezd IZS že by to semtam k něčemu mohlo být dobré… asi ne velké hasičské auto, ale policajty nebo sanitku, případně dodávku hasičů…
To umí i lávky.
Ono by i bylo kam ho napojit. Ale byla by to vítaná a asi vyhledávaná zkratka, což by se domorodcům rozhodně nelíbilo…
… a plnotučný most by byl pochopitelně podstatně dražší…
No, dal by se napojit do „Do Klecánek“. Tam se sotva vyhne bus s autem. A samozřejmě by to zablokovalo celé Klecany. Takže – není kam napojit 🙂
Kéž by. Bydlel jsem řadu let v Řeži. Na daném místě je teď přívoz, ale při vyšším stavu vody nejezdí a stejně tak je ošidné se na něj spoléhat při pozdních návratech z práce atd.
V Rezi ale uz lavka existuje.
Jistě, už 65 let. Což samozřejmě Marian jako její dříve pravidelný uživatel ví. O tom ten příspěvek ale nebyl.
Jako historickou poznámku doplním, že před výstavbou lávky v Řeži fungoval přívoz na úrovni zastávky Žalov a dále (nevím do kdy) v Letkách pro pěší spojení do Větrušic.
Sezóně teď ještě funguje přívoz v Úholičkách (ale není v PIDu, takže je to jen pro turisty).
A vite kde konci? Na vlak dobre, pesky na Libcice se da, ale pesky nebo na kole k Uholickam jen pro adeenalinove nadsence za nizkeho stavu vody.
To sice je, ale na té druhé straně je jen zastávka. Ve směru na Úholičky musí člověk po schodech dolů a doufat v nízký stav vody okolo tůní. Pro kolo je to naprosto nevhodné. Ve směru na Letky je pak pro zkušené cyklisty na horském kole celkem příjemná pěšina vedle trati, ale pokud spadnete z kola a zrovna pojede okolo vlak tak je po vás.
Člověk by se musel po tom pádu ještě dost kutálet, aby se dostal až na trať. To cesta na druhém břehu mi přijde riskantnější, tam už nějaké pády do vody prý i byly. Já jednou pomáhal tahat nějakou německou cyklistku naštěstí jen z kopřiv. O pádu na levém břehu pod vlak jsem ještě neslyšel.
Po té jsem chodil skoro každé ráno na vlak a večer zpátky…
Jistě. Ale bodla by ještě jedna…
Nechci se tady podbízet, ale na Výtoni bude brzo volný most… 😉
Nebude kvůli přesunu nutné rozebrat všechny mosty po cestě?
Možná by stačilo rozebrat ten přesouvaný most. Ale třeba se bojí, že už by ho pak nesložili dohromady…
Lavku klidne, hlavne se ale nesnazte vyasfaltovat pokracovani stezky podel Vltavy, se zvlastnim durazem na prekrasny usek z Reze k bufaci a privozu Na Dole. Hlavne tam by to byl straslivy zlocin.
Ale tam se to právě asfaltovat nemá, Řež je proti tomu, viz odkaz níže. Priorita je vybudování cyklostezky na levém břehu (Podmoráň-Letky).
NPR Větrušická rokle. Tam se spíš úplně zakáže vstup kvůli padajícím skalám, než že se cokoliv postaví.
Tam už je zákaz vstupu teď (teda aspoň podle mapy.cz)
Ne že by to nebylo fajn, ale dosud to úplně nechtěly právě Klecany, zatímco v Roztokách se to poslední dobou tlačí dopředu. Jednalo o tom i zastupitelstvo někdy loni. Jinak ta druhá část je velmi vtipná, cyklistům přeju příjemnou cestu po levém břehu až do Kralup, zejména lehce off-road úsek z Podmoráně k lávce do Řeže (tam se kola nosí na zádech, občas po kotníky ve vodě/bahně) a jízdu po pěšině nad opěrnou zdi u kolejí z Řeže do Letek (už tam někdo skončil pod vlakem). To se fakt nedá cyklostezkou nazvat a technické řešení je zhruba stejně jednoduché, jako… Číst vice »
Zřejmě je míněna dlouhá léta zvažovaná výstavba levobřežní cyklostezky, nikoliv stávající stav (mezi Podmorání a Letkami). Ten je jakž takž schůdný pro pěší v době příznivých podmínek, ale cyklostezka to fakt není.
V úseku Úholičky – Letky by už mělo probíhat projednávání záměru, viz https://mestemnakole.cz/2024/10/cyklostezka-mezi-prahou-a-kralupy-povede-po-levem-brehu/
Naděje sice umírá poslední, ale těch ideových návrhů, koncepcí, záměrů, projednávání, posuzování, vypitých kafí a snězených chlebíčků už bylo za posledních asi 25 let víc než všech studií ohledně rychlodráhy do Liberce.
Přesně tak, krásně popsané. Lávka sama o sobě dává smysl, protože je fajn propojit zde oba břehy. Ale obhajovat to tím, že postaví výrazně dražší lávku, aby nemuseli dodělat ten kousek A1 u Sedlce, kde by to technicky bylo stejné jako v Řeži, mi přijde šílené.
Krom toho část A1 podél nové silnice a po protipovodňové hrází penicilinky se pořád dá dodělat, když už se to před cca deseti lety při budování nové silnice nepodařilo. Škoda jen, že stihli zbourat starý most, který cyklostezce mohl dále dalších několik desetiletí bez problémů sloužit.
Zbourali stary most kde?
Úsek od přívozu po hrázi penicilínky přes Únětický potok a kolem nové silnice až k bývalému přejezdu je snadno řešitelný. Ale co potom? Jsou nějaké návrhy? Já si ten kus kolem Sedleckých skal moc představit neumím – kilometrový ponton nebo stezku zavěsit nad řeku,? Aby cyklostezka ústila na silnici je nesmysl, je to tam o život už teď.
Já myslím že silnici do Sedlece bude čekat tak jako tak rekonstrukce, cyklostezka se přitom už nechá doplánovat. Stejně se to asi bude muset rozšířit přes piloty do řeky.
O tomhle se mluví už delší dobu, akorát teď je to poprvé ventilováno i širší veřejnosti mimo oblast Roztok a Klecánek. Už loni jsem někde na Žalově nebo v Řeži viděl pozvánky na nějaké debaty na toto téma. Faktem je, že nějaká lávka by se tam určitě hodila, kdo má furt hlídat, jestli není náhodou zrovna velká voda a přívoz nejede.
Copak povodeň, ale celkově to bude rychlejší a operativnější, než přívoz. Byť ten má svou romantiku 🙂
Romantikům zůstane zachován přívoz z Libčic do Máslovic 😉
V letní sezóně jezdí i přívoz Řež – Podmoráň, takže nabídka dostatečná 🙂
Tu „romantiku“ bychom klidně s někým za lávku vyměnili. Kdo se hlásí?
Romanticky bez tarifni integrace a jen za hotove. Nic moc jakoze.
Pro denní dojíždění je toto problém, chápu, ale pro romantické víkendové využití je to OK 🙂
Klecanští dřív měli nějakou slevu, ale to je tuším už pryč. Celé je to taková ekonomická šedá zóna.
Pocitam, ze ten privoz je plne „komercni“ provoz, takze jim to nejak musi vyjit, ale v tomhle pak spis nechapu ten v Uholickach ktery proti lavce o par set metru dal zadnou vetsi hodnotu nenabizi?
Přívoz Úholičky Řež byl finančně podporován obcí Husinec, možná i Úholičkami. Byla to čistě podpora sezóní turistické atrakce. Využití je logicky výrazně nižší, než v Klecanech, ale nějaký provoz tam je. Bydlím v Řeži a tak jednou ročně tam nějaký výlet uděláme 🙂
Jak je to dnes ekonomicky v Klecanech nevím, panu provozovateli to asi vychází dobře, nebo přesněji řečeno lépe, než kdyby byl v PIDu.
Ten v Úholičkách primárně vozí žíznivce do tamního letního stánku únětického pivovaru 😉
Slyšel jste o dvojích cenách protizákonné
Placení bez jízdenek teď zase začíná být moderní.
A k čemu by vám ta jízdenka byla ?? A když řeknete převozníkům ta vám ji daji
Super!