Kraj přeruší provoz autobusů pod vrchol Pradědu. Kvůli koncentraci lidí
Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev
Nemůžeme dopustit tak velkou koncentraci lidí v uzavřeném prostoru autobusu, vysvětluje kraj konec oblíbené linky
Doprava na Ovčárnu ještě funguje jakž takž. Jinak v Jeseníkách je to dopravně pro turisty bída, k tomu se tam lámou dva kraje a pokud jdete na tůru tak dostat se zpět je docela problém. Přitom by stačil nějaký okružní bus Karlova Sudánka-Rejvíz-Jeseník-Červenohorské sedlo- Skřítek co hodinu aby jste se dostali tam a zpět. Viz Bavorský národní park – jedna jízdenka na bus i vlak, vše v taktu a v pohodě.
Aha, takže než to lidem nějak usnadnit, přidat kapacity, apod, tak radši zavřít další možnosti……aby se dav přelil jinam (viz zavírání památek/muzeí a divení se proč tam jsou lidi), případně se dvě-tři rodiny dohodly a místo vlak+bus jely až nahoru autem/dodávkou……a zasmradili to všem okolo……booooože to je už logika horší než na Balkáně…
Nevím, kdy jste byl na Pradědu, ale davy jsou právě tam. Já bych kyvadlo na Ovčárnu omezil taky. Existují i jin kopce, pokud chci být v přírodě.
Nechapu moc, proc politicky namestek omezuje spoje tam, kde je evidentni zsjem cestujicich. Namisto toho, aby se zvysila kapacita a dodrzely se hygienicka pravidla. Kam ty lidi maji chodit kdyz se vse rusi. Aspon neco jim ponechat a priroda je fajn reseni, kam vyrazit.To uz pak neni chytry region, ale hloupe rozhodnuti vedeni kraje a degradace turismu v kraji.
„Kam ty lidi maji chodit kdyz se vse rusi.“
Do NEJBLIŽŠÍ přírody (parky ve městě, lesy za vsí/městem).
Papalášům (z ANO zvlášť) nefandím, ale kdo tam někdy byl, tak ví, že jinak to zorganizovat nejde.
Tam už není volná kapacita, je to cesta kde je omezený režim v 00 jedete nahoru v 30. Minutu dolů jeden spoj za hodinu víc jich tam nejde takže ten krok je zcela logicky že dole bude tlačenice na autobusové zastávce
Autobusová zastávka není stanice metra.
Kdyby byly do autobusů povinné místenky (ideálně na 2m rozestup v autobuse) bude počet lidí na zastávce odpovídat tomu, kolik má za chvilku jet autobusů.
Na zastávce a přístupových cestách jako v obchodacich atd značky na zem po 2 metrech, nechat čekající rozmelnit okolo zastávky.
Příroda opravdu není zdaleka jen na Pradědu a už vůbec ne v autobuse. Každý má tisíce jiných možností, kam se jít projít.
Když jsem před lety v Jeseníkách byl, právě Pradědu jsem se obloukem vyhnul. Do přírody chodím za přírodou a nechce se mi kličkovat v davu.
V každé civilizované zemi by na takové místo už dávno vedla lanovka místo neekologických autobusů. Nicméně místní „ekologové“ jsou kategoricky proti jakékoliv lanovce.
no jo ale za kolik stovek?
Pro začátek by stačily elektrobusy, když už je tam silnice, nabíjení stačí na Hvězdě, dolů to pojede samo:)
Elektrodumper vozící šutry ze skály dolů (a zpátky jede prázdný) může jezdit i bez dobíjení 😀
Doufejme, že tam nikdy lanovka nepovede. Už nyní je to místo těžce přecpané lidmi. Držím místním ekologům palce.
I pro tento případ samozřejmě platí léty prověřené pravidlo, že „kdo chce něco udělat, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody“ – vedení ostravského kraje se zjevně rozhodlo pro ten druhý přístup: buzerace slušných lidí je ostatně v posledních týdnech značně v módě. Technicky i technologicky tu situaci řešit možné samozřejmě je a cestovní doba tím autobusem nijak zvlášť dlouhá není – třeba hodně plným metrem jezdí často mnoho lidí i déle …
Z mého pohledu v pořádku a plně v souladu se zákazem volného pohybu osob.
To, že je povolen pobyt v přírodě + (cituji) cesta do něj, považuji v souladu se zdravým rozumem tak, že lidé by měli do té přírody chodit přímo z domova pěšky, eventuálně (pokud v jejich blízkosti žádná není) tam dojet autem či do nejbližší možné (!) přírody + jen v nevyhnutelném případě veřejnou dopravou.
S prominutím, jízda stylem „desítky km veřejnou dopravou k Pradědu coby přírodnímu cíli“ nepovažuji za odpovídají stavu se zákazem volného pohybu osob.
Je tam jednosměrný provoz co půl hodiny se střídá směr. A nahoře není tolik místa pro otáčení autobusů.
I takové podmínky lze v případě potřeby upravit tak, aby projelo najednou tolik autobusů, pro kolik bude na jejich otočení nahoře místa dost – a doba nutná pro nástup a výstup cestujících to při dostatečném počtu vozidel nemusí zbytečně omezovat. Ale pochopitelně to stojí peníze …
Jaký peníze? Jediná možnost je ještě víc omezit parkoviště pro IAD.
Byl jste tam někdy? Na tom horním parkovišti? Z toho, jak píšete mi přijde, že ne!
4 se tam v pohodě vejdou…
Skvělá zpráva, konečně to nebude na Pradědu vypadat jak na Sněžce, kam každou hodinu vyjede hejno „turistů“, co dojeli autem k dolní stanici a přestoupili na hromadnou dopravu. Na Praděd se dá v pohodě dojít z Karlovy Studánky podél Bílé Opavy. Jen člověk nesmí být líný jít tři hodiny směrem do kopce (nijak strmého, celkové převýšení z parkoviště až k vysílači je na 9 kilometrech necelých 700 metrů). Kdo si chce v Jeseníkách vozit prdel až nahoru, může dojet na Červenohorské sedlo.
Máte toho spáleného více….
Ne každý je schopen to dát tu štreku.
Proto je rád že někde jezdí autobus a jinde lanovka…
Osobně to ještě v klidu dám z Karlovy Studánky na Praděd, ale kde jsou ty časy kdy třeba použít lanovku na Chleb ve Vrátné dolině bylo pro sebe samého urážkou. Jak jsem za ní dnes rád a užívám si pak cestu do Šútova nebo opačně do Nezabúdské Lúčky u Strečna…
Taky na Vás dojde…
A ono je na Pradědu něco životně důležitého, aby měl každý právo se tam dostat? Taky bych si chtěl vylézt na Gerlach, ale takovou fyzičku nemám, tak tam bohužel nevylezu. A rozhodně kvůli tomu nebudu bulit, že tam nevede lanovka jak na Lomničák. Argument „taky na vás dojde“ má znamenat co? Že ze mě jednou bude zapšklý geront, co bude závidět mladším, kteří ještě vylezou na kopce, na které už nemám?
Vám asi nedochází, že v okolí Ovčárny není jen Praděd – nebo si snad myslíte, že všichni se ženou právě a jedině tam?
Ano, má zkušenost mi říká, že 90% jde pouze z Ovčárny na Praděd s možnou odbočkou na Švýcárnu a zpět Dál ani krok!! A ono se není ani co divit, stačí se podívat, v čem přijeli…
Ten, kdo není schopen dát štreku na Praděd, bude nejspíš v pohodě schopen dát štreku kamkoli jinam. Možností jsou tisíce a není důvod chodit jen na Praděd, Sněžku, Pravčickou bránu, atd…
No tak ono to na tom Václaváku Ovčárna-Praděd už tak vypadá a dolů koloběžkou….to fakt není turistika
Meli autobusovou linku, ale jezdili jim v ni lidi…
Ten bus by jezdit nemusel vůbec, ať si to člověk vyleze po svých nebo má smůlu….
Anebo konečné řešení otravného kaštanstva: Ten vlak by nemusel jezdit, ať si to každý dojde po svých.
porovnáváš neporovnatelné…
Nestačilo by zavést povinné místenky? Předpokládám, že to není metro, kde při omezení provozu vlaků bude problém s lidmi ve stanici 😀
Hah, jezdí tím lidi, tak to zrušíme 😀 To má stejnou logiku jako to omezení provozu na úřadech. Posílit provoz adekvátně poptávce je asi sprosté slovo.
Máte sedět doma na (_!_) říkal Prymula.
Tak na kávu s Faltýnkem do nějaké kapituly by snad šlo, néééé….
Prý kávu😁😁
Vy jste článek asi nečetl ?
stát vyplací dopravcům sedačkovné a tady není co přiobjednat?
„už objednali maximální možný počet spojů,“ uvedl Unucka.
Já jsem to četl. Zasloužilo by si to rozvést. Maximální počet vzhledem k čemu? Když člověk vidí to množství odstavených vozů po celé republice, tak je tohle vysvětlení takové těžko uvěřitelné.
Důvodů může být vícero, kapacita silnice, ochrana pěších a přírody v chráněném území, není třeba si s tím lámat hlavu. Kromě toho doprava na rozcestí Hvězda nebylo přerušeno, odtud může kdokoliv pokračovat pěšky nebo na kole, pokud mu skutečně jde o pobyt v přírodě.
Maximální počet spojů je dle kraje 4 vozy na spoj. To je v případě Ovčárny zoufale málo. Ještě loni tam jezdilo klidně 10 vozů na spoj, když byla poptávka. Kraj dlouhodobě neumí problematiku Ovčárny řešit a tohle je výsledek – radši tam zakáže přepravu.
10 autobusu? Haha, to by me zajimalo kdy… to by se nahore ani neotocilo,neodstavilo.
A ony musí jezdit v řadě za sebou? Kolik jich tam bude stát při intervalu 10 minut?
Nahoru je jednosměrka. Co půl hodiny se mění směr a cesta autobusu je cca15min. Proto se tam jezdí v řadě za sebou. Auta i autobusy.
To nebrání tomu, aby ve výchozí zastávce byl interval 3 minuty a štosovalo by se až u semaforu.
Naopak, při pravidelném intervalu se dav lépe rozprostře, zatímco když do zastávky najede 10 busů najednou, tak se ten první přeplní.
Je-li jízdní doba autobusu přibližně 15 minut (= skutečná?), pak interval změny směru 30 minut je nesmyslně dlouhý a zbytečně podvazuje propustnost úseku se střídavým provozem: zjevně to vyprojektoval nějaký pustý teoretik a počítal s celoročně platnými podmínkami pro zimní provoz – zatím ale ještě žádné skutečně zimní podmínky nenastaly a v nastávající faktické mezisezóně už brzy žádná velká kapacita potřebná nebude: jde zjevně ještě o období maximálně do 17. listopadu, pak už budou všichni minimálně do Mikuláše zalezlí doma a pak začnou courat po předvánočních nákupech, takže na hory skoro nikdo jezdit nebude. .
Jj, pán je teoretik. Nikdy tam nebyl a pak to tak vypadá. 😀 Nechat lidi vystoupit a nastoupit nahoře do autobusu zabere právě těch 15 minut.