Tak a co takhle nějaká rekapitulace toho, co se vše zrušilo od roku 2019, kdy jezdili na trati 024 Flirty od LE až do Polska, tento rok se dokonce zrušil ranní vlak směr Praha bez přestupu od LE pro studenty a argumentovalo se tím, že tam budou jezdit Baltic expressy… o hodinu později. Teď tam jezdí ráno o 20 minut dříve přeplněný Alstom Lint a končí v Ústí nad Orlicí, zřejmě protože kolem 14 hodiny zpět jezdí spoje taky přeplněné a dodneška nikoho nenapadlo, že se dají spřáhnout 2 jednotky dohromady, tak jak to je na fotce. Někdy mi prostě… Číst vice »
Zrušit ty přímé vlaky ráno do Pardubic a odpoledne zpět a spoléhat hlavně ráno na Baltic Expres z Polska bylo asi opravdu nerozumné,
ale je to asi především problém kapacity na hlavním tahu. A parní vlaky v prázdninové sezóně bych rozhodně také jen zjednodušeně nekritizoval, protože pokud vím, svoji frekvenci si našly.
Jeden důvod pro navýšení spojů by mohl být klidně i fakt, že letos konečně začne oprava silnice II/312 od hranic krajů po odbočku do Hanušovic. A v této oblasti jsou objízdné trasy dost dlouhé. V tomto případě po II/369 a I/11, takže tím vlakem by to mohlo ušetřit i čas.
fipkař
1 den
Takže se Netolický vlastně postupně vrací zhruba k tomu, co tam tak nějak fungovalo před těmi redukcemi, které to rozvrátily a OREDO nakonec úplně dorazilo. A to je jedině dobře – a ještě by mohli začít podobně pracovat i na štítecké lokálce.
Jen se divím, když se jim tam tak rozjely ty šílenosti v Dolní Moravě, že tam neprosadí novou zastávku v Červeném Potoce přímo v ústí dolnomoravského údolí – bylo by odtud blíž i do Potoka do vsi a provozovatelé těch atrakcí a ubytování v Dolní Moravě by si tam mohli zajistit nějaký mikrobus pro místní obsluhu sami.
Asi ano, ale do vlastních Hanušovic to už většinou z Čech vychází stejně dobře i přes Zábřeh na Moravě a možností k výběru tam je asi i teď ještě pořád víc. Ale dobře tak.
Ony jsou v té oblasti místní vztahy asi nejsilnější ke Králíkům, a to z moravské strany pro dráhu příliš dobré není = je to spíš na autobusy, protože pro dráhu je to už „za rohem“. Ale rekreačně byla Dolní Morava vždycky jednoznačně naopak cílem hlavně pro lidi z Moravy, a to i ze vzdálenějších lokalit (včetně třeba Brna), a pokud by takoví cestující jeli už jednou vlakem, byla by možnost dojet vlakem až do nejblíže a mít tam odvoz nějakým navazujícím malým autobusem asi docela vítaná a mohla by přispět k úbytku cest autem: umím si i docela dobře představit,… Číst vice »
Nádraží Červený potok je kandidát na nejmizerněji dostupné nádraží v ČR – daleko od obce, které má sloužit, bez rozumné cesty, bez zastávky autobusu v dostupné vzdálenosti…
Sám jsem nádraží využil pro cestu na Dolní Moravu, ale to bylo v zimě a s běžkami na nohou. Při zpáteční cestě pak půl hodiny mrzl na nástupišti 🙁
Určitě je třeba zřídit zastávku Č. potok nejen kvůli cestě na D. Moravu., ale i kvůli obci, u přejezdu se zastávkou autobusů. Ale tu iniciativu musí vyvinout obec a nečekat na zásah shůry.
Motýl Emanuel
1 den
A proč ne na 12? 🙂 To bude stejná blamáž jako vlaky do Koutů nad D., Permanentně 3-vozový soupravy cca pro 6 lidí zatímco se na Uničovce mačkají lidí ve douvozových. 🙂
Byly tam dočasně půjčený dvouvozovky od MSK když se na uničovce spustilo ETCS a Olomoucký kraj neměl dostatek vlastních třívozových Panterů. Ten stav už rok a půl neplatí.
Kazdy mesic jezdim z Prahy do Jeseniku a zpet. Od te doby, co zavedli ve vsedni dny ty 3 pary Os z Lichkova do Hanusovic, jedu radeji Balticem a s jistotou prestoupim v Lichkove a Hanusovicich nez v Zabrehu, kde je tesny pripoj, ktery mne vzdy ujel, a cekat tam temer 2 hodiny na dalsi rychlik z Brna do Jeseniku je poradna otrava a hodne dlouha cesta
Tam je hloupé, že osobní vlaky nejsou lépe proloženy s Sp vlaky tak, aby dělily jejich dvouhodinový interval – to by ten problém aspoň nouzově řešilo. Ale chápu, že to je kvůli vazbě v Hanušovicích. Ještě že je v Zábřehu dobrá „nádražka“, tak má aspoň tržby.
Je to ale jen jeden z mnoha důkazů, že za současné nespolehlivosti dráhy dvouhodinový interval Os vlaků nevyhovuje a měl by být celodenně a celotýdenně hodinový (včetně víkendů) – je ovšem otázka, zda by tam na to byla dostatečná frekvence.
Někdy před cca 40 roky byla jako součást staveb z peněz určených pro civilní obranu pod názvem „Objezd uzlu Česká Třebová“ prodloužena dnes už neexistující stanice Podlesí a v místě původní pouhé zastávky a nákladiště Červený Potok byla vybudována i nová výhybna. Tehdy ovšem ještě docházelo relativně často na hlavním tahu i k vykolejením nákladních vlaků s velkým dopadem na jeho sjízdnost, a tak tudy občas jezdívaly i odkloněné dlouhé rychlíky. Ale kde že ty doby jsou …
To jste zaspal dobu. Třivozove jsou už všude… Ty dvouvozove byly půjčené do doby, než budou vyrobené ty trivozove… A ty už jsou všechny dávno v provozu…
Vím, že budu ukřižován, ale kdyby od těch rychlíků jezdil do Hanušovic autobus přes Králíky, mělo by to pro cestující větší smysl.
… a co teprve na Dolní Moravu
Tak a co takhle nějaká rekapitulace toho, co se vše zrušilo od roku 2019, kdy jezdili na trati 024 Flirty od LE až do Polska, tento rok se dokonce zrušil ranní vlak směr Praha bez přestupu od LE pro studenty a argumentovalo se tím, že tam budou jezdit Baltic expressy… o hodinu později. Teď tam jezdí ráno o 20 minut dříve přeplněný Alstom Lint a končí v Ústí nad Orlicí, zřejmě protože kolem 14 hodiny zpět jezdí spoje taky přeplněné a dodneška nikoho nenapadlo, že se dají spřáhnout 2 jednotky dohromady, tak jak to je na fotce. Někdy mi prostě… Číst vice »
Zrušit ty přímé vlaky ráno do Pardubic a odpoledne zpět a spoléhat hlavně ráno na Baltic Expres z Polska bylo asi opravdu nerozumné,
ale je to asi především problém kapacity na hlavním tahu. A parní vlaky v prázdninové sezóně bych rozhodně také jen zjednodušeně nekritizoval, protože pokud vím, svoji frekvenci si našly.
Na tu čoudu si zajedeme, díky za tip
Jeden důvod pro navýšení spojů by mohl být klidně i fakt, že letos konečně začne oprava silnice II/312 od hranic krajů po odbočku do Hanušovic. A v této oblasti jsou objízdné trasy dost dlouhé. V tomto případě po II/369 a I/11, takže tím vlakem by to mohlo ušetřit i čas.
Takže se Netolický vlastně postupně vrací zhruba k tomu, co tam tak nějak fungovalo před těmi redukcemi, které to rozvrátily a OREDO nakonec úplně dorazilo. A to je jedině dobře – a ještě by mohli začít podobně pracovat i na štítecké lokálce.
Jen se divím, když se jim tam tak rozjely ty šílenosti v Dolní Moravě, že tam neprosadí novou zastávku v Červeném Potoce přímo v ústí dolnomoravského údolí – bylo by odtud blíž i do Potoka do vsi a provozovatelé těch atrakcí a ubytování v Dolní Moravě by si tam mohli zajistit nějaký mikrobus pro místní obsluhu sami.
Zavedením Baltiků se zásadně změnily podmínky pro místní hromadnou dopravu v té oblasti.
Asi ano, ale do vlastních Hanušovic to už většinou z Čech vychází stejně dobře i přes Zábřeh na Moravě a možností k výběru tam je asi i teď ještě pořád víc. Ale dobře tak.
Jasně, měl jsem na mysli oblast mezi Letohradem a Hanušovicema, ne tak samotné Hanušovice.
Že to ale trvalo…
Ta zastávka v Červeném potoce včetně návazné dopravy by se opravdu hodila. Obsluha Dolní Moravy veřejnou dopravou je dost tragická…
Ony jsou v té oblasti místní vztahy asi nejsilnější ke Králíkům, a to z moravské strany pro dráhu příliš dobré není = je to spíš na autobusy, protože pro dráhu je to už „za rohem“. Ale rekreačně byla Dolní Morava vždycky jednoznačně naopak cílem hlavně pro lidi z Moravy, a to i ze vzdálenějších lokalit (včetně třeba Brna), a pokud by takoví cestující jeli už jednou vlakem, byla by možnost dojet vlakem až do nejblíže a mít tam odvoz nějakým navazujícím malým autobusem asi docela vítaná a mohla by přispět k úbytku cest autem: umím si i docela dobře představit,… Číst vice »
To je hrozná škoda takhle hnát, to si člověk ani nikde nestihne dát pivo v kelímku, že?
Nádraží Červený potok je kandidát na nejmizerněji dostupné nádraží v ČR – daleko od obce, které má sloužit, bez rozumné cesty, bez zastávky autobusu v dostupné vzdálenosti…
Sám jsem nádraží využil pro cestu na Dolní Moravu, ale to bylo v zimě a s běžkami na nohou. Při zpáteční cestě pak půl hodiny mrzl na nástupišti 🙁
Určitě je třeba zřídit zastávku Č. potok nejen kvůli cestě na D. Moravu., ale i kvůli obci, u přejezdu se zastávkou autobusů. Ale tu iniciativu musí vyvinout obec a nečekat na zásah shůry.
A proč ne na 12? 🙂 To bude stejná blamáž jako vlaky do Koutů nad D., Permanentně 3-vozový soupravy cca pro 6 lidí zatímco se na Uničovce mačkají lidí ve douvozových. 🙂
Tam žádný dvouvozový soupravy nejsou.
Fakt jo? .)))
Byly tam dočasně půjčený dvouvozovky od MSK když se na uničovce spustilo ETCS a Olomoucký kraj neměl dostatek vlastních třívozových Panterů. Ten stav už rok a půl neplatí.
No a? A proč jsou natřískaný i ty ešusy a nejezdí double místo toho jede ešus do Koutů a veze 6 lidí? 🙂
Kazdy mesic jezdim z Prahy do Jeseniku a zpet. Od te doby, co zavedli ve vsedni dny ty 3 pary Os z Lichkova do Hanusovic, jedu radeji Balticem a s jistotou prestoupim v Lichkove a Hanusovicich nez v Zabrehu, kde je tesny pripoj, ktery mne vzdy ujel, a cekat tam temer 2 hodiny na dalsi rychlik z Brna do Jeseniku je poradna otrava a hodne dlouha cesta
zase do Zábřeha lze jet tak, aby přípoj nebyl těsný…
Leošem, nebo o hodinu dřív ČD a tu hodinu tam počkat. Upřímně, nevím zda je toto užitečná rada.
Tam je hloupé, že osobní vlaky nejsou lépe proloženy s Sp vlaky tak, aby dělily jejich dvouhodinový interval – to by ten problém aspoň nouzově řešilo. Ale chápu, že to je kvůli vazbě v Hanušovicích. Ještě že je v Zábřehu dobrá „nádražka“, tak má aspoň tržby.
Je to ale jen jeden z mnoha důkazů, že za současné nespolehlivosti dráhy dvouhodinový interval Os vlaků nevyhovuje a měl by být celodenně a celotýdenně hodinový (včetně víkendů) – je ovšem otázka, zda by tam na to byla dostatečná frekvence.
Obchvat České Třebové v praxi.
Někdy před cca 40 roky byla jako součást staveb z peněz určených pro civilní obranu pod názvem „Objezd uzlu Česká Třebová“ prodloužena dnes už neexistující stanice Podlesí a v místě původní pouhé zastávky a nákladiště Červený Potok byla vybudována i nová výhybna. Tehdy ovšem ještě docházelo relativně často na hlavním tahu i k vykolejením nákladních vlaků s velkým dopadem na jeho sjízdnost, a tak tudy občas jezdívaly i odkloněné dlouhé rychlíky. Ale kde že ty doby jsou …
To jste zaspal dobu. Třivozove jsou už všude… Ty dvouvozove byly půjčené do doby, než budou vyrobené ty trivozove… A ty už jsou všechny dávno v provozu…
zatímco kolem Hrabišína to jede narvané, že jo 😉