Dobrý den, obchvat Okříšek neni obchvat, ale nová silnice mezi Zašovicemi a Krahulovem, která vyústí u uhelného skladu na silnici 23/1. Obchvat by měl začínat před obcí a za obcí se vracet do původní trasy.
Pavel
1 měsíc
Už by taky mohli modernizovat železniční vlečku z Rakšic, nebo si aspoň ověřit v jakém stavu je vlečka a navazující trať, aby se do ní během výstavby Dukovan nemuselo zásadně zasahovat. O natažení drátů do Rakšic ani nemluvím.
Přesně, všechno na elektrárnu se v době její výstavby přivezlo po kolejích včetně turbíny a šlo to , ty hlubiňáky možná ještě dnes stojí v Plzenci, třeba je stihnou sešrotovat
No, víte, ono to mělo i své stinné stránky to cpaní „vše na žaleznici“… Tak například horizontální vyvíječe páry/kondenzátory pro VVER440 byly speciálně navrženy tak (a v takovém počtu) aby byly „taktak akorát“ přepravitelné v rámci RVHP po železnici. Což jistě usnadnilo jejich dopravu, ovšem zase vyžádalo jejich větší počet a limitovalo jejich parametry… „zbytek“ světa používal větší a vertikální, které měly několik výhod.
Kraj Vysočina je prostě jinde a to naprosto nehledě na Dukovany. Co postavili za 20 let, především asi tedy za posledních 10 let .. lepší výsledky než kdejaká správa ŘSD. Pro ostatní kraje nedostižným vzorem s obrovským odstupem. Bravo. A i obecně stav jejich dvojek a trojek je na jiné úrovni než v ostatních krajích.
No ono je to z velké míry i tím, že na Vysočině se nenechají lidé opít rohlíkem a volí si kvalitní radnice i krajské zastupitelstvo, ve většině případů. Narozdíl od sudetských regionů, kde si volí gaunery a pak brečejí, že je všude mafie a korupce a že na nic nejsou prachy…
Ehm, od loňska tam vládne ANO a „vrací lidem, co vláda vzala“.
Jinak dlouhé roky vláda ČSSD – od doby, kdy i tam v roce 2008 výrazně vyhrála se sliby na „zrušení zdravotnických poplatků“ (ve skutečnosti proplácení z krajské kasy, protože kraj nemůže zrušit celostátní legislativu).
No a právě za ČSSD byl 8 (?) let radním pro dopravu „zmrzlinář“ Joukl.
Tak snad až po roce 2016 (aspoň z hlediska těch investic).
V minulosti jsem to dost studoval a domnívám se, že to ten hlavní důvod není. Je to spíš prostě o tom, že vedení kraje Vysočina dlouhodobě drží vyšší rozpočty SÚS. Čili je to o prioritách vedení kraje, ne tak úplně o penězích od státu. Byť ano, vím, Vysočina má na 1 obyvatele o dost více peněz než třeba kraj jihomoravský. Ale to mají i jiné kraje a silnice tomu prostě neodpovídají, zdaleka. Kraj vysočina má ale i zpracovanou kompletní řekněme koncepci dopravy v celém kraji, určené hlavní tahy, kde mají vznikat přeložky, drží na nich kategorii S 9,5 jakmile se… Číst vice »
No, ne že by na Vysočině byla nějaký vynikající stav silniční (i železniční) sítě, ale opravdu se s tím pomalu ale jistě „něco“ dělá. Akorát že polovina těch projektů je financována z peněz „někoho jiného“ takže o financování se v takových případech nemusí starat, což je krásná situace, stačí „jenom“ vyřídit ten zbytek papírů…
Fakt si myslím že s takovými možnostmi „externího“ financování by uměl stavět i leckterý jiný kraj… ono jak známo, o peníze jde až na prvním místě, a to platilo za socializmu platí teď a nejspíš bude platit i za sto let…
Happy
1 měsíc
Tak ono se tady staví dost obchvatů i bez Dukovan. To v jiných krajích moc vidět není.
Punkz
1 měsíc
Tady jsou Dukovany jen záminka. Nadrozměrné náklady by se v pohodě daly odvézt z Jihlavy do Třebíče po silnicích I. třídy 38 a 23. Naopak na silnicích II. třídy a nižších by nadrozměry vůbec jezdit neměly, pokud to není nezbytně nutné.
Mmch. na I/38 + I/23 v relaci Jihlava – Kasárna – Červená Hospoda je (resp. v té době asi i pořád bude) víc obcí na trase než zanedlouho bude na trase II/405.
Je v podstatě nedůležité jaké kategorie je silnice „vhodná“ k převozu nadrozměrných nákladů, kritické jsou položky jako a) profil – jsou na silnici mosty/podjezdy POD kterými bude náklad muset projíždět? Jaká je světlá výška takových podjezdů? Vejde se do ní ten náklad? Jsou v těsné blízkosti silnice budou, stromy (stromořadí) a podobné objekty? b) únosnost – unese ten náklad vozovka, neproboří se? To se kdyžtak dá celkem napravit, kdyžtak se to provizorně zpevní… Co mosty, unesou ten náklad?? Obvykle neunesou bez přípravy, stačí jen omezit provoz (aby náklad byl jediný objekt na mostě) nebo bude potřeba menší či větší dočasné… Číst vice »
Pěkně to roste, aktuálně včetně nového mostu na obchvatu Brtnice. Už jsou nejen pilíře, ale začíná se stavět mostovka.
No a kousek vedle má Dobrá správa čtvrtou cca 2měsíční výluku tratě Okříšky – Jihlava (nebo přinejmenším její části) za posledních 5 let, traťová rychlost se ani po těch výlukách nezvýšila a ba naopak – nedávno se objevilo snížení rychlosti z 80 na 60 km/h u přejezdu P3665. 🙂
To ani nevím. To je přejezd u té samoty, kde je vidět od Bransouz až po Smrčné. Opravdu bravo. Naprosto zbytečný propad rychlosti na rychlostně poměrně homogenním úseku Jihlava- Okříšky. A o výlukách nemluvě. Všechno rozvratný na několikrát. Akorát vyhnání zbytku cestujících. Většina autobusů té poměrně složité NAD jezdí dost prázdná…
Btw.: To je jeden z důvodů, proč je v této oblasti zkrácen předprodej jízdenek na vlak (a hlavně místenek) z běžného půl roku na cca 2 měsíce… Páč na Rožmbercích je z 365 dní 360 dní někde na trase výluka….🙅♂️
Však ta výluka byla ještě v půlce srpna inzerována do 28. 11. 2025 (totéž uvedeno v Plánu výluk 2025), až před začátkem konání to poopravili na 13. 12. 2025.
Dobrý den, obchvat Okříšek neni obchvat, ale nová silnice mezi Zašovicemi a Krahulovem, která vyústí u uhelného skladu na silnici 23/1. Obchvat by měl začínat před obcí a za obcí se vracet do původní trasy.
Už by taky mohli modernizovat železniční vlečku z Rakšic, nebo si aspoň ověřit v jakém stavu je vlečka a navazující trať, aby se do ní během výstavby Dukovan nemuselo zásadně zasahovat. O natažení drátů do Rakšic ani nemluvím.
Přesně, všechno na elektrárnu se v době její výstavby přivezlo po kolejích včetně turbíny a šlo to , ty hlubiňáky možná ještě dnes stojí v Plzenci, třeba je stihnou sešrotovat
No, víte, ono to mělo i své stinné stránky to cpaní „vše na žaleznici“… Tak například horizontální vyvíječe páry/kondenzátory pro VVER440 byly speciálně navrženy tak (a v takovém počtu) aby byly „taktak akorát“ přepravitelné v rámci RVHP po železnici. Což jistě usnadnilo jejich dopravu, ovšem zase vyžádalo jejich větší počet a limitovalo jejich parametry… „zbytek“ světa používal větší a vertikální, které měly několik výhod.
P.S. „Všechno“ se přivezlo po kolejích… u turbíny si nejsem jistý, ale tlaková nádoba reaktoru zcela jistě byla mimo možnosti přepravy po dráze…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tlakov%C3%A1_n%C3%A1doba_reaktoru#/media/Soubor:HD.6B.276_(11842858626).jpg
Kraj Vysočina je prostě jinde a to naprosto nehledě na Dukovany. Co postavili za 20 let, především asi tedy za posledních 10 let .. lepší výsledky než kdejaká správa ŘSD. Pro ostatní kraje nedostižným vzorem s obrovským odstupem. Bravo. A i obecně stav jejich dvojek a trojek je na jiné úrovni než v ostatních krajích.
No ono je to z velké míry i tím, že na Vysočině se nenechají lidé opít rohlíkem a volí si kvalitní radnice i krajské zastupitelstvo, ve většině případů. Narozdíl od sudetských regionů, kde si volí gaunery a pak brečejí, že je všude mafie a korupce a že na nic nejsou prachy…
Ehm, od loňska tam vládne ANO a „vrací lidem, co vláda vzala“.
Jinak dlouhé roky vláda ČSSD – od doby, kdy i tam v roce 2008 výrazně vyhrála se sliby na „zrušení zdravotnických poplatků“ (ve skutečnosti proplácení z krajské kasy, protože kraj nemůže zrušit celostátní legislativu).
No a právě za ČSSD byl 8 (?) let radním pro dopravu „zmrzlinář“ Joukl.
Tak snad až po roce 2016 (aspoň z hlediska těch investic).
Hraje v tom roli Rozpočtové určení daní? https://www.avcr.cz/cs/fotoreportaze/Krajske-rozpocty-pod-drobnohledem/
V minulosti jsem to dost studoval a domnívám se, že to ten hlavní důvod není. Je to spíš prostě o tom, že vedení kraje Vysočina dlouhodobě drží vyšší rozpočty SÚS. Čili je to o prioritách vedení kraje, ne tak úplně o penězích od státu. Byť ano, vím, Vysočina má na 1 obyvatele o dost více peněz než třeba kraj jihomoravský. Ale to mají i jiné kraje a silnice tomu prostě neodpovídají, zdaleka. Kraj vysočina má ale i zpracovanou kompletní řekněme koncepci dopravy v celém kraji, určené hlavní tahy, kde mají vznikat přeložky, drží na nich kategorii S 9,5 jakmile se… Číst vice »
Vysočina a Jihočeský kraj ty obchvaty v poslední době staví hodně, Středočeský kraj zase docela začal opravovat a že to tam je potřeba.
No, ne že by na Vysočině byla nějaký vynikající stav silniční (i železniční) sítě, ale opravdu se s tím pomalu ale jistě „něco“ dělá. Akorát že polovina těch projektů je financována z peněz „někoho jiného“ takže o financování se v takových případech nemusí starat, což je krásná situace, stačí „jenom“ vyřídit ten zbytek papírů…
Fakt si myslím že s takovými možnostmi „externího“ financování by uměl stavět i leckterý jiný kraj… ono jak známo, o peníze jde až na prvním místě, a to platilo za socializmu platí teď a nejspíš bude platit i za sto let…
Tak ono se tady staví dost obchvatů i bez Dukovan. To v jiných krajích moc vidět není.
Tady jsou Dukovany jen záminka. Nadrozměrné náklady by se v pohodě daly odvézt z Jihlavy do Třebíče po silnicích I. třídy 38 a 23. Naopak na silnicích II. třídy a nižších by nadrozměry vůbec jezdit neměly, pokud to není nezbytně nutné.
Nejde snad o kategorii, ale o parametry silnice.
Mmch. na I/38 + I/23 v relaci Jihlava – Kasárna – Červená Hospoda je (resp. v té době asi i pořád bude) víc obcí na trase než zanedlouho bude na trase II/405.
P. S. Jak se vlastně ten nadrozměr vejde pod tuto konstrukci? https://trebicobcanum.net/wp-content/uploads/2025/10/zahajeni-stavby-pruchvatu-v-roce-2028-kratinova-politicka-chimera-980×551.png
Nejdriv postavej jenom zahloubeni, to zakryti tam pristavej az bude stavba hotova
Ne, tunel bude od začátku s výškou 9 m.
Ale mě zajímá ta protihluková konstrukce. Kdy zrovna paneláky v ulicích Řípovské a Spojenců to hlukově odnesou nejvíc.
I bez Dukovan se tu na Vysočině staví dost obchvatů…
Je v podstatě nedůležité jaké kategorie je silnice „vhodná“ k převozu nadrozměrných nákladů, kritické jsou položky jako a) profil – jsou na silnici mosty/podjezdy POD kterými bude náklad muset projíždět? Jaká je světlá výška takových podjezdů? Vejde se do ní ten náklad? Jsou v těsné blízkosti silnice budou, stromy (stromořadí) a podobné objekty? b) únosnost – unese ten náklad vozovka, neproboří se? To se kdyžtak dá celkem napravit, kdyžtak se to provizorně zpevní… Co mosty, unesou ten náklad?? Obvykle neunesou bez přípravy, stačí jen omezit provoz (aby náklad byl jediný objekt na mostě) nebo bude potřeba menší či větší dočasné… Číst vice »
Hodně štěstí s tou 23kou, třeba tady to bude vysloveně „chuťovka“:
https://mapy.com/s/jukatusore
A tohle je pro ty opravdu velké díly totální stopka:
https://mapy.com/s/lobahaceje
Taky pěknej „flíček“…
https://mapy.com/s/japumedoze
Obchvat Vladislavi je v plánu taky.
Možná se celá I/23 opět „probojuje“ k použitelnosti… momentálně je to hrůza, jednička ale samá obec, časově v pr…
S obchvatem Třebíče se tedy nepočítá?
Pocita: https://obchvat.trebic.cz
O tom se mluví už od 90. let…Uvěřím, až se opravdu kopne do země…
A ne na slavnostním zahajování, ale buldozerem…
Pěkně to roste, aktuálně včetně nového mostu na obchvatu Brtnice. Už jsou nejen pilíře, ale začíná se stavět mostovka.
No a kousek vedle má Dobrá správa čtvrtou cca 2měsíční výluku tratě Okříšky – Jihlava (nebo přinejmenším její části) za posledních 5 let, traťová rychlost se ani po těch výlukách nezvýšila a ba naopak – nedávno se objevilo snížení rychlosti z 80 na 60 km/h u přejezdu P3665. 🙂
To ani nevím. To je přejezd u té samoty, kde je vidět od Bransouz až po Smrčné. Opravdu bravo. Naprosto zbytečný propad rychlosti na rychlostně poměrně homogenním úseku Jihlava- Okříšky. A o výlukách nemluvě. Všechno rozvratný na několikrát. Akorát vyhnání zbytku cestujících. Většina autobusů té poměrně složité NAD jezdí dost prázdná…
Až na 7 měsíců zavřou Batelov a okolí, tak NAD za R zase bude Horní Cerekev – Okříšky (+ krom toho i samozřejmě Horní Cerekev – Jihlava).
Stejně jako letos od 1. 6. do (snad) 13. 12., vyjma 1,5 dne od 30. 8. odpol. do 31. 8. pozdě večer, kdy nebyla výluka už na t-225 a ještě ne na t-240.
Btw.: To je jeden z důvodů, proč je v této oblasti zkrácen předprodej jízdenek na vlak (a hlavně místenek) z běžného půl roku na cca 2 měsíce… Páč na Rožmbercích je z 365 dní 360 dní někde na trase výluka….🙅♂️
Však ta výluka byla ještě v půlce srpna inzerována do 28. 11. 2025 (totéž uvedeno v Plánu výluk 2025), až před začátkem konání to poopravili na 13. 12. 2025.
Takže to časově odpovídá. 🙂