Kraj naplňuje hrozbu městu Kladnu. Od září omezí linky a vyjme městskou dopravu z PID

Autobusy v Kladně. Foto: Pražská integrovaná dopravaAutobusy v Kladně. Foto: Pražská integrovaná doprava

Nový systém má podle kraje nastavit spravedlivý poměr financování dopravy ve středních Čechách, Kladno ho odmítá.

108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Raver46

Stř. kraj v čele s pí. hejtmankou jsou jen banda amatérů, kteří dokázali jen rušit a ničit, ale vybudovat, ukázat, že předešlé vedení kraje to dělalo špatně?! To ne!! Dcera nastupovala v září 2020 do SOU Středokluky. Během pár týdnů (na několik měsíců) dis. výuka, aby se po nástupu v březnu 2021 dozvěděla, že kraj školu ruší. Určené SOU (Kladno, E. Beneše), byť mělo učně i dle oborů převzít to neudělalo (donutilo děti – rodiče, aby přešli pod jejich obory). Nebo jako u nás – cituji:“nepřejdete na naše uč. obory, najděte si jinou školu!!“ Takže paní hejtmanko a ti Vaši… Číst vice »

ABC

a jen pro informaci, k jak dramatické změně Vás při tom přechodu nutili? Z kadeřnice na kominíka nebo něco podobného?

MartinS.

No šetřit se musí v dopravě i ve školství… příjmy krajů nerostou, výdaje rostou podstatně… tak se někde prostě škrtat musí…

Jackub

Bojím, bojím… To bude vskutku konec světa… 😁

Marek Janík

Sám nevím, jak je to jinde. Třeba Kordisu obce posílají taky nějaké peníze?

Michal

jiste,ze posilaji

robert

Pokud si z jedné přednášky Horského pamatuju dobře, tak to je, nebo to aspoň bylo, 50 Kč na osobu z každé obce.

Zdeněk

Už se jedná o 100 Kč na obyvatele

Stepan

Tak aspoň je na tom to pozitivum, že už se autobusy Praha – Kladno – Slaný nebudou po cestě dvakrát převlékat. Dotyčný dopravce to beztak nezvládal naprogramovat tak, aby se transparenty změnily už před příjezdem do zastávky a aby hlásič nevyzýval cestující k vystoupení. Ostatní dopravci v PID to kupodivu zvládají.

Stepan

Je zajímavé, že před zapidováním se na linkách mezi Prahou a těmito okresními městy uživilo několik komerčních dopravců s intervalovou dopravou, a jak to vzal PID pod svá křídla, najednou je to tak ztrátové, že na to dokonce nestačí ani krajská dotace.

Tomáš

Asi každý máme jiný názor, na intetvalovy provoz, navíc dostatečná nabídka byla pouze ve spičce,
Např linka 399 se monetalne dotuje jen velmi ale velmi málo a to kvůli provozu v okrajových částech dne

Daniel Jablonecký

Na tom není vůbec nic zajímavého. Dotace se nepočítá zvlášť na každou linku.

M M

Evidentně neexistovalo předplatní a přestupní jízdné, takže ten rozdíl platili cestující

Leinad

Předplacenky a provoz i v okrajových částech dne. A dosyp kraje je dalejo menší, než na jiné linky.

Myšpul

Jak jezdily předchůdci dnešních linek 399, 330 a vlastně i 300 si pamatuji, ve špičkách to bylo v pohodě, ovšem po cca 20 hodině už nejezdili a víkend taky nejelo skoro nic. Pro pravidelné cestující to přišlo dráž, neexistovalo předplatné nebo přestupní jízdenka.

MartinS.

Ano. Ale na předplacenku jste se už nesvezl po Praze nebo jinam po regionu. Samostatné na nic nenavázané předplatné.

Vladimír

Vyjměte ještě z veřejné dopravy Suchdol.

MaT

No tam by to kromě veřejné dopravy chtělo nějak omezit i tu individuální automobilovou… Nevím, přerušit silnici na Prahu? Nebo tam postavit aspoň mýtnou bránu?

DOPRAVAK01

Středočeský kraj si ve svých vydéračských praktikách vzal za rukojmí své občany… tleskám neschopnosti těch rádoby odborníkům na mobilitu a integrátorům, protože jediným výhercem je v tomto případě individuální automobilová doprava.

Vlčí svědomí

Za rukojmí si vzal své občany jen a pouze primátor Vlk…
Ten ubožák, co se svými kumpány z městské kasy prochlastal, za minulé volební období, 10000 za vecer, nebo dal 4 mega za vyžilou Suzi Quatro na dny města… Ale 12 mega na autobus, pro „naše lidi“ ročně není…
A stejně to tý kreatuře zase hodí 20% dezolátů, jako STBáckému Burešovi. Holt jsme ztracená společnost, tupost vládne.

Petr Novák

Ať je Vlk jakýkoliv hajzl, v tomto má pravdu. Kraje nemají absolutně žádné právo vydírat obce něčím, co mají ze zákona zajišťovat. Pokud toto svinstvo Středočeskému kraji projde, co přijde příště? Je toho dost co mají kraje ze zákona zajišťovat a co by mohly chtít příště zaplatit po obcích. Vážně myslíte, že u dopravní obsluhy to skončí? Nebuďte naivní. Krajům docházejí prachy a musejí je získat a na kom je získat nejsnadněji, než na obcích, které mohou snadno vydírat a jak vidno na tomto případě, většina z nich si to bohužel nechá i líbit.

Karel

Nesmysl. Kraj právě splní to co musí a nebude dotovat linky nad zákonný rámec. Tak je to jednoduché. Za tohle můžou ty cirkusáci na kladenské radnici, kterým jsou lidi u zadele. Hlavně, že si Volf před volbama uspořádá dny města za cca 15 000 000,- a koupil si nábytek do kanclu za statisíce.

Petr Novák

Jenže on žádný zákonný rámec NEEXISTUJE! Zákon nestanovuje co mají kraje odjezdit, ale stanovuje, že to mají mají zaplatit a že to mají VŠECHNO ZE SVÉHO! Zákon nepřipouští převedení této povinnosti na obce. Tedy Středočeský kraj (ale nejen ten, abychom byli fér, dělají to skoro všechny kraje) minimálně obchází, ne-li ho rovnou porušuje. Tečka!

PatMat

Asi jste to pane nečetl a komentujete něco o čem nic nevíte, ačkoli je to v článku napsané.
Kladno DOSUD NEPLATILO NIC AČKOLI JE TO NELOGICKÉ
StČ kraj STANOVIL PRO CELÝ KRAJ STEJNÉ PODMÍNKY
Kladno řve, že stejné podmínky neakceptuje a že je to diskriminace….
StČ kraj tedy NADSTANDARDNÍ LINKY na Kladně zruší. Budou jezdit pouze základní linky, které jsou dotované krajem jako takovým.

Takže vydírá Kladno a nikoli kraj.

Josef

Přesně tak. Pán nechce rozumět textu. Má předem „názor“.

Petr Novák

Já to četl, nebojte se. A moc dobře tomu rozumím. Ale vy dva zjevně nerozumíte českým zákonům. Zákon totiž hovoří jasně: dopravní obslužnost má platit kraj, ne obce (nepočítáme-li MHD). Výjimky pro nějaké definice standardu a nadstandardu v zákoně NEEXISTUJÍ! Taková jsou fakta, pánové.

Adam Novák

No a na Kladenský autobusák ty spoje snad jezdi nebudou? Ruší se jen nadbytečné zastávky a linky, které trajdili po kladně. Tam už je to věc MHD.

původní Jakub P

Vždyť kraj to, co má zajistit, zajistí. I pro Kladno a případné další neplatiče. Samozřejmě na úrovni, na kterou má prostředky. Těžko se po něm dá chtít, aby to zajišťoval na úrovni, na kterou prostě nemá. A kterou jasně definoval, včetně kritérií, jak ji počítá.

K tomu kraj nabídl obcím, že pokud jim ten krajskej standard nestačí, můžou přispět a budou mít obsluhu lepší. To Kladno odmítá, tak holt bude mít jen ten základ, na kterej stačí krajská pokladna. Teda pokud se nezmění vedení města a to nové nebude chtít víc a nebude připravený si ten nadstandard zaplatit…

Petr Novák

Právě že kraj to co zajistit má nezajišťuje. Naopak, vydírá obce tím, že nechce platit to, co ze zákona platit má! Více viz mé předchozí dva příspěvky.

Martin1

Trochu tu plácáte pořád dokola to samé. Kraj samozřejmě dopravu zajistí, ale pouze v mezích, na které má. Možná jste byl tak vychován, ale peníze opravdu nerostou na stromě. Pokud se Kladno odmítá podílet na častějším intervalu/početně širší poptávce/propojení několika zón, tak holt bude zajištěna základní dopravní obslužnost bez jakékoliv nadstavby. Prostě krok zpět.

Ondřej

Jedině dobře, jelikož to pravděpodobně přinese zlevnění dopravy do Prahy na úroveň vlaků…

Tomáš

Cena za vlak i bus do Prahy v rámci pid je za stejnou cenu

Ondřej

Na železnici ale platí i jízdné od dopravců. Arriva 45,-, PID 70,- na stejné trati…

MartinS.

PID 70 platíte pouze když jedete do centra a nemáte lítačku. Navíc PID 70 Vám potom platí v pražské MHD další asi 2 hodiny. Když jedete autobusem z Kladna jen na Nádražì Veleslavín nebo na Zličín, platíte PID 40. Když máte Lítačku pro Prahu tak jenom PID 30.

babilon

Nejenom když jedu do centra. Nedávno jsem platil 70 z letiště do Kladna (třístovkový autobus zrovna nejel, tak jsem si musel připlatit za MHD na Dědinu).

MartinS.

No, tak to by Vám ale nepomohlo, i kdyby ty busy jezdily z Prahy za 45. To by vás i tak stálo 30 na Dědinu a 45 z Dědiny…

zdydy

aspon bude víc řidiču

maty_kopec

Prodloužená (ale pravděpodobně omezená) 399 bude čistě EXPRESCARu nebo bude některé spoje zajišťovat i jiný dopravce?

Kladeňák

Ty to určitě neujezdí sami. Vzhledem k poměrně výraznému omezení 330 se na tuhle linku skoro s jistotou přestěhuje Pohl nebo Lamer.

idk123

Jak vypadá poměrně výrazné omezení?

Kladeňák

Co vím, tak zkrácení naprosté většiny spojů směrem od Prahy na autobusové nádraží plus zrušení většiny spojů mimo přepravní špičky pracovních dnů. Ve výsledku to může být třeba i několik ušetřených autobusů, které se dají využít jinde. Třeba právě na prodloužené lince 399.

Diesel

Co tak mluvím se známými, nikdo tu z PID unešeny vůbec nebyl. Roztrhání léta zažitých trasovani busů, nesmyslné vytvořené jízdní řády, po městě jezdí hausnumera autobusů jak ve světové metropoli……. Tady se fakt lidem po PID stýskat nebude.

PetrD

V Havířově taky důchodci nadávali proč všechny autobusy precislovali, když byl Havířov integrovan do ODISU. Jedinou změnou ale bylo přidání prefixu 4 (4xx , z 13 byla 413)

Leinad

Podobně v Kladně se z mhd linky 1 stala PID linka 601, když se mluví o mhd dál se říká „jednička“, lince 613 se dál říká „třináctka.“

Tomáš

Ba naopak. Proč jezdí tolik autobusu? Protože jezdí často v souběhu, kdy puvodne navržené jízdní řády Kladnu nevyhovovali, tak si je překonali do velmi podobných dob příměstských linek.
Bohužel za tohle může jen a jen Kladno

Panenka.z.raje@seznam.cz

Zrušení 324 přes ČSAD je pěkná hovadina…

Vlčí svědomí

Ani omylem, to je jediné pozitivum a melo to zmizet uz se začátkem integrace v roce 2017!

idk123

Tak dle slov tuším starosty Kladna prý Kladno dává několik milionů na uznávání PID jízdenek v MHD. Takže tím ušetří a může je dát na SDO 😂

Vít Jůza

Že skončí únik tržeb přes PID, to je plus pro Kladno. Ale není žádný důvod to dávat kraji.

Leinad

A jaké tržby přes PID unikají? Naopak v hodně obcích je PID levnější (stačí jedbopásmová jízdenka).

původní Jakub P

No právě, PID byl levnější, tak unikaly tržby místnímu dopravci, od kterého může vést penězovod k vedení města.

Vlčí svědomí

Nebyl, na Kladně jedno-pasmova jizdenka neplatila. Tudíž byl/je PID o 2Kč dražší…
Ale zase je tu komfort moznosti koupit jízdenku pres aplikaci a nastoupit zadem. Teď to padá, takze pro mne po meste, pěšky, na sdilenem kole – které nám Vlk taky letos zdražil, aby mel na predvolební akce… A nebo budu jezdit autem, mám hybrid a ten vychází bezkonkurenčně nejlevneji, ve dvou lidech už se muze jit klouzat, v pomeru cena/vykon jakakoliv alternativa, jediná nevyhoda je občas parkování…

Tomáš

Ono hlavně hodně vypovídá o chování dopravce na Kladně, takhle si chci koupit u řidiče jízdenku pid, přestupní, (MHD Kladno tarif, přestupní neprodává) bylo mi odpovězeno: to nemáme, to já vám prodat nemůžu, máme to zakázaný

Vlčí svědomí

Bohužel, neskutečné naschvály, na nic víc se nezmůžou. Když je u kormidla Vlk, dochází vůči PIDu k extra hrocení už od 2017. Když tam nebyl, tak kamarádčofty mezi ČSAD a úředníky odboru dopravy byly korigovány aspoň trochu v mezích. Jak přišel zase Vlk k moci, utrhli se pod jeho ochranou Fujanovo koně ze řetězu.
Bohužel odbor dopravy magistrátu města Kladna je asi ve stejném stavu, jako SSSR na začátku 80.let, neschopný, zakonzervovaný a hlavně udržet „stabilitu kádrů“… Jimi vybudované muzeum nebude nikdo rozvracet!

Někdo

V pod není nic takového jak jednopasmova jízdenka

Leinad

Jednorázová ne, kupon jo. Má smysl pokud někdo jezdí třeba jen mhd Beroun.

Radek

Kladenští politici si už delší dobu dělali z PIDu srandu (a to to formuluji velmi mírně). Viz neuznávání některých jízdenek PID na „městských“ linkách, neposkytování dat o zpoždění, a dokonce ani jízdních řádů.
Takže ano, vyhodit. Jiná možnost není a mělo se to stát už dávno.
Kladeňáci, volte prosím na podzim jinak.

Petr C.

Pokusíme se 🙂

Tomáš

Naprosto souhlasim

Peppak

Je hezké , že kraj prosazuje integraci PID, ale nejdřív by si měl zamést u sebe díky té slavné PID jsou vesnice kde o víkendu jede poslední bus cca v 20 hod a lidé z odpolední či na noční jsou panu Boreckému jedno….. , jestli takhle vypadá doprava v 21 století tak se nedivím, že Kladno to nechce, ( bydlel jsem 37 let na Kladně, tak vím o čem mluvím), rušení vlaků, omezování autobusové dopravy, zdražování, to je přesný opak dopravní obslužnosti v EU, včetně schválených směrnic ČR , pracuji od 1991 v dopravě tak, svůj názor na to mám,… Číst vice »

Jan

Můžete dát příklad některé té vesnice, kterou projíždí poslední bus ve 20 hodin?

Vít Jůza

Také mám za to, že to bývá dřív.

Peppak

555 zkuste v sobotu nebo v neděli se dostat z odpolední…..

Alice

Velké Přítočno o víkendu nic

Lukáš

Mšecké Žehrovice, Lodenice – linky 628 a 586 – poslední po 21 h. a o víkendu nic….

Bobek

Naštěstí dneska lidi cestujou, takže si různou dojmologii a jiné „vědění o čem mluvím“ můžou snadno ověřit v praxi.
Světe div se, i v Sasku je spousta obcí, kam přijede poslední autobus v pátek v pět odpoledne a další v pondělí v šest ráno. Nerušení vlaků dosvědčí čilý provoz v Herrnhutu nebo ze Seifhennersdorfu… no, tam už v podstatě taky na obě strany.

Marek78

Ono existuje docela dost Středočeských obci, kam autobus o víkendu nejezdí vůbec.
Ve 21. století obrovská ostuda.

Monkal

Souhlas, třeba takové Rostoklaty. O víkendu ani jeden bus a kdo nemá zdravé hnáty a není schopen dojít na vlakovou zastávku, která je kus za obcí (z některých míst obce vzdálena více než 1 km), tak má smůlu.

Marek

Roztoklaty aspoň mají vlak i když kousek za humny.
Ale jdou desítky dalších Středočeských obč, kde se o víkendu nehne kolo a na nejbližší dopravu to je třeba 10 km.
Na takových obcích kraj a stát donutil obyvatele koupit auta i když nechtěli.
No a kdo má auto, jezdí s ním pořád i v pracovní dny a spoje jsou tak nevytížené a mohou se zrušit.
Toto je spirála, která veřejnou dopravu jednou zničí.

Daniel Jablonecký

Zřejmě ho tam o víkendu nevyužijou. Jsou takové obce. Pokud by ho potřebovali, existuje jednoduchý způsob, jak si dodatečné spoje doobjednat.

Leinad

A Kladno někdy chtělo PID? Zakázalo ROPIDu informovat o mimořádnostech. Nařídilo dvoupásmové jízdenky nebo vlastní tarif.

PetrB

Nejlepší je slogan města Kladna: „Nejlepší město pro život“. Ty fakt nezklamou 😀

tarten

To je jako že Brno má nejlepší MHD na světě. 😀

svojsin

Máte zdroj, kde se něco takového říká??

mgr.pavel

Ne na světě, ale v Evropě. Dokonce s tím měla Vaňková takovou nehekzou kauzičku, kdy bylo zakázáno otvírat okna, aby se tato reklama vizuálně nepokazila: https://twitter.com/kunc_zidenice/status/1542393328318271489

tarten

Děkuji za upřesnění. Vidím, že jsem měl moc velké oči, ó, já europocentrista! 😀

Jiří Kocurek

Nemá, ale jakmile se odsune nádraží!

Frantisek

Zase ale, když se tam žije dobře, není potřeba extra spojení pryč, ne? To by naopak odpovídalo. 🙂

babilon

Na podzim budou volby.

Kubrt

Ano. Ovšem nevím, jaký význam mám tomuto faktu, v tomto konkrétním případě, přisoudit.
Buď: teď vedení města machruje, že šetří, a po volbách začne přispívat.
Nebo: je to pro kladenský substrát velké téma a volby ovlivní a vyhraje někdo, kdo bude přispívat.
Nebo: kladenským voličům je to fuk, žili před PIDem a budou i po něm. Lamer a Pohl to vyřeší na komerční bázi.
Osobně bych řekl že pravdě je nejblíže třetí možnost a s volbami to nijak nesouvisí. Ale třeba se pletu.

Jiří Kocurek

Pokud jim to ovšem kraj nezakáže řka, že odsávají cestující z krajem dotovaných motoráků.

tarten

Připadají vám poloprázdné?

Péťa

Nezapomínat na paní Kulhánkovou, a ČSAD si chce také urvat kousek žvance… linky do Prahy se nikdy nedotovaly !!! Spojů bylo… Zdar, P.

PepaM

Teď jde o to, jestli voliči spíš ocení těch ušetřených 12 milionů (což je v rozpočtu města v dnešní době nic), nebo „ocení“ znepříjemnění a zkomplikování cestování/dojíždění (nedojedou na jeden kupón z domova do práce/školy).

Vlčí svědomí

Každý, kdo není „dezolé“, by určitě výdaj 12 mega ocenil. Kór v porovnání s tím, za co ta existence, co si říká primátor, vyhazuje a vyhazovala prachy vidlema z okna kladenské radnice…

Frantík

Ta spravedlnost je vzdycky trochu zvláštní… některé linky, které mají v Praze 1-2 zastávky, financuje Praha podle počtu kilometrů, které po ní autobusy jedou. Což je někdy nepoměr

Lkprak

Zkrácení té 330tky jen na autobusák je škoda, jezdil jsem s tím k veterináři (bohužel mnohem častěji než bylo žádoucí). Pravda, mnohokrát jsme byli v tom autobuse právě v úseku za autobusovým nádražím úplně sami 😁

Naopak zrušení závleku 324ky před ČSAD naprosto schvaluju.

Jinak město slibovalo, že případné škrty nahradí autobusy za své peníze a o ty se pak bude se Středočeským krajem soudit. Na to jsem opravdu zvědavej.
Jinak jako Kladeňák (resp. Kladenská náplava) v tomhle sporu zcela fandím Kraji. A místní MHD od této chvíle bojkotuji.

AlešN

Pěkně před volbama 🙂

tarten

Normální člověk by řekl, že se v Kladně střelili do vlastní nohy. Jenže jde o Kladno.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Normálně kolem města postavit zeď a zavést kontroly.
Ono by je to přešlo…

Jan Hojsák

Radikální názor. Podepisuji se pod něj též.

Gwann

A co Kladenaky kasirovat o mýto na vjezdu do Prahy? 😉

Lkprak

O něco takového už usiluje jistý Prokop. Ne tedy jen pro Kladeňáky, ale pro Středočechy obecně.

tarten

Ne pro Středočechy, ale pro všechny nepražáky. A takových prokopů bude asi víc.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Úplně by stačila výjezdní doložka pro vjezd do Středočeského kraje.
Ta by se vyřizovala v Čáslavi, samozřejmě…

Jan

Hlavně aby to platilo oběma směry.

tarten

Jak oběma směry, že návratový formulář ze Středočeského kraje do Kladna by se musel odevzdávat v Příbrami?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Kdo svéprávný by jel dobrovolně do Kladna?

tarten

Brigádník na sčítání lidu, domů a bytů?

Alena karlova

Hm a co ti prazaci co nemeli na byty v Praze bydli v Kladne a okoli

Jiří Kocurek

Co jim tam místo Regiosharků poslat Regionovy? … počkat, tady mi něco nehraje.

tarten

Jasně že nehraje. „Co jim tam místo zdvojených Regiosharků poslat zdvojené Regionovy.“ Lepší? 😀 😀

KUBA

Však na Kladno jezdí jenom Regíny 😀

Gwann

Ale takový bix tažený veselou krávou, to byla panečku souprava

Frantisek

Pokud ovšem nepočítáte rychlíkové nádraží na okraji, tam už by se toho našlo víc.

tarten

To není trest, to přijde tak jako tak.

Péťa

Už to nehul !! P.