- Silnice •
- Doprava ve městě •
- Město •
- Autobusy
Kraj naplňuje hrozbu městu Kladnu. Od září omezí linky a vyjme městskou dopravu z PID
Autobusy v Kladně. Foto: Pražská integrovaná doprava
Nový systém má podle kraje nastavit spravedlivý poměr financování dopravy ve středních Čechách, Kladno ho odmítá.
Není tomu tak. Zde je tisková zpráva.
http://mestokladno.cz/vismo/dokumenty2.asp?id=1494212&n=kladno-bude-i-nadale-uznavat-jizdni-doklady-pid-ke-snizeni-spoju-take-nedojde
Stř. kraj v čele s pí. hejtmankou jsou jen banda amatérů, kteří dokázali jen rušit a ničit, ale vybudovat, ukázat, že předešlé vedení kraje to dělalo špatně?! To ne!! Dcera nastupovala v září 2020 do SOU Středokluky. Během pár týdnů (na několik měsíců) dis. výuka, aby se po nástupu v březnu 2021 dozvěděla, že kraj školu ruší. Určené SOU (Kladno, E. Beneše), byť mělo učně i dle oborů převzít to neudělalo (donutilo děti – rodiče, aby přešli pod jejich obory). Nebo jako u nás – cituji:“nepřejdete na naše uč. obory, najděte si jinou školu!!“ Takže paní hejtmanko a ti Vaši… Číst vice »
a jen pro informaci, k jak dramatické změně Vás při tom přechodu nutili? Z kadeřnice na kominíka nebo něco podobného?
No šetřit se musí v dopravě i ve školství… příjmy krajů nerostou, výdaje rostou podstatně… tak se někde prostě škrtat musí…
Bojím, bojím… To bude vskutku konec světa… 😁
Sám nevím, jak je to jinde. Třeba Kordisu obce posílají taky nějaké peníze?
jiste,ze posilaji
Pokud si z jedné přednášky Horského pamatuju dobře, tak to je, nebo to aspoň bylo, 50 Kč na osobu z každé obce.
Už se jedná o 100 Kč na obyvatele
Tak aspoň je na tom to pozitivum, že už se autobusy Praha – Kladno – Slaný nebudou po cestě dvakrát převlékat. Dotyčný dopravce to beztak nezvládal naprogramovat tak, aby se transparenty změnily už před příjezdem do zastávky a aby hlásič nevyzýval cestující k vystoupení. Ostatní dopravci v PID to kupodivu zvládají.
Je zajímavé, že před zapidováním se na linkách mezi Prahou a těmito okresními městy uživilo několik komerčních dopravců s intervalovou dopravou, a jak to vzal PID pod svá křídla, najednou je to tak ztrátové, že na to dokonce nestačí ani krajská dotace.
Asi každý máme jiný názor, na intetvalovy provoz, navíc dostatečná nabídka byla pouze ve spičce,
Např linka 399 se monetalne dotuje jen velmi ale velmi málo a to kvůli provozu v okrajových částech dne
Na tom není vůbec nic zajímavého. Dotace se nepočítá zvlášť na každou linku.
Evidentně neexistovalo předplatní a přestupní jízdné, takže ten rozdíl platili cestující
Předplacenky a provoz i v okrajových částech dne. A dosyp kraje je dalejo menší, než na jiné linky.
Jak jezdily předchůdci dnešních linek 399, 330 a vlastně i 300 si pamatuji, ve špičkách to bylo v pohodě, ovšem po cca 20 hodině už nejezdili a víkend taky nejelo skoro nic. Pro pravidelné cestující to přišlo dráž, neexistovalo předplatné nebo přestupní jízdenka.
Ano. Ale na předplacenku jste se už nesvezl po Praze nebo jinam po regionu. Samostatné na nic nenavázané předplatné.
Vyjměte ještě z veřejné dopravy Suchdol.
No tam by to kromě veřejné dopravy chtělo nějak omezit i tu individuální automobilovou… Nevím, přerušit silnici na Prahu? Nebo tam postavit aspoň mýtnou bránu?
Středočeský kraj si ve svých vydéračských praktikách vzal za rukojmí své občany… tleskám neschopnosti těch rádoby odborníkům na mobilitu a integrátorům, protože jediným výhercem je v tomto případě individuální automobilová doprava.
Za rukojmí si vzal své občany jen a pouze primátor Vlk…
Ten ubožák, co se svými kumpány z městské kasy prochlastal, za minulé volební období, 10000 za vecer, nebo dal 4 mega za vyžilou Suzi Quatro na dny města… Ale 12 mega na autobus, pro „naše lidi“ ročně není…
A stejně to tý kreatuře zase hodí 20% dezolátů, jako STBáckému Burešovi. Holt jsme ztracená společnost, tupost vládne.
Ať je Vlk jakýkoliv hajzl, v tomto má pravdu. Kraje nemají absolutně žádné právo vydírat obce něčím, co mají ze zákona zajišťovat. Pokud toto svinstvo Středočeskému kraji projde, co přijde příště? Je toho dost co mají kraje ze zákona zajišťovat a co by mohly chtít příště zaplatit po obcích. Vážně myslíte, že u dopravní obsluhy to skončí? Nebuďte naivní. Krajům docházejí prachy a musejí je získat a na kom je získat nejsnadněji, než na obcích, které mohou snadno vydírat a jak vidno na tomto případě, většina z nich si to bohužel nechá i líbit.
Nesmysl. Kraj právě splní to co musí a nebude dotovat linky nad zákonný rámec. Tak je to jednoduché. Za tohle můžou ty cirkusáci na kladenské radnici, kterým jsou lidi u zadele. Hlavně, že si Volf před volbama uspořádá dny města za cca 15 000 000,- a koupil si nábytek do kanclu za statisíce.
Jenže on žádný zákonný rámec NEEXISTUJE! Zákon nestanovuje co mají kraje odjezdit, ale stanovuje, že to mají mají zaplatit a že to mají VŠECHNO ZE SVÉHO! Zákon nepřipouští převedení této povinnosti na obce. Tedy Středočeský kraj (ale nejen ten, abychom byli fér, dělají to skoro všechny kraje) minimálně obchází, ne-li ho rovnou porušuje. Tečka!
Asi jste to pane nečetl a komentujete něco o čem nic nevíte, ačkoli je to v článku napsané.
Kladno DOSUD NEPLATILO NIC AČKOLI JE TO NELOGICKÉ
StČ kraj STANOVIL PRO CELÝ KRAJ STEJNÉ PODMÍNKY
Kladno řve, že stejné podmínky neakceptuje a že je to diskriminace….
StČ kraj tedy NADSTANDARDNÍ LINKY na Kladně zruší. Budou jezdit pouze základní linky, které jsou dotované krajem jako takovým.
Takže vydírá Kladno a nikoli kraj.
Přesně tak. Pán nechce rozumět textu. Má předem „názor“.
Já to četl, nebojte se. A moc dobře tomu rozumím. Ale vy dva zjevně nerozumíte českým zákonům. Zákon totiž hovoří jasně: dopravní obslužnost má platit kraj, ne obce (nepočítáme-li MHD). Výjimky pro nějaké definice standardu a nadstandardu v zákoně NEEXISTUJÍ! Taková jsou fakta, pánové.
No a na Kladenský autobusák ty spoje snad jezdi nebudou? Ruší se jen nadbytečné zastávky a linky, které trajdili po kladně. Tam už je to věc MHD.
Vždyť kraj to, co má zajistit, zajistí. I pro Kladno a případné další neplatiče. Samozřejmě na úrovni, na kterou má prostředky. Těžko se po něm dá chtít, aby to zajišťoval na úrovni, na kterou prostě nemá. A kterou jasně definoval, včetně kritérií, jak ji počítá.
K tomu kraj nabídl obcím, že pokud jim ten krajskej standard nestačí, můžou přispět a budou mít obsluhu lepší. To Kladno odmítá, tak holt bude mít jen ten základ, na kterej stačí krajská pokladna. Teda pokud se nezmění vedení města a to nové nebude chtít víc a nebude připravený si ten nadstandard zaplatit…
Právě že kraj to co zajistit má nezajišťuje. Naopak, vydírá obce tím, že nechce platit to, co ze zákona platit má! Více viz mé předchozí dva příspěvky.
Trochu tu plácáte pořád dokola to samé. Kraj samozřejmě dopravu zajistí, ale pouze v mezích, na které má. Možná jste byl tak vychován, ale peníze opravdu nerostou na stromě. Pokud se Kladno odmítá podílet na častějším intervalu/početně širší poptávce/propojení několika zón, tak holt bude zajištěna základní dopravní obslužnost bez jakékoliv nadstavby. Prostě krok zpět.
Jedině dobře, jelikož to pravděpodobně přinese zlevnění dopravy do Prahy na úroveň vlaků…
Cena za vlak i bus do Prahy v rámci pid je za stejnou cenu
Na železnici ale platí i jízdné od dopravců. Arriva 45,-, PID 70,- na stejné trati…
PID 70 platíte pouze když jedete do centra a nemáte lítačku. Navíc PID 70 Vám potom platí v pražské MHD další asi 2 hodiny. Když jedete autobusem z Kladna jen na Nádražì Veleslavín nebo na Zličín, platíte PID 40. Když máte Lítačku pro Prahu tak jenom PID 30.
Nejenom když jedu do centra. Nedávno jsem platil 70 z letiště do Kladna (třístovkový autobus zrovna nejel, tak jsem si musel připlatit za MHD na Dědinu).
No, tak to by Vám ale nepomohlo, i kdyby ty busy jezdily z Prahy za 45. To by vás i tak stálo 30 na Dědinu a 45 z Dědiny…
aspon bude víc řidiču
Prodloužená (ale pravděpodobně omezená) 399 bude čistě EXPRESCARu nebo bude některé spoje zajišťovat i jiný dopravce?
Ty to určitě neujezdí sami. Vzhledem k poměrně výraznému omezení 330 se na tuhle linku skoro s jistotou přestěhuje Pohl nebo Lamer.
Jak vypadá poměrně výrazné omezení?
Co vím, tak zkrácení naprosté většiny spojů směrem od Prahy na autobusové nádraží plus zrušení většiny spojů mimo přepravní špičky pracovních dnů. Ve výsledku to může být třeba i několik ušetřených autobusů, které se dají využít jinde. Třeba právě na prodloužené lince 399.
Co tak mluvím se známými, nikdo tu z PID unešeny vůbec nebyl. Roztrhání léta zažitých trasovani busů, nesmyslné vytvořené jízdní řády, po městě jezdí hausnumera autobusů jak ve světové metropoli……. Tady se fakt lidem po PID stýskat nebude.
V Havířově taky důchodci nadávali proč všechny autobusy precislovali, když byl Havířov integrovan do ODISU. Jedinou změnou ale bylo přidání prefixu 4 (4xx , z 13 byla 413)
Podobně v Kladně se z mhd linky 1 stala PID linka 601, když se mluví o mhd dál se říká „jednička“, lince 613 se dál říká „třináctka.“
Ba naopak. Proč jezdí tolik autobusu? Protože jezdí často v souběhu, kdy puvodne navržené jízdní řády Kladnu nevyhovovali, tak si je překonali do velmi podobných dob příměstských linek.
Bohužel za tohle může jen a jen Kladno
Zrušení 324 přes ČSAD je pěkná hovadina…
Ani omylem, to je jediné pozitivum a melo to zmizet uz se začátkem integrace v roce 2017!
Tak dle slov tuším starosty Kladna prý Kladno dává několik milionů na uznávání PID jízdenek v MHD. Takže tím ušetří a může je dát na SDO 😂
Že skončí únik tržeb přes PID, to je plus pro Kladno. Ale není žádný důvod to dávat kraji.
A jaké tržby přes PID unikají? Naopak v hodně obcích je PID levnější (stačí jedbopásmová jízdenka).
No právě, PID byl levnější, tak unikaly tržby místnímu dopravci, od kterého může vést penězovod k vedení města.
Nebyl, na Kladně jedno-pasmova jizdenka neplatila. Tudíž byl/je PID o 2Kč dražší…
Ale zase je tu komfort moznosti koupit jízdenku pres aplikaci a nastoupit zadem. Teď to padá, takze pro mne po meste, pěšky, na sdilenem kole – které nám Vlk taky letos zdražil, aby mel na predvolební akce… A nebo budu jezdit autem, mám hybrid a ten vychází bezkonkurenčně nejlevneji, ve dvou lidech už se muze jit klouzat, v pomeru cena/vykon jakakoliv alternativa, jediná nevyhoda je občas parkování…
Ono hlavně hodně vypovídá o chování dopravce na Kladně, takhle si chci koupit u řidiče jízdenku pid, přestupní, (MHD Kladno tarif, přestupní neprodává) bylo mi odpovězeno: to nemáme, to já vám prodat nemůžu, máme to zakázaný
Bohužel, neskutečné naschvály, na nic víc se nezmůžou. Když je u kormidla Vlk, dochází vůči PIDu k extra hrocení už od 2017. Když tam nebyl, tak kamarádčofty mezi ČSAD a úředníky odboru dopravy byly korigovány aspoň trochu v mezích. Jak přišel zase Vlk k moci, utrhli se pod jeho ochranou Fujanovo koně ze řetězu.
Bohužel odbor dopravy magistrátu města Kladna je asi ve stejném stavu, jako SSSR na začátku 80.let, neschopný, zakonzervovaný a hlavně udržet „stabilitu kádrů“… Jimi vybudované muzeum nebude nikdo rozvracet!
V pod není nic takového jak jednopasmova jízdenka
Jednorázová ne, kupon jo. Má smysl pokud někdo jezdí třeba jen mhd Beroun.
Kladenští politici si už delší dobu dělali z PIDu srandu (a to to formuluji velmi mírně). Viz neuznávání některých jízdenek PID na „městských“ linkách, neposkytování dat o zpoždění, a dokonce ani jízdních řádů.
Takže ano, vyhodit. Jiná možnost není a mělo se to stát už dávno.
Kladeňáci, volte prosím na podzim jinak.
Pokusíme se 🙂
Naprosto souhlasim
Je hezké , že kraj prosazuje integraci PID, ale nejdřív by si měl zamést u sebe díky té slavné PID jsou vesnice kde o víkendu jede poslední bus cca v 20 hod a lidé z odpolední či na noční jsou panu Boreckému jedno….. , jestli takhle vypadá doprava v 21 století tak se nedivím, že Kladno to nechce, ( bydlel jsem 37 let na Kladně, tak vím o čem mluvím), rušení vlaků, omezování autobusové dopravy, zdražování, to je přesný opak dopravní obslužnosti v EU, včetně schválených směrnic ČR , pracuji od 1991 v dopravě tak, svůj názor na to mám,… Číst vice »
Můžete dát příklad některé té vesnice, kterou projíždí poslední bus ve 20 hodin?
Také mám za to, že to bývá dřív.
555 zkuste v sobotu nebo v neděli se dostat z odpolední…..
Velké Přítočno o víkendu nic
Mšecké Žehrovice, Lodenice – linky 628 a 586 – poslední po 21 h. a o víkendu nic….
Naštěstí dneska lidi cestujou, takže si různou dojmologii a jiné „vědění o čem mluvím“ můžou snadno ověřit v praxi.
Světe div se, i v Sasku je spousta obcí, kam přijede poslední autobus v pátek v pět odpoledne a další v pondělí v šest ráno. Nerušení vlaků dosvědčí čilý provoz v Herrnhutu nebo ze Seifhennersdorfu… no, tam už v podstatě taky na obě strany.
Ono existuje docela dost Středočeských obci, kam autobus o víkendu nejezdí vůbec.
Ve 21. století obrovská ostuda.
Souhlas, třeba takové Rostoklaty. O víkendu ani jeden bus a kdo nemá zdravé hnáty a není schopen dojít na vlakovou zastávku, která je kus za obcí (z některých míst obce vzdálena více než 1 km), tak má smůlu.
Roztoklaty aspoň mají vlak i když kousek za humny.
Ale jdou desítky dalších Středočeských obč, kde se o víkendu nehne kolo a na nejbližší dopravu to je třeba 10 km.
Na takových obcích kraj a stát donutil obyvatele koupit auta i když nechtěli.
No a kdo má auto, jezdí s ním pořád i v pracovní dny a spoje jsou tak nevytížené a mohou se zrušit.
Toto je spirála, která veřejnou dopravu jednou zničí.
Zřejmě ho tam o víkendu nevyužijou. Jsou takové obce. Pokud by ho potřebovali, existuje jednoduchý způsob, jak si dodatečné spoje doobjednat.
A Kladno někdy chtělo PID? Zakázalo ROPIDu informovat o mimořádnostech. Nařídilo dvoupásmové jízdenky nebo vlastní tarif.
Nejlepší je slogan města Kladna: „Nejlepší město pro život“. Ty fakt nezklamou 😀
To je jako že Brno má nejlepší MHD na světě. 😀
Máte zdroj, kde se něco takového říká??
Ne na světě, ale v Evropě. Dokonce s tím měla Vaňková takovou nehekzou kauzičku, kdy bylo zakázáno otvírat okna, aby se tato reklama vizuálně nepokazila: https://twitter.com/kunc_zidenice/status/1542393328318271489
Děkuji za upřesnění. Vidím, že jsem měl moc velké oči, ó, já europocentrista! 😀
Nemá, ale jakmile se odsune nádraží!
Zase ale, když se tam žije dobře, není potřeba extra spojení pryč, ne? To by naopak odpovídalo. 🙂
Na podzim budou volby.
Ano. Ovšem nevím, jaký význam mám tomuto faktu, v tomto konkrétním případě, přisoudit.
Buď: teď vedení města machruje, že šetří, a po volbách začne přispívat.
Nebo: je to pro kladenský substrát velké téma a volby ovlivní a vyhraje někdo, kdo bude přispívat.
Nebo: kladenským voličům je to fuk, žili před PIDem a budou i po něm. Lamer a Pohl to vyřeší na komerční bázi.
Osobně bych řekl že pravdě je nejblíže třetí možnost a s volbami to nijak nesouvisí. Ale třeba se pletu.
Pokud jim to ovšem kraj nezakáže řka, že odsávají cestující z krajem dotovaných motoráků.
Připadají vám poloprázdné?
Nezapomínat na paní Kulhánkovou, a ČSAD si chce také urvat kousek žvance… linky do Prahy se nikdy nedotovaly !!! Spojů bylo… Zdar, P.
Teď jde o to, jestli voliči spíš ocení těch ušetřených 12 milionů (což je v rozpočtu města v dnešní době nic), nebo „ocení“ znepříjemnění a zkomplikování cestování/dojíždění (nedojedou na jeden kupón z domova do práce/školy).
Každý, kdo není „dezolé“, by určitě výdaj 12 mega ocenil. Kór v porovnání s tím, za co ta existence, co si říká primátor, vyhazuje a vyhazovala prachy vidlema z okna kladenské radnice…
Ta spravedlnost je vzdycky trochu zvláštní… některé linky, které mají v Praze 1-2 zastávky, financuje Praha podle počtu kilometrů, které po ní autobusy jedou. Což je někdy nepoměr
Zkrácení té 330tky jen na autobusák je škoda, jezdil jsem s tím k veterináři (bohužel mnohem častěji než bylo žádoucí). Pravda, mnohokrát jsme byli v tom autobuse právě v úseku za autobusovým nádražím úplně sami 😁
Naopak zrušení závleku 324ky před ČSAD naprosto schvaluju.
Jinak město slibovalo, že případné škrty nahradí autobusy za své peníze a o ty se pak bude se Středočeským krajem soudit. Na to jsem opravdu zvědavej.
Jinak jako Kladeňák (resp. Kladenská náplava) v tomhle sporu zcela fandím Kraji. A místní MHD od této chvíle bojkotuji.
Pěkně před volbama 🙂
Normální člověk by řekl, že se v Kladně střelili do vlastní nohy. Jenže jde o Kladno.
Normálně kolem města postavit zeď a zavést kontroly.
Ono by je to přešlo…
Radikální názor. Podepisuji se pod něj též.
A co Kladenaky kasirovat o mýto na vjezdu do Prahy? 😉
O něco takového už usiluje jistý Prokop. Ne tedy jen pro Kladeňáky, ale pro Středočechy obecně.
Ne pro Středočechy, ale pro všechny nepražáky. A takových prokopů bude asi víc.
Úplně by stačila výjezdní doložka pro vjezd do Středočeského kraje.
Ta by se vyřizovala v Čáslavi, samozřejmě…
Hlavně aby to platilo oběma směry.
Jak oběma směry, že návratový formulář ze Středočeského kraje do Kladna by se musel odevzdávat v Příbrami?
Kdo svéprávný by jel dobrovolně do Kladna?
Brigádník na sčítání lidu, domů a bytů?
Hm a co ti prazaci co nemeli na byty v Praze bydli v Kladne a okoli
Co jim tam místo Regiosharků poslat Regionovy? … počkat, tady mi něco nehraje.
Jasně že nehraje. „Co jim tam místo zdvojených Regiosharků poslat zdvojené Regionovy.“ Lepší? 😀 😀
Však na Kladno jezdí jenom Regíny 😀
Ale takový bix tažený veselou krávou, to byla panečku souprava
Pokud ovšem nepočítáte rychlíkové nádraží na okraji, tam už by se toho našlo víc.
To není trest, to přijde tak jako tak.
Už to nehul !! P.