Kraj chystá novou spojku u Lanškrouna, auta by se vyhnula centru
Silnice v Lanškrouně. Foto: Pardubický kraj
Větší úlevu městu přinese plánovaný šestikilometrový obchvat.
Větší úlevu městu přinese plánovaný šestikilometrový obchvat.
Takže opětně zlepšování parametrů silnic a železnice nic.
Trať do Lanškrouna by taky chtěla napřímit, aby se jezdilo alespoň 80 km/h, a zapojil bych ji do koridoru trianglem, aby se dalo jezdit do Lanškrouna bez přestupu i od východu, elektrizace je samozřejmost.
Obchvat jsou prospěšné zejména pro obyvatele obce.
Jo, jo, silniční dopravu necháme rozrůst, neustálým zlepšováním parametrů, do obludných rozměrů a pak musíme pokračovat v neustálém zlepšování, protože už silnice škodí. Taková kladná zpětná vazba.
A to zrychlení tratě by taky bylo prospěšné obyvatelům obce, akorát v jiném smyslu.
člověk od přírody má snahu o nezávislost v pohybu a to mu do určité míry silniční doprava dává. Takže pokud bychom úplně zastavili investice do silnic, tak to bohužel nárůst dopravy výrazněji neovlivní. Pouze bude víc naštvaných lidí ve vozidlech i v aglomeracích bude narůstat nehodovost atd.
Pohyb zboží jen po železnici je v dnešní době utopie. Samozřejmě, že s rozvojem silnic by měly jít investice i do železnice.
Na trati Rudoltice – Lanškroun se plánuje prostá elektrizace, takže bez zásadních překopávek. Už tohle je úspěch.
Úspěch to je, ale neměli bychom si přát i něco lepšího?
Trochu příbuzné off topic. Poláci chystají dálnici na Klodsko. Jaký bude koncept na na naší straně? To je asi zatím ve formě úvah?
ŘSD už zadalo studii.
v rámci té studie se řeší jestli udělat napojení ze Štítů na S44 z Zábřeha nebo to táhnout kolem Lanškrouna na D35 u Moravské Třebové. Jedna vyhledávací studie byla již v minulosti zpracována na běžnou silnici I.třídy, ale dle zmíněného výše se bude řešit nová koncepce: https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/319/infoletak_s43-lanskroun-dolni-lipka.pdf
Zajímalo by mě, jak že to chtějí vést po úbočí Bukové hory. Moc prostoru tam na to není, leda že by se chtěli trefit do těch 200 mětrů mezi zástavbou v Mlýnickém dvoře a apartmány pod sjezdovkou…
Nevíte tu někdo jak to vypadá s přivaděčem k D35 který by se měl napojit někde za tunelem Dětřichov směr moravská???
Se stavbou dálnice polovina a pak toto https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/499/infoletak_s73-hranice-kraje-stare-mesto.pdf%3Ft%3D2022-11-10%252011:32:08.706&ved=2ahUKEwiH16uqtpeIAxVszQIHHeovHo0QFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw2yWuE8OGxYoBGYXJDYuXh-
já to myslel od LA .. ze severu ….
Škoda, že se ten obchvat Lanškrouna neřeší až za Rudoltice, byť chápu, že by se tam muselo řešit křížení se železnicí.
Jestli koukám dobře do toho letáku, tak na obchvatu budou tři kruhové objezdy a u Rudoltic se bude stavět obchvat takových 50 metrů od starého obchvatu? To je jako… Normální?
Situace je maličko složitější a návaznosti jsou jiné.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I43/i43-mladejov-lanskroun
Takovéto pozitivní počiny z hlediska dopravních investic krajů, to se vidí/slyší opravdu jen zřídka. Většinou města/kraje čekají na stát, až sám něco zafinancuje a dobuduje. Přitom obchvaty měst a obcí jdou budovat i na krajských komunikacích….
No, pozitivní: já to tam neznám, ale po pohledu do mapy se musím zeptat, kdo a proč vlastně má potřebu tím současným „zárohákem“ jezdit a kolik takových lidí vlastně je, že je třeba kvůli nim stavět právě toto spojku mimo obec – pochopil bych, kdyby zdůvodněním té stavby bylo nové napojení silnice II/311 na I/43 s tím, že Králická ulice bude změněna na pouhou vnitroměstskou ulici, ale to zdůvodnění popsané v textu mi žádný rozumný smysl nedává.
Tak určitě bude mít ta spojka největší smysl až po dokončení obchvatu Lanškrouna, ale i teď bych využil tuto spojku, že bych se vyhnul šikaně na Králické a spoustě aut co naváží děti do školy. Ráno je to tam masakr.
Rozhodně, nějakých 500m cesty vám ušetří zajíždění do města… řidiči ušetří, obyvatelé ušetří… to se rozhodně vyplatí.
A protože to tam znám, tak máte pravdu.
Nějak nechápu větu, že „Zhruba 1,5 kilometru dlouhý úsek by umožnil autům jedoucím z Orlických hor vyhnout se městu.“
Městu se tím nikdo nevyhne, jen se převede dopravní zátěž z Králické do Dobrovského. Více pomůže opravdu až obchvat.
Myšleno ve směru na Štíty a pak napojení na budoucí obchvat.
Na Štíty se jezdí přes Výprachtice. Nikdo soudný nepojede až dolů do Lanškrouna, aby se pak zase hrabal nahoru na Albrechtický kopec.
https://mapy.cz/s/ranujakere
Jenže kdo má nad 11 tun, tak soudný či ne, přes Výprachtice zakázáno. A jet s kamionem přes Výprachtice… ne ta cesta na to není.
Tak kamiony z oblasti Čermné většinou jezdí na Jablonné a pak po I/11 na Červenou Vodu. Od Nepomuk přes LA směrem na Štíty a dál prakticky nikdo nejezdí.
Jako,že by někdo od Jablonného do Štítů jel přes Lanškroun?
Těch bude asi celkem minimum, a centru se vyhnou tak jako tak (Králická centrum fakt neni).
Neříkám,že ta spojka ničemu nepomůže,ale to odůvodnění je fakt divné..kdo jede na jih (předpokládám většina) pojede přes město pořád..
Bude to zároveň prodloužení plánovaného obchvatu až k II/311, bez této spojky by auta z Orlických hor jedoucí na Svitavy pravděpodobně projížděla městem a nevyužila tak obchvat… ten je ale samozřejmě velmi ve hvězdách
Pomůže výrazněji, až bude obchvat.
Když to bude nachystané, dá se to postavit zároveň s obchvatem. Samotné je to k ničemu.
Souhlas, ale kdy to bude? Je opravdu tak nezbytné stavět tu spojku ještě před obchvatem, nebo je to, že se o spojce jedná teď, jen malá přísada do volebního guláše?
Na mě to tedy působí, že příprava obchvatu je dále (schválený záměr projektu), tady teprve shoda na trase.