Kraj chce okolo Mladé Boleslavi další silnici, vedla by mezi dálnicí a budoucí tratí

Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSDRozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD

Nová silnice má ulehčit centru Mladé Boleslavi a sloužit jako odklonová pro případ nehody na D10.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rrrrrr

Takže budeme plundrovat a znehodnocovat další ornou pudu! A pak přijdou další haly, kterých už tu je bezpočet? Jsme skutečně nepoučitelní. Či zájem toto opravdu je? Nebylo by smysluplnejsi rozšířit dálnici?

Gagarin235

Tak to je krásné, ale já doufal v silnici co by objížděla Boleslav tím směrem kde to prozatím pořádně nejde. Máme Českolipskou spojku a dálnici tak I když by to s tím terénem byl masivní projekt, něco co by vedlo paralelně s dálnici (relativně stejným směrem ) ale někde v prostorech mezi Ptáckou ulici a těmi vesnicemi na kopci .. popř klidně i za nimi. Třeba bych to napojil na ten kruhak u zahradnictví a pak by to vedlo za Michalovicemi, Dalovicemi, čejeticemi, vincem a někde u krnska by se to mohlo napojit na stávající silnici v Zámostí . Možná… Číst vice »

Jirka_S

Proč radši nerozšířit D10?
Jestli má být jednou cel

Jirka_S

celá trasa 3+3, tak ten obchvat může být 4+4.

Martin

No uplne idealni by bylo konecne napojit MB na rychlou zeleznici do Prahy, jinak to za chvili bude 4+4, a doprovodna 2+2, a Jak MB, tak Praha zahlcena…

M H

Nejdřív uděláme silnici podél dálnice…a pak se budeme divit, že po ní jezdí všichni, kteří chtějí ušetřit za mýto či známku. Ne, toto není řešení. Řešení je donutit jezdit řidiče slušně, aby bylo méně nehod a nebylo tak často potřeba dálnici objíždět.

Greta

Mezi Bezdecinem a Kosmonosy je D10 bez poplatků, takže tam nikdo nic neušetří.

Zrzek

Hodně by ulevilo i propojení I/16 s D10 a 13. Bránou škodovky. Nákladní doprava z průmyslové zóny Řepov by nemusela použít D10, ale to by stát přišel o mýto. Adaptovat i dopravu z I/16 směr Turnov a dopravě na D10 by se hodně ulevilo.

miš

stejně je bez poplatku.

Jiří Umlauf

Bez poplatků jen osobní doprava kamiony normálně platí

V.N.

I na tom kousku I/16 kamiony platí

michalspina

inu, Boleslav, co jiného čekat než další prostor pro auta? myslím, že povahu toho města nejlíp vystihuje případ tamního hřbitova, který je už ze tří stran obestavěný halami Škodovky a jen se čeká, kdy ho automobilka pohltí úplně.

Petr

Jo, člověk by si říkal, že aspoň před pliváním na zesnulé by se ta fabrika mohla zastavit. Ale ne.

Greta

Zesnulé to nezajímá, stejně z velké části pracovali v AZNP tak se cítí jako zaživa.

Gejza

Ten most přes Klenici a okolí bude teda chuťovka. Hlavně pak napojení na Jičínskou. Jinak tyto souběhy dálnic a silnic II. třídy jsou ukázkou, jak to v ČR neumíme řešit efektivně. Např. v Americe se to řeší tak, že vedle jízdního pásu dálnice je ještě oddělený jízdní pás sloužící pro místní dopravu a zároveň odbočování a připojování z dálnice a zpět (a kde je samozřejmě nižší povolená rychlost než na dálnici). Vzdáleně to připomíná propojení Spořilovské a Brněnské (D1) v Praze. Jinak mě napadá ještě jedno efektivní řešení – předělat D10 na 4+4 a snížit tam rychlost (nebo rychlost alespoň… Číst vice »

Marty-t2

Odklonová silnice – jo aha – tak tu znám ! Neoficiálně to je přece II/602 , kterou jsem už musel sám párkrát z donucení použít… Škoda jen, že vede skrz veškeré obce na trase. Těch jejich obyvatel v případě častých havárek na D1 je mi fakt líto. Škoda, že ŘSD a kraje tuto silničku zřejmě až tak moc neřeší… Podle mne pár obchvatů obcí na II/602 by fakt nebylo špatné pro jistotu postavit, když už Česko neumí D1čku přestavět na 3+3 a obelháváme se tu, že i 75cm rozšíření a zachování 2+2 na D1 je v pořádku…

Démon

Proč sem motáte II/602?
II/610 vede podél D10, logicky.

Martin

Kruhové křižovatky a omezení 70 km/h připomíná silnici Kunratice – Jablonec, kruháč v Kunraticích vytváří směrem od Liberce kolony. V případě převedení dopravy z D 10 to bude ihned ucpané.

Démon

Bože, ta koordinace, ŘSD, SŽ, Kraj, Město … je tragická 🙁

MLB

Docela s křížkem po funuse. Minimálně to rozšíření dálnice na 6 pruhů a především předělání nebezpečného úseku u Bezděčína do dálničních parametrů by se mělo udělat daleko, daleko dřív!

jako do sudu

s křížkem po funuse a bez perspektivy je tady skoro všechno, sice to zrovna sem nepatří, ale proč tehdy nepostavili podle dálnice i železniční dvoukolejku, která by vedla přes Horní Počernice, Starou Boleslav, Benátky, MB s nádražím někde u Olympie a dále do Turnova. Všechno to je prakticky po rovině bez nějakých kopců, akorát pak směrem na LBC by dva řádné tunely třeba byly. Jenže by z toho profitoval Liberec a ten nemá v Praze ani směráky, asi protože v Praze z Liberce žádní relevantní politici nejsou.

Jaaa

Liberec ale profituje z té dálnice, kterou jiná města jeho velikosti měla mnohem později a jiná ho ještě stále nemaji.

Prostě se na koleje kašlalo, to je celé. A modla autíčkářství zvaná Mladá Boleslav je dlouhodobě neudržitelný model, jenže to tamnim autistům není možné vysvětlit.

Martin

Tak to první vysvětlete lidem, kteří Škodovky kupují. Přestanete vyrábět Škodovky a lidé si koupí jinou značku. Jenom blázen vyklidí trh a vzdá se zisku ve prospěch konkurence. Navíc na Škodu jsou navázání další dodavatelé a to už je něco pracovních míst. Dále Škodováci peníze dále utrácejí a dají vydělat jiným.

Frantisek

Nu, takže vlakovou zastávku Řepov přímo u obce zruší, kolejová spojka mající výhledově sloužit i dálkové dopravě dostane parádní zákrutu, a vše to bude korunováno stavbou další silnice. Je zjevné, který druh dopravy bude nadále první (a možná i jedinou) volbou, byť kvituji s povděkem, že v tomto případě snad konečně jednou „vydělá“ alespoň ten náklad na kolejích, který to potřebuje jako sůl.

Frantisek

+ Nicméně další autostráda to v celkovém pohledu žel opět shazuje tam, kde jsme.

Oldřich Sládek

Bezděčínská spojka je PRIMÁRNĚ určena pro nákladní dopravu 🙂

pkajetan

vždyť po železnici nic do Boleslavi nejezdí! myslíte ty dva vlaky denně s nějakými díly a jeden krátkej vláček s autíčky zpět?

Martin

Mrkněte se na Nymburk nákladové nádraží, stojí tam rozhodně více než jeden krátkej vláček s autíčky.

Qvido

škoda auto vypravuje každý den z MB 8 vlaků v maximální délce naložených auty a do závodu přijíždí 6 vlaků s materiálem, Bylo to i více, ale již se nedováží uhlí do elektrárny.

Démon

zastávku Řepov nikdo nezruší.

Jirka

Ta silnice tam je třeba, dálnice se v postatě nedá objet po rozumných cestách a nehody jsou tam časté.
Železnice je primárně pro Škoda auto.

Martin

Zeleznice by byla i pro osobku, kdyby ji nekdo uz konecne vzal vazne a postavil opravdu rychle spojeni do Prahy…
Kdyz vidim tu D10, tak to zeleznici chce co nejdriv…