Kraj chce okolo Mladé Boleslavi další silnici, vedla by mezi dálnicí a budoucí tratí
Nová silnice má ulehčit centru Mladé Boleslavi a sloužit jako odklonová pro případ nehody na D10.
Středočeský kraj chce výrazně posílit kapacitu silnice II/610 kolem Mladé Boleslavi. Podél stávající dálnice D10 chce mezi Bezděčínem a Kosmonosy postavit další silnici. Ta by kopírovala částečně trasu dálnice D10 a budoucí trať takzvané Bezděčínské spojky.
Vyplývá to z dokumentace, kterou Středočeský kraj zaslal k posouzení příslušným úřadům. Dokumentaci zpracoval Pragoprojekt.
Silnice je plánována jako dvouproudová o délce 6,3 kilometru. Kraj reaguje na skutečnost, že silnice II/610 v této oblasti v podstatě neexistuje, přechází v městské komunikace nebo dálnici. V případě nehody na dálnici tak musí veškerá doprava přes město.
„Vznikne tak doprovodná komunikace k dálnici D10, která může v případě nenadálých událostí přebírat část zatížení, zároveň posuzovaný záměr zabezpečuje variantní trasu pro nákladní dopravu směřující do areálu Škoda Auto,“ uvádí se v dokumentaci, která uvádí jako termín stavby rok 2024 – 2026.
646 dlouhý most přes nákupní centrum
Ve stejné době by měla vznikat podél dálnice takzvaná Bezděčínská spojka, která odvede železniční trať z Nymburka do areálu automobilku a k nové stanici Mladá Boleslav východ. Kraj má projekt naplánovaný tak, že by ho mělo jít uskutečnit nezávisle na stavbě železnice.
Trasa nové silnice je naplánována na pravou stranu D10 ve směru na Turnov, od dálnice se odchýlí jen při překonávání nákupního centra Olympia. Po překonání silnice I/16 pokračuje mezi dálnicí a Škoda Parts Centre až k mimoúrovňové křižovatce Kosmonosy. Trasa počítá se třemi mosty, dvěma okružními křižovatkami a pěti úrovňovými křižovatkami.
Návrhová rychlost je 70 km/h, vozovka bude široká 8,5 metru. Most přes nákupní centrum, říčku Klenici, železniční trať a silnici I/16 má být 646 metrů dlouhý.
Na stejném úseku počítá Ředitelství silnic a dálnic se zkapacitněním dálnice na celkem 6 pruhů, k rozšíření by mělo dojít ve zhruba podobné době jako stavbě nové silnice. Kraj v dokumentaci neuvádí, jaké jsou odhadované náklady stavby, vzhledem k dlouhému mostu lze očekávat cenu ve vyšších řádech stovek milionů korun. Jen memorandum, v kterém stát slibuje v okolí Mladé Boleslavi rozsáhlé investice do infrastruktury, počítá s částkou 100 milionů korun do investorské přípravy.