Krádež kabelů v Radotíně výrazně omezila provoz na trati do Berouna, třináct vlaků bylo odřeknuto
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Kvůli krádeži byl čtyři hodiny jednokolejný provoz mezi Radotínem a Dobřichovicemi.
Jak je možné, že k tomuhle nedojede Policie dřív, než to odvezou? Tam není žádná detekce trvání propojení?
Výkupny sběrných surovin nesmí vykupovat takové věci, o nichž je důvodné podezření, že pocházejí z trestné činnnosti. Těžko se někdo bude jen tak zbavovat stovek metrů kabelů, nepoškozených kanálových vpustí, brzdových špalků, podkladnic, vrtulí do pražců, spojek, zarážek atd. Navíc nesmí vyplácet v hotovosti. Zloději, kteří to nemají daleko na hranice, kradené věci převezou za čáru, a v zahraniční výkupně se jich už nikdo na nic neptá…Navíc mohou dostat i více peněz.
Ale toto už bude jiný příběh, ne? 😛 Ta trať je zakletá…
„25.1.2023 10:18 do odvolání (předpoklad 25.1.2023 13:00)
Porucha zabezpečovacího zařízení ve stanici Praha-Radotín způsobená činností stavební firmy.“
Výsledek odřeknuté vlaky, v případě jednoho spoje jenom zpoždění. A lidi, co marně čekají na svůj spoj? Pro další dny je také něco plánováno kolem zab.zař., něco, co už dávno mělo být hotovo v září. Alespoň to tak SŽ tehdy prezentovala. Raději nebudu psát, kde se teď válí stovky metrů nachystaných kabelů jen tak a už docela dlouho.
Ty kráso 😀
Zloději byli, jsou a budou. Kdyby za ohrožení železniční dopravy bylo 50 000 Kč + 1 rok bez nároku na dávku – tak by byl klid.
A může typický bezďák se složenkou na 50 000 dělat něco jiného, než si vytírat zadek?
Já bych raději exponenciální navyšování trestů. Po druhé za stejný čin dvounásobný trest, místo peněžního trestu podmínka, místo podmínky sedět natvrdo.
Změnit pravidla exekucí. (Max exekuce na 10% platu, ne na cokoli nad životní minimum, aby šlo legálně makat i s exekucí).
Pokhd se najde kradený předmět, vždy se vrátí majiteli (žádný že někdo koupí z „čistého“ bazaru a vymlouvá se že koupil v dobré víře. Ať si žaluje ten bazar.)
a kde budete stavět ty nové věznice?
vymlouvá? Měl možnost to ověřit a jakou?
Bude muset VaK vracet kanální poklopy, protože byly z kradených kolejenic? Tohle by byly důsledky vašeho postupu.
Z kolejnic se fakt moc kanalu neodlije, byla by to skoda… Nehlede na to ze tenhle priklad je kravina.
Kdyby se to jednoznačně prokázalo, tak ano VaK by vracel daný poklop. (Jenom nevím jak, pochybuji že při slévání zůstane vyryté výrobní číslo kolejnice.)
A následně by VaK mohly žalovat toho, kdo jim to prodal mebo kdo zfalšoval certifikát původu.
Asi stejně jako přísné tresty odstranily sprejování. Když není kdo by trestal tak jakékoli tresty jsou na nic.
Tak to je poškození obecně prospěšného zařízení, tj. § 276 TZ, tj. až tři roky, resp. spíše v tomto případě i kvalifikovaná skutková podstata, takže až šest let.
V případě té základní skutkové podstaty lze teoreticky uložit i peněžní trest, a to vyšší než navrhujete, nicméně vzhledem k pravděpodobné nemajetnosti pachatele by k tomu soud asi nesáhl.
Když si člověk představí, jak u velký části německých tratí vedou trvalé kabely v nadzemním plastovém krytém žlabu, jímá člověka hrůza, jak by to dopadlo zde, byť by se zpočátku jistě významná částka za výkop ušetřila.
I tam se krade…
Zejména nedaleko českých hranic. A místní nechápou k čemu někomu může být poklop od kanálu.
Ale nedejbože aby si ochranka trochu víc podala nějakou existenci poflakující se kolem kolejí….
Pro ostrahu je snazší cíl šotouš fotící si z perónu červený šukafon 😉
Zvlášť v Litoměřicích, kde kecaj nesmysly někdy obtěžujou cestující, zatímco jim tam lidi lítaj přes koleje jako hejno holubů.
Zmlátit někoho kdo se jen poflakuje okolo je něco jiného než chytit zloděje.
Jo jasně, pohodit bezdomovce na silnici s rozkopanýma žebrama aby ho přejelo auto, to těm krádežím fakt opravdu zabrání.
Asi by vám měl ujet přípoj…
tak někteří tvrdí že krádežím zabrání sekání rukou….
Už zase? Tisíce opatření (nahrazení jiným materiálem, výkupy atd..) a stále nic….
zkuste to bez drátů, milý Marconi!
Signály mohou být bezdrátové, ale pro napájení budou stále potřeba dráty.
Troleje se kradou docela málo.
Údajně před mnoha lety ukradli v Chebu trolej pod napětím plus ještě nárazníky a brzdové špalky. Můj tip, kde se to tehdy mohlo stát, je zde: Pozice na mapě
https://mapy.cz/s/deluzubebu
Byly tam odstavené nákladní vozy.
Co soláry a baterie?
A na podzim a v zime se jezdit nebude…
Já se divím, že se to ještě nestalo na Vsetíně.Na vjezdu od Polanky leží cca 200m kabelů na zemi asi rok. Probíhá tam reko. A to je VS celkem černé město…
Třeba se to už stalo, ale tam toho zdaleka nejezdí tolik, takže se to možná zvládlo odjezdit po jedné koleji se zpožděním do 10 minut, nad takovým se člověk rozhodně nepozastaví.
ona je tam jenom jedna kolej
Pokud vím, tak ze Vsetína přes Polanku, Horní Lideč a Střelnou na Slovensko jsou v celé trase 2 koleje. Jezdíval jsem tam dost často, vím to. Tedy pokud to teď zrovna není rozkopané kvůli rekonstrukci nádraží na Vsetíně, to nevím, teď jsem tam fakt dlouho nejel
Černí Vám děkují za tip … 👥😣
Ten kdo toto dělá, těžko umí číst…. S takovým „výdělkem“ to ani černí nedělají …to dělá bílá verbež pro krabicák….
bydlí hned přes kolej, vidí na to
možná proto, byli by první na ráně.
To je dobré vědět.
Já jel spojem 11413/8813, měl zpoždění 20 minut, spoj z Berouna po něm (11415/8815) byl už v 6:50 přistavený na Smíchově na 1. nástupišti, takže od Berouna byl asi ukončen na Smíchově, aby se nepřenášelo zpoždění. Rychlík z Klatov měl údajně 10 minut, ale to nevím