Krádež kabelů omezila provoz na koridoru u Pardubic, vlaky nabíraly velká zpoždění
Uzavřený přejezd na koridoru kvůli poškození zabezpečovacího zařízení. Zdroj: Městská policie Pardubice

Regionální vlaky nahradily autobusy.
Žil jsem s naivní představou, že v souvislosti se změnou zákona o výkupech kovů tyto krádeže téměř vymizely. Tak asi ne, no…
Dokud se na zákonech budou podílet dvě protichůdné skupiny se stejnou silou – lobisti „za“ a lobisti „proti“ – tak z toho vždycky vznikne řešení typu „aby se vlk nažral a koza zůstala celá“.
Konkrétně u tohoto zákona se už při diskusi v parlamentu argumentovalo, že se to bude stejně obcházet, že ta změna zákona je děravá
Všichni řeší kabely, ale to, že tam je ETCS a to opět dělalo potíže a umožnilo projet cca max 3 vlaky za hodinu o tom se mlčí… To jsou slabiny ETCS. Bude legrace, až do toho praští první blesk a opět se zastaví celá republika…
Tak povidej, Pepiku, cim ten fujky Ursulin zabezpecovac co brzdil
Neříkám, že je to fujky zabezpečovač, ale muselo se jezdit mezistaničně 40 km/h. Když by se jezdilo postaru, jelo by se traťovou rychlostí, přes přejezd 10 km/h a dále traťová rychlost. Kapacita tratě by byla mnohonásobně vyšší… Hold to je slabina ETCS. Jinak je to dobrý zabezpečovač, ale na tratích kde není žádný přejezd, žádný sníh, žádná námraza a žádná bouřka…
Byl naříznutý i optický kabel….Ono když se v 2 TK jezdilo mezistaničně, ještě bylo OP na přejezd, odjezdy ze stanic na PN, tak v takovém dlouhém úseku jako je Pardubice – Kostěnice toho moc nevyjezdíte…
Opět se ukazuje jak nutně potřebujeme modernizovat VOCHOC
Když už tak komplet a střídavě.
Když se mají v base lepší než na svobodě, to je pak těžké. 🙁
Ale dozivoti v krymu jde zaridit. Jen tam nebude Mana, Branik a ciga
Na Krymu?
Negros Banditos v akci 💪
Když to od nich pořád někdo vykupuje, tak je to nasnadě.. Za pár utržených stakorun, škody za statisíce.
Má dispečer možnost/pravomoc přikázat dopravců před místem omezení spojit 2 nebo 3 kráté vlaky (stejného nebo i různých dopravců) do jedné dlouhé soupravy, a tak je protáhnout najednou místem s omezením?
Vidím tam určitou obtíž v nutnosti vystavit novou zprávu o brždění (což by v zásadě měl být schopen udělat každý vlakvedoucí?) a dále nějaké dodatečné zásahy do informačních systémů.
Nicméně, dneska ráno jsem si všiml minimálně jedné dvojice dálkových vlaků dopravce ČD, které ten postižený úsek projeli spojené a v Pardubicích (dále na Prahu) už jeli samostatně.
Spojené jely 520 a 894.
jedna z variant ,proč se u nás jezdí pomalu a se zpožděním.zrovna se to probíralo v televizi…holt česká mentalita
Úplně teoreticky nápad: Jak moc velký problém by byl zřídit v postiženém úseku operativně 2-3 hlásky? Zapíchnout nebo na nějaký AB přidělat červený terč, na místo dovézt židli (popr. stan nebo jinou mobilní střechu kdybyprselo), hláskaře a dát mu mobilní telefon + RPN. Určitě to kvůli něčemu nejde, ale ten důvod by mě celkem zajímal.
10 let?
Ono by to taky asi slo resit 2-3 monitorovacimi drony …
Dronového operátora bude robiť kto? Trolejári? Tí sú asi tak jediní, čo by v danej situácii nemali plné ruky práce.
Hlasuji za řešení, které zmiňuje diskutující TOM. V případě, kdy se jezdí mezistaničně s rozkazy OP na přejezdech je spojení vlaků způsob, jak výrazně navýšit kapacitu postiženého úseku. Poměr náročnosti takového opatření (komplikací) a přínosů na straně kapacity neumím posoudit.
Třeba nemáte, kde vzít hlaskarre. Dělá se to při vylukach mezi Vsetaty a Melnikem. Vždy je problém ukecat vypravci na vedlejší, nikdo už nemá potřebné dopravní zkoušky. Byť tady mohly převézt a dočasně omezit poslední hlášky v síti, Blešno a Petrovice.
Z Otradovic jsem si právě vzal inspiraci. 🙂 Jasně, nejsou lidi, ale spis jsem myslel, je-li nějaká technická-předpisová překážka.
Veľký. A zvlášť v Pardubicích, kde sú najnižšie počty ľudí na kilometer v sieti (tam nielenže už vôbec nie sú stanice so signalistami/výhybkármi, ale aj sólo stanicu s výpravcom, aby človek pohľadal, všetko je v diaľkovinách). Teoreticky tam môžete poslať jedine výpravcov z PPV (sú dvaja) ale očakával by som, že zrovna pri prekopnutých kábloch je ich zrovna treba na tom PPV aby mal kto ovládať.
Vypadá, že po liché už se jezdí normálně, protože vlaky projíždějí prakticky bez zpoždění. Sudá stále mezistaničně.
…a to chceme stavět rychlodráhy…s tímhle materiálem…
Dost mimo argument, dementa, co krade med najdete kdekoliv
I v Japonsku?
Myslím, že pan Gwann neměl na mysli Japonsko.
Rozdíl tamních kulturních standardů je značný a všeobecně známý.
i v Japonsku
https://japantoday.com/category/crime/two-men-arrested-over-theft-of-1-200-meters-of-copper-cable
Mohl jste v rámci objektivity napsat, že to nebyli Japonci.
A důvod? U nás taky často krade někdo z jiné země a nepotřebuji to zdůrazňovat. Pokud potřebuje někdo znát detaily může si článek rozkliknout.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/zeleznice-kabely-polsko-cesko_2309131302_ako
Cože Putin?! 🙂 (sranda)
V optickém kabelu je mědi na celý život.
národní mentalita…
Ta zavislost na měděných kabelech… když na druhé straně tu jsou tisíce nizkolatecnich LEO satelitů, který by mohly doplňovat pozemní stanice… ale chápu, že o tom se nikomu v dobách CK ani nesnilo.
A ty prvky co budou posilat data na satelit/budou pres satelit ovladana, bude napajet proud vyrobeny vzdy dvoji tupounu slapajicich na stacionarnim kole s dynamem?
Videl jste nekdy vlak? ten je ovladany drahou … takze staci neco posilat na masinu a pak treba na vyhybky ci prejezdy, ale ty nejak uz elektrinu maji.
A presne tie káble presekli…
Napájení je problém.
V jedné diplomové práci jeden nejmenovaný bývalý přednosta sszt z HK popisoval jak zajistit ostrovní napájení přejezdu pomocí soláru v kombinaci s větrníky.
Ono solár a baterky má v Říši kdejaká mechanika na trati.
Na svítilny pro noční návěsti (výkon pár Wattů). N světelná návěstidla je třeba výkon vyšší, o přestavnících nemluvě
A nešlo by tu měď nahradit jinou sloučeninou, která nebude tak lákavá?
A přejezdy by jste řešil jak? Jak dodáte napájení do závor, světel? Taky máte kabely od kolejových obvodů.
Solar a baterka? Nemít konečně už na koridoru přejezdy?
Tady nejde o materiál, ale o zloděje.
lidi kradou všechno co není přivařené
Je docela vtipné, jak mi aplikace Můj vlak každou chvíli hlásí rostoucí zpoždění a aktualizace mimořádnosti rj 284, kterým jsem měl z Pardubic jet. Ale zatím mi ještě neřekla, že ten vlak dnes vůbec přes Pardubice nejede. 😀
Akorát nechápu, proč jedou vlaky odklonem, kdy se to dá projet s několika minuta navíc, při kterém stejnak dostane zpoždění na odklonu. Zbytečně pak naštvou cestující co měli jaký plán, kde měli být a nemůžou kvůli tomuhle
To nebylo pár minut. R 894, který jede čtvrthodinu před railjetem, je aktuálně u Kolína +104 minut, IC 546 (jede 20 minut po railjetu) má 87 minut zpoždění a zrovna zastavil v Pardubicích. Zatímco 284 už je pár minut v Praze.
To já vás chápu,ale co ty lidi, kteří si zapalitili ten vlak a chtěli být někde na místě a kvůli tomuhle nemají vůbec nic. Já osobně, kdyby se mi to stalo, tak by byl velmi naštvaný
Zrovna v Pardubicích by něco bylo. Pokud jedou na Prahu tak určitě, pokud na Brno tak buď přes Kolín nebo ve Třebové přestup. Blbé, nepohodlné a zpožděné, ale v téhle situaci není dobrých řešení.
Může mi někdo erudovaný říci, kolik desítek tisíc si ten zloděj takhle vydělá? Nebo pro pár stovek zastaví celý koridor? To mi hlava nebere.
Takhle zloději neuvažují.
Zvlášť zloději, kteří kradou kabely (víc to rozvádět nebudu, abych nebyl nařčen z rasismu).
Par stovek
Kilo opaleneho Cu dratu je za cca 170 Kc, s izolaci bezny drat za 50kc, datovy za desetikacku. Nic drazsiho nez med tam nenajdete (pro zlodeje…). A kolik toho asi kdo odtaha…
Peníze z výkupu se mají poslat na účet, tak by snad nebyl problém dohledat škůdce.
Nemáte úplnou pravdu. Na účet je to jedna varianta a druhá (stále platná), je poštovní poukázka. A s tou dotyční na poštu neběží :-).
A druhá věc – sběrna obvykle odebírá všechno možné, ne jen kabely. Takže když se nechce nepřiřadíte konkrétní šrot ke konkrétnímu sběrači.
Nejde jsem četl, že dávají složenku, kterou pak vykupující může od prodávajícího koupit 🙂
Když se chce, cesta se vždy najde.
přesně – ale nechtěl jsem ani naznačovat 🙂
ale dávat to pak dohromady…pakárna
Kdyby zloděj takhle přemýšlel, tak nemusí krást
I deset korun je zisk. A nechápu, proč by se měl zajímat o nějaký koridor. On si šel pro měď.
pár korun ale starosti X lidem a přidělá plno lidem práci
Zavrit dotycneho na 10 let. Pobyt dotycneho na svobode je totiz spolecnosti velmi nebezpecny. Bud je totalni zmetek nebo vypatlanec, pripadne kombinace obojiho.
Otázka zní, co byli všechno poškozeno a jak je železnice chráněna proti podobným útokům zlodějů.
Kabely zabezpecovacky ani balizy ci skrine k releobce ci cemu nejde normalne chranit. Jen kazdeho zlodeje je v tomto pripade nutno na dlouho zavrit.
V pripade valky trojsmenna ochrana, co 500 metru dva manici s kverem a psem. Ale tohle se bezne pachat neda
A kde byste tolik maníků vzal, vy chytráku? Dva maníci co 500 metrů na celé nebo jen hlavní železniční síti na tři směny zní jako jako velká část armády nebo státní policie.
V pripade valky…ctete…
A ano i tak by to byl pain a melo by to smysl jen na male casti site.
Nejaka ostraha by ale byla nutna…
Ono to šoto ultras naštve, ale plány na ochranu kritické infrastruktury jsou a železnice k nim nepatří. Jsou tam přehrady a elektrárny.
Nejsou potřeba lidi. Stačí kamery na sloupech a drony. Vyhodnocení obrazu AI a zásahovka.
Údajně je toho hodně, vč. optického kabelu…
Tam je optika myslim v zemi…takže noční vykopávky……
Děkuji za informa. To vypadá, jak kdyby to tahali z kabelovodu.
chráněný není nikde nic..ani v civilu.leda by to bylo blbůvzdorný
Ne zavřít, nafasovat mu lopatu a krumpáč, a poslat ho kutat tunel metra D metodou Minecraft.
A k tomu ešte vystaviť účet za opravy, odklony, náhradnú dopravu a pod. Nech platí aj do konca života kľudne
Z debila, co krade kabely zabezpecovacky, vymuzete max trenky co ma na sobe
Jestli má játra prochlastaný a plíce prokouřený, tak ani to srdce nebo ledviny nebudou žádná hitparáda.
Trenky a postel (deku) mu musí exekutor nechat.
Nemá z čeho platit, nemá nic. Ze sociálky mu toho moc neseberete.
Silácké řeči, promiň. Takový člověk se takové pokutě bude jen smát, jednak ji nemá z čeho zaplatit (leda, že by zčoril pro změny kabely např. kabely z tratě přes Vysočinu) a jednak je mu to úplně jedno. To není bohužel cesta.
Nestačilo by jen dát do nějakého drážního předpisů dát, že se to dělat nemá a vědět hned kdo je viník?
Ptám se pro kamaráda.
A tohle ma byt vtipne?
U hakovnic, prejezdu, projekti navesti – ktera ma kupodivu stejny nasledky (zastaveni provozu) to staci, tak proc ne tady?
Proč se kamarád nezeptá sám?
Ono za to hrozí až 6 / 8 let natvrdo (podle výše způsobené škody, viz § 276 trestního zákoníku). Jenže to by ho museli nejdřív vypátrat a i kdyby se to povedlo, tak třeba dostane podmínku s ohledem na „osobní a rodinné poměry pachatele“ – živí určitě početnou rodinu. 😉
Vyšetřování krádeže svěří nejspíše policejnímu praktikantovi Hlaváčkovi. Obejít nejbližších pár výkupů nebude zase tak složité…
Ještě malá nápověda: nejbližší výkup kovů je v Kostěnicích.
(Tolik k větě „v úseku mezi Pardubicemi a Kostěnicemi došlo ke krádeži kabelů“)
To ale musí výkupna chtít spolupracovat. A jistě se ve sběrně najde i jiný odpad než jen ten kabel (možná ten kabel i někde opálí – takže čistá měď) – chci vidět, jak se bude zjišťovat, že tuto opálenou měď přinesl Laco, Fero či Domino.
Zkuste pročíst § 18 zákona č. 185/2001 Sb., něco mi říká, že se dozvíte mnohé Vám dosud neznámé informace.
Jedna věc je zákon a druhá věc je vůle a reálný život. Vycházíte z toho, že minim. 1 strana je 100% poctivá a má zájem na odhalení pachatele krádeže. To, že si vyžádá nějaký doklad k nahlédnutí – nemusí vůbec nic znamenat – pokud to výkupčí dělá chytře a policie nevrazí do sběrny nejpozději téhož dne, těžko se něčeho dopátrat. A za jak dlouho po nahlášení krádeže si myslíte, že policie začne objíždět sběrny a zjišťovat detaily? Příklad: dneska ukradnete kabel, rozřežete ho, zítra to opálíte a odvezete do sběrny. Ukážete doklad a výkupčí do něj nahlédne (kopii dokladu není… Číst vice »
Je to naozaj len krádež? Na Slovensku by to bolo poškodzovanie a ohrozovanie prevádzky všeobecne prospešného zariadenia s podstatne vyššou sadzbou, preto sa pýtam.
Dále na východ dokonce terorismus…
Čo tým myslíte? Mne napríklad príde úplne normálne rozlišovať, či ten zlodej kradol trebars zo zberne (spôsobí len priamu škodu odcudzením veci) alebo práve zo železnice, vysokonapäťového vedenia atď. kde spôsobí nepriame škody (obmedzenie prevádzky) niekoľkonásobne vyššie než priame škody a negatívne ovplyvní stovky až tisíce ľudí.
Policie ho obvinila z krádeže ve stádiu pokusu, poškození cizí věci a poškození a omezení provozu obecně prospěšného zařízení. Čili v ČR to funguje úplně stejně jako na Slovensku.
do kvalifikace obecné ohrožení se to vleze
To právě vůbec ne – to by musela železnice přiznat, že každý výpadek TZZ je obecným ohrožením. Což samozřejmě není.
To Poškození obecně prospěšného zařízení v principu stačí.
Predseda SNS (dilino z Revucej) znicil verejno prospesne zariadenie (semafor) z miesta nehody usiel a ziadnu sadzbu v lochu nedostal.
V zákone https://www.lewik.org/term/1289/poskodzovanie-a-ohrozovanie-prevadzky-vseobecne-prospesneho-zariadenia-trestny-zakon/ semafor uvedený nie je, dokonca značka je tam len zákazová alebo príkazová, železnica tam je (pod pojmom prostriedok hromadnej prepravy), takže litera zákona bola dodržaná. (Aj keď osobne nerozumiem tomu, prečo zákonodarca zahrnul zákazové a príkazové značky, ale ostatné značky a dopravné zariadenia nie.) Taktiež musí byť čin spáchaný úmyselne, nabúranie autom v opilosti (pokiaľ sa páchateľ nenapil „na guráž“ s úmyslom zdemolovať semafor autom) je zavinenie z nedbanlivosti aj keď je požitie alkoholu priťažujúcou okolnosťou. Naopak krádež káblov ZZ úmyselná je (aj keď zrejme šlo páchateľovi primárne o obohatenie sa, myslím si, že každému psychicky zdravému… Číst vice »
h) podobného všeobecne prospešného zariadenia,
Ten výčet není taxativní.
Môže byť, len keď bola značka spomenutá len zákazová a príkazová, to ma zmiatlo. Stále však platí rozdiel medzi nedbanlivostným a úmyselným zavinením.